humbucker

Share your love:

Bednarek JB. Samick Korszarz

Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.

Witek!

5-strunowy precision bass w kolorze transparentnym czerwonym, charakteryzujący się ciepłym i 'szlachetnym' brzmieniem, zbudowany z wysokiej jakości komponentów. Jest to bas typu składak, zebrany z różnych części kupionych głównie na Allegro i w sklepach wysyłkowych.

wymiana przystawek

Starą gitarę basową MEG można odświeżyć, wymieniając przystawki i dodając regulację tonów, nawet bez przejścia na system aktywny. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z przystawkami, które okazały się zbyt mocne, oraz wyraża chęć dołączenia regulacji basu i środka.

Wymiana humbuckera- Sterling

Po zmianie humbuckera w basie Sterling Sub Ray 4 na Tesla Corona B3 napotkałem problem z głośnością dźwięku, który gra teraz zauważalnie ciszej. Zastanawiam się, czy to kwestia błędnego podłączenia.

Trzaskanie w brzmieniu

Autor opisuje problem z irytującym trzaskaniem dźwięku występującym podczas grania na strunach D i G przy używaniu splita bliżej gryfu swojej gitary basowej. Znajduje tymczasowe rozwiązanie problemu, jednak poszukuje stałej metody naprawy.

Defil Baston

Defil Baston
W artykule opisuję proces modernizacji mojego basu DEFIL Baston, na który wydałem już 500 zł. Proces ten obejmował wymianę mostka, kluczy, strun, progów, podstrunnicy, lakierowania oraz wprowadzenia nowych pickupów, ale poszukuję wskazówek do dalszej modyfikacji elektroniki.

Varitone vs/& TBX Tone Control

Postanowiłem zmodyfikować regulację TONE w moim Epi Thunderbird IV, inspirując się pewnym filmikiem na YouTube. Tym razem skupiłem się na prostym, ale skutecznym użyciu przełącznika obrotowego i eksperymentowaniu z kondensatorami, mając na uwadze różnicę w charakterystyce dźwięku między różnymi pickupami.

Squier vintage mod V

Niedawno stałem się posiadaczem Squier'a Vintage Modified V, który wydał mi się atrakcyjny cenowo. Po dokładnym przetestowaniu instrumentu postanowiłem przeprowadzić szereg modyfikacji, aby poprawić jego jakość brzmienia i komfort gry.

Tytusbas, czyli wskrzeszanie trupa. [uwaga, DUŻO zdjęć!!!]

Opisuję proces tworzenia unikalnej gitary basowej, oklejonej komiksem 'Tytus, Romek i A'Tomek', na bazie japońskiej gitary SX SB 301. Projekt obejmował naprawy, oklejenie i lakierowanie instrumentu, aż do osiągnięcia spektakularnego wyglądu i poprawy parametrów dźwiękowych.

Jolana Disco Custom Concept:]

Entuzjastyczne dążenie do odnowy i tuningowania legendarnego basu Jolana Disco. Autor dzieli się swoją przygodą z modyfikacjami, od zakupu instrumentu po planowane zmiany.

Custom

Przedstawiam proces składania własnej gitary basowej typu custom z komponentów wybranych dla osiągnięcia uniwersalnego brzmienia z naciskiem na funk, jazz i blues. Konfiguracja obejmowała korpus firmy Willow z olchy z topem klonowym, gryf klonowy z hebanową podstrunnicą, pick-up Merlin JB humbucker i inne komponenty.

Brumienie ostateczne

Autor dzieli się swoją frustrującą walką z niechcianym brumieniem w swojej basowej gitary marki Warwick Corvette Std, mimo wielokrotnych prób naprawy i modyfikacji. Od wymiany przystawek po kompleksowe ekranowanie i zmiany w elektronice - nic nie pomogło.

Prawie koniec

Ostatnie szlify mojego projektu fretlessa się zbliżają. Nie tylko udało się stworzyć wygodny gryf, ale także dopasować pickupy, które idealnie współgrają z charakterem instrumentu.

Trooper – Les Fred

Postanowiłem wykorzystać wolny czas i materiały, które miałem w domu, by zbudować własnoręcznie bas. Korpus z olchy, podstrunnica z alchy, gryf z trzyczęściowego buku, a do tego domowej roboty humbucker - całość brzmi jak jeden wielki eksperyment.

Dzień Futrzaka

Autor tekstu opowiada o swojej przygodzie z przerabianiem gitary basowej Adelita na wersję fretless, nazywając efekt końcowy 'Stratofretką'. Zajmuje się też kupnem kolejnej Adelity jako zabezpieczenie, zderza się z różnymi problemami podczas procesu, a w końcu cieszy się z wyjątkowego brzmienia swojego nowego instrumentu.

Trooper bass + piezo

Opisuję moje doświadczenia z eksperymentowaniem z piezo w moim basie Trooper MM. Wbudowałem piezo pod mostkiem, co dało ciekawy efekt połączenia z tradycyjnym sygnałem z przystawek.

