Music Man

Share your love:

Sterling Ray 35 by Music Man

Sterling Ray 35 jest atrakcyjn膮 propozycj膮 dla tych, kt贸rzy marz膮 o brzmieniu StingRaya, ale nie chc膮 lub nie mog膮 wyda膰 fortuny. W mojej recenzji dziel臋 si臋 wra偶eniami po kilku miesi膮cach u偶ytkowania tego instrumentu, poruszaj膮c kwestie brzmienia, wykonania oraz og贸lnej jako艣ci.

Music Man Stingray 5 93′

Music Man Stingray 5 z 1993 roku to bas, kt贸ry zaskakuje swoj膮 trwa艂o艣ci膮 oraz unikalnym brzmieniem. Mimo swoich lat, doskonale sprawdza si臋 w nowoczesnej muzyce dzi臋ki szerokiemu zakresowi brzmie艅 i wyj膮tkowej ergonomii.

MusicMan SUB X02 vs. Fender Active Jazz Bass

Musicman Sub X02 Vs Fender Active Jazz Bass
Rozwa偶am zakup basu w 艣redniej klasie cenowej mi臋dzy 3200 a 3600 z艂. Por贸wnuj臋 dwa modele, kt贸re najbardziej mi odpowiadaj膮: MusicMan SUB X02 i Fender Active Jazz Bass.
Music Man

Music Man, pe艂na nazwa Music Man Ernie Ball, jest jednym z czo艂owych producent贸w gitar i wzmacniaczy, znanych i cenionych na ca艂ym 艣wiecie. Historia marki si臋ga 1971 roku i jest 艣ci艣le zwi膮zana z postaci膮 Leo Fendera. Music Man Ernie Ball, bo tak brzmi pe艂na nazwa firmy, to jeden z czo艂owych producent贸w gitar oraz wzmacniaczy. Marka, kt贸rej siedziba mie艣ci si臋 w Kalifornii, mo偶e pochwali膰 si臋 dystrybucj膮 swoich instrument贸w i urz膮dze艅 do ponad 135 kraj贸w na ca艂ym 艣wiecie.
Jak do tego dosz艂o?
Firma zosta艂a za艂o偶ona w 1971 roku przez Forresta White’a i Toma Walkera przy udziale Leo Fendera, kt贸ry wcze艣niej by艂 ich pracodawc膮. Fender zdecydowa艂 si臋 na wsp贸艂udzia艂 w nowym projekcie, cho膰 nie m贸g艂 zosta膰 oficjalnym cz艂onkiem firmy. Dlaczego? Poniewa偶 by艂 ograniczony umow膮 z CBS, kt贸ra wykupi艂a jego firm臋 Fender Musical Instruments. Zgodnie z umow膮 Fender nie m贸g艂 mie膰 w艂asnej marki ani wsp贸艂pracowa膰 z firmami produkuj膮cymi instrumenty. Pierwotna nazwa firmy brzmia艂a Tri-Sonix. Pod wp艂ywem Leo Fendera zmieniono j膮 najpierw na Musitek, a nast臋pnie w 1974 roku na Music Man. T臋 w艂a艣nie dat臋 przyjmuje si臋 jako oficjalny start dzia艂ania marki. Pierwszym owocem tej wsp贸艂pracy sta艂 si臋 wzmacniacz Sixty Five, kt贸ry 艂膮czy艂 technologi臋 tranzystorow膮 oraz lampow膮. Ju偶 dwa lata p贸藕niej, bo w 1976 roku, ruszy艂a produkcja gitar basowych StringRay, na kt贸rych projekt wp艂yw mia艂 Stearling Ball. Niestety, interes nie szed艂 tak dobrze, jakby 偶yczyli sobie za艂o偶yciele – w tym sam Fender, kt贸ry zaanga偶owa艂 si臋 w budowanie nowej marki G&L, a co ostatecznie doprowadzi艂o do jego rozstania a Music Man. Po niespe艂na 10 latach funkcjonowania, firma sta艂a u progu bankructwa. Kluczowy sta艂 si臋 rok 1984, kiedy to firm臋 odkupi艂 Ernie Ball, ojciec wcze艣niej wsp贸艂pracuj膮cego z mark膮 Stearlinga. Rodzinna firma przenios艂a fabryk臋 do San Luis, Obispo w Kalifornii, gdzie ruszy艂a z produkcj膮 gitar basowych, a nast臋pnie zupe艂nie nowych modeli gitar elektrycznych. Firma zacz臋艂a si臋 rozwija膰 i rozrasta膰 szybko zyskuj膮c uznanie artyst贸w. W ten spos贸b powsta艂o wiele modeli sygnowanych nazwiskami m.in.: Steve鈥檃 Morse鈥檃, Eddiego Van Halena, Alberta Lee, Steve鈥檃 Lukathera z Toto czy Johna Petrucci z Dream Theater. Ciekawie rozwija艂a si臋 te偶 linia gitar basowych. Kolejno powstawa艂y modele StingRay, Sterling Bass oraz Bongo. W 2008 roku za spraw膮 wsp贸艂pracy z basist膮 zespo艂u Dream Theater Johnem Myungiem powsta艂a gitara Bongo 6, kt贸ra jest jedynym sze艣ciu strunowym basem tej marki.
Rodzinna firma i wsp贸lny cel
Music Man wykupiony przez Erniego Balla sta艂 si臋 rodzinnym biznesem z tradycjami. Wsp贸艂praca ojca z synem – Sterlingiem – zaowocowa艂a wkr贸tce do艂膮czeniem jego dw贸ch pozosta艂ych syn贸w: Scotta i Briana, kt贸rzy zarz膮dzaj膮c firm膮, stworzyli zesp贸艂 prawdziwych profesjonalist贸w z pasj膮. Wsp贸lny cel firmy to: zbudowanie najwy偶szego poziomu r臋cznie wykonanych instrument贸w. Faktycznie Music Man to presti偶owa marka gitar, warta swojej ceny. To uniwersalne, dopracowane, 艣wietnie wygl膮daj膮ce i brzmi膮ce instrumenty dla profesjonalist贸w. Najlepszym tego dowodem s膮 arty艣ci 艣wiatowego formatu graj膮cy i ciesz膮cy si臋 swoimi Music Manami. Np. Flea z Red Hot Chilli Peppers, James Valentine z Maroon 5 czy Tony Levin. Warto pami臋ta膰 r贸wnie偶 o znakomitych wzmacniaczach 艂膮cz膮cych w sobie tradycj臋 i nowoczesno艣膰.