Wzmacniacz basowy

Share your love:

w starym stylu

Wzmacniacz 100W wyprodukowany w marcu 1982r, przez Pana Tosika z…

Głowa basowa Eden E 300 T – pełna lampa

Recenzja rzadko spotykanej, pełnolampowej głowy basowej Eden E 300 T, która zaskakuje mnogością funkcji i charakterystycznym brzmieniem. Wartością dodaną jest możliwość chałupniczego biasowania lamp, co przemawia za praktycznością modelu.

Hughes & Kettner Bassmaster – lampowy przedwzmacniacz do basu

Hughes & Kettner Bassmaster to lampowy przedwzmacniacz do basu współtworzony z niemieckim basistą Peterem Sonntagiem. Zawiera unikatowe elementy takie jak lampy 12AX7 i EL84, zapewniające wyjątkowe brzmienie oraz oferuje różnorodne opcje podłączeń i regulacji tonu dla elastycznego i spersonalizowanego dźwięku.

Próbka Lampiaka

Autor artykułu podjął się zadania przerobienia starego lampowego powermixera Dynacord na wzmacniacz do basu, co z jego słów wynikło na cudowny sprzęt. Nagrania dokonano przy użyciu mikrofonu Zoom H1, umieszczonego w odległości około 1,5m od paczki Eden t410d, z dodatkowymi próbkami dźwiękowymi dostępnymi online.

Oporność a podłączanie paczek do heada.

Artykuł dokładnie opisuje proces podłączania paczek głośnikowych do wzmacniacza basowego (heada) z uwzględnieniem oporności. Wyjaśnia różnice pomiędzy podłączaniem w kombo a headem, a także omawia konsekwencje podłączania kolumn o różnej oporności.

Używany head + kolumna [4 tyś zł]

Recenzujemy używane zestawy nagłośnieniowe, idealne dla jazzowego grania, o budżecie 4000 zł. Head lampowy i kolumna, które razem tworzą 'neutralne' brzmienie, poza popularnymi markami.

Coś strzeliło we wzmacniaczu

Cos Strzelilo We Wzmacniaczu
Podczas próby, po podłączeniu wzmacniacza do zasilania i jego uruchomieniu, zaczął on wydawać niepokojące dźwięki, a następnie doszło do wybuchu i dymu. Autor wyraża zaniepokojenie, prosząc o opinie, czy uszkodzenie może być nieodwracalne.

Przeróbka Gallien Krueger’a 1001RBII na 230V

Autor artykułu zmaga się z problemem przerobienia wzmacniacza Gallien Krueger 1001RBII na 230V i spotyka się z nieoczekiwanym wyzwaniem - znalezieniem miejsca dla pozostałego białego kabla.

Epiphone Valve Junior jako head do gitary i basu.

Rozważam wymianę mojego tranzystorowego pieca gitarowego na lampowy Epiphone Valve Junior 5W do użytku domowego i zastanawiam się, czy może on również służyć jako domowy wzmacniacz do basu po dobraniu odpowiedniej kolumny.

Eltron 50JP

Czytelnik podzielił się swoimi frustracjami i poszukiwaniem rozwiązania na temat naprawy wzmacniacza Eltron 50JP, który przez lata nie był używany. Po wymianie kondensatorów, wzmacniacz przestał działać całkowicie.

Przepalające się bezpieczniki – Warwick Sweet 15.3

Opisuję problem przepalających się bezpieczników w moim wzmacniaczu basowym Warwick Sweet 15.3, mimo wymiany na nowe. Szukam pomocy w diagnozie problemu, pokazując, że może to być coś poważniejszego niż tylko zły bezpiecznik.

Michał Królik

Michał Królik to wszechstronny muzyk grający na wielu instrumentach, takich jak kontrabas, fortepian, gitara elektryczna, basowa i perkusja. Jako uczeń ostatniego roku szkoły muzycznej w Częstochowie, ma za sobą już kilka lat doświadczenia w grze na każdym z tych instrumentów i udziela się w Big-Bandzie swojej szkoły.

WM

Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.

