Artykuł wyjaśnia technikę gry klangiem na gitarze basowej, łącząc dwa podstawowe sposoby: slap i pop. Zawiera również autorską interpretację tabulatury utworu 'Zamki na piasku' zespołu Lady Punk.
Moja mała Agatka, która oczywiście bardzo lubi brzmienie basu, a…
Artykuł przygląda się adaptacji gitar basowych do nowych trendów w metalu, koncentrując się na Djent/Modern. Udostępnia spostrzeżenia na temat strojeń, doboru sprzętu i technik, które pozwalają basistom na nowatorskie brzmienie.
Autor dzieli się doświadczeniami związanymi z przejściem z gitary elektrycznej na basową, będącym wynikiem problemów zdrowotnych. W poszukiwaniu nowego instrumentu stawia przede wszystkim na dostosowanie budżetu i jakość dźwięku.
Łukasz, basista z Tomaszowa Maz., podzielił się swoją muzyczną podróżą, wyznając, że po 10 latach gry wciąż czuje, że ma wiele do nauki. Jego uczestnictwo w różnorodnych projektach muzycznych jak Ekspandor czy Bajlando, podkreśla znaczenie ciągłego rozwijania swoich umiejętności.
Zainspirowany warsztatami postanowiłem solidniej poćwiczyć klang. Nigdy nie przykładałem do niego większej wagi, ale teraz napotkałem w tym obszarze istotny problem - mocny atak z palca sprawia, że przy przejściu na klang, gram wyraźnie ciszej.
Jako początkujący basista, napotkałem na problem przeprostu małego palca lewej ręki, który znacznie utrudnia mi grę, szczególnie w szybkim tempie. Ten problem wydaje się być powszechny wśród basistów, a sposoby radzenia sobie z nim mogą być różne.
Gracz basu opisuje problem bólowy kciuka lewej ręki, który pojawia się podczas grania akordów i szybkich riffów. Zastanawia się, co robi źle i czy to kwestia nie wyrobionych mięśni dłoni.
Gram na basie od dwóch miesięcy i napotykam na problemy z techniką klangu na strunie A. Próbuję różnych pozycji kciuka, lecz nadal poszukuję optymalnego rozwiązania.
Autor dzieli się swoimi doświadczeniami i problemami z ustawianiem EQ w swoim sprzęcie, składającym się z aktywnej gitary z 3-pasmowym EQ, preampu z 3-pasmowym EQ i wzmacniacza z 4-pasmowym EQ. Szuka porad, jak poprawić jakość brzmienia oraz jak dostosować EQ do różnego stylu gry i warunków akustycznych.
Tomasz z Wrocławia opowiada o swojej muzycznej podróży, od gry na gitarze elektrycznej do basu. Jest samoukiem od czterech lat, interesuje się różnymi gatunkami i technikami gry.
Artykuł wprowadza w świat podstawowych skal muzycznych na bas, wyjaśniając ich budowę oraz zastosowanie. Zawiera przegląd siedmiu głównych typów skal - trzech durowych oraz czterech molowych, pomagając zrozumieć, jak teoria muzyki wpływa na praktyczne umiejętności gry.
Ta recenzja książki 'Gitara Basowa bez tajemnic' zawiera szczegółowy opis jej zawartości, wskazując jak może ona wpłynąć na rozwój umiejętności początkujących basistów. Recenzent dzieli się swoimi odczuciami na temat poszczególnych lekcji, podkreślając zarówno plusy, jak i minusy.
Autor rozpoczyna swoją przygodę z basem, inspirując się twórczością Bogdana Kowalewskiego z Maanamu. Zastanawia się nad techniką gry na basie stosowaną przez muzyka - czy używał on palców, czy może kostki.
Jako początkujący basista, stawiam pytania odnośnie techniki ułożenia prawej ręki oraz artykulacji podczas gry na basie. Rozważam dwa podejścia: klasyczne oraz 'pływający kciuk', poszukując wskazówek, która metodę wybrać i jak doskonalić równy dźwięk w artykulacji.
Autor dzieli się swoją fascynacją strunami piccolo i prosi o radę dotyczącą odpowiedniego sprzętu basowego oraz nagłośnienia, do którego najlepiej by pasowały. Zwraca się z prośbą o polecenie instrumentów średniej klasy.
Autor opisuje problem ze szeleszczeniem gitary podczas gry, którego doświadcza na swoim sprzęcie. Jest to szczególnie zauważalne przy grze na wysokich tonach, a możliwe przyczyny to złe ustawienie equalizera, kwestia sprzętu, lub niepoprawna technika gry.
Podczas poszukiwania w internecie lekcji gry na gitarze basowej, natknąłem się na technikę klang, którą wielu internetowych nauczycieli próbuje przedstawić. Okazuje się, że jest ona dla mnie zbyt perkusyjna i niezbyt związana z harmonią, a moje lenistwo nie pozwala mi poświęcić jej zbyt dużo czasu.
