Gryf

Share your love:

Wieloryb

Mój wieloryb świeżo po wizycie u lutnika – czeka go…

lotniskowiec ;]

Mayones Be6 NTB – konstrukcja: neck-thru-body – korpus: amazaque (profilowany)…

Half fretless

Taka ciekawostka – nie jestem fanem stck’ów, piątek i szóstek……

GMR Majestic

GMR Majestic V Korpus- klon płomienisty Przód i tył- ovangkol…

Sam zrobiłem.

Moj fretless ,na sprzedaz.Mojej konstrukcji,mój pomysł,moje wykonanie.Zachecamwszystkich do prób ze…

Star Wars Bass!

Znalazłem przemierzając internet takie coś. Nie dość, że fretlessprecision to…

Zakwasa basy

Fretless lutnika nieznanego i Cort B4. Póki co, sprzęt wystarcza…

A no ja

mój składak, paka skromna bo Box B-215 Taurus. Basik daje…

Klejpullowe Klejbasy

Fragment mojego skromnego arsenału (nie chciało mi się ściągać wszystkichwzmacniaczy…

Peavey Grind Bass 5 string NTB

Posiadając Peavey Grind Bass 5 NTB przez rok, grając na nim na koncertach i próbach, postanowiłem napisać recenzję tego instrumentu. Bas oferuje fenomenalny wygląd i wygodę, ale wymaga modyfikacji, aby osiągnąć pożądane brzmienie w cięższych gatunkach muzyki.

Fretles z tego co „znalazłem” w domu

Autor dzieli się doświadczeniem budowy własnej gitary fretless, korzystając głównie z części znalezionych w domu. Mimo pierwszej próby i pewnych niedoskonałości, gitara posiada długi sustain i brzmi zaskakująco dobrze.

Wal Mk. II

Posiadanie basu Wal Mk. II to podróż - od złożenia zamówienia w 2010 do odbioru w 2012. Instrument, z mahoniowym 'sercem' i klonowymi topami, nie tylko wygląda imponująco, ale i brzmi.

Fretless z byle czego

Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.

Moje skromne instrumentarium

Autor opisuje swoje domowe instrumentarium, w skład którego wchodzą przede wszystkim gitara Squier i OLP, fretless oraz elektroakustyk używany głównie w domu. Zaznacza też obecność kostek (zwłaszcza Jim Dunlop o grubości 1mm) oraz brak nagłośnienia.

Trippy Storage Room

Moje miejsce na krótki czas przemieniło się w niewielki magazyn urządzeń basowych. Niektóre z tych urządzeń nie należą do mnie, a jeszcze więcej ciekawych sprzętów czeka na odkrycie.

Robi się nowe basidło…część 2

W artykule opisano kolejne etapy tworzenia basu - od frezowania po lutowanie. Autor przedstawia listę prac, które pozostały do wykonania, aby zbudować instrument od podstaw.

Ibanez Roadster RS-924 TV [1980]

Ibanez Roadster RS-924 TV to bas z niesamowitymi możliwościami kreacji dźwięku, łączący w sobie zarówno oryginalny design, jak i niezwykłą funkcjonalność. Wyposażony w mnogość cech, które czynią go idealnym narzędziem do eksploracji muzycznych przestrzeni od funky po death metal.

Roter – akustyczny fretless czterostrunowy

Niedawno stałem się posiadaczem akustycznego bassu fretless marki Roter, który okazał się być wyjątkowo unikalny i pełen charakteru. Dzieliłem się moimi doświadczeniami, wadami i zaletami tego instrumentu, który zaskoczył mnie swoim dźwiękiem i wygodą gry.

Headless Hohner B2A

Niedawno nabyłem bas Hohner B2A w stylu Steinberger Headless za jedyne 150zł razem z przesyłką. Instrument wymagał odświeżenia, ale poza luźnym gniazdem jack jest w pełni sprawny.

Pater luthiere bass [fretless]

Recenzja wyjątkowego basu fretless stworzonego przez lutnika Aleksandra Patera, nazwanego Argo. Instrument łączy w sobie personalizację i unikalność dzięki zastosowaniu różnorodnych materiałów i elektroniki wysokiej klasy.

Sterling Ray 35 by Music Man

Sterling Ray 35 jest atrakcyjną propozycją dla tych, którzy marzą o brzmieniu StingRaya, ale nie chcą lub nie mogą wydać fortuny. W mojej recenzji dzielę się wrażeniami po kilku miesiącach użytkowania tego instrumentu, poruszając kwestie brzmienia, wykonania oraz ogólnej jakości.

Nexus JBN

Nexus JBN to bas, który kupiłem w Warszawie pod koniec 2010 roku. Po wielu latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że to najlepsza decyzja jaką podjąłem. Bas oferuje niezwykle komfortową grę i wszechstronne brzmienie.

Ibanez SR505

Recenzja Ibanez SR505 skupia się na powrocie do grania na basie po 12 latach przerwy. Gitara wyróżnia się lekkością, komfortowym gryfem oraz wszechstronnym brzmieniem dzięki przystawkom Bartolini MK1.

Początki gry na instrumencie bezprogowym

Artykuł przedstawia podstawowe wskazówki dla początkujących muzyków, którzy chcą nauczyć się grać na instrumencie bezprogowym, jakim jest gitara basowa fretless. Koncentruje się na znaczeniu intonacji, sposobach na naukę słuchania i wydobywania czystych dźwięków oraz poprawnej lokalizacji dźwięków na podstrunnicy bez markerów.

Nowy członek w rodzinie

Niedawno stałem się posiadaczem basu Schecter Omen Extreme 5, który okazał się świetnym wyborem zarówno pod kątem brzmienia, jak i wykonania. Po drobnych modyfikacjach, bas sprostał wszystkim moim oczekiwaniom, idealnie wpisując się w potrzeby cięższej muzyki.

Nexus JBN 70’s

Nexus JBN 70's to bas, który pożegnałem się z Cort Action A. Stworzony przez Jacka Kobylskiego, znakomitego polskiego lutnika, stanowi replikę jazz bass'a z lat 70-tych i oferuje nie tylko fenomenalne brzmienie, ale i wygodę gry.

