Wzmacniacz basowy

Share your love:

Aguilar Tone Hammer 500

Aguilar Tone Hammer 500 to nowy tranzystorowy head basowy, który debiutował na Winter NAMM 2011. Oferując moc 500 watt na 4 omach, trzypasmową korekcję i kontrolę „Drive”, jest idealny dla często przemieszczających się muzyków, waży zaledwie 2 kg.

Używany head + kolumna [4 tyś zł]

Recenzujemy używane zestawy nagłośnieniowe, idealne dla jazzowego grania, o budżecie 4000 zł. Head lampowy i kolumna, które razem tworzą 'neutralne' brzmienie, poza popularnymi markami.

Stack-600w

Poruszając temat wyboru odpowiedniego zestawu wzmocnieniowego dla basistów, analizujemy różne marki i modele, skupiając się na potrzebach związanych z gatunkami jazz i funky. Wybór pokazuje zarówno zróżnicowanie cenowe, jak i firmowe, z naciskiem na unikanie zbędnych gadżetów i preferencję prostoty.

wielka chęć wymiany head’a – pomocy!

Po kilku latach użytkowania starych wzmacniaczy, czytelnik zdecydował się na poszukiwanie czegoś nowszego i lżejszego. Posiada sprzęt marki TC Electronic i SWR w połączeniu z gitarą Spector i szuka wskazówek dotyczących wymiany wzmacniacza na mocniejszy, ale mniejszy i lżejszy model.

Aguilar Tone Hammer vs. Tecamp Puma

Aguilar Tone Hammer Vs Tecamp Puma
Porównanie dwóch popularnych wzmacniaczy basowych: Aguilar Tone Hammer i Tecamp Puma, z uwzględnieniem mocy, cen, dostępności i doświadczeń innych basistów. Sprawdź, który może być lepszym wyborem dla Ciebie.

Aguilar Amplification Prezentuje Wzmacniacz Basowy AG 700

Aguilar Amplification rozszerza swoją serię AG wzmacniaczem AG 700, łączącym wyrazistość, zakres dynamiki i szybką odpowiedź na transjenty swojego poprzednika AG 500 z potężniejszym dołem i większym zapasem mocy. Ten wzmacniacz oferuje 700 ciągłych watów przy czterech omach, ważąc jednocześnie zaledwie 2,22 kg.

Aguilar AG 500

Miał ktoś może do czynienia z powyższym wzmacniaczem i paczkami…

Wzmacniacz basowy

Wzmacniacz basowy to kluczowy element dla każdego basisty, pozwalający wydobyć pełnię brzmienia instrumentu. Różnorodność typów i konfiguracji pozwala na dopasowanie sprzętu do indywidualnych potrzeb i stylu gry. Wzmacniacz basowy jest niezwykle ważnym dodatkiem do gitary. Wzmacniacze takie zdecydowanie różnią się od reszty z powodu wyzwań mających związek z odtworzeniem najniższych pasm częstotliwości. Ma to wpływ na budowę kolumn głośnikowych, jak i samych głośników, końcówek mocy oraz przedwzmacniacza. Kolumny takie są najczęściej wyposażone w większą ilość głośników. Same głośniki muszą mieć większą trwałość z uwagi na dużą moc wyjściową basowych końcówek mocy. Odpowiednio dobrany wzmacniacz basowy pozwoli wydobyć brzmienie, jakiego oczekujemy oraz odpowiednio wyeksponować charakter instrumentu. Końcówki mocy zainstalowane we wzmacniaczach basowych z uwagi na ich dużą moc, w większości są wyposażone w dodatkowe chłodzenie w postaci wentylatorów. Znajdziemy w nich również specjalny układ limitujący, który chroni głośniki przed uszkodzeniem oraz zapobiega przeciążeniu sprzętu.
Zatem jaki wzmacniacz wybrać?
Większość basistów korzysta ze wzmacniaczy hybrydowych, czyli połączenia przedwzmacniacza lampowego z tranzystorowym wzmacniaczem mocy. Możemy wyróżnić różne typy konfiguracji zestawów wzmacniaczy basowych, w zależności od miejsca gry, stylu muzycznego oraz pożądanego brzmienia.

Podczas sesji nagraniowych, grania prób lub koncertów w małych klubach dobrze sprawdzi się wzmacniacz typu combo. To połączenie wzmacniacza i kolumny, zamkniętych w jednej obudowie. To jedno z tańszych i bardziej mobilnych rozwiązań, ale należy pamiętać o tym, że zazwyczaj posiada mniejszą moc.

Przy występach scenicznych, koncertach w dużych klubach lub dla artystów, którzy używają instrumentów o poszerzonym dolnym zakresie np. metalowców, warto zwrócić uwagę na wzmacniacze o mocy od 300 do 1000 W oraz oddzielne kolumny. Oddzielne wzmacniacze potocznie zwane „głowami” to połączenie końcówki mocy oraz przedwzmacniacza w jednej obudowie. Niektórzy muzycy używają również oddzielnych przedwzmacniaczy oraz wzmacniaczy mocy w przeróżnych konfiguracjach.
Klasyczne lampy
Lampa to najbardziej tradycyjny wybór, nadaje klasyczne i okrągłe brzmienie. Wielu muzyków uważa, że produkują one je cieplejsze i naturalne, w przeciwieństwie do tranzystorów. W niewielu z nich zamontowane są wentylatory. Niestety, trzeba w nich wymieniać lampy co jakiś czas, co oczywiście wiąże się z wyższymi kosztami eksploatacji.
Tranzystory
Tranzystory to główna konkurencja lamp. Brzmieniem nie dorównują wzmacniaczom lampowym, ale nie trzeba w nich wymieniać lamp i są o wiele tańsze. W niektórych przypadkach mamy do czynienia z konstrukcjami hybrydowymi. Zwiększa się też ilość produktów wyposażonych w cyfrowe procesory sygnałowe. Pozwalają one na imitację różnych typów wzmacniaczy, kolumn basowych oraz efektów.
Na co zwrócić uwagę kupując?
Bardzo ważne jest sprawdzenie, czy wzmacniacz, który chcemy wybrać, oferuje wyjście na mikser. Basy nagrywa się najczęściej liniowo, a jest to możliwe tylko w momencie posiadania takiego wyjścia.

Rola wzmacniaczy basowych jest ogromna w kreowaniu brzmienia. Jeśli chcemy dobrze wydobyć dźwięk, wybór dobrego wzmacniacza powinien być kwestią pierwszorzędną.