Po 2 latach gry na basie postanowiłem przejść na fretlessa, ćwicząc intensywnie przez dwa tygodnie. Napotkałem trudności z adaptacją technik grania oraz problem z dobraniem odpowiednich strun.
Osoba porusza problem nieprawidłowego trzymania kciuka lewej ręki podczas gry na gitarze, podając przykłady i zadając pytanie o potencjalne negatywne skutki takiej techniki oraz czy warto ją poprawić.
Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.
Autor opisuje swoje doświadczenia i problemy wynikające z urazów obu rąk, zastanawiając się, czy istnieje technika gry na gitarze basowej, która nie obciąża tak bardzo lewej ręki jak przy grze na gitarze elektrycznej. W szczególności interesuje go możliwość gry w takim stylu na basie 4-strunowym, skupiając się na gatunkach rock i metal.
Artykuł zawiera kompendium wiedzy dla początkujących basistów, od wyboru pierwszego instrumentu, przez techniki gry, aż po konserwację sprzętu. Przybliża również tematykę dobierania wzmacniaczy i efektów, odpowiadając na najczęściej zadawane pytania.
Początkującym basistom często trudno jest znaleźć dobre materiały edukacyjne dla gitar basowych. Absonic wychodzi naprzeciw ich potrzebom, wydając dwie szkoły gry na bas, współpracując z doświadczonymi basistami, Tomaszem Grabowym i Kamilem Skwarą.
Gitara basowa to nie tylko instrument, ale i wyzwanie dla ciała. Opowiadam o mojej walce z bólem nadgarstka spowodowanym nieprawidłową techniką gry palcami.
W artykule przedstawiłem problem dotyczący słabej jakości brzmienia basu przy użyciu wzmacniacza Warwick Sweet 15 (150 Watt) i gitary Cort Aktywna, szczególnie podczas prób, gdzie bas zamula w porównaniu do grania w domu. Pytam o pomoc w diagnozie problemu.
W artykule poruszam kilka istotnych pytań dotyczących ułożenia lewej ręki na gryfie basu. Odpowiadam na wątpliwości związane z pozycją kciuka, dotykaniem strun niższych oraz kształtem palców podczas gry.
Artykuł porusza temat gitar basowych z różnicowaną menzurą produkowanych przez firmy NOVAX i DINGWALL. Zjawisko to polega na tym, że grubość strun wpływa na długość menzury, co przekłada się na różnorodność tonalną instrumentu.
Ćwiczenie tappingu na basie, które angażuje trzy palce z każdej ręki i może być odtwarzane przy użyciu dowolnego typu gitary basowej. Jest to wspaniały sposób na rozluźnienie i praktykę między bardziej intensywnymi sesjami.
Witam. Mam gitarę Fenix Jazzbass z pickupami Fendera i układem…
Na tej gitarze stawiałem swoje pierwsze kroki palcami kostką, czy…
Witam.Ostatnio próbowałem pobawić się tapingiem ale powiem że ciężko to…
Witam.Mam problem, który drażni mnie coraz bardziej… chodzi o serdeczny…
Witam.Jestem jeszcze początkującym i uczę się slapu ale mam taki…
Zwykły użytkownik gitary basowej. Właściwie to na scenie ją tylko…
Jeżeli ktoś posiada i nie korzysta to chętnie odkupię, (zależy…
Na moim Fenderze Precision Classic 50s Meksykańskim, struny – kilkudnioweElixiry…
heya :] Jak brzmią te strunki,coś do jazzu,jak klang i…
W sumie nigdy nie miałem styczności z tanimi gitarami ale…
jakaś-tam-probka-langa Zapinam pasy i czekam, az zaczna jechac :p
Czy zna ktoś jakiś efekt, dzięki któremu slap na fretlessie…
Na basach z jakimi przystawkami klang brzmi najlepiej, tj. ma…
Slyszalem że kiedy ma się akywny bas to jak się…
Ciekawi mnie pewna kwestia… któryś z was w temacie o…
Na ile rozstaw strun w piątkach utrudnia ( czy może…
Debata o wyborze między kontrabasem a gitarą basową trwa od dawna wśród basistów. Ten artykuł bada korzyści płynące z nauki i grania na obu instrumentach, zwracając uwagę na różnice, przełomowe momenty i jak ostateczna decyzja wpływa na karierę muzyczną.
Wybór między grą lewą a prawą ręką na gitarze basowej może być trudny, zwłaszcza dla osób, które już grają na kontrabasie. Ten artykuł omawia, jak podejść do decyzji i co warto wziąć pod uwagę.
Zmiana stylu gry z palcowej na slap na basie często prowadzi do utraty głośności i zrozumiałości partii basowej. W artykule omawiamy, jak za pomocą prostych technik i regulacji sprzętu, możemy temu zaradzić.