Wzmacniacz basowy

Share your love:

w starym stylu

Wzmacniacz 100W wyprodukowany w marcu 1982r, przez Pana Tosika z…

Głowa basowa Eden E 300 T – pełna lampa

Recenzja rzadko spotykanej, pełnolampowej głowy basowej Eden E 300 T, która zaskakuje mnogością funkcji i charakterystycznym brzmieniem. Wartością dodaną jest możliwość chałupniczego biasowania lamp, co przemawia za praktycznością modelu.

Hughes & Kettner Bassmaster – lampowy przedwzmacniacz do basu

Hughes & Kettner Bassmaster to lampowy przedwzmacniacz do basu współtworzony z niemieckim basistą Peterem Sonntagiem. Zawiera unikatowe elementy takie jak lampy 12AX7 i EL84, zapewniające wyjątkowe brzmienie oraz oferuje różnorodne opcje podłączeń i regulacji tonu dla elastycznego i spersonalizowanego dźwięku.

Próbka Lampiaka

Autor artykułu podjął się zadania przerobienia starego lampowego powermixera Dynacord na wzmacniacz do basu, co z jego słów wynikło na cudowny sprzęt. Nagrania dokonano przy użyciu mikrofonu Zoom H1, umieszczonego w odległości około 1,5m od paczki Eden t410d, z dodatkowymi próbkami dźwiękowymi dostępnymi online.

SWR SM-900 [1991]

SWR SM-900 to wzmacniacz basowy, który dzięki swojej rozbudowanej sekcji korektora, lampowemu preampowi i ogromnemu zapasowi mocy zapewnia wyjątkową klarowność i definicję brzmienia. Niestety, mimo swoich zalet, posiada kilka konstrukcyjnych niedociągnięć, które potencjalni nabywcy powinni wziąć pod uwagę.

Używany head + kolumna [4 tyś zł]

Recenzujemy używane zestawy nagłośnieniowe, idealne dla jazzowego grania, o budżecie 4000 zł. Head lampowy i kolumna, które razem tworzą 'neutralne' brzmienie, poza popularnymi markami.

Dobry head do 3000zł.

Szukając heada basowego za około 3000zł, napotkałem na szereg wyzwań, w tym brak lokalnych sklepów muzycznych i dalekie dystanse do pokonania, aby przetestować interesujący sprzęt. Jakość brzmienia slapowego oraz ciepłe, klarowne tony podczas gry funkowej są dla mnie kluczowe.

Epiphone Valve Junior jako head do gitary i basu.

Rozważam wymianę mojego tranzystorowego pieca gitarowego na lampowy Epiphone Valve Junior 5W do użytku domowego i zastanawiam się, czy może on również służyć jako domowy wzmacniacz do basu po dobraniu odpowiedniej kolumny.

WM

Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.

Fame BVH-300L

Przyjrzałem się ofercie wzmacniacza basowego Fame BVH-300L, dostępnej na niemieckiej stronie musicstore.de, którego cena w przeliczeniu na złotówki wynosi około 2300-2400 zł. Ciekawostką jest, że informacje o nim są ograniczone, a jego brzmienie porównywane jest do Edena E300 z bardziej 'brudnym' wydźwiękiem na wzór Ampeg.

Trace Elliot Twin Valve

Opisuję swoje doświadczenia z Trace Elliot Twin Valve, pełnolampowym wzmacniaczem o mocy 115W. Jego prostota, jakość wykonania oraz specyficzne, czarujące brzmienie sprawiają, że jest to sprzęt wymagający, ale dający wiele satysfakcji.

Trace Elliot Twin Valve

Wzmacniacz Trace Elliot Twin Valve to solidne 115W przy 4/8 ohm, zaprojektowane z myślą o klarowności brzmienia i prostocie użytkowania. Jego charakterystyczny ton świetnie wpasuje się w lżejsze brzmienia rockowe, oferując ciepło i głębię bez zbędnych wodotrysków.

Jak zbudować swój własny wzmacniacz lampowy

Prezentujemy sposób na zbudowanie własnego wzmacniacza lampowego Orange AD 200 B 100W, wyjaśniając każdy krok oraz niezbędne elementy do jego skonstruowania. Koszt takiego przedsięwzięcia to około 1200 zł, a mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci w bezpiecznym i skutecznym montażu.

100 Wattowy wzmacniacz lampowy – jaki głośnik?

Szukając idealnego głośnika do wzmacniacza Echolette Bassmaster 100, zastanawiam się nad odpowiednią impedancją oraz mocą. Rozważam wykorzystanie współczesnego głośnika 4Ω, ale czy to najlepszy wybór?

Naprawa Wzmacniaczy Radom – okolice

Autor poszukuje kogoś, kto jest w stanie naprawić i ulepszyć stary wzmacniacz lampowy na lampach EL34, zredukowany do 30W mocy przez poprzedniego właściciela. Chce zwiększyć moc wzmacniacza, zakonserwować elektronikę oraz dodać kilka funkcji.

Bassman 135

Fender Bassman 135 to wzmacniacz, który budzi mieszane uczucia - najmniej popularny z serii, ale z unikatowymi cechami, które warto poznać. Produkowany w latach 78-83, oferuje brzmienia, które mogą zaskoczyć nawet najbardziej wymagających audiofilów.

Piotr Miziołek

Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.

Music Man HD150

Próbuję przedstawić swoją subiektywną opinie na temat wzmacniacza Music Man HD150, który swoją konstrukcją zbliżony jest do kultowego Fendera Bassmana i oferuje mocne, soczyste brzmienie idealne na scenę oraz w studio. Dzięki hybrydowej konstrukcji przedwzmacniacza, ten wzmacniacz łączy w sobie najlepsze cechy wersji tranzystorowej i lampowej, dostarczając czyste i neutralne brzmienie z możliwością uzyskania charakterystycznego przesteru.