Kubicki Ex-Factor 1989

Bass Kubicki Ex-Factor z 1989 roku zapewnia nie tylko unikatową konstrukcję, ale też wyjątkowy system elektroniki zasilanej na 18v. Pomimo kilku drobnych defektów, instrument ten oferuje szeroki wachlarz brzmień oraz wyjątkową lekkość i komfort grania.

Moje fanty z pokoju ;]

Artykuł przedstawia kolekcję muzycznego wyposażenia autora, w tym gitary basowe, wzmacniacze, efekty i akcesoria. Przybliża specyfikacje i marki konkretnych elementów zestawu.

Yamaha TRB 1004

Yamaha TRB 1004 to bas, który zaskakuje znakomitym połączeniem jakości dźwięku i przystępnej ceny. Szczerze powiedziawszy, nie spodziewałem się po nim niczego specjalnego, ale jego brzmienie po prostu zwala z nóg.

Cort Action Bass IV

Cort Action Bass IV to instrument, który zdecydowanie zasługuje na uwagę początkujących basistów. Z racji swojej ceny i jakości wykonania, jest to jeden z lepszych wyborów dla osób rozpoczynających swoją przygodę z niskimi tonami.

Bednarek JB. Samick Korszarz

Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.

GMR Bassforce Custom 6 NTB

Recenzja GMR Bassforce Custom 6 NTB po wymianie mostka z schaller 3d na ETS i innych modyfikacjach. Brzmienia zostały nagrane z wykorzystaniem multiefektu rp50, pokazując dynamikę i charakterystykę bassu przy użyciu zużytych strun D'addario.

Cort C5H BKS

Bass Cort C5H BKS to instrument, który sprawdzi się w ciężkiej muzyce dzięki swojemu brzmieniu, choć jego osprzęt pozostawia trochę do życzenia. Jest stosunkowo lekki, ma ładne wykończenie, ale jako basista-amator natknąłem się na kilka problemów, które wymagały drobnych poprawek.

Mayones Be-4 Exotic

Recenzja basu Mayones Be-4 Exotic, z którym spędziłem ostatnie trzy lata, odzwierciedla moje doświadczenia i przemyślenia na temat jego brzmienia, wygody oraz wykonania. Po przejściu przez różne sprzęty i efekty, tym basem nadal jestem zachwycony.

Moje graty:]

W swojej kolekcji mam kilka wyjątkowych basów, każdy z nich charakteryzuje się unikatowym brzmieniem i budową. W szczególności Lakland 55 02 Skyline różni się znacząco od Music Mana Stingray 5, co obala popularne mity o ich podobieństwie.

Bas Sandberg Basic Ken Taylor 5 vel. Budyń

Nabyłem bas Sandberg Basic Ken Taylor 5, który zdetronizował moje dotychczasowe przekonania o basach Fender, MM, Ibanez czy Warwick. Sandberg przekonał mnie swoją niemiecką jakością, unikatowym kształtem gryfu i perfekcyjnym brzmieniem.

Moja kolekcja basówek wraz z tym samym co zwykle piesem

Autor dzieli się swoją pasją i kolekcją basów, które kupił świadomie i z zamiłowania do różnorodności brzmień. Wśród nich znajdują się zarówno instrumenty markowe, jak Ibanez czy Yamaha, lutnicze cuda, a nawet bas z strychu przerobiony na fretless.

Cort B4, jesion

Jestem właścicielem basu Cort B4 Jesion od niemal trzech lat, który wyróżnia się wygodą gry oraz jakością wykonania. Bas ten oferuje przyjemne brzmienie zarówno w aktywnym, jak i pasywnym trybie pracy, co czyni go idealnym wyborem dla fanów funky.

Precel The Almighty Behold

Rocznik 1987 bas guitar, z olchowym korpusem i wytrzymałym lakierem, który przetrwał próbę śrubokrętem bez szwanku. Mimo uszkodzeń przez poprzednich właścicieli, z odpowiednimi naprawami wróci do świetności.

Ibanez AEB-10 [bas elektro-akustyczny]

Recenzja basu elektroakustycznego Ibanez AEB-10, którego wybór zainspirowała płyta 'The Silent Life' Jonasa Hellborga. Po gruntownej analizie i testach, bas ten wyróżnia się na tle innych instrumentów w swoim przedziale cenowym jako godny uwagi, z kilkoma jednak ograniczeniami.

Music Man Stingray 5 93′

Music Man Stingray 5 z 1993 roku to bas, który zaskakuje swoją trwałością oraz unikalnym brzmieniem. Mimo swoich lat, doskonale sprawdza się w nowoczesnej muzyce dzięki szerokiemu zakresowi brzmień i wyjątkowej ergonomii.

Slapping dla początkujących

Slapping to technika gry na basie, która wydaje się trudna i dostępna tylko dla zaawansowanych. Jednak z odpowiednim podejściem i ćwiczeniami, każdy może osiągnąć w niej znaczące postępy.

Yamaha RBX 374

Yamaha RBX 374 to basówka, która zaskakuje jakością dźwięku i komfortem gry, będąc jednocześnie dostępną w atrakcyjnej cenie. Mimo pewnych zastrzeżeń co do aktywnej elektroniki i kształtu korpusu, instrument ten oferuje znakomity stosunek jakości do ceny oraz świetne brzmienie.

[gitara] Spector Q4Pro

Spector Q4Pro to budżetowa wersja basu, wyprodukowana w Korei, charakteryzująca się lekkością, wygodą gry i dość ostrym brzmieniem. Posiada trzyczęściowy, klonowy gryf, korpus z lipy i klonu falistego, dwa pasywne humbuckery EMG-HZ oraz specyficzne pokrętła kontroli dźwięku.

[gitara] Ibanez BTB 400QM

Gitara Ibanez Btb 400qm 2
Recenzja gitary basowej Ibanez BTB 400QM, która doskonale łączy wygodę, technologię i brzmienie. Ich konstrukcja i zastosowane technologie sprawiają, że jest to niezwykle wszechstronny instrument, idealny głównie do rocka i metalu.

