Wzmacniacz basowy

Share your love:

Marshall Dynamic Bass System 7200 + 715 [ 1×15″]

Sprawdzam Marshall Dynamic Bass System 7200 + 715, odświeżony klasyczny zestaw dla basistów z lat 90. Nie tylko historia, ale i głębokie przemyślenia na temat jakości brzmienia oraz porównania z nowoczesnym sprzętem.

Ampeg SVT6 Pro

Recenzję Ampeg SVT6 Pro rozpoczynam od przygody z poszukiwaniem idealnego sprzętu basowego, który zakończył się na wyborze tego wzmacniacza. SVT6 Pro zaskakuje 1100W mocy, unikalnym brzmieniem i niezwykłą wytrzymałością na dużym wolumenie.

Hughes & Kettner Bassmaster – lampowy przedwzmacniacz do basu

Hughes & Kettner Bassmaster to lampowy przedwzmacniacz do basu współtworzony z niemieckim basistą Peterem Sonntagiem. Zawiera unikatowe elementy takie jak lampy 12AX7 i EL84, zapewniające wyjątkowe brzmienie oraz oferuje różnorodne opcje podłączeń i regulacji tonu dla elastycznego i spersonalizowanego dźwięku.

Ampeg SVT-3PRO + Ampeg SVT-410HLF

Recenzja zestawu basowego Ampeg SVT-3PRO oraz kolumny Ampeg SVT-410HLF. Wyjątkowe brzmienie i solidność wykonania to cechy, które wyróżniają ten sprzęt na tle konkurencji.

Lekki przenośny zestaw dla basisty cz.1.

Porzuciwszy ciężar tradycyjnego sprzętu na rzecz mobilności, dokonałem przeglądu trzech wzmacniaczy: Markbass Little Mark, Ashdown Little Giant, Genz Benz Shuttle 3.0. Ostateczny wybór padł na Markbass Little Mark 250 w połączeniu z paczką Taurus TN-112, co stanowiło podstawę mojego testu w różnych scenariuszach użytkowania.

Hartke A25

Hartke A25 to kompaktowy wzmacniacz basowy z solidną konstrukcją i ciekawymi funkcjami, jak wyjście XLR, które sprawiają, że sprawdza się nie tylko do ćwiczeń w domu. Pomimo niewielkich gabarytów, A25 oferuje więcej niż można by oczekiwać, czyniąc go wszechstronnym narzędziem dla basistów.

Moje graty:]

W swojej kolekcji mam kilka wyjątkowych basów, każdy z nich charakteryzuje się unikatowym brzmieniem i budową. W szczególności Lakland 55 02 Skyline różni się znacząco od Music Mana Stingray 5, co obala popularne mity o ich podobieństwie.

Hiwatt Maxwatt B60.12 – Combo niedoceniane ale jakże zacne.

Recenzja combo basowego Hiwatt Maxwatt B60.12 pokazuje, że pomimo przystępnej ceny, urządzenie oferuje znakomite brzmienie i szerokie możliwości korekcji. Jest to idealny wybór dla basistów szukających solidnego sprzętu do domowych jam sessions.

Kustom Deep End 200HD

Po dłuższym czasie użytkowania głowy wzmacniacza Kustom Deep End 200HD czuję, że jestem gotowy podzielić się swoimi wrażeniami. Głowa oferuje moc 200W za cenę 800zł, wykazując się uniwersalnością brzmień, choć kolumna głośnikowa 4x10" z serii nie zyskała mojej aprobaty.

SWR workingman’s 4004

SWR Workingman's 4004 to wzmacniacz basowy o mocy 400 watt przy 4 ohmach, z możliwością podłączenia instrumentów pasywnych i aktywnych, wspierający różnorodne opcje wyjściowe. Charakteryzuje się ciekawymi opcjami regulacji brzmienia, zachowując czyste brzmienie gitary.

Gallien Krueger Backline 115

Użytkownik zastanawia się nad wydajnością zestawu Gallien Krueger Backline 115, borykając się z problemami z głośnością i jakością brzmienia. Rozważa zakup dodatkowego głośnika w celu poprawy charakterystyki dźwiękowej.

