Bo każdy mężczyzna powinien posiać dom, wybudować drzewo i wybudowaćsyna,…
Lakland Skyline Darryl Jones 4 Bass, inspirowany ikonicznym Fender Jazz Bass, jest przeznaczony dla basisty Darryla Jonesa, współpracującego z gwiazdami takimi jak The Rolling Stones. Pomimo klasycznej inspiracji, bas oferuje zupełnie nowy poziom brzmienia dzięki pasywnym pickupom firmy Aero Instrument.
W swojej kolekcji posiadam wyjątkowy, zamówiony i wykonany na indywidualne zamówienie w maju fretless Maruszczyk Elwood 5a-24 oraz doskonale dopracowany Fender Jazz Bass MIJ '96 od Mateusza. Dodatkowo, mój najnowszy nabytek, Peavey T-40 z '83 roku, doskonale współgra z zestawem Genz-Benz Streamliner 600 i paczką Ampeg PF-210, tworząc perfekcyjny zestaw.
Nexus JBN to bas, który kupiłem w Warszawie pod koniec 2010 roku. Po wielu latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że to najlepsza decyzja jaką podjąłem. Bas oferuje niezwykle komfortową grę i wszechstronne brzmienie.
Kupiłem używaną bass gitarę marki Adelita za 150zł na Allegro. Po wymianie strun, ustawieniu akcji, zmniejszeniu łódeczki, wyrównaniu kieszeni i modyfikacji przystawek, udało mi się uzyskać całkiem przyzwoite brzmienie.
Nexus JBN 70's to bas, który pożegnałem się z Cort Action A. Stworzony przez Jacka Kobylskiego, znakomitego polskiego lutnika, stanowi replikę jazz bass'a z lat 70-tych i oferuje nie tylko fenomenalne brzmienie, ale i wygodę gry.
Kupno Coxx Classix J-60 miało być początkiem basowej fantazji, ale projekt nabrał nieoczekiwanego kierunku, zdobywając nowe życie dzięki nowym komponentom. Instrument ten zyskał nową elektronikę, klucze, most Wilkinsona oraz świecącą okleinę, co kompletnie zmieniło jego brzmienie.
Autor opisuje swoją podróż z koreańskim modelem Squiera Jazz Bass z 1993 roku, który został przez niego dokładnie zmodernizowany, aby osiągnąć lepsze brzmienie i komfort gry.
Ostatnio zdecydowałem się na odświeżenie mojego Jazz Bassa, ale nie poprzestałem na tym - postanowiłem zedrzeć lakier z mojego SkyWay'a, aby odkryć to, co skrywa pod powierzchnią. Po trzech dniach męczarni z papierem ściernym, bas został umyty, wysuszony, złożony i natarłem olejkiem, pozostawiając surowe drewno, co poprawiło jego brzmienie.
Karol dzieli się swoimi przemyśleniami dotyczącymi modernizacji używanego Fendera Jazz Bass, kupionego za 400 zł. Zastanawia się nad wymianą mostka i ewentualną zmianą elektroniki, aby poprawić jakość dźwięku.
Autor opisuje swoje doświadczenia związane z próbą przywrócenia oryginalnego blasku swojego Fender Jazz Bass Marcus Miller, szczególnie skupiając się na brakujących potencjometrach z układu pasywnego. Zastanawia się, jakie były oryginalne potencjometry i szuka informacji, gdzie można zakupić odpowiednie części.
Tworzenie gitary to wyjątkowo skomplikowany proces, który wymaga rozważenia wielu czynników. W tym przypadku, głównym problemem jest wybór przetworników do gitary wykonanej z mahońu, klonu oraz palisandru, które najlepiej oddadzą jej unikalne brzmienie.
Autor dzieli się swoim entuzjazmem o budowie własnego basu, na który czeka materiał. Wykorzysta drewno jesionu polskiego, przystawki od Fender Standard Jazz Bass V oraz klonową podstrunnicę.
Ten artykuł opisuje nietypowy problem związany z trzydziestoletnim gitarą basową Fender Jazz, sprowadzoną z USA, która wydziela nieprzyjemny, intensywny zapach. Autor próbował różnych metod aby się go pozbyć, ale bezskutecznie.
Jacek Kobylski z Nexus-Guitars przedstawia innowacyjną interpretację klasycznego Jazz Bassa, oferując gitarę dostępną szerokiemu gronu muzyków z niepowtarzalnym charakterem, ergonomią i jakością wykonania.
Jesion, klon, palisander, Merlin.
Moje graty: Squier zmodyfikowany i lutnicza kopia Fender P-J Bass.…