Perełka [aczkolwiek nie bas]

Historia niezwykłej gitary elektrycznej, nad którą pracował wujek autora. Po jego śmierci, autor postanawia przywrócić instrument do życia, napotykając na drodze różne wyzwania techniczne.

Immo Custom Shop – rozdział VII.

Mój projekt gitary basowej dociera do końca. Gitara jest niestandardowa, z oldschoolowym brzmieniem i unikalnymi ustawieniami dźwięku, a teraz skupiłem się na finalizacji jej wyglądu.

Projekt Alu-bass

W ramach mojego pierwszego wpisu na forum chciałbym przedstawić projekt Alu-bass - bezprogowy bas zaprojektowany i wykonany przeze mnie. Główną ideą było stworzenie instrumentu oryginalnego zarówno pod względem design, jak i właściwości brzmieniowych, ze szczególnym uwzględnieniem konstrukcji nośnej wykonanej z aluminium.

Immo Custom Shop – Rozdział II.

Projekt własnoręcznie zbudowanego basu przeżywa nieoczekiwany zwrot akcji po awarii elektroniki, która niszczy część jego możliwości. Niemniej jednak, autorowi udaje się z powodzeniem zakończyć budowę instrumentu, nadając mu unikalne brzmienie.

zamiana elektroniki aktywnej na pasywną

Maciek rozważa usunięcie preampu z jego Ibaneza SR505 wyposażonego w przystawki Bartolini MK1 oraz 3-pasmowy equalizer. Uważa, że wbudowany equalizer jest niepotrzebny i zastanawia się nad możliwością konwersji na system pasywny.

Nawijanie precla z prawdziwego zdarzenia

W artykule opisuję proces samodzielnego nawijania split humbuckera znanego jako precel. Ten konkretny model ma na celu dostarczenie mocnego sygnału wyjściowego i dużej czułości, osiągane dzięki grubemu i wysokiemu uzwojeniu.

Jak nawinąć samemu pickup

Opisałem proces tworzenia własnego pickupu do gitary basowej, opierając się na unikalnej idei łączenia dwóch pojedynczych pickupów w jednej obudowie. Projekt oparty na magnesach neodymowych pozwolił uzyskać niewielką oporność i indukcyjność przy jednoczesnym zachowaniu mocnego sygnału.

Powstaje fretless

Właśnie jestem w trakcie produkcji mojego pierwszego całkowicie w 100%…

humbucker

Humbucker to przetwornik magnetyczny, który rewolucjonizuje dźwięk gitar elektrycznych i basowych, oferując pełniejszy i mocniejszy dźwięk przy mniejszej ilości szumów. Został wynaleziony w latach 50. przez Setha Lovera dla firmy Gibson i jest szczególnie ceniony w muzyce rockowej, metalowej i bluesowej. Humbucker to popularny typ przetwornika magnetycznego stosowanego w gitarach elektrycznych i basowych, który charakteryzuje się bardziej wyrazistym, pełnym i mocniejszym dźwiękiem niż pojedyncze cewki (single-coil). Przetwornik ten składa się z dwóch cewek nawiniętych w przeciwnych kierunkach, które są połączone szeregowo lub równolegle, i zazwyczaj mają niski opór elektryczny.

Humbucker został wynaleziony w latach 50. przez Setha Lovera, pracującego dla firmy Gibson. Pierwszy humbucker, nazwany „PAF” (Patent Applied For), został wprowadzony do produkcji w 1957 roku i stał się standardowym przetwornikiem magnetycznym stosowanym w gitarach Gibson Les Paul.

Humbucker działa w sposób podobny do pojedynczej cewki, ale ma kilka istotnych różnic. Po pierwsze, dwie cewki ułożone są tak, że pracują w przeciwnych kierunkach, co powoduje, że zakłócenia elektromagnetyczne zewnętrzne są wzajemnie tłumione, co przekłada się na mniejszą ilość szumów i zakłóceń. Po drugie, humbucker ma większą powierzchnię magnetyczną niż pojedyncza cewka, co pozwala na lepsze przechwytywanie drgań strun i generowanie mocniejszego i pełniejszego dźwięku.

Ze względu na swoje właściwości, humbucker jest szczególnie popularny w muzyce rockowej, metalowej i bluesowej. Charakterystyczne brzmienie tego przetwornika pozwala na uzyskanie mocniejszych i bardziej agresywnych brzmień niż pojedyncza cewka, co czyni go idealnym narzędziem dla gitarzystów, którzy poszukują cięższych i bardziej intensywnych dźwięków.

W zależności od konstrukcji i ustawień, humbuckery mogą mieć różne brzmienie i charakterystykę dźwięku. Wiele modeli humbuckerów ma dodatkowe funkcje, takie jak przerywacze fazowe, które pozwalają na jeszcze większą kontrolę nad dźwiękiem. Dzięki swojej wszechstronności i wyrazistości, humbucker jest jednym z najpopularniejszych typów przetworników magnetycznych stosowanych w gitarach elektrycznych i basowych.