Head 2000zł +/-

Head 2000zl
Szukam heada do basu, który pozwoli mi uzyskać 'suche', jasne i klarowne brzmienie za około 2000 zł. Uwagi na nadchodzące zmiany w sprzęcie i wymogi występów w różnych zespołach.

W poszukiwaniu sprzętu

Autor poszukuje comba lub heada z paką, które brzmieniem przywodzi na myśl Duffa McKagana i Jasona Newsteda. Wskazuje na potrzebę brudu i wyrazistości w brzmieniu, nie przekraczając budżetu 3000zł.

AC1 RhythmVox Bass

AC1 RhythmVox Bass jest kompaktowym wzmacniaczem do basu stworzonym z myślą o ćwiczeniach. Mimo swoich niewielkich rozmiarów oferuje mnóstwo funkcji, w tym 66 wzorów rytmicznych i możliwość podłączenia zewnętrznych urządzeń.

Ampeg – SVT3 Pro vs. SVT7 Pro vs. V4B

Analizuję trzy kultowe heady bassowe firmy Ampeg: SVT3 Pro, SVT7 Pro i V4B, aby dowiedzieć się, który z nich będzie najlepszym wyborem do współpracy z kolumną Orange OBC15.

KUSTOM KBA 100 i problem ze zmulonym brzmieniem

Artykuł opisuje doświadczenie autora z wzmacniaczem Kustom KBA 100, który pomimo pozytywnych opinii, generuje płaskie i ściszane brzmienie. Autor porównuje swoje doświadczenia do brzmienia, które osiągał na Fenderze Rumble 100, poszukując porad na ulepszenie jakości dźwięku.

Head + Paczka??? Które wybrać??? ok.5 tys zł

Zastanawiam się nad zakupem nowego sprzętu do grania cięższego rocka, z budżetem około 5 tysięcy złotych. Zależy mi na dużym dole, ale również na zachowaniu klarowności dźwięku nawet przy szybkim tempie.

Trace Elliot Twin Valve

Opisuję swoje doświadczenia z Trace Elliot Twin Valve, pełnolampowym wzmacniaczem o mocy 115W. Jego prostota, jakość wykonania oraz specyficzne, czarujące brzmienie sprawiają, że jest to sprzęt wymagający, ale dający wiele satysfakcji.

Potrzebuję porady

Basista boryka się z problemem znalezienia odpowiedniego wzmacniacza, który odpowiadałby jego potrzebom uzyskania specyficznego 'klekotu' z mięsistym dołem. Posiada on bas Dean Edge 4 oraz wzmacniacz Kustom KBA200, lecz rozważa zakup dodatkowego sprzętu, aby osiągnąć pożądane brzmienie.

Kombo H&K BK303, czy rozbudowa o paczkę 2×10 ma sens?

Kombo H038k Bk303 Czy Rozbudowa O Paczke 221510 Ma Sens
Autor rozważa rozbudowę używanego wzmacniacza H&K BK303 o dodatkową paczkę głośnikową 2x10 w celu wydobycia większej mocy i uzupełnienia brzmienia. Wyposażenie wzmacniacza obejmuje 15-calowy głośnik, tweeter i system Dynaclip.

EQ w gitarze, preampie i wzmacniaczu – jak to wszystko ustawić? :D

Eq W Gitarze Preampie I Wzmacniaczu 8211 Jak To Wszystko Ustawic D
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i problemami z ustawianiem EQ w swoim sprzęcie, składającym się z aktywnej gitary z 3-pasmowym EQ, preampu z 3-pasmowym EQ i wzmacniacza z 4-pasmowym EQ. Szuka porad, jak poprawić jakość brzmienia oraz jak dostosować EQ do różnego stylu gry i warunków akustycznych.

Usterka heada? Gallien Krueger 700RB-II

Usterka Heada Gallien Krueger 700rb Ii
Doświadczam problemów z moim wzmacniaczem basowym Gallien Krueger 700RB-II, którego brzmienie przestało być selektywne i czyste, mimo stosowania stalowych strun. Problemy rozpoczęły się po dwóch latach użytkowania, a serwis zdiagnozował i naprawił usterkę, która wróciła po krótkim czasie.

Head i paczka do 4-5 tysięcy?

