Wzmacniacz basowy
Share your love:
Share your love:
Takie maleństwo przyleciało dziś do mnie ze stanów. Jak porządnie…
SWR workingman’s 4004 i paka SWR 410T W Case-pack. Kejsy…
KLIK KLIK KLIK sorki za rozmiar zdjeć:)
Najnowszy nabytek: SWR SM-400S:) Kolumna nieznanej produkcji, zapewne jakaś samoróbka,…
Jest to sama końcówka mocy, powstała w czasach mojej fascynacji…
Wreszcie jest. Myśli zmaterializowały się pod koniec sierpnia. SWR SM900…
Trójca święta;)
Dziś w końcu odpaliłem całość…nie mam słów…
W końcu zestaw w komplecie;) Teraz pozostaje mi już tylko…
jak najlepiej podpiac 2 paczki SWR goliath 2×10 + 1×15…
Cześć, mam poważny dylemat czy miał ktoś do czynienia z…
SWR 550X Kamraci. Mam możliwość kupienia w/w heada w niezłej…
Gram od 1996-01-08 Mój sprzęt? wiesła: Ibanez SR 505 BM…
Witam! czy wymieniał ktoś z Was Koledzy wzmacniacze operacyjne w…
Mój sprzęt? SWR working pro 400 (head) + paczka SWR…
Gram od 2006-11-25 Mój sprzęt? Miałem: bas Jolana Defil po…
…szukam kogoś kto mi uczciwie przeglądnie wzmaka swr sm 500…
Gram od 2000-01-01 Mój sprzęt? SWR RED HEAD+SQUIER VINTAGE MODIFIED…
Witam! Mam problem ze wzmacniaczem SWR-SM400S. Niezależnie od tego, czy…
cześć wam 🙂 tak jak w temacie , chciałbym wiedzieć…
Witam Chciałem się zapytać czy ktoś ma jakieś doswiadczenia zwiazane…
Jak w temacie jest gdzieś szansa dorwać taką instrukcję w…
Wstępnie sygnalizowałem wątpliwość w wątku o paczkach hydrive. Posiadamswr workingman’s…
Witam Proszę o opiniię na temat kolumn: CarvinBR210 oraz DAVID…
Witam mam mały problem otóż mam sobie kolumnę na 8…
Witam, mam swr-a 350 który przy potencjometrze gain ma diodę…
Od jakiegoś czasu przymierzałem się do kupna swr 350x bo…
Witam Mam może i głupie pytanie. Heady SWR-a słyną z…
Poszukuję dokładnej specyfikacji technicznej wzmacniacza: – SWR sm400 Niestety słabo…
Witam Zamierzam kupić wzmacniacz tak ok. 1500zł i mam dylemat…
Czy ktoś kombinowal z lampami we wzmacniaczu SWR SM-900 ?…
Wzmacniacz basowy to kluczowy element dla każdego basisty, pozwalający wydobyć pełnię brzmienia instrumentu. Różnorodność typów i konfiguracji pozwala na dopasowanie sprzętu do indywidualnych potrzeb i stylu gry. Wzmacniacz basowy jest niezwykle ważnym dodatkiem do gitary. Wzmacniacze takie zdecydowanie różnią się od reszty z powodu wyzwań mających związek z odtworzeniem najniższych pasm częstotliwości. Ma to wpływ na budowę kolumn głośnikowych, jak i samych głośników, końcówek mocy oraz przedwzmacniacza. Kolumny takie są najczęściej wyposażone w większą ilość głośników. Same głośniki muszą mieć większą trwałość z uwagi na dużą moc wyjściową basowych końcówek mocy. Odpowiednio dobrany wzmacniacz basowy pozwoli wydobyć brzmienie, jakiego oczekujemy oraz odpowiednio wyeksponować charakter instrumentu. Końcówki mocy zainstalowane we wzmacniaczach basowych z uwagi na ich dużą moc, w większości są wyposażone w dodatkowe chłodzenie w postaci wentylatorów. Znajdziemy w nich również specjalny układ limitujący, który chroni głośniki przed uszkodzeniem oraz zapobiega przeciążeniu sprzętu.
Zatem jaki wzmacniacz wybrać?
Większość basistów korzysta ze wzmacniaczy hybrydowych, czyli połączenia przedwzmacniacza lampowego z tranzystorowym wzmacniaczem mocy. Możemy wyróżnić różne typy konfiguracji zestawów wzmacniaczy basowych, w zależności od miejsca gry, stylu muzycznego oraz pożądanego brzmienia.
Podczas sesji nagraniowych, grania prób lub koncertów w małych klubach dobrze sprawdzi się wzmacniacz typu combo. To połączenie wzmacniacza i kolumny, zamkniętych w jednej obudowie. To jedno z tańszych i bardziej mobilnych rozwiązań, ale należy pamiętać o tym, że zazwyczaj posiada mniejszą moc.
Przy występach scenicznych, koncertach w dużych klubach lub dla artystów, którzy używają instrumentów o poszerzonym dolnym zakresie np. metalowców, warto zwrócić uwagę na wzmacniacze o mocy od 300 do 1000 W oraz oddzielne kolumny. Oddzielne wzmacniacze potocznie zwane „głowami” to połączenie końcówki mocy oraz przedwzmacniacza w jednej obudowie. Niektórzy muzycy używają również oddzielnych przedwzmacniaczy oraz wzmacniaczy mocy w przeróżnych konfiguracjach.
Klasyczne lampy
Lampa to najbardziej tradycyjny wybór, nadaje klasyczne i okrągłe brzmienie. Wielu muzyków uważa, że produkują one je cieplejsze i naturalne, w przeciwieństwie do tranzystorów. W niewielu z nich zamontowane są wentylatory. Niestety, trzeba w nich wymieniać lampy co jakiś czas, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami eksploatacji.
Tranzystory
Tranzystory to główna konkurencja lamp. Brzmieniem nie dorównują wzmacniaczom lampowym, ale nie trzeba w nich wymieniać lamp i są o wiele tańsze. W niektórych przypadkach mamy do czynienia z konstrukcjami hybrydowymi. Zwiększa się też ilość produktów wyposażonych w cyfrowe procesory sygnałowe. Pozwalają one na imitację różnych typów wzmacniaczy, kolumn basowych oraz efektów.
Na co zwrócić uwagę kupując?
Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy wzmacniacz, który chcemy wybrać, oferuje wyjście na mikser. Basy nagrywa się najczęściej liniowo, a jest to możliwe tylko w momencie posiadania takiego wyjścia.
Rola wzmacniaczy basowych jest ogromna w kreowaniu brzmienia. Jeśli chcemy dobrze wydobyć dźwięk, wybór dobrego wzmacniacza powinien być kwestią pierwszorzędną.