Taurus TH Cross

W mojej niekończącej się pasji do zgłębiania świat bassowego znalazłem rodzimy skarb - wzmacniacz Taurus TH Cross. Postanowiłem dać szansę polskiej myśli technicznej i sprawdzić, jak to 'cudo' od BoxElectronic wypada w praktyce.

impedancja + pytanie o marke warwick

Czytelnik stoi przed wyborem odpowiedniej kolumny do wzmacniacza Warwick Profet 3.2 o mocy 300 Wat na 4 omy, rozważając między modelami w211 pro a w410 pro. Zagadnienie dotyczy kompatybilności impedancji i możliwych rozwiązań w kontekście ograniczonego budżetu 2500 zł.

Bateria, piszczacy wzmacniacz, pasywne wejscie i inni ;]

Bateria Piszczacy Wzmacniacz Pasywne Wejscie I Inni
Autor opisuje problem związany z dziwnym piskiem wzmacniacza po podgłoszeniu gitary basowej. Po wielu próbach ustalono, że winna może być bateria w gitarze, a także zauważono, że bas brzmi głośniej na pasywnym wejściu.

Wzmacniacz ze starego wzmacniacza

W artykule opisuję proces zamiany starego wzmacniacza Vermona w urządzenie, które po podłączeniu do głośnika zaczyna grać. Autor szuka pomocy i porad w realizacji swojego projektu.

Jak zbudować swój własny wzmacniacz lampowy

Prezentujemy sposób na zbudowanie własnego wzmacniacza lampowego Orange AD 200 B 100W, wyjaśniając każdy krok oraz niezbędne elementy do jego skonstruowania. Koszt takiego przedsięwzięcia to około 1200 zł, a mamy nadzieję, że nasze porady pomogą Ci w bezpiecznym i skutecznym montażu.

100 Wattowy wzmacniacz lampowy – jaki głośnik?

Szukając idealnego głośnika do wzmacniacza Echolette Bassmaster 100, zastanawiam się nad odpowiednią impedancją oraz mocą. Rozważam wykorzystanie współczesnego głośnika 4Ω, ale czy to najlepszy wybór?

Naprawa Wzmacniaczy Radom – okolice

Autor poszukuje kogoś, kto jest w stanie naprawić i ulepszyć stary wzmacniacz lampowy na lampach EL34, zredukowany do 30W mocy przez poprzedniego właściciela. Chce zwiększyć moc wzmacniacza, zakonserwować elektronikę oraz dodać kilka funkcji.

Kondensator! Pomocy!

Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanym z awarią wzmacniacza Hartke VX3500, spowodowaną przez spalony kondensator. Szuka pomocy w zidentyfikowaniu i zakupie nowego kondensatora, aby uniknąć konfliktu z kolegą.

Ampeg BA 300.115 czy Ampeg B200R?

Rozważając zakup wzmacniacza basowego, porównałem dwa modele Ampega: BA 300.115 i B200R. Każdy z nich oferuje unikalne cechy, które mogą przyciągnąć różnych muzyków, grających zarówno rock, alt-rock jak i elektronikę.

Piotr Miziołek

Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.

Stanisław Jakś

Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.

Sylwester Kowalik

Sylwester Kowalik opowiada o swojej drodze do odzyskania sprawności ręki po poważnym wypadku, za pomocą gry na basie. Z czasem zdobył znaczące umiejętności i doświadczenie, używając do gry specjalistycznego sprzętu.

Graty..

Oto moje graty, Head to Unison Leopard o kopiącej dupe…

who cares?

Gram od 2010-04-30 Mój sprzęt? LTD B-50, Hughes&Kettner Basskick 515…

Wzmacniacz ;]

Obiecane zdjęcia wzmacniacza od środka… moc ok 1000watt, kwestia wielkości…

RychuSound

Serwis i modyfikacje sprzętu muzycznego. Wzmacniacze lampowe.

Massowa zgłada

Oto mój prawie ukończony zestaw :):) wzmacniacz potrzebuje jeszczewykończonej obudowy…

Aviator

Mój sprzęt? Wczeniej: Gibson EB-0 Dlugosz Ibanez GSR 200 Palmer…

śledziowe graty

Co tu dużo mówić; sprzęt już mam. Osobliwie to wszystko…

Wiekowy lampiak

Otrzymałem ostatnio stary lampowy wzmacniacz robiony ręcznie, mamwątpliwości co do…

