Chwale się, dzisiaj razem z Panem Jackiem wyrysowaliśmy kształt na…
– konstrukcja: bolt -on – szyjka: klon 3-częściowy – podstrunnica:…
Cena: około 10,000$ * Korpus: 1- częściowy mahoń * Gryf:…
wg mnie straszny brzydal, ale może ktoś ma inne zdanie…
Jesion korpus, dąb winny top, klon i jakiś egzotyk na…
Mayones Be6 NTB – konstrukcja: neck-thru-body – korpus: amazaque (profilowany)…
Jakis czas temu powyrywałem progi, trochę zabawy było ale warto.…
Taka ciekawostka – nie jestem fanem stck’ów, piątek i szóstek……
GMR Majestic V Korpus- klon płomienisty Przód i tył- ovangkol…
Witajcie Po roku grania na stagu (który obecnie jest bezzębny……
Bassman Obscury i legendarnego Pestilence. Głownie ciągnie na fretlessach(właśnie jego…
Znalezione w sieci. Coś dla fanów tró vintaż! *możliwe że…
Moj fretless ,na sprzedaz.Mojej konstrukcji,mój pomysł,moje wykonanie.Zachecamwszystkich do prób ze…
No nie powiem, fajny basik;) Progi ponad tydzień temu wymienione…
Znalazłem przemierzając internet takie coś. Nie dość, że fretlessprecision to…
Fretless lutnika nieznanego i Cort B4. Póki co, sprzęt wystarcza…
Basik ma około 6 lat, jestem jego trzecim właścicielem. Kupiłem…
Jesion korpus, dąb winny top, klon i jakiś egzotyk na…
+ Bezprogowy precel w drodze (tzn. Cenia jeszcze musi mi…
Oto mój najnowszy nabytek 🙂 Ibanez SR705. Fretless odszedl w…
Precel kupiony od użytkownika tego forum;) Klon i jesion. Dziś…
Zdjęcia z prac nad moim basem. Położony nowy kolor, obecnie…
Jesion korpus, dąb winny top, klon i jakiś egzotyk na…
Witam. Mój Customowy Leworęczny Maruszczyk Korpus olcha, gryf klon. Pickupy…
Oto i moje jakże sympatyczne oblicze! W rękach dzierżę bezprogowy…
Jolana Diamand to moja pierwsza gitara czecho-słowacka z tego co…
nudzilo mi się, a slyszalem kiedyś o gotowaniu strun więc…
Hej, Oto Babcia… Mam ją od poniedziałku Starowinka Japonka… Waży…
mój składak, paka skromna bo Box B-215 Taurus. Basik daje…
Oto moje graty Spector Rex 5 (EMG 40DC, 18V, bez…
Fragment mojego skromnego arsenału (nie chciało mi się ściągać wszystkichwzmacniaczy…
Korpus – 30 letnia sklejka olchowo cośtam gryf mahoń podstrunnica…
Dla jednych marzenie, dla innych obiekt kpin. Dla mnie opcja…
Posiadając Peavey Grind Bass 5 NTB przez rok, grając na nim na koncertach i próbach, postanowiłem napisać recenzję tego instrumentu. Bas oferuje fenomenalny wygląd i wygodę, ale wymaga modyfikacji, aby osiągnąć pożądane brzmienie w cięższych gatunkach muzyki.
Autor dzieli się doświadczeniem budowy własnej gitary fretless, korzystając głównie z części znalezionych w domu. Mimo pierwszej próby i pewnych niedoskonałości, gitara posiada długi sustain i brzmi zaskakująco dobrze.
Posiadanie basu Wal Mk. II to podróż - od złożenia zamówienia w 2010 do odbioru w 2012. Instrument, z mahoniowym 'sercem' i klonowymi topami, nie tylko wygląda imponująco, ale i brzmi.
Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.