[gitara] Ibanez BTB 400QM

Gitara Ibanez Btb 400qm
Ibanez BTB 400QM to bas, który oferuje wyjątkowe brzmienie dzięki elektronice Vari-Mid IIIBII oraz ogromne możliwości brzmieniowe. Posiada piękny wygląd, solidne wykonanie i jest wyjątkowo wszechstronny, co czyni go idealnym narzędziem dla średnio zaawansowanych basistów.

[gitara] Washburn XB 120

Washburn XB 120 to gitara basowa, która mimo klasycznego kształtu, oferuje niezwykły urok i solidną budowę. Po ponad pół roku użytkowania, mogę śmiało powiedzieć, że to świetny wybór zarówno dla początkujących jak i bardziej doświadczonych basistów, szukających wysokiej jakości w rozsądnej cenie.

Układ dźwięków na gryfie gitary basowej

Artykuł przedstawia zasadę układu dźwięków na gryfie gitary basowej, niezbędną do zapamiętania przez początkujących basistów. Omawia kolejność dźwięków na poszczególnych progach oraz sposób ich identyfikacji.

Wycena naprawy basu

Analiza i wycena naprawy gitary basowej Stagg BC300 po małych uszkodzeniach. Omówienie potencjalnych kosztów związanych z naprawą elektroniki, regulacją oraz wymianą niektórych części.

Uporczywe brzęczenie

Uporczywe Brzeczenie
Zagadkowy problem z brzęczeniem w combo basowym Fender Rumble 100 pojawia się tylko przy określonych dźwiękach, głównie na pierwszych trzech strunach. Problem nie wynika bezpośrednio z głośnika i nie wpływa znacząco na głośność, lecz jest irytujący.

Czarna obsesja

Autor przypadkowo natknął się na nowy instrument podczas przeglądania Allegro, który mimo początkowych obaw zaczął go coraz bardziej fascynować. Mimo trudności z adaptacją do nowych wymiarów i ciężaru, znalazł w nim coś, co przyciąga jego uwagę.

Piłować czy zmieniać?

Posiadam basówkę NT, która serwuje wyśmienity sustejn i świetnie odpowiada moim wymaganiom. Zastanawiam się, czy wymienić jeden próg, spiłować wszystkie, czy może wymienić je wszystkie, zwłaszcza że przerzucam się na cieńsze struny i zacząłem grać djent.

Dryfowanie gryfu

Dryfowanie Gryfu
Poruszam problematyczną kwestię reagowania gryfów gitar basowych na zmienne warunki atmosferyczne, które prowadzą do nieoczekiwanej zmiany ustawienia strun względem gryfu. Dyskutuję, jak wilgotność i temperatura wpływają na drewno, powodując jego rozprężanie lub kurczenie się i w efekcie zmieniając ustawienie strun.

Defil Luna – fretless

Osiem lat temu kupiłem uszkodzoną gitarę DEFIL Luna wraz z innym modelem, za łączną kwotę 50zł. Przez trzy lata służyła mi na próbach i koncertach, a teraz zastanawiam się nad jej renowacją i przekształceniem w wersję fretless.

Własnoręcznie wykonany bas „Orzeszek Fretless”

Wlasnorecznie Wykonany Bas 8222orzeszek Fretless8221
Autor podzielił się procesem tworzenia własnoręcznie wykonanego basu fretless, opisując użyte materiały i komponenty. Instrument charakteryzuje się unikalnymi cechami i jest całkowicie autorskim projektem.

Nowy bas i odstające progi od podstrunnicy

Nowy Bas I Odstajace Progi Od Podstrunnicy
Nabyłem ręcznie robiony bas za około 3600 zł i odkryłem, że 23 progi z 24 odstają delikatnie od podstrunnicy. Po odesłaniu gryfu do Niemiec, sprzedawca stwierdził, że nie ma się czym przejmować i zamiast szukać problemów powinienem więcej ćwiczyć.

Fender Precision MIM – klucz do regulacji gryfu?

Użytkownik zastanawia się, czy do regulacji gryfu jego Fender Precision Bass Made in Mexico potrzebny jest specjalny klucz, po tym jak lutnik poprosił o klucz calowy. Po przeszukaniu zestawu narzędzi nie znaleziono takiego klucza, a jedynie zwykłe imbusy.

Przystawki Nordstrand

Zastanawiam się nad zakupem przystawek Nordstrand NJ4SE do mojego japońskiego JazzBassa i szukam opinii osób, które miały okazję ich używać. To nie jest tani zakup, więc warto poznać wrażenia przed dokonaniem wyboru.

Epiuphone Thunderbird [PRoblem z Gryfem]

Niedawno nabyłem używaną gitarę basową Epiphone Thunderbird Made in USA. Podczas próby podniesienia akcji strun napotkałem na problem z brakiem oporu przy regulacji gryfu.

Wymiana gryfu

Opisuję moje doświadczenia związane z wymianą gryfu w gitarze Squier P+J. Zmagałem się z problemem uszkodzonego gryfu, co skłoniło mnie do zakupu nowego - przedstawiam moje rozterki i jak z nich wybrnąłem.

Birdland – nowa marka, nowy projekt, nowy bas!

Przedstawiam pierwszy bas marki Birdland, zainspirowany serią Modern od Sadowskiego, ale z klasycznym wyglądem Jazz Bassa w nowoczesnej i drapieżnej odsłonie. Instrument jest pasywny, z jednoczęściowym gryfem, korpus z jesionu, gryf i podstrunnica z klonu, wyposażony w pickupy Seymour-Duncan SSB-5.

KORPUS NIE-DREWNIANY [Luthite] – frezowanie i wklejanie gryfu?

Czy można przerobić gitarę basową Cort z korpusu wykonanego z Luthite, aby uzyskać bardziej agresywny dźwięk i lepszy sustain, poprzez wymianę przetwornika na humbucker i wklejenie gryfu? W artykule omawiam swoje wątpliwości oraz poszukuję porady na temat możliwości wykonania takich modyfikacji.

Robert

Robert przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu muzycznego, składającą się głównie z basów marki Mayones oraz różnorodnego wyposażenia dodatkowego. Kolekcja zawiera zarówno aktualne elementy, jak i te, które posiadał w przeszłości.

Slaping

Gra na basie to moja pasja od pół roku, znam klucz basowy i potrafię już grać różnymi technikami. Teraz moim celem jest opanowanie slapingu, ale napotykam na trudności związane z ustawieniem wzmacniacza i właściwą techniką.

