Kombo basowe

Share your love:

Mój sprzęt :]

Moje graty- OLP MM3 oraz gitarowy, lampowy Epiphone Valve Junior…

Zielono

Analiza sprzętu od brytyjskiego producenta obejmująca combo 1215, head Twin Valve i kolumnę 1028H. Wykorzystanie tych urządzeń dostarcza wyjątkowe możliwości kreowania brzmienia, z naciskiem na przebijalność i wydajność.

Paka do comba LDM

Autor, mówiąc wprost o swojej ograniczonej wiedzy na temat elektroniki, zastanawia się nad dodaniem paczki do swojego wzmacniacza LDM VBA-160 w celu zwiększenia głośności. Zadaje także pytanie o możliwość podłączenia takiej paczki do wyjścia słuchawkowego.

Używany head + kolumna [4 tyś zł]

Recenzujemy używane zestawy nagłośnieniowe, idealne dla jazzowego grania, o budżecie 4000 zł. Head lampowy i kolumna, które razem tworzą 'neutralne' brzmienie, poza popularnymi markami.

Uszkodzony Behringer BDI

Uszkodzony Behringer Bdi
Po zakupie Behringera BDI i próbie włączenia overdrive'a, napotkałem problem powodujący spalenie elektroniki w urządzeniu. Overdrive nie działał, a z urządzenia wydobywał się dym.

Epiphone Valve Junior jako head do gitary i basu.

Rozważam wymianę mojego tranzystorowego pieca gitarowego na lampowy Epiphone Valve Junior 5W do użytku domowego i zastanawiam się, czy może on również służyć jako domowy wzmacniacz do basu po dobraniu odpowiedniej kolumny.

Elektryk a combo basowe

Autor rozważa możliwość podłączenia gitary elektrycznej do combo basowego, rozpatrując taką konfigurację jako rozwiązanie problemu muzycznego zespołu. Rozważania te są motywowane chęcią oszczędności i praktyczności rozwiązania.

Podłączenie XLR w combie

Autor podjął się wyzwania przywrócenia funkcjonalności gniazda XLR we wzmacniaczu Trace Elliot, które zostało odcięte przez poprzedniego właściciela. Zastanawia się, jak prawidłowo podłączyć 3 kable, aby przywrócić jego działanie.

WM

Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.

Gitara, efekt , combo i impedancja

Gitara Efekt Combo I Impedancja
Robert, początkujący basista, zmaga się z zagadnieniem odpowiedniego podłączenia gitary basowej, multiefektu i wzmacniacza basowego. Zastanawia się nad kwestią impedancji i właściwym sposobem łączenia sprzętu.

TC Electronic BG250 – serwis

Trzy tygodnie temu kupiłem nowe combo TC Electronic BG250, które działało bez zarzutu do czasu, gdy nagle przestało emitować dźwięk. Zastosowałem się do instrukcji obsługi, jednak problem nie ustąpił, co zmusiło mnie do oddania sprzętu do serwisu.

Wywiad z Wojtkiem Pilichowskim

Po koncercie w zgierskim MOKu, miałem okazję przeprowadzić krótki wywiad z Wojtkiem Pilichowskim. Poruszyliśmy tematy jego obecnych projektów, przyszłych planów, a także powrotu kultowego Woobie Doobie.

[Pomocy] Tonsil zjarany?

Autor opisuje problem ze spalonym combo Tonsil 50.03 po nieprawidłowym podłączeniu głośnika, które skutkowało zapachem spalenizny i przepaleniem bezpiecznika. Poszukuje sposobu na naprawę urządzenia.

Problem z combem – coś brumi.

Autor opisuje problem z nowo zakupionym combo do basu marki Laney, zakupionym na Allegro. Po podłączeniu instrumentu, dźwięk był zniekształcony, a gdy odłączał rękę od strun, pojawiał się brum i strzelanie.

SWR Workingman’s 15 – odbudowa comba

Artykuł opisuje proces odbudowy basowego combo SWR Workingman's 15, wyróżniając wybór głośników i budowę obudowy jako kluczowe kwestie. Autor poszukuje idealnych głośników i obudowy, zgłębiając oferty różnych producentów i modeli głośników, a także szuka rady i wymiarów oryginalnej skrzynki.