Graty..

Oto moje graty, Head to Unison Leopard o kopiącej dupe…

who cares?

Gram od 2010-04-30 Mój sprzęt? LTD B-50, Hughes&Kettner Basskick 515…

RychuSound

Serwis i modyfikacje sprzętu muzycznego. Wzmacniacze lampowe.

Massowa zgłada

Oto mój prawie ukończony zestaw :):) wzmacniacz potrzebuje jeszczewykończonej obudowy…

Aviator

Mój sprzęt? Wczeniej: Gibson EB-0 Dlugosz Ibanez GSR 200 Palmer…

śledziowe graty

Co tu dużo mówić; sprzęt już mam. Osobliwie to wszystko…

Recenzja wzmacniacza basowego Orange Terror

Recenzja wzmacniacza Orange Terror Bass, który powrócił w nowej odsłonie w 2018 roku. Wzmacniacz oferuje unikalne brzmienie i jest stworzony z myślą o mobilnych muzykach.

Wiekowy lampiak

Otrzymałem ostatnio stary lampowy wzmacniacz robiony ręcznie, mamwątpliwości co do…

Grohu u

hmm, wracam do basu po 15 lat nieobecności. Grywało się…

[lampy] do SVT-6

Witajcie serdecznie drodzy użytkownicy basoofki. Ostatnimi czasy wzmacniacz zaczął mi…

Wzmacniacz basowy

Wzmacniacz basowy to kluczowy element dla każdego basisty, pozwalający wydobyć pełnię brzmienia instrumentu. Różnorodność typów i konfiguracji pozwala na dopasowanie sprzętu do indywidualnych potrzeb i stylu gry. Wzmacniacz basowy jest niezwykle ważnym dodatkiem do gitary. Wzmacniacze takie zdecydowanie różnią się od reszty z powodu wyzwań mających związek z odtworzeniem najniższych pasm częstotliwości. Ma to wpływ na budowę kolumn głośnikowych, jak i samych głośników, końcówek mocy oraz przedwzmacniacza. Kolumny takie są najczęściej wyposażone w większą ilość głośników. Same głośniki muszą mieć większą trwałość z uwagi na dużą moc wyjściową basowych końcówek mocy. Odpowiednio dobrany wzmacniacz basowy pozwoli wydobyć brzmienie, jakiego oczekujemy oraz odpowiednio wyeksponować charakter instrumentu. Końcówki mocy zainstalowane we wzmacniaczach basowych z uwagi na ich dużą moc, w większości są wyposażone w dodatkowe chłodzenie w postaci wentylatorów. Znajdziemy w nich również specjalny układ limitujący, który chroni głośniki przed uszkodzeniem oraz zapobiega przeciążeniu sprzętu.
Zatem jaki wzmacniacz wybrać?
Większość basistów korzysta ze wzmacniaczy hybrydowych, czyli połączenia przedwzmacniacza lampowego z tranzystorowym wzmacniaczem mocy. Możemy wyróżnić różne typy konfiguracji zestawów wzmacniaczy basowych, w zależności od miejsca gry, stylu muzycznego oraz pożądanego brzmienia.

Podczas sesji nagraniowych, grania prób lub koncertów w małych klubach dobrze sprawdzi się wzmacniacz typu combo. To połączenie wzmacniacza i kolumny, zamkniętych w jednej obudowie. To jedno z tańszych i bardziej mobilnych rozwiązań, ale należy pamiętać o tym, że zazwyczaj posiada mniejszą moc.

Przy występach scenicznych, koncertach w dużych klubach lub dla artystów, którzy używają instrumentów o poszerzonym dolnym zakresie np. metalowców, warto zwrócić uwagę na wzmacniacze o mocy od 300 do 1000 W oraz oddzielne kolumny. Oddzielne wzmacniacze potocznie zwane „głowami” to połączenie końcówki mocy oraz przedwzmacniacza w jednej obudowie. Niektórzy muzycy używają również oddzielnych przedwzmacniaczy oraz wzmacniaczy mocy w przeróżnych konfiguracjach.
Klasyczne lampy
Lampa to najbardziej tradycyjny wybór, nadaje klasyczne i okrągłe brzmienie. Wielu muzyków uważa, że produkują one je cieplejsze i naturalne, w przeciwieństwie do tranzystorów. W niewielu z nich zamontowane są wentylatory. Niestety, trzeba w nich wymieniać lampy co jakiś czas, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami eksploatacji.
Tranzystory
Tranzystory to główna konkurencja lamp. Brzmieniem nie dorównują wzmacniaczom lampowym, ale nie trzeba w nich wymieniać lamp i są o wiele tańsze. W niektórych przypadkach mamy do czynienia z konstrukcjami hybrydowymi. Zwiększa się też ilość produktów wyposażonych w cyfrowe procesory sygnałowe. Pozwalają one na imitację różnych typów wzmacniaczy, kolumn basowych oraz efektów.
Na co zwrócić uwagę kupując?
Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy wzmacniacz, który chcemy wybrać, oferuje wyjście na mikser. Basy nagrywa się najczęściej liniowo, a jest to możliwe tylko w momencie posiadania takiego wyjścia.

Rola wzmacniaczy basowych jest ogromna w kreowaniu brzmienia. Jeśli chcemy dobrze wydobyć dźwięk, wybór dobrego wzmacniacza powinien być kwestią pierwszorzędną.