Ibanez seria BTB – relacje

Autor zastanawia się nad zakupem gitary basowej Ibanez BTB700DX, ale nie miał okazji jej osobiście wypróbować ze względu na brak dostępności w lokalnych sklepach muzycznych. Pyta właścicieli 4-strunowych basów serii BTB o ich doświadczenia, szczególnie odnosząc się do wygody gry dla osób z mniejszymi dłońmi.

Poszerzenie rowków w siodełku

Autor artykułu opisuje proces poszerzania rowków w siodełku gitary basowej LTD B-50, aby móc założyć grubsze struny. Rozważa różne metody, zastanawia się nad użyciem pilnika do łańcucha piły spalinowej, ale napotyka problem z rozmiarem.

Ibanez SR505 – przerobienie na fretlessa

Autor rozważa zmianę swojej gitary Ibanez SR505 na wersję fretless, zastanawiając się nad szczegółami, takimi jak wybór strun i potencjalny stroik. Prosi również o opinie na temat brzmienia gitar fretless.

Łukasz

Łukasz jest pasjonatem muzyki, który od wielu lat próbuje swoich sił w graniu na basie. Mimo rozpadu zespołu, kontynuuje swoją pasję w domu, ulepszając przy tym swoje sprzęty.

Wymiary gryfu

Autor opisuje swoje doświadczenia z pierwszą gitarą basową marki Stagg BC300, zwracając uwagę na wymiary gryfu. Wyraża zainteresowanie basami z grubszymi i szerszymi gryfami, w szczególności zastanawia się nad modelami Epi Thunderbird i używanymi GMR.

BAKAHED

Gram na basie od roku, inspirując się undergroundowymi brzmieniami stoner rocka. W swoim arsenale mam kilka ciekawych modeli instrumentów i sprzętu, które dodatkowo urozmaicają mój muzyczny świat.

gdybym kasę miał

Artykuł omawia właściwości i zastosowania drewna bukowego i morwowego w budowie gitar. Uwydatnia problemy związane z gryfami bukowymi i potencjalne zastosowania drewna morwowego.

WM

Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.

Fleabass z krzywym gryfem : [

Autor opisuje swoje doświadczenie z pierwszym basem - Fleabass, który okazał się mieć krzywy gryf. Mimo próby własnej naprawy, problem pozostał nie rozwiązany.

arkad

Arkad, znany również jako Arek, to entuzjasta muzyki z cięższego spektrum - od industrialnego metalu po stoner doom i hardcore. W artykule przybliżam jego gust muzyczny oraz przedstawiam kolekcję jego sprzętu muzycznego.

Łukasz Smoliński

Łukasz Smoliński podzielił się swoją historią muzyczną i wyjaśnił, na jakim sprzęcie gra od ponad 11 lat. Jego erudycja obejmuje szeroki zakres gatunków muzycznych, a liczba koncertów prawie osiągnęła już 400.

Ile kosztuje gryf na zamówienie?

Autor szuka informacji na temat ceny gryfu robionego na zamówienie przez lutnika, z uwagi na problemy z obecnym gryfem swojej gitary. Rozważa kontakt z konkretnym lutnikiem, a przedmiotem zainteresowania jest prosty gryf z klonu.

Brzęczenie jednocześnie pustych strun i w pozycjach

Autor opisuje problem z brzęczeniem strun na basie Ibanez BTB200 w różnych miejscach na gryfie, mimo sprawdzenia typowych rozwiązań jak mostek, siodełko, czy gryf. Stwierdza, że struny E, A i D brzęczą w różnych miejscach, a struny G z innego kompletu brzęczą tylko w wysokich pozycjach.

KLOCKI DO SZLIFOWANIA PODSTRUNNICY I PROGÓW

Michał planuje wykonać aluminiowe klocki do szlifowania podstrunnicy fretless. Ze względu na konieczność zakupu całości panelu i wysokie koszty, szuka osób zainteresowanych podzieleniem się materiałem.

Kompakt bass

Artysta opowiada o swoim pomyśle na stworzenie ultra kompaktowego basu, który można zabrać wszędzie, bez względu na to, czy to wakacje, czy wyjazd za granicę. W założeniu, to minimalistyczne urządzenie miałoby składać się jedynie z gryfu ze strunami, nie wymagając elektroniki ani zaawansowanego brzmienia.

Zaokrąglenie podstrunnicy.

Zastanawiam się, w jaki sposób wytwórcy gitar wykonują zaokrąglenie podstrunnicy, które jest jednym z najtrudniejszych i najważniejszych elementów gitary. Technika wykorzystywana do tego celu jest niezwykle interesująca, szczególnie ze względu na zmienny promień zaokrąglenia na długości gryfu.

Pierdzący Jazz Bass Geddy Lee

Recenzja Jazz Bassa Geddy Lee z Japonii, który niestety ma problem z pierdzeniem na progach mimo doskonałej regulacji. Gryf ma łódeczkę, a akcja strun jest wyższa niż oczekiwano, co nie rozwiązuje problemu.

Niedroga piątka do odprogowania.

Rozważam zakup lepszej 5-strunowej gitary basowej, a moim głównym kandydatem jest Cort B5 ze względu na jego charakter brzmienia, idealny do reggae, dub, d'n'b z nutą latino-rocka. Planuję w przyszłości przekształcić ją w fretless, szukam opinii o próbach 'odprogowania' i innych modelach, które mogłyby pasować do moich potrzeb.

Fender American Jazz Bass – profil gryfu

Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat różnic w profilu gryfu typu 'c' w amerykańskich Jazz Bassach z 2008 roku. Porusza kwestię porównania z innymi modelami oraz zastanawia się nad seria American Vintage.

Cort action [active] & Wbicie progów do fretlesa.

Rozważając zakup basu jako początkujący basista, natknąłem się na model Cort Action (5-strunowy, aktywny), zastanawiając się, czy będzie dobrym wyborem. Z kolei, po nieudanej próbie zakupu innego basu, zacząłem rozważać opcję fretlessa Den Marleya i możliwość ponownego wbicia progów.