Kondensator! Pomocy!

Autor dzieli się swoim doświadczeniem związanym z awarią wzmacniacza Hartke VX3500, spowodowaną przez spalony kondensator. Szuka pomocy w zidentyfikowaniu i zakupie nowego kondensatora, aby uniknąć konfliktu z kolegą.

Ampeg BA 300.115 czy Ampeg B200R?

Rozważając zakup wzmacniacza basowego, porównałem dwa modele Ampega: BA 300.115 i B200R. Każdy z nich oferuje unikalne cechy, które mogą przyciągnąć różnych muzyków, grających zarówno rock, alt-rock jak i elektronikę.

Piotr Miziołek

Historia Piotra Miziołka pokazuje, jak poświęcenie i pasja mogą zaprowadzić od pierwszego basu Basston, przez zakochanie się w motocyklach, do ponownego odkrycia muzyki i założenia własnej grupy. Miziołek dzieli się również szczegółami swojego imponującego zestawu sprzętowego.

Stanisław Jakś

Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.

Grzesiek

Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.

Bartosz Raducha

Bartosz Raducha, miłośnik różnorodnych gatunków muzycznych oraz student UW, podzielił się swoją pasją i ewolucją sprzętu basowego. Od początków z Defilem, przez Corta i MPG, aż po składaka z korpusu Ibaneza i gryfu Squiera.

stary piec basowy

Poznajcie moją przygodę ze starym piecem basowym: od zakupienia po nieoczekiwane problemy. Opisuję, jak po bezproblemowej grze, nagle stanąłem przed zagadką głośnego buczenia sprzętu, co skutecznie uniemożliwiło mi dalsze korzystanie z niego.

Problem z Carvinem

Zmagam się z problemem, który dotknął mój wzmacniacz Carvin PB 200. Podczas gry urządzenie nieoczekiwanie wycisza się lub przycisza do poziomu ledwo słyszalnego.

Ścichło mi combo.

Opisuję moje doświadczenia z komba Trace Elliot GP11 MkII 4*10, które nagle zaczęło grać znacznie ciszej niż zwykle, pomimo prób diagnozy problemu i wizyty u specjalisty wzmacniaczy. Przeróżne próby naprawy, w tym wymiana kabli czy basu, nie przyniosły żadnej poprawy.

lepszy głośnik do kombo = głośniej?

Rozważam wymianę głośnika w moim domowym combo Laney HCM30B na model z większą skutecznością, zastanawiając się, czy dzięki temu będzie ono mogło grać głośniej. Doświadczenie z jakością dźwięku na słuchawkach skłoniło mnie do tego pomysłu.

bas + piec basowy do 2100. 3miasto. olp, cort, mayo

Bas Piec Basowy Do 2100 3miasto Olp Cort Mayo
Autor rozważa zakup basu i pieca basowego w budżecie 2100 zł, skupiając się na różnych markach i modelach, takich jak OLP MM2, Cort EVL-Z4B BKS i Flame CS-4. Podkreślana jest potrzeba dobrania sprzętu do cięższego grania z perkusistą, z uwzględnieniem estetyki, wagi, a także opcji elektroniki aktywnej/pasywnej.

Ja i mój pierwszy bas

Ja I Moj Pierwszy Bas
To opowieść o mojej podróży poznawczej w świecie gitary basowej. Od absolutnego początku, przez moje muzyczne inspiracje, after finally deciding to join the revered ranks of bass players.