Autor opisuje swoje domowe instrumentarium, w skład którego wchodzą przede wszystkim gitara Squier i OLP, fretless oraz elektroakustyk używany głównie w domu. Zaznacza też obecność kostek (zwłaszcza Jim Dunlop o grubości 1mm) oraz brak nagłośnienia.
Moje miejsce na krótki czas przemieniło się w niewielki magazyn urządzeń basowych. Niektóre z tych urządzeń nie należą do mnie, a jeszcze więcej ciekawych sprzętów czeka na odkrycie.
W artykule opisano kolejne etapy tworzenia basu - od frezowania po lutowanie. Autor przedstawia listę prac, które pozostały do wykonania, aby zbudować instrument od podstaw.
Ibanez Roadster RS-924 TV to bas z niesamowitymi możliwościami kreacji dźwięku, łączący w sobie zarówno oryginalny design, jak i niezwykłą funkcjonalność. Wyposażony w mnogość cech, które czynią go idealnym narzędziem do eksploracji muzycznych przestrzeni od funky po death metal.
www.12fret.com www.12fret.com Dragonetti – kojarzycie Pana ;)? Przeglądając google natknąłem…
Niedawno stałem się posiadaczem akustycznego bassu fretless marki Roter, który okazał się być wyjątkowo unikalny i pełen charakteru. Dzieliłem się moimi doświadczeniami, wadami i zaletami tego instrumentu, który zaskoczył mnie swoim dźwiękiem i wygodą gry.
Niedawno nabyłem bas Hohner B2A w stylu Steinberger Headless za jedyne 150zł razem z przesyłką. Instrument wymagał odświeżenia, ale poza luźnym gniazdem jack jest w pełni sprawny.
Recenzja wyjątkowego basu fretless stworzonego przez lutnika Aleksandra Patera, nazwanego Argo. Instrument łączy w sobie personalizację i unikalność dzięki zastosowaniu różnorodnych materiałów i elektroniki wysokiej klasy.
W swojej kolekcji posiadam wyjątkowy, zamówiony i wykonany na indywidualne zamówienie w maju fretless Maruszczyk Elwood 5a-24 oraz doskonale dopracowany Fender Jazz Bass MIJ '96 od Mateusza. Dodatkowo, mój najnowszy nabytek, Peavey T-40 z '83 roku, doskonale współgra z zestawem Genz-Benz Streamliner 600 i paczką Ampeg PF-210, tworząc perfekcyjny zestaw.
Sterling Ray 35 jest atrakcyjną propozycją dla tych, którzy marzą o brzmieniu StingRaya, ale nie chcą lub nie mogą wydać fortuny. W mojej recenzji dzielę się wrażeniami po kilku miesiącach użytkowania tego instrumentu, poruszając kwestie brzmienia, wykonania oraz ogólnej jakości.
Nexus JBN to bas, który kupiłem w Warszawie pod koniec 2010 roku. Po wielu latach użytkowania mogę śmiało powiedzieć, że to najlepsza decyzja jaką podjąłem. Bas oferuje niezwykle komfortową grę i wszechstronne brzmienie.
Recenzja Ibanez SR505 skupia się na powrocie do grania na basie po 12 latach przerwy. Gitara wyróżnia się lekkością, komfortowym gryfem oraz wszechstronnym brzmieniem dzięki przystawkom Bartolini MK1.
Artykuł przedstawia podstawowe wskazówki dla początkujących muzyków, którzy chcą nauczyć się grać na instrumencie bezprogowym, jakim jest gitara basowa fretless. Koncentruje się na znaczeniu intonacji, sposobach na naukę słuchania i wydobywania czystych dźwięków oraz poprawnej lokalizacji dźwięków na podstrunnicy bez markerów.
Niedawno stałem się posiadaczem basu Schecter Omen Extreme 5, który okazał się świetnym wyborem zarówno pod kątem brzmienia, jak i wykonania. Po drobnych modyfikacjach, bas sprostał wszystkim moim oczekiwaniom, idealnie wpisując się w potrzeby cięższej muzyki.