Trzaskanie w brzmieniu

Autor opisuje problem z irytującym trzaskaniem dźwięku występującym podczas grania na strunach D i G przy używaniu splita bliżej gryfu swojej gitary basowej. Znajduje tymczasowe rozwiązanie problemu, jednak poszukuje stałej metody naprawy.

Wycena Basu

Otrzymałem stary bas od kuzyna i chcę go sprzedać wraz z moim aktualnym instrumentem, aby zakupić lepszą gitarę. Bas wymaga drobnych napraw i regulacji.

Defil Tele Bass Fretless by Herp :]:]

W tym artykule opisuję proces przerobienia starego basu Defil na fretless, co wymagało sporo pracy ręcznej oraz kreatywności, ale efekt końcowy okazał się być całkiem znośnym. Od zakupu za 40zł, przez usunięcie progów, do zaszpachlowania i lakierowania - dzielę się swoją przygodą z basem DEFIL, który na zewnątrz przypomina Fender Telecaster.

Luz na gryfie

Autor opisuje nietypowy problem związany z gryfem jego gitary basowej, który, mimo iż prawidłowo nastrojony i bez widocznej luźności, wydaje dźwięki chrupiące przy pewnych ruchach. Zastanawia się, jak rozwiązać ten problem bez pieniędzy na wizytę u lutnika.

remont a w sumie przerobienie basu

Autor dzieli się rozważaniami na temat potencjalnej renowacji i modyfikacji swojego pierwszego basu Mensfeld. Zastanawia się nad odnowieniem korpusu, wymianą gryfu oraz pickapów, pyta o opłacalność takiej inwestycji.

Problem z gryfem :/

Problem Z Gryfem 2
Autor opisuje swoje doświadczenia z nowo zakupionym basem Washburn XB120, zwracając uwagę na problem ze skrzywionym gryfem. Prosi również o pomoc w znalezieniu lutnika lub sklepu muzycznego w Tomaszowie Mazowieckim.

Gdy gitara wisi na wieszaku…

Autor zastanawia się nad najlepszą metodą przechowywania gitary: na stojaku, w pokrowcu, czy na wieszaku. Wyraża obawy dotyczące wpływu ciężaru korpusu na gryf gitary podczas wieszania, oraz zauważa różnice w strojeniu instrumentu.

bolący kciuk lewej ręki

Bolacy Kciuk Lewej Reki
Gracz basu opisuje problem bólowy kciuka lewej ręki, który pojawia się podczas grania akordów i szybkich riffów. Zastanawia się, co robi źle i czy to kwestia nie wyrobionych mięśni dłoni.

Laik … Co napoczątek jak zacząć

Laik 8230 Co Napoczatek Jak Zaczac
Rozważam rozpoczęcie nauki gry na gitarze basowej i zastanawiam się nad wyborem pierwszego instrumentu. Harley Benton za 400 zł wydaje się kuszącą opcją, ale czy warto?

The W

Na tym obecnie grywam, Warwick FNA, rocznik 98, korpus to…

Wasze kontrabasy

Ja gram na ok.100letnim niemieckim instrumencie.deka tylna klejonai”łamana”.Podstrunnica jest „z…

Jak ustawić menzurę?

Ustawianie menzury gitary to kluczowy aspekt zapewniający jej prawidłowe brzmienie. W artykule opisano, kiedy i jak należy to robić, by uniknąć fałszowania dźwięków oraz jak poradzić sobie z typowymi problemami, które mogą się pojawić.

SX SJB62-3TS – RECENZJA (Zamówiłem sx’a dostalem harleya bentona?)

W poszukiwaniu ekonomicznej alternatywy dla swojego głównego instrumentu, autor zdecydował się na zakup basu SX SJB62-3TS, borykającego się jednak z licznymi wadami fabrycznymi. Opowiada o całej procedurze naprawczej oraz niepokojących podobieństwach do produktów marki Harley Benton.

pręt w gryfie jak wymienić?

Pret W Gryfie Jak Wymienic
Dowiemy się, jak wymienić uszkodzony pręt w gryfie gitary Ibanez tr 100 po nieudanej próbie regulacji, która skończyła się uszkodzeniem gwintu i brakiem żądanych efektów. Badamy, czy możliwa jest wymiana na model z double action.

Kilka Muzycznych Pytań

Kilka Muzycznych Pytan
W poście pt. 'Kilka Muzycznych Pytań', nowy użytkownik forum, FenBas, dzieli się swoimi dylematami dotyczącymi gry na basie i komponowania utworów. Zwraca się z prośbą o radę do doświadczonych muzyków na forum.

Bez progów — pierwsze wrażenia

Bez Progow 8212 Pierwsze Wrazenia
Podjęcie wyzwania przekształcenia basu Epiphona Toby w bezprogowca okazało się zaskakująco satysfakcjonującą pracą, mimo początkowych trudności. Przeróbka ta nie tylko pokazała, że gra na instrumencie fretless z markerami jest możliwa, ale również, że taka konwersja może znacząco zwiększyć przyjemność z gry, nie obciążając przy tym zbytnio portfela.

Budowa gitary na bazie starej Jolany

Budowa Gitary Na Bazie Starej Jolany
Przedstawiam proces odbudowy basu na bazie czechosłowackiej Jolany Iris Bass, wymieniając większość części na nowe. Dyskusja obejmuje kluczowe kwestie takie jak produkcja nowego gryfu i instalacja mostka.

Bas Vision przerobiony na fretlessa

Postanowiłem przerobić mój bas Vision na fretless. Proces obejmował zaokrąglenie boków korpusu, wypełnienie dziur po progach szpachlą oraz zastosowanie ciekawego triku na kieszeń gryfu, by zmniejszyć akcję strun.

Regulacja gitary, brzęcznie progów/pierwsza regulacja

Regulacja Gitary Brzecznie Progowpierwsza Regulacja
W swoim artykule opisuję problem z regulacją gitary basowej YamahaTRBX-304, z którą zmagam się od 3 miesięcy. Spotkałem się z problemem brzęczących strun, szczególnie na E, i próbowałem to naprawić, podnosząc struny, co jednak sprawiło, że gra stała się niesatysfakcjonująca.