reiter6

Gram kilka lat na basie aktualnie w kapeli weselnejGram od…

Aviator

Mój sprzęt? Wczeniej: Gibson EB-0 Dlugosz Ibanez GSR 200 Palmer…

śledziowe graty

Co tu dużo mówić; sprzęt już mam. Osobliwie to wszystko…

SWR Basic Black

Kombo 120W (z zewnętrzną kolumną 160W), głośnik 15″ + tweeter,…

Depta

Mój sprzęt? Klasyk – Gipsy DRC 18, Elektryk – Behringer…

Potencjometr

Witam 🙂 Podczas ostatniego treningu coś zaczęło nagle buczeć w…

piec 2 kanałowy

Witam, chce kupić coś w stylu 2-kanałowym: 1 tranzystor 2…

Help Podlaczenie Basu I Elektryka Do Kompa
Kombo basowe

Kombo basowe to połączenie wzmacniacza i kolumny w jednym urządzeniu, oferujące wygodę, mniejsze koszty i łatwość transportu. Zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów, kombo basowe oferuje szeroką gamę funkcji i możliwości brzmieniowych, zgodnie z potrzebami każdego muzyka. Kombo basowe to nic innego jak połączenie dwóch urządzeń – w tym przypadku wzmacniacza i kolumny. To bardzo wygodne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli chodzi o możliwości transportowe, ale często również ze względu na cenę. Lecz jak wszystko, takie rozwiązanie ma też swoje minusy. Dlatego przed dokonaniem zakupu warto dobrze przeanalizować nasze potrzeby i przeprowadzić bilans zysków i strat.
Dlaczego warto kupić kombo?
Jest kilka zalet kupna kombo basowego. Zacznijmy od trzech podstawowych argumentów przemawiających „za”. Sprawdźmy, co zyskamy, decydując się na takie urządzenie.
Cena
Wiadomo, że jedno urządzenie – w tym wypadku dwa zamknięte w jednej obudowie to koszt zdecydowanie mniejszy, niż dwa osobne sprzęty.
Odpowiedni dobór i kompatybilność
Kupując kombo basowe nie musimy mieć bardzo zaawansowanej wiedzy na temat poszczególnych sprzętów. Projektowane urządzenia zapewniają kompatybilność i określone zgrane brzmienie wydobywające się z kolumny i wzmacniacza. O idealne sparowanie obu sprzętów zadbali specjaliści, którzy przemyśleli brzmienie końcowe w najmniejszym szczególe, dostarczając nam już gotowe narzędzie do gry.
Transport
Ważną cechą naszego sprzętu jest mobilność. Jeśli lubimy się przemieszczać z naszą gitarą, warto zastanowić się nad kombo, które pozwoli na łatwe podróżowanie. Zamiast dźwigania kilku sprzętów, możemy ograniczyć się do jednego, które spełni wszystkie oczekiwane funkcje.
Dla kogo kombo basowe?
Kombo jest idealnym urządzeniem dla początkujących gitarzystów, testujących swoje umiejętności i szukających swojego brzmienia. Rzadziej sięgają po nie profesjonaliści, ponieważ kombo mają ograniczone moce i nie dają pełnej możliwości kreowania dźwięku, na co pozwala dobór różnych sprzętów. Jednak żeby to robić, trzeba być już świadomym i doświadczonym graczem. Kombo nie będzie wyborem, który sprawdzi się na wielkich scenach, ale idealnie sprawdzi się w zaciszu domowym oraz wszędzie tam, gdzie potrzebujemy małego, zgrabnego urządzenia pozwalającego na zaprezentowanie naszych umiejętności.
Moc kolumny
Wybierając kombo basowe pamiętajmy, aby przede wszystkim kierować się mocą kolumny. Gitary basowe potrzebują więcej mocy i większą membranę niż gitary elektryczne. W tej chwili na rynku znajduje się wiele genialnych urządzeń od przeróżnych firm. Warto zagłębić się w charakterystyki parametrów, ale również w opinie innych użytkowników, którzy będą w stanie przybliżyć nam barwę osiąganego brzmienia.
Rodzaje kombo basowego
Na rynku możemy spotkać trzy podstawowe typy urządzeń.
Kombo tranzystorowe
To najpopularniejsze urządzenia pozwalające nagłośnić nasz bas. Ich budowa jest oparta na tranzystorach. Nie są w stanie osiągnąć dużej mocy, dlatego sugeruje się kupno ich do grania w domu lub na małej scenie.
Kombo hybrydowe
To połączenie dwóch technik dźwiękowych – lampowej oraz tranzystorowej. Większość urządzeń posiada tranzystorową końcówkę mocy oraz lampowy przedwzmacniacz. Ta wersja posiada wszechstronne zastosowanie.
Kombo modelingowe
Kombo modelingowe pozwala na symulowanie brzmienia znanych wzmacniaczy. Użytkownik ma do dyspozycji regulację ogromną gamę dźwięków i ustawień.