Korpus

Share your love:

Bednarek JB. Samick Korszarz

Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.

Squier jb vm + seymour duncan sjb-3 + badass II + zabiegi estetyczne

W artykule opisuję proces transformacji Squiera JB VM w instrument, który niewiele ustępuje Fenderom MIM pod względem jakości dźwięku, dzięki wymianie przystawek na SD SJB-3 i mostka na Badass II. Pokazuję również, jak nieznaczne zmiany w wyglądzie mogą wpłynąć na całokształt odczucia z gry na tym basie.

wymiana przystawek

Starą gitarę basową MEG można odświeżyć, wymieniając przystawki i dodając regulację tonów, nawet bez przejścia na system aktywny. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z przystawkami, które okazały się zbyt mocne, oraz wyraża chęć dołączenia regulacji basu i środka.

Nowy korpus Basu

Nowy Korpus Basu
Autor podjął się trudnego wyzwania naprawy starego, zniszczonego basu, który zakupił za 120zł. Po wymianie pręta gryfu i decyzji o zmianie korpusu basu na nowy, planuje również modyfikację układu pickupów.

Mostek manufaktura

Zdecydowałem się na wykonanie własnego mostka do mojego Washburna T14, ponieważ oryginalny mostek nie pozwalał na wystarczająco niskie obniżenie strun. Nowy mostek, o wadze 192 gramy, poprawił komfort gry oraz sposób, w jaki struny układają się na mojej gitarze.

Defil 2- brak płytki mostka

To moja pierwsza przygoda z kompleksową odbudową gitary. Kupiłem DEFIL romeo 2 w bardzo złym stanie i postanowiłem go na nowo ożywić - od zmiany koloru, przez elektrykę, aż po eksperymentalne modyfikacje.

JazzAss odcinek 8 [lakierowanie korpusu]

Lakierowanie gitary jest procesem pełnym niespodzianek. Oprócz wyboru odpowiedniego lakieru, istotne jest również doskonałe przygotowanie korpusu i staranne lakierowanie, aby zapewnić gładki i połyskujący efekt końcowy.

JazzAss day 2 [gryfowanie]

W drugim dniu projektu JazzAss podjąłem się wyzwania konstrukcji elementów basu. Od wyrównywania korpusu po frezowanie gryfu, każdy krok zbliża mnie do stworzenia unikalnego instrumentu.

JazzAss day 1 [lecą wióry]

Pierwszy dzień pracy nad nowym projektem basu rozpoczął się od obróbki jesionu. Pomimo pewnych wyzwań związanych z twardością drewna, postępy są obiecujące, a plany na następny dzień ambitne.

Stanisław Jakś

Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.

D.I.Y. maskownica a akustyczne walory instrumentu

Rozważam stworzenie podwójnej maskownicy dla mojego starego basu DEFIL, aby poprawić jego walory akustyczne, jednocześnie zachowując estetykę. Projekt obejmuje połączenie tradycyjnej sklejki z metaliczną warstwą na wierzchu.
Korpus

Przegląd sekcji KorpusZapraszamy do eksploracji naszej sekcji w całości poświęconej jednemu z najważniejszych, a zarazem czesto niedocenianego elementu w basie – korpusowi. Już na pierwszy rzut oka widać, że material, z którego zrobiony jest korpus, ma ogromne znaczenie dla charakterystyki brzmieniowej instrumentu. Skupiamy się na opisach i analizach korpusów wykonanych z różnych materiałów, takich jak klon, olcha czy mahon, prezentując równocześnie, jak te różnice wpływają na właściwości akustyczne basów.Odważamy się przedstawić korpus nie tylko jako część konstrukcyjną, ale jako klucz do drzwi percepcji dźwięku, jaki może zaoferować bas. Poprzez rozmowy z budowniczymi, zestawienia oraz testy, nasza sekcja dostarcza bogatych informacji dla każdego, kto dąży do lepszego zrozumienia, jak korpus wpływa na brzmienie, wagę i ogólną konstrukcję basu. Sekcja `Basoofka_NET` dedykowana jest fascynacji głębokimi tonami, przybliżając wiedzę na temat jednego z kluczowych elementów basu – korpusu. Dowiedz się, jak różne materiały korpusu wpływają na brzmienie instrumentu.