Zużycie progów Squier VM

Zuzycie Progow Squier Vm
Użytkownik stawia czoło problemowi zbyt szybkiego zużycia progów na swojej 4-miesięcznej gitarze Squier VM 70 JB. Zastanawia się nad możliwymi rozwiązaniami i prosi o poradę.

Washburn XB-600 Bantam fretless [konwersja 2]

Przeżyj na nowo metamorfozę mojego Washburna XB-600 w wersji fretless po drugiej konwersji, która obejmowała m.in. montaż pickupów piezo i wymianę preampa. Transformacja pod okiem lutnika Radka Ligmana nadała staremu instrumentowi nowe życie, zapewniając wszechstronne możliwości brzmieniowe.

Washburn XB-600 Bantam fretless [konwersja 2]

Washburn Xb 600 Bantam Fretless Konwersja 2
Pochwalam się kolejną odsłoną mojego Washburn XB-600 Bantam fretless, który przeszedł niezwykłą metamorfozę pod rękami lutnika z Szczecina, Radka Ligmana. Konwersja objęła między innymi odprogowanie, montaż nowych pickupów piezo i Merlin Custom Single, wymianę preampa na Bartolini NSTMB, co nadało instrumentowi niesamowitą uniwersalność.

Prośba o ocenę ustawienia gryfu i akcji strun – zdjęcia –

Autor tekstu zmienił grubość strun na swojej gitarze na cieńsze, następnie samodzielnie regulował pręt oraz mostek, działając na akcję strun i menzurację. Nie jest pewny efektów swojej pracy i prosi o opinie na temat ustawień gryfu i akcji strun, załączając zdjęcia.

Jakub Modrzecki

Szkoła Muzyki Współczesnej oferuje różnorodny program nauczania, od bluesa po metal. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych muzyków, z możliwością wyboru specjalizacji.

Squier vintage mod V

Niedawno stałem się posiadaczem Squier'a Vintage Modified V, który wydał mi się atrakcyjny cenowo. Po dokładnym przetestowaniu instrumentu postanowiłem przeprowadzić szereg modyfikacji, aby poprawić jego jakość brzmienia i komfort gry.

Ponownie sprawa akcji strun – kłopoty

Autor dzieli się problemem związanym z niezwykle wysoką akcją strun na nabytym basie Squier z początku lat 80. Pomimo prób regulacji, gryf wydaje się być maksymalnie wygięty, co skutkuje utratą możliwości grania na wyższych progach.

arkad

Arkad podzielił się swoją pasją do muzyki, wymieniając ulubione gatunki i kapele, oraz historię swojego sprzętu muzycznego, w tym gitary basowe i wzmacniacze.

Brzęczenie strun

Opisuję problem niespodziewanego brzęczenia strun w mojej gitarze Yamaha RBX 170, które pojawiło się po tym, jak moja mała kuzynka bawiła się instrumentem. Zastanawiam się, czy problem leży w krzywiźnie gryfu czy wysokości mostka.

Regulacja Basu

Ten poradnik zawiera komplet informacji na temat samodzielnej regulacji gitary basowej, od krzywizny gryfu po wysokość przetworników. Opisuje niezbędny sprzęt i krok po kroku prowadzi przez proces zapewniając, że każda zmiana będzie wykonana poprawnie.

Naprawa Fendera fretless P-bass 1973

Stałem się właścicielem Fendera fretless P-bass z 1973 roku, który zakupiłem myśląc, że to podróbka. Po rozkręceniu i próbie usunięcia lakieru, natrafiłem na oryginalne cechy świadczące o autentyczności instrumentu.

Fretless – kilka pytań

Autor przerabia swój stary bas Stagg na fretlessa, zadając pytania dotyczące wypełnienia dziur po progach, lakierowania podstrunnicy oraz jej równości.

Wymiana gryfu, menzura

Autor tekstu podzielił się swoim doświadczeniem dotyczącym planowanej modyfikacji gitary basowej Jolana Iris Bass, z naciskiem na wymianę gryfu oraz adaptację menzury. Przejawia zainteresowanie kupnem nowego gryfu o innej długości menzury, oraz zastanawia się nad możliwościami adaptacji mostka do nowych wymogów.

Fretless JB style Project

Podziałam na swoim najnowszym projekcie - bezprogowym basie w stylu JB. Użyłem wysokiej jakości olchowej deski, świecących singli Merlina i mostka Fender HiMass, znalazłem też unikalny amerykański gryf, o którym opowieść przykuwa uwagę.

Defil Mambo 1972

Opisuję mój bas Defil Mambo z 1972 roku, który przetrwał dekady i mimo swojego wieku, wciąż brzmi świetnie. Zmieniony pickup na Humbuckera Merlina dodaje mu świeżego brzmienia, chociaż instrument ma swoje uroki i wady.

Podstrunnica

Podstrunnica mojego basu VintageAv4 z palisandru zaczęła wykazywać oznaki zużycia, z zagłębieniami i szparami, zwłaszcza bliżej mostka. Zastanawiam się nad koniecznością konserwacji i poszukuję domowych sposobów na rozwiązanie problemu.

Stukanie strun o progi

Autor dzieli się swoją fascynacją dźwiękiem strun uderzających o progi, który jest rezultatem obniżenia akcji strun na jego gitarze. Wyraża jednak obawy, czy z czasem ten sposób gry nie spowoduje uszkodzenia progów.

Gruntowny remont

Ponadto opisuję proces restauracji starej basówki, którą odnalazłem w szafie. Przewiduję wykonanie wielu prac, w tym zrobienie gryfu, wymianę kluczy i stworzenie własnych pickupów.

Związane z tappingiem

Podczas gry tapingiem na basie napotkałem nieoczekiwany problem związany z wydobyciem niepożądanych dźwięków przy użyciu techniki tappingu. Problem nasila się zwłaszcza przy naciskaniu struny na 12 progu, gdzie struna produkuje dodatkowe dźwięki z obu stron naciśnięcia.

Problem z gryfem

Czytelnik zgłasza problem z regulacją krzywizny gryfu basowego, który może wskazywać na poważne uszkodzenie. Pomimo próby korekty, niestandardowe zachowanie strun oraz potencjalne problemy z nakrętką zasługują na dalszą diagnostykę.

