Przedwzmacniacz

Share your love:

Hughes & Kettner Bassmaster – lampowy przedwzmacniacz do basu

Hughes & Kettner Bassmaster to lampowy przedwzmacniacz do basu współtworzony z niemieckim basistą Peterem Sonntagiem. Zawiera unikatowe elementy takie jak lampy 12AX7 i EL84, zapewniające wyjątkowe brzmienie oraz oferuje różnorodne opcje podłączeń i regulacji tonu dla elastycznego i spersonalizowanego dźwięku.

Lampowy przedwzmacniacz z ampegowym overdrivem

Lampowy Przedwzmacniacz Z Ampegowym Overdrivem
Marzenie o przesterowanym brzmieniu lampowego Ampega SVT stało się moją obsesją. Przeszukałem różne emulatory, ale jedynie nieprodukowany już przedwzmacniacz Ampega 'SVP pro' przykuł moją uwagę swoim brzmieniem.

Lampy do Orange Bass Terror 500

W artykule dyskutowane są opcje wymiany lamp 12AX7 w przedwzmacniaczu wzmacniacza Orange Bass Terror 500 w celu uzyskania bardziej okrągłego punchu i zrywu. Autor pyta o rekomendacje i wyraża frustrację brakiem informacji oraz zamknięciem tematu związanych z lampami na forum.

BAsoofkowy Preamp Lampowy – ver 2.0

Prezentujemy zupełnie nową, ulepszoną wersję BPL - Basoofkowego Preampa Lampowego 2.0, który teraz zawiera oddzielny blok drive i zaawansowany routing sygnału. Dzięki współpracy z fantastycznym zespołem twórczym, preamp może generować aż sześć niezależnych sygnałów w różnych miejscach układu, co stawia go w awangardzie rozwiązań dla gitarzystów basowych.

Basoofkowy Preamp Lampowy … Schemat blokowy

Przedstawiamy koncepcję budowy preampa do basu, wykorzystującego lampy EF86 oraz EM84 w celu osiągnięcia regulowanego wzmocnienia i implementacji kompresji. Ponadto, proponujemy innowacyjny układ barwy dźwięku bazujący na pięciu filtrach z regulowaną częstotliwością graniczną, który oferuje niespotykaną dotąd kontrolę nad ostatecznym brzmieniem.

SWR Basic Black

Kombo 120W (z zewnętrzną kolumną 160W), głośnik 15″ + tweeter,…

Hartke HA3500

Koreańskiej produkcji, lampa na preampie, 350 W/4 Ohm, 240 W/8…

Arkham Sound prezentuje przedwzmacniacz lampowy Abyss

Arkham Sound rozszerza swoją ofertę przedwzmacniaczy lampowych o model Abyss, oferując doskonałe brzmienie w umiarkowanej cenie. Urządzenie zostało wyposażone w te same podstawowe obwody co ich modele Bullet i Zephyr, i może być używane autonomicznie lub montowane w racku.
Przedwzmacniacz

Przedwzmacniacz to urządzenie służące do wzmocnienia słabego sygnału elektroakustycznego przed dalszym przetwarzaniem. Poznajemy jego istotną funkcję w torze audio oraz różnorodność dostępnych na rynku modeli. Przedwzmacniacz to elektroniczny wzmacniacz, który przede wszystkim ma za zadanie wzmocnić wstępny sygnał elektroakustyczny, zanim zostanie skierowany do właściwego toru fonicznego – do konsolety lub stołu mikserskiego. Jest odpowiedzialny za pierwszy etap obróbki sygnału ze źródła.
Po kolei
Na samym początku następuje wybór właściwego źródła, ponieważ do przedwzmacniacza najczęściej można podłączyć więcej niż jedno urządzenie. To w nim zachodzi regulacja wzmocnienia, chociaż pełni on też inne dodatkowe funkcje regulacyjne, w zależności od wyposażenia danego modelu.  Przetwarza on początkowo dość słaby sygnał elektryczny na sygnał wyjściowy wystarczająco mocny, by nadawał się do dalszego przetwarzania i do przesłania do głośników. Równocześnie jest on na tyle mocny, by był odporny na wszelkie zakłócenia.
Jakie możliwości daje nam jeszcze korzystanie z przedwzmacniacza?
Zadaniem przedwzmacniacza jest również regulacja głośności, wysterowanie końcówki mocy i wprowadzenie ewentualnych korekcji. Przewagą odseparowania przedwzmacniacza od końcowego elementu toru wzmacniającego jest możliwość oddzielenia obwodów małosygnałowych, czyli tych z małym jak i dużym napięciem. Odpowiedzialny za regulację barwy (wzmocnienia niskich i wysokich częstotliwości), zrównoważenie kanałów czy filtry zmieniające charakterystykę przenoszenia – np. loudness lub filtr subsoniczny. Najczęściej przedwzmacniacz jest zintegrowany wewnątrz większego urządzenia np. mikser, wzmacniacz instrumentalny czy elektroakustyczny. Jednak może być też niezależnym elementem toru elektroakustycznego. Wtedy ma własną obudowę z zasilaczem. Takie rozwiązanie najczęściej spotkamy w segmencie high-end takiego sprzętu, czyli na rynku z towarem „bardziej luksusowym”.
Najbardziej znane na rynku są cztery główne rodzaje przedwzmacniaczy
Stereo
To idealne rozwiązanie dla zestawu dwóch kolumn. Najpopularniejszy rodzaj przedwzmacniacza, jeśli chcemy poprawić nasz system audio brzmieniowo i zwiększyć jego funkcjonalność.
Mikrofonowe
Służy do podłączenia mikrofonu do naszego systemu. Jest niezbędny, bo same mikrofony wpięte bezpośrednio do głośników, mogłyby bardzo łatwo uszkodzić ich przetworniki i powodować dużo przesterowań.
Kina domowego
Wykorzystywany przy systemach wielokanałowych. To rozwiązanie dla osób, chcących stworzyć zestaw kinowy wysokiej klasy.
Gramofonowe
Często zdarza się, że gramofony mają już bezpośrednio wbudowane przedwzmacniacze. Niestety te układy są dość słabe i nie dają dobrego dźwięku.
Jak zatem wybrać odpowiedni przedwzmacniacz?
Nie jest to proste zadanie, aby znaleźć sprzęt, który w każdym aspekcie nas usatysfakcjonuje. Przy wyborze powinniśmy kierować się ilością wejść – czyli ile urządzeń – źródeł dźwięku chcielibyśmy do niego podłączyć. Trzeba też zwrócić uwagę na rodzaj gniazd wejściowych oraz liczbę i rodzaj gniazd wyjściowych. Istotne są też funkcje dodatkowe – np. regulacja barwy tonu, możliwość podłączenia gramofonu z wkładką, wbudowanym wyjściem słuchawkowym czy przetwornikiem.