Head I Paczka Do 4 5 Tysiecy
W poszukiwaniu idealnego zestawu basowego, autor tekstu zwraca się z prośbą o pomoc w wyborze heada i paczki w przystępnej cenie. Gram na basie Jazz Bass sygnowanym przez Marcusa Millera i szukam czegoś, co zastąpi moje combo Hartke vx3500 oraz dorówna brzmieniowo Ampegowi SVT Classic.

Wzmak do 1200w kolumny

Stoję przed wyborem idealnego wzmacniacza do moich kolumn 1200W na eminencach gammach. Pragnę uzyskać zarówno przesterowane, jak i czyste brzmienie i mam budżet 5000 zł.

Warwick, comba serii BC

Nowa seria wzmacniaczy BC od Warwicka oferuje comba o różnych mocach, od 20 do 300 Watt, z myślą o basistach poszukujących wyraźnego brzmienia bez nadmiernego hałasu. Seria ta inspiruje się popularnymi wzmacniaczami Hellborga i dostosowana jest tanto aktywnych, jak i pasywnych basów.

Bassman 135

Fender Bassman 135 to wzmacniacz, który budzi mieszane uczucia - najmniej popularny z serii, ale z unikatowymi cechami, które warto poznać. Produkowany w latach 78-83, oferuje brzmienia, które mogą zaskoczyć nawet najbardziej wymagających audiofilów.

Trace Elliot 715 – krótka recenzja

Niedawno stałem się posiadaczem wzmacniacza Trace Elliot 715, wybierając go spośród innych modeli dostępnych na rynku. Wzmacniacz ten zaskoczył mnie jakością wykonania, brzmieniem oraz funkcjonalnością, mimo kilku drobnych niedoskonałości.

Jaka decha zamiast Ibka SR505 ?

Poszukuję alternatywy dla gitary basowej Ibanez SR505, która przesterowuje mój zestaw Head Box BL-300h z kolumną Box TF115. Rozważam zakup gitary z drewnem podobnym do Mansingera Cazpar, z machońskim brzmieniem, klonowym gryfem i podstrunnicą, mając budżet 1600zł.

Problemy z zamulaniem Warwick Sweet 15 [150Watt]

W artykule przedstawiłem problem dotyczący słabej jakości brzmienia basu przy użyciu wzmacniacza Warwick Sweet 15 (150 Watt) i gitary Cort Aktywna, szczególnie podczas prób, gdzie bas zamula w porównaniu do grania w domu. Pytam o pomoc w diagnozie problemu.

Mesa Boogie Fathom vel M6 Carbine

Wizyta w RNR rzuciła nowe światło na sprzęt Mesa Boogie Fathom, obecnie znanym jako M6 Carbine. Pomimo atrakcyjnej ceny, combo i głowa wzmacniacza nie spełniły moich oczekiwań, w dużej mierze z powodu specyficznego brzmienia.

Laney Rb6 i Rb7

Artykuł porównuje dwie popularne serie combo Laney: RB6 i RB7, analizując ich moc, cenę oraz możliwości brzmieniowe. Podjęcie decyzji o zakupie opiera się nie tylko na danych technicznych, ale i na preferencjach brzmieniowych.

Basowy head: SWR, Taurus, Markbass… a może coś innego?

Basowy Head Swr Taurus Markbass8230 A Moze Cos Innego
Autor rozważa zakup heada do gitary basowej w przedziale cenowym 2 500 - 3 000zł, analizując modele takie jak SWR WorkingPro™ 400, TAURUS-B525 HEAD oraz Markbass Little Mark II. Krytycznie ocenia brzmienie Fendera, podważając jego stosunek jakości do ceny.

dobór wzmacniacza

Dobor Wzmacniacza
Autor dzieli się swoją historią zakupu pieca basowego wykonanego własnoręcznie, który po roku użytkowania okazał się mieć znaczące wady. Teraz szuka pomocy w wyborze nowego wzmacniacza, aby poprawić jakość dźwięku swojego sprzętu.