Sęk [lub coś imitującego sęk] w podstrunnicy

Dyskusja na temat defektu w postaci 'babolka' widocznego na podstrunnicy gitary sprzedanej przez znajomego autora. Kupujący wywołuje problemy, mimo że defekt był widoczny na zdjęciu w aukcji. Autor pyta o naturę występującego defektu.

Drooper Custom Fretless – sugestie

Wakacje to dla mnie czas na wielki projekt: własnoręczne wykonanie pasywnego fretlessa. Chcę osiągnąć głębokie brzmienie, inspirowane basami TSA i Warwick.

Remont basa pt.1

Autor planuje odnowić swoją gitarę basową przed wakacjami, zastanawia się nad metodami usunięcia i nałożenia lakieru, uszczelnieniem kieszeni gryfu, uzupełnieniem ubytków w lakierze oraz wymianą niektórych części gitary. Dodatkowo, rozważa zakup nowego lakieru, siodełka, maskownicy i potencjalnie pickupów oraz mostka.

Dylemat żółtodzioba : Remont u lutnika czy kupno nowego basu?

Stojąc przed wyborem między zakupem nowego basu, a remontem swojego Mensfelda, nasz początkujący basista dostrzega wartość w niekonwencjonalnym podejściu. Rozważa on wyjęcie elektroniki z Mensfelda i zamontowanie jej w nowym korpusie z pomocą lutnika.

Prawie koniec

Ostatnie szlify mojego projektu fretlessa się zbliżają. Nie tylko udało się stworzyć wygodny gryf, ale także dopasować pickupy, które idealnie współgrają z charakterem instrumentu.

Marcin Chryczyk

Marcin Chryczyk to utalentowany basista, kompozytor i muzyk młodego pokolenia, obecnie studiujący na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jego talent zaowocował udziałem w wielu projektach muzycznych oraz występami na prestiżowych konkursach i festiwalach.

Moj pierwszy fretless czyli wzruszajaca historia o Kopciuszku…

Oto historia, jak znalazłem i odrestaurowałem zaniedbaną, zakurzoną i zardzewiałą gitarę basową, zamieniając ją w fretlessa. Proces ten obejmował czyszczenie, polerowanie i modyfikację instrumentu, czyniąc go wyjątkowym i brzmiącym świetnie.

Prace remontowo-budowlane

Niedawno nabyłem Jazz Bass Vintage w średnim stanie, ale za okazyjną cenę. Po gruntownej renowacji, gitara brzmi znakomicie, choć napotkałem kilka problemów podczas remontu.

Project fretlesa

Autor projektu postanowił wykorzystać pozostałe drewno jesionowe do stworzenia basu fretless zamiast telecastera. Znalazł używany gryf za 50zł, który wymagał przeszlifowania i polakierowania.

Urwany klucz – śrubka w drewnie bez główki

Podczas ćwiczeń na basie doszło do niefortunnego wypadku - złamał się klucz, zostawiając kawałek śruby w drewnie instrumentu. Autor zastanawia się nad możliwymi sposobami wydobycia pozostałości śruby i czy konieczna będzie wizyta u lutnika.

JazzAss day 1 [lecą wióry]

Pierwszy dzień pracy nad nowym projektem basu rozpoczął się od obróbki jesionu. Pomimo pewnych wyzwań związanych z twardością drewna, postępy są obiecujące, a plany na następny dzień ambitne.

Renowacja fretlessa – part 1.

Kupiłem fretlessa za 100 zł z zamiarem jego renowacji. Instrument, mimo licznych wad, posiada świetny potencjał dzięki vintage kluczom i wyśmienitemu gryfowi.

Strasznie 'zmienny’ gryf

Posiadam bas Ibanez SR 305 od ponad pół roku, początkowo wymagał regulacji, jednak ostatnio zauważyłem denerwujące zmiany w profilu gryfu, które utrudniają grę.

Precyzja pracy lewej dłoni na gryfie i prawej szarpiącej struny…

Rozmawiam o moich wyzwaniach jako początkującego basisty z precyzją przyciskania struny na progach i szarpania strun. Poruszałem problem braku czasu na ćwiczenia i moje poszukiwanie rozwiązań, które mogłyby poprawić moją grę na basie Ibanez BTB 405 w kontraście do Hohner B Bass V.

Przejście na fretlessa

Po 2 latach gry na basie postanowiłem przejść na fretlessa, ćwicząc intensywnie przez dwa tygodnie. Napotkałem trudności z adaptacją technik grania oraz problem z dobraniem odpowiednich strun.

Krzywizna gryfu.

Trzy miesiące temu zakupiłem Squier Vintage Modified Jazz Bass, który okazał się mieć lekko krzywy gryf. Po prostowaniu w sklepie, gryf nadal miał minimalną krzywiznę, która wprowadzała brzdęki podczas gry na niektórych progach.

Odprogowanie dobrego basu.

Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.

Krzywy gryf?

Jako początkujący basista, właściciel ESP LTD B-50 od 4 miesięcy, zgłasza obawy związane z wydawałoby się krzywym gryfem swojego instrumentu. Zastanawia się, czy to optyczne złudzenie, czy problem techniczny i czy podlega to reklamacji.

Tomek Cedzyński

Tomek Cedzyński to postać kontrowersyjna i pełna sprzeczności, znana z maniakalnego dbania o higienę oraz z zamiłowania do sprzętu basowego. W artykule poznajemy jego kolekcję basów, wzmacniaczy i akcesoriów.

Defil Mambo – renowacja przez początkującego, pytania laika.

Zakupiłem Defila Mambo za 250 zł i planuję przeprowadzić renowację tej niemal 40-letniej gitary, mając minimalne doświadczenie. Mam kilka pytań dotyczących regulacji gryfu, polerowania elementów niklowanych, malowania korpusu oraz wymiany pickupów.

Grzesiek

Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.

Bartosz Raducha

Bartosz Raducha, miłośnik różnorodnych gatunków muzycznych oraz student UW, podzielił się swoją pasją i ewolucją sprzętu basowego. Od początków z Defilem, przez Corta i MPG, aż po składaka z korpusu Ibaneza i gryfu Squiera.

Tapchan

Tapchan przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu dla basistów zebraną od 2001 roku. Czytaj dalej, aby odkryć niezwykłe modele zarówno znanych, jak i bardziej niszowych marek.

