Nasze graty

Share your love:

Yamaha TRB4

Witam, oto mój pierwszy bas, Yamaha TRB-4, wyprodukowana jeszcze w…

Trzy japonki.

Podczas swojego pierwszego zakupu sprzętu muzycznego w Japonii, udało mi się zdobyć trzy wyjątkowe gitary basowe: Tokai Jazz bass, Tokai Hard Puncher oraz Fender JB62 (CIJ) z lat 80. i 90. Po przeglądzie lutniczym i wymianie kilku potencjometrów, niektóre z nich zdecydowałem się zatrzymać, a jedną - sprzedać.

Kawai F II B Japan 1982 alembic

Bas Kawai F II B z 1982 roku, wykonany w Japonii, robi piorunujące wrażenie swoim unikalnym brzmieniem i budową. Jego charakterystyka, od stalowych progów, przez konstrukcję NTB, aż po zaawansowaną elektronikę, stawia go w zupełnie innym świetle niż inne basy.

Nowy nabytek: Charvette by Charvel

Niedawno nabyłem bas Charvette by Charvel, wymieniając go za gitarę elektryczną Mensfeld. Gitara ma pasywne przystawki Charvel, mostek Jackson i klucze Gotoh. Została wyprodukowana w Japonii między 1989 a 1991 rokiem z użyciem drewna klonowego i palisandrowego, a korpus prawdopodobnie wykonany jest ze sklejki lutniczej.

Kolejny Jazz

Po dwóch miesiącach od porozumienia zamiany basów, otrzymałem długo oczekiwany Fender Jazz Bass Made in Japan z 1989 roku. Instrument zaskoczył mnie swoją jakością i brzmieniem, mimo konieczności przeprowadzenia niełatwego serwisu.

Fender Enigma P-Bass 1993 MiJ

Przedstawiam moją ostatnią nabytkę - Fender "Lightnin' Rod" Precision Bass z 1993 roku, wyprodukowany w Japonii z niezwykłym wykończeniem 'flamed cherry burst' i aktywnym pickupem Seymour Duncan APB-2 Lightnin' Rod. Bas łączy w sobie klasykę z niezwykłą funkową brzmieniem, ale wymaga jeszcze kilku modyfikacji, by stać się idealnym.

Bednarek JB. Samick Korszarz

Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.

Oakland ZXB-200

Oakland ZXB-200 to bas gitara pochodzący z pracowni japońskiego lutnika z lat 70-tych. Charakteryzuje się pełnym i mięsnym brzmieniem z wyraźną 'górką', oferuje szerokie możliwości modelowania dźwięku.

IBANEZ

Ibanez Roadstar II rok prod.1983 Japan.pasywny,kopia precla,węższy gryf 40mmw siodełku.…

Nasze graty

Przegląd sekcji 'Nasze graty’ na Basoofka_NET
Witajcie na Basoofka_NET, miejscu, gdzie każdy miłośnik basu odnajdzie coś dla siebie. Dziś chciałbym przybliżyć Wam jedną z naszych najbardziej fascynujących sekcji – 'Nasze graty’. Tutaj znajdziecie szereg artykułów, które zgłębiają świat basów, wzmacniaczy, efektów, i nie tylko. To miejsce, gdzie pasja spotyka się z wiedzą i doświadczeniem, tworząc unikatową przestrzeń dla każdego basisty.
’Nasze graty’, to termin, który dla naszych czytelników stanowi synonim pasji, długoletnich poszukiwań i indywidualnego podejścia do muzyki. Mówimy tu o instrumentach, które są nie tylko narzędziami pracy, ale często historiami życia, wyborami serca przekładającymi się na unikatowe brzmienie.
Artykuły w tej sekcji prowadzą nas przez recenzje unikatowych modeli basów, jak Gibson Thunderbird IV czy Ibanez SR305 IPT, podświetlają historie niestandardowych modeli takich jak Charvette by Charvel oraz ’94 Hathor, a także prezentują praktyczne porady dotyczące modyfikacji sprzętu, takie jak wymiana uszkodzonego mostka czy dopasowanie pedalboardu. Nie brakuje tutaj też wspomnień i osobistych historii, które pokazują, jak ważną rolę w życiu każdego muzyka grają jego 'graty’.
Jeżeli więc fascynują Was historie z życia instrumentów, poszukujecie ciekawych modeli basów, wzmacniaczy czy efektów, albo po prostu chcecie się podzielić swoimi doświadczeniami, sekcja 'Nasze graty’ na Basoofka_NET jest właśnie dla Was. Zapraszamy do eksploracji! Sekcja 'Nasze graty’ na Basoofka_NET to miejsce, gdzie pasjonaci niskich tonów mogą znaleźć inspirujące historie, recenzje i praktyczne porady dotyczące różnorodnych instrumentów i sprzętu basowego. Jest to zbiór artykułów poświęconych zarówno znanym markom, jak i mniej popularnym perełkom, który otwiera przed nami świat niskich tonów w całej jego różnorodności.