Ampeg B25 1969

Tu próbka brzmienia: www.soundcloud.com/mateuszpiotrowski/ampeg-b25-1969

Hartke HA3500

pasuje mi brzmienie tego heada jak za tą cenę, to…

Ampeg SVT-5 pro

Witajcie Mam wzmacniacz Ampeg SVT-5 Pro+Ampeg SVT-410HE. Coś mi nie…

Wzmacniacz basowy

Wzmacniacz basowy to kluczowy element dla każdego basisty, pozwalający wydobyć pełnię brzmienia instrumentu. Różnorodność typów i konfiguracji pozwala na dopasowanie sprzętu do indywidualnych potrzeb i stylu gry. Wzmacniacz basowy jest niezwykle ważnym dodatkiem do gitary. Wzmacniacze takie zdecydowanie różnią się od reszty z powodu wyzwań mających związek z odtworzeniem najniższych pasm częstotliwości. Ma to wpływ na budowę kolumn głośnikowych, jak i samych głośników, końcówek mocy oraz przedwzmacniacza. Kolumny takie są najczęściej wyposażone w większą ilość głośników. Same głośniki muszą mieć większą trwałość z uwagi na dużą moc wyjściową basowych końcówek mocy. Odpowiednio dobrany wzmacniacz basowy pozwoli wydobyć brzmienie, jakiego oczekujemy oraz odpowiednio wyeksponować charakter instrumentu. Końcówki mocy zainstalowane we wzmacniaczach basowych z uwagi na ich dużą moc, w większości są wyposażone w dodatkowe chłodzenie w postaci wentylatorów. Znajdziemy w nich również specjalny układ limitujący, który chroni głośniki przed uszkodzeniem oraz zapobiega przeciążeniu sprzętu.
Zatem jaki wzmacniacz wybrać?
Większość basistów korzysta ze wzmacniaczy hybrydowych, czyli połączenia przedwzmacniacza lampowego z tranzystorowym wzmacniaczem mocy. Możemy wyróżnić różne typy konfiguracji zestawów wzmacniaczy basowych, w zależności od miejsca gry, stylu muzycznego oraz pożądanego brzmienia.

Podczas sesji nagraniowych, grania prób lub koncertów w małych klubach dobrze sprawdzi się wzmacniacz typu combo. To połączenie wzmacniacza i kolumny, zamkniętych w jednej obudowie. To jedno z tańszych i bardziej mobilnych rozwiązań, ale należy pamiętać o tym, że zazwyczaj posiada mniejszą moc.

Przy występach scenicznych, koncertach w dużych klubach lub dla artystów, którzy używają instrumentów o poszerzonym dolnym zakresie np. metalowców, warto zwrócić uwagę na wzmacniacze o mocy od 300 do 1000 W oraz oddzielne kolumny. Oddzielne wzmacniacze potocznie zwane „głowami” to połączenie końcówki mocy oraz przedwzmacniacza w jednej obudowie. Niektórzy muzycy używają również oddzielnych przedwzmacniaczy oraz wzmacniaczy mocy w przeróżnych konfiguracjach.
Klasyczne lampy
Lampa to najbardziej tradycyjny wybór, nadaje klasyczne i okrągłe brzmienie. Wielu muzyków uważa, że produkują one je cieplejsze i naturalne, w przeciwieństwie do tranzystorów. W niewielu z nich zamontowane są wentylatory. Niestety, trzeba w nich wymieniać lampy co jakiś czas, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami eksploatacji.
Tranzystory
Tranzystory to główna konkurencja lamp. Brzmieniem nie dorównują wzmacniaczom lampowym, ale nie trzeba w nich wymieniać lamp i są o wiele tańsze. W niektórych przypadkach mamy do czynienia z konstrukcjami hybrydowymi. Zwiększa się też ilość produktów wyposażonych w cyfrowe procesory sygnałowe. Pozwalają one na imitację różnych typów wzmacniaczy, kolumn basowych oraz efektów.
Na co zwrócić uwagę kupując?
Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy wzmacniacz, który chcemy wybrać, oferuje wyjście na mikser. Basy nagrywa się najczęściej liniowo, a jest to możliwe tylko w momencie posiadania takiego wyjścia.

Rola wzmacniaczy basowych jest ogromna w kreowaniu brzmienia. Jeśli chcemy dobrze wydobyć dźwięk, wybór dobrego wzmacniacza powinien być kwestią pierwszorzędną.