Grohu u

hmm, wracam do basu po 15 lat nieobecności. Grywało się…

[lampy] do SVT-6

Witajcie serdecznie drodzy użytkownicy basoofki. Ostatnimi czasy wzmacniacz zaczął mi…

kolumna 4 a 8ohm

witam…Mam pytanie związane z impedancją kolumn basowych i headów…Jeżelimam wzmacniacz…

bardzo pilne

potrzebuję schematu elektronicznego wzmacniacza dimavery

Wzmaciacze Tranzystorowelampowe
Wzmacniacz basowy

Wzmacniacz basowy to kluczowy element dla każdego basisty, pozwalający wydobyć pełnię brzmienia instrumentu. Różnorodność typów i konfiguracji pozwala na dopasowanie sprzętu do indywidualnych potrzeb i stylu gry. Wzmacniacz basowy jest niezwykle ważnym dodatkiem do gitary. Wzmacniacze takie zdecydowanie różnią się od reszty z powodu wyzwań mających związek z odtworzeniem najniższych pasm częstotliwości. Ma to wpływ na budowę kolumn głośnikowych, jak i samych głośników, końcówek mocy oraz przedwzmacniacza. Kolumny takie są najczęściej wyposażone w większą ilość głośników. Same głośniki muszą mieć większą trwałość z uwagi na dużą moc wyjściową basowych końcówek mocy. Odpowiednio dobrany wzmacniacz basowy pozwoli wydobyć brzmienie, jakiego oczekujemy oraz odpowiednio wyeksponować charakter instrumentu. Końcówki mocy zainstalowane we wzmacniaczach basowych z uwagi na ich dużą moc, w większości są wyposażone w dodatkowe chłodzenie w postaci wentylatorów. Znajdziemy w nich również specjalny układ limitujący, który chroni głośniki przed uszkodzeniem oraz zapobiega przeciążeniu sprzętu.
Zatem jaki wzmacniacz wybrać?
Większość basistów korzysta ze wzmacniaczy hybrydowych, czyli połączenia przedwzmacniacza lampowego z tranzystorowym wzmacniaczem mocy. Możemy wyróżnić różne typy konfiguracji zestawów wzmacniaczy basowych, w zależności od miejsca gry, stylu muzycznego oraz pożądanego brzmienia.

Podczas sesji nagraniowych, grania prób lub koncertów w małych klubach dobrze sprawdzi się wzmacniacz typu combo. To połączenie wzmacniacza i kolumny, zamkniętych w jednej obudowie. To jedno z tańszych i bardziej mobilnych rozwiązań, ale należy pamiętać o tym, że zazwyczaj posiada mniejszą moc.

Przy występach scenicznych, koncertach w dużych klubach lub dla artystów, którzy używają instrumentów o poszerzonym dolnym zakresie np. metalowców, warto zwrócić uwagę na wzmacniacze o mocy od 300 do 1000 W oraz oddzielne kolumny. Oddzielne wzmacniacze potocznie zwane „głowami” to połączenie końcówki mocy oraz przedwzmacniacza w jednej obudowie. Niektórzy muzycy używają również oddzielnych przedwzmacniaczy oraz wzmacniaczy mocy w przeróżnych konfiguracjach.
Klasyczne lampy
Lampa to najbardziej tradycyjny wybór, nadaje klasyczne i okrągłe brzmienie. Wielu muzyków uważa, że produkują one je cieplejsze i naturalne, w przeciwieństwie do tranzystorów. W niewielu z nich zamontowane są wentylatory. Niestety, trzeba w nich wymieniać lampy co jakiś czas, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami eksploatacji.
Tranzystory
Tranzystory to główna konkurencja lamp. Brzmieniem nie dorównują wzmacniaczom lampowym, ale nie trzeba w nich wymieniać lamp i są o wiele tańsze. W niektórych przypadkach mamy do czynienia z konstrukcjami hybrydowymi. Zwiększa się też ilość produktów wyposażonych w cyfrowe procesory sygnałowe. Pozwalają one na imitację różnych typów wzmacniaczy, kolumn basowych oraz efektów.
Na co zwrócić uwagę kupując?
Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy wzmacniacz, który chcemy wybrać, oferuje wyjście na mikser. Basy nagrywa się najczęściej liniowo, a jest to możliwe tylko w momencie posiadania takiego wyjścia.

Rola wzmacniaczy basowych jest ogromna w kreowaniu brzmienia. Jeśli chcemy dobrze wydobyć dźwięk, wybór dobrego wzmacniacza powinien być kwestią pierwszorzędną.