Nexus JBN 70's to bas, który pożegnałem się z Cort Action A. Stworzony przez Jacka Kobylskiego, znakomitego polskiego lutnika, stanowi replikę jazz bass'a z lat 70-tych i oferuje nie tylko fenomenalne brzmienie, ale i wygodę gry.
Bass Kubicki Ex-Factor z 1989 roku zapewnia nie tylko unikatową konstrukcję, ale też wyjątkowy system elektroniki zasilanej na 18v. Pomimo kilku drobnych defektów, instrument ten oferuje szeroki wachlarz brzmień oraz wyjątkową lekkość i komfort grania.
Artykuł przedstawia kolekcję muzycznego wyposażenia autora, w tym gitary basowe, wzmacniacze, efekty i akcesoria. Przybliża specyfikacje i marki konkretnych elementów zestawu.
Cort Action Bass IV to instrument, który zdecydowanie zasługuje na uwagę początkujących basistów. Z racji swojej ceny i jakości wykonania, jest to jeden z lepszych wyborów dla osób rozpoczynających swoją przygodę z niskimi tonami.
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
Recenzja GMR Bassforce Custom 6 NTB po wymianie mostka z schaller 3d na ETS i innych modyfikacjach. Brzmienia zostały nagrane z wykorzystaniem multiefektu rp50, pokazując dynamikę i charakterystykę bassu przy użyciu zużytych strun D'addario.
Bass Cort C5H BKS to instrument, który sprawdzi się w ciężkiej muzyce dzięki swojemu brzmieniu, choć jego osprzęt pozostawia trochę do życzenia. Jest stosunkowo lekki, ma ładne wykończenie, ale jako basista-amator natknąłem się na kilka problemów, które wymagały drobnych poprawek.
W swojej kolekcji mam kilka wyjątkowych basów, każdy z nich charakteryzuje się unikatowym brzmieniem i budową. W szczególności Lakland 55 02 Skyline różni się znacząco od Music Mana Stingray 5, co obala popularne mity o ich podobieństwie.
Nabyłem bas Sandberg Basic Ken Taylor 5, który zdetronizował moje dotychczasowe przekonania o basach Fender, MM, Ibanez czy Warwick. Sandberg przekonał mnie swoją niemiecką jakością, unikatowym kształtem gryfu i perfekcyjnym brzmieniem.
Autor dzieli się swoją pasją i kolekcją basów, które kupił świadomie i z zamiłowania do różnorodności brzmień. Wśród nich znajdują się zarówno instrumenty markowe, jak Ibanez czy Yamaha, lutnicze cuda, a nawet bas z strychu przerobiony na fretless.
Udało mi się nabyć bezgłówkowego basa wykonanego przez Pana Jakubiszyna z Wrocławia, będącego unikatową lutniczą kopią Steinbergera. Instrument wyróżnia się solidną konstrukcją, pasywną elektroniką, wygodą gry oraz niezwykłym, selektywnym brzmieniem.
Rocznik 1987 bas guitar, z olchowym korpusem i wytrzymałym lakierem, który przetrwał próbę śrubokrętem bez szwanku. Mimo uszkodzeń przez poprzednich właścicieli, z odpowiednimi naprawami wróci do świetności.
Recenzja basu elektroakustycznego Ibanez AEB-10, którego wybór zainspirowała płyta 'The Silent Life' Jonasa Hellborga. Po gruntownej analizie i testach, bas ten wyróżnia się na tle innych instrumentów w swoim przedziale cenowym jako godny uwagi, z kilkoma jednak ograniczeniami.
Spector Q4Pro to budżetowa wersja basu, wyprodukowana w Korei, charakteryzująca się lekkością, wygodą gry i dość ostrym brzmieniem. Posiada trzyczęściowy, klonowy gryf, korpus z lipy i klonu falistego, dwa pasywne humbuckery EMG-HZ oraz specyficzne pokrętła kontroli dźwięku.