Potrzebny fretless do ogrania [śląsk]

Autor wyraża zainteresowanie gitarami bezprogowymi i rozważa zmianę podstrunnicy swojego basu. Szuka możliwości przetestowania gitary fretless, by ocenić, czy spełni jego oczekiwania.

Potrzebuję dokładnych parametrów gitary basowej.

Projektując gitarę basową z odpadów, natknąłem się na wyzwanie zebrania niezbędnych parametrów gryfu. Ze względu na brak doświadczenia, apeluję o pomoc w określeniu kluczowych detali takiej konstrukcji.

basowa amnezja

Autor opisuje swoje doświadczenie z powrotem do gry na gitarze basowej po dłuższej przerwie. Zauważa, że całkowicie stracił umiejętności, jakie posiadł - czuje się jak początkujący.

Wizualna personalizacja sprzętu

Rozważałem wizualną personalizację mojego basu, inspirowany białym pickguardem, który przypominał mi pustą kartkę. Zaczęło się od naklejenia na pickguard obrazu „Krzyk” Muncha, ale rozmyślam o trwalszych sposobach personalizacji.

O kołkowatych gryfach słodkich słów pińć.

Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z gry na basach z kołkowatymi gryfami, które były dla niego niekomfortowe i przeszkadzały w rozwoju. Opisuje swoją przemianę po przejściu na jazzowe basy z mniejszymi gryfami, co przyniosło mu znaczny postęp i przyjemność z gry.

Cort Action Bass IV [RECENZJA]

Recenzja gitary basowej Cort Action Bass IV pod kątem jej wykonania, komponentów, brzmienia oraz porównania z innymi modelami basów. Wskazuje na to, że jest to interesująca opcja dla początkujących muzyków, oferująca dobry stosunek ceny do jakości.

Moje boje z basem [cz.8]

Przedstawiam moją przygodę z ożywianiem starej gitary basowej i eksperymentalnym zakupem kapodastera G7th. Opisuję, jak udało mi się obalić mit dotyczący kapodasterów do basu, przynosząc sobie oraz moim palcom wyraźną ulgę.

fragles DIY

Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Gryf

Gryf to nieodzowna część basu, zapewniająca instrumentowi jego unikalne brzmienie i komfort gry. Wybór właściwego materiału, kształtu i sposobu montażu gryfu ma kluczowe znaczenie dla jakości dźwięku oraz wytrzymałości instrumentu. Gryf – jak wszyscy wiemy – to jeden z najistotniejszych elementów naszej basoofki. Celem krótkiego wprowadzenia dla laików – gryf to nic innego jak podłużny drewniany element, na którym rozpięte są struny w większości instrumentów strunowych. To właśnie dzięki przyciskaniu strun na odpowiedniej wysokości gryfu możemy wydobyć odpowiednie dźwięki z naszej gitary.
Jak zbudowany jest gryf i na co warto zwrócić uwagę podczas zakupu?
Możemy spotkać się zazwyczaj z dwoma rodzajami przekroju D lub C-kształtny. Ważne jest, aby gryf zrobiony był z twardego drewna np. mahoń, palisander, klon lub jesion, co zapewni mu odpowiednią wytrzymałość. Wewnątrz elementu poprowadzony jest pręt napinający, który stanowi zabezpieczenie przed nadmiernym wygięciem gryfu przy dużej sile naciągu strun. Rodzaj drewna używany zarówno do gryfu jak i korpusu ma ogromne znaczenie dla barwy dźwięku, którą daje nam każdy instrument. Tak np.:

Mahoń – mięsiste, tłuste i ciężkie brzmienie
Olcha – jasne i lekkie brzmienie
Klon – dynamiczne, zwarte – średnio ciężkie brzmienie
Jesion bagienny – suche, podkreślona góra – bardzo lekkie brzmienie
Palisander – ciepłe, miękkie i ciężkie brzmienie
Agathis – uwypuklone średnie pasmo – średnie brzmienie
Lipa – jasne, lekkie brzmienie

Dlatego właśnie warto zastanowić się, jak ma brzmieć nasza gitara i odpowiednio dobrać materiał, z którego będzie zrobiona. Najczęściej podstrunnica przychodząca bezpośrednio na gryf wykonana jest z tego samego rodzaju drewna, co sama szyjka, jednak można spotkać wiele modeli z drewnem mieszanym, o zupełnie innym wzorze i kolorze, co podstawowy budulec.

Ważnym elementem znajdującym się na gryfie są progi. Przyciskając poszczególne struny na odpowiednim progu, otrzymamy konkretne i żądne przez nas dźwięki. Co ciekawe w przypadku gitar basowych możemy spotkać się też z wersją bezprogową, tzw. fretless, która daje duże pole do popisu, jeśli chodzi o słuch i harmonię każdego basisty.
Montaż gryfu w korpusie, czyli z jakimi rodzajami możemy spotkać się na rynku
Z racji dużych napięć występujących w gryfie, sposób zamontowania w korpusie może mieć kluczowe znaczenie dla jej wytrzymałości. Nie pozostaje też to obojętne, jeśli chodzi o brzmienie instrumentu. Możemy spotkać się z kilkoma sposobami montowania gryfu.

Bolt-on – najczęściej występujący rodzaj – najtańsza i najprostsza wersja- przykręcany do korpusu za pomocą śrub,
Set-neck – podobnie jak Bolt-on, jednak mocowany przy użyciu kleju, ma ograniczone możliwości tonalne, ponieważ klej nie przenosi dobrze dźwięku,
Neck-thru (właśc. neck-through-body) – przedłużenie gryfu stanowi centralną część korpusu,
Set-thru neck – połączenie bolt-on oraz neck-thru – gryf jest przedłużony i wchodzi głębiej w korpus, stanowi jednak osobny kawałek drewna,
Set-in – gryf jest łączony z korpusem za pomocą złączy ciesielskich poprzecznych i jaskółczych ogonów,
Deep-Set Neck Tenon -gryf przez całą długość korpusu – właściwie, to po prostu do gryfu doklejane są boki korpusu. To sposób montowania, który pozwala osiągnąć najlepszy dźwięk.