Chwale się, dzisiaj razem z Panem Jackiem wyrysowaliśmy kształt na…
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
W artykule omówiono możliwości modyfikacji brzmienia basu poprzez zamontowanie potencjometru push-pull, umożliwiającego przełączanie między połączeniami szeregowymi i równoległymi przystawek. Opisano również sposoby modyfikacji barwy dźwięku przez wymianę potencjometru 'TONE'.
Dokonałem wymiany przystawek na EMG JHZ Set w moim basie Ibanez GSR180 i napotkałem problem z uziemieniem. Sygnał jest, przystawki grają, ale występują szumy i dźwięk jest za cichy.
Autor opisuje, jak skutecznie udoskonalił proces nawijania przy pomocy magnetofonu, osiągając imponujące wyniki w produkcji splitów na neodymach i ferrytach. Efektywność i jakość nawijania zaskoczyła nawet jego samego.
Przedstawiam koncepcję zastosowania dwóch potencjometrów push/pull w basie, umożliwiających regulację głośności i barwy oraz wyłączanie pickupów bez dodawania dodatkowych przełączników. Dzięki temu rozwiązaniu utrzymujemy estetyczną stronę projektu bez kompromisów na funkcjonalności.
W poszukiwaniu sposobu na zbyt mocny sygnał w pickupie piezo, analizujemy potrzebę pasywnego kontrolera głośności. Czy istnieją tańsze alternatywy dla drogiego rozwiązania oferowanego przez www.thomann.de?
Starą gitarę basową MEG można odświeżyć, wymieniając przystawki i dodając regulację tonów, nawet bez przejścia na system aktywny. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z przystawkami, które okazały się zbyt mocne, oraz wyraża chęć dołączenia regulacji basu i środka.
Po zmianie humbuckera w basie Sterling Sub Ray 4 na Tesla Corona B3 napotkałem problem z głośnością dźwięku, który gra teraz zauważalnie ciszej. Zastanawiam się, czy to kwestia błędnego podłączenia.
Opisuję moje doświadczenia związane z wymianą gryfu w gitarze Squier P+J. Zmagałem się z problemem uszkodzonego gryfu, co skłoniło mnie do zakupu nowego - przedstawiam moje rozterki i jak z nich wybrnąłem.
Łukasz jest pasjonatem muzyki, który od wielu lat próbuje swoich sił w graniu na basie. Mimo rozpadu zespołu, kontynuuje swoją pasję w domu, ulepszając przy tym swoje sprzęty.
Adam jest w poszukiwaniu przetworników typu humbucker do modyfikacji swojego Washburna. Jest gotowy pokryć koszty przesyłki, liczy na znalezienie chętnych do podzielenia się używanymi częściami.
Autor opisuje problem z irytującym trzaskaniem dźwięku występującym podczas grania na strunach D i G przy używaniu splita bliżej gryfu swojej gitary basowej. Znajduje tymczasowe rozwiązanie problemu, jednak poszukuje stałej metody naprawy.
Autor rozważa instalację aktywnego preampa do swojego basu, przy czym zależy mu na osiągnięciu optymalnej jakości bez przepłacania. Rozważa wybór układów marki Noll i szuka dodatkowych rekomendacji opartych na doświadczeniach innych.
Właściciel basu MEG electric guitars 81421 postanowił wymienić przystawki w swoim instrumencie na modele Bartollini MME i Dimarzio Ultra Jazz, zastanawiając się nad dźwiękiem i dopasowaniem do swoich potrzeb. Wymiana wymagała również zmian w pokrętełach na push/pull.
Podczas wymiany trzeszczących potencjometrów w swoim jazz-basie, oczom autora ukazał się nietypowy widok - przetworniki z trzema kablami. W artykule dokonuje próby zrozumienia, jak podejść do ich podłączenia.
Opisuję swój proces wymiany przetworników i siodełka w basie Langowski LB 4. Rozważam modele od Seymour Duncan oraz zastanawiam się nad wymianą DIY vs. profesjonalnym serwisem.
Tworzenie gitary to wyjątkowo skomplikowany proces, który wymaga rozważenia wielu czynników. W tym przypadku, głównym problemem jest wybór przetworników do gitary wykonanej z mahońu, klonu oraz palisandru, które najlepiej oddadzą jej unikalne brzmienie.
Autor dzieli się swoim entuzjazmem o budowie własnego basu, na który czeka materiał. Wykorzysta drewno jesionu polskiego, przystawki od Fender Standard Jazz Bass V oraz klonową podstrunnicę.
W artykule opisałem proces odnawiania mojego Squiera Affinity P-Bass, począwszy od zmiany wyglądu przez malowanie, aż po wymianę przetworników na Seymour Duncan. Podzieliłem się również kosztem całego przedsięwzięcia i moimi przemyśleniami na temat wartości takiej modernizacji.
Ostatnio stanąłem przed problemem zakrycia dziur w korpusie basu po wyciągniętych potencjometrach. Szukam kreatywnego rozwiązania, które nie tylko zasłoni, ale i doda unikalnego charakteru mojemu instrumentowi.
Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.
Przekształciłem swój stary bas J&D, wyjmując większość elektroniki, pozostawiając tylko jedną przystawkę przymostkową i potencjometr głośności. Spotkałem się z problemem: po podłączeniu instrumentu do wzmacniacza, sygnał jest bardzo słaby i zagłuszany przez szumy.
Opisałem proces tworzenia własnego pickupu do gitary basowej, opierając się na unikalnej idei łączenia dwóch pojedynczych pickupów w jednej obudowie. Projekt oparty na magnesach neodymowych pozwolił uzyskać niewielką oporność i indukcyjność przy jednoczesnym zachowaniu mocnego sygnału.
Chciałbym przedstawić mój francuski kontrabas, który obecnie przechodzi remont. Oprócz tego, opowiem trochę o moim DIY projekcie przetwornika piezoelektrycznego i planach na nowe wyposażenie nagłośnieniowe.
W drugiej części serii o budowie basu skupiamy się na projektowaniu główki instrumentu, rozmieszczeniu stroików, kształcie korpusu i umieszczeniu przetwornika. Podkreślone zostaje znaczenie dokładnego projektowania i umiejętnego umiejscowienia komponentów dla osiągnięcia optimalnego brzmienia.
Autor wpadł na pomysł dodania do swojego basu OLPmm2 przystawki jazzowej, zastanawiając się nad jej konfiguracją oraz możliwością podłączenia do potencjometru głośności wspólnie z przetwornikiem H. Zadaje pytanie, czy warto eksperymentować z takim ułożeniem przystawek.
Zmieniając uszkodzone gniazdo jack w mojej gitarze, postanowiłem również przeorganizować całą elektronikę i przetestować różne sposoby połączenia pickupów. Odkryłem, że każdy sposób połączenia ma unikatowy wpływ na brzmienie.
Autor opisuje problem z elektroniką w swoim 5-strunowym basie Mensfeld, wyposażonym w przystawki typu Jazz Bass i aktywne połączenie z baterią 9V. Omawia błędy lutowania i nieefektywność elementów, jak potencjometry i przełącznik, planując ich wymianę.
Autor opisuje problem z częstymi wymianami baterii w basie z aktywnymi przystawkami, który osiągnął rekord, gdy bateria Panasonic trzymała tylko trochę ponad tydzień. Próbuje samodzielnie rozwiązać problem i szuka porad dotyczących podłączenia aktywnych przystawek.
Witam. Potrzebuje doradztwa w zestawieniu preampu z pickupami. Chcę uzyskacpodobne…
Dziś zabrałem się za korpus, a dokładniej dziury na pickupy…
hmm, wracam do basu po 15 lat nieobecności. Grywało się…
witam potrzebuję schematu połączenia przystawek z takim przełącznikiem (tyle żez…
Chodzi konkretnie o model, gdzie przystawki to humbucker i split…
Ma ktoś jakieś schematy jak połączyć przystawki w układzie P+P.…
Rozebralem odnawiany bas, wyjalem przystawki (jakieś Schallery – bez nazwy),ale……