Recenzja gitary basowej Ibanez BTB 400QM, która doskonale łączy wygodę, technologię i brzmienie. Ich konstrukcja i zastosowane technologie sprawiają, że jest to niezwykle wszechstronny instrument, idealny głównie do rocka i metalu.
Ibanez BTB 400QM to bas, który oferuje wyjątkowe brzmienie dzięki elektronice Vari-Mid IIIBII oraz ogromne możliwości brzmieniowe. Posiada piękny wygląd, solidne wykonanie i jest wyjątkowo wszechstronny, co czyni go idealnym narzędziem dla średnio zaawansowanych basistów.
Washburn XB 120 to gitara basowa, która mimo klasycznego kształtu, oferuje niezwykły urok i solidną budowę. Po ponad pół roku użytkowania, mogę śmiało powiedzieć, że to świetny wybór zarówno dla początkujących jak i bardziej doświadczonych basistów, szukających wysokiej jakości w rozsądnej cenie.
Artykuł przedstawia zasadę układu dźwięków na gryfie gitary basowej, niezbędną do zapamiętania przez początkujących basistów. Omawia kolejność dźwięków na poszczególnych progach oraz sposób ich identyfikacji.
Wlasnie dzisiaj go dostalem 🙂 GMR fretless 5 str! +…
vinj ’61 Fender Jazz, ’60 Fender Jazz with flatwounds modj…
Mój pierwszy bas, który niestety został sprzedany z powodu pękniętegopręta…
Model czterostrunowy Kahler 2400 z siodełkami z przodu jest zaprojektowanytak,…
Konstrukcja: neck through body Korpus: kanapka – środek olcha, top…
Analiza i wycena naprawy gitary basowej Stagg BC300 po małych uszkodzeniach. Omówienie potencjalnych kosztów związanych z naprawą elektroniki, regulacją oraz wymianą niektórych części.
Po dwóch latach gry na gitarze basowej z progami, planuję przejście na instrument fretless. Szukam modelu do 2000 zł, koniecznie 5-strunowego, i moje poszukiwania skupiły się na dwóch modelach: ESP/LTD B205SM oraz Warwick RB Streamer.
Autor przypadkowo natknął się na nowy instrument podczas przeglądania Allegro, który mimo początkowych obaw zaczął go coraz bardziej fascynować. Mimo trudności z adaptacją do nowych wymiarów i ciężaru, znalazł w nim coś, co przyciąga jego uwagę.
Poruszam problematyczną kwestię reagowania gryfów gitar basowych na zmienne warunki atmosferyczne, które prowadzą do nieoczekiwanej zmiany ustawienia strun względem gryfu. Dyskutuję, jak wilgotność i temperatura wpływają na drewno, powodując jego rozprężanie lub kurczenie się i w efekcie zmieniając ustawienie strun.
Osiem lat temu kupiłem uszkodzoną gitarę DEFIL Luna wraz z innym modelem, za łączną kwotę 50zł. Przez trzy lata służyła mi na próbach i koncertach, a teraz zastanawiam się nad jej renowacją i przekształceniem w wersję fretless.
Autor podzielił się procesem tworzenia własnoręcznie wykonanego basu fretless, opisując użyte materiały i komponenty. Instrument charakteryzuje się unikalnymi cechami i jest całkowicie autorskim projektem.
Nabyłem ręcznie robiony bas za około 3600 zł i odkryłem, że 23 progi z 24 odstają delikatnie od podstrunnicy. Po odesłaniu gryfu do Niemiec, sprzedawca stwierdził, że nie ma się czym przejmować i zamiast szukać problemów powinienem więcej ćwiczyć.
Użytkownik zastanawia się, czy do regulacji gryfu jego Fender Precision Bass Made in Mexico potrzebny jest specjalny klucz, po tym jak lutnik poprosił o klucz calowy. Po przeszukaniu zestawu narzędzi nie znaleziono takiego klucza, a jedynie zwykłe imbusy.
Niedawno nabyłem używaną gitarę basową Epiphone Thunderbird Made in USA. Podczas próby podniesienia akcji strun napotkałem na problem z brakiem oporu przy regulacji gryfu.
Opisuję moje doświadczenia związane z wymianą gryfu w gitarze Squier P+J. Zmagałem się z problemem uszkodzonego gryfu, co skłoniło mnie do zakupu nowego - przedstawiam moje rozterki i jak z nich wybrnąłem.
Przedstawiam pierwszy bas marki Birdland, zainspirowany serią Modern od Sadowskiego, ale z klasycznym wyglądem Jazz Bassa w nowoczesnej i drapieżnej odsłonie. Instrument jest pasywny, z jednoczęściowym gryfem, korpus z jesionu, gryf i podstrunnica z klonu, wyposażony w pickupy Seymour-Duncan SSB-5.
Czy można przerobić gitarę basową Cort z korpusu wykonanego z Luthite, aby uzyskać bardziej agresywny dźwięk i lepszy sustain, poprzez wymianę przetwornika na humbucker i wklejenie gryfu? W artykule omawiam swoje wątpliwości oraz poszukuję porady na temat możliwości wykonania takich modyfikacji.
Robert przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu muzycznego, składającą się głównie z basów marki Mayones oraz różnorodnego wyposażenia dodatkowego. Kolekcja zawiera zarówno aktualne elementy, jak i te, które posiadał w przeszłości.
Wymiana progów w Marcus Miller Jazz Bass wiąże się z koniecznością ściągnięcia i nałożenia bindingu oraz lakieru. Skomplikowany proces wymaga ekspertyzy lutnika i może być kosztowny.
Autor zastanawia się nad zakupem gitary basowej Ibanez BTB700DX, ale nie miał okazji jej osobiście wypróbować ze względu na brak dostępności w lokalnych sklepach muzycznych. Pyta właścicieli 4-strunowych basów serii BTB o ich doświadczenia, szczególnie odnosząc się do wygody gry dla osób z mniejszymi dłońmi.
Autor artykułu opisuje proces poszerzania rowków w siodełku gitary basowej LTD B-50, aby móc założyć grubsze struny. Rozważa różne metody, zastanawia się nad użyciem pilnika do łańcucha piły spalinowej, ale napotyka problem z rozmiarem.
Autor rozważa zmianę swojej gitary Ibanez SR505 na wersję fretless, zastanawiając się nad szczegółami, takimi jak wybór strun i potencjalny stroik. Prosi również o opinie na temat brzmienia gitar fretless.
Łukasz jest pasjonatem muzyki, który od wielu lat próbuje swoich sił w graniu na basie. Mimo rozpadu zespołu, kontynuuje swoją pasję w domu, ulepszając przy tym swoje sprzęty.
Gram na basie od roku, inspirując się undergroundowymi brzmieniami stoner rocka. W swoim arsenale mam kilka ciekawych modeli instrumentów i sprzętu, które dodatkowo urozmaicają mój muzyczny świat.
Od 1990 roku zbudowałem imponującą kolekcję gitar basowych i wzmacniaczy, która obejmuje modele od klasyków po niestandardowe zamówienia.
Arkad, znany również jako Arek, to entuzjasta muzyki z cięższego spektrum - od industrialnego metalu po stoner doom i hardcore. W artykule przybliżam jego gust muzyczny oraz przedstawiam kolekcję jego sprzętu muzycznego.
Łukasz Smoliński podzielił się swoją historią muzyczną i wyjaśnił, na jakim sprzęcie gra od ponad 11 lat. Jego erudycja obejmuje szeroki zakres gatunków muzycznych, a liczba koncertów prawie osiągnęła już 400.
Artykuł przedstawia graficzną instrukcję wyznaczania progów na gitarze o dowolnej menzurze, używając metody geometrycznej. Podkreśla znaczenie precyzji oraz podaje praktyczne wskazówki dotyczące metodyki.
Michał planuje wykonać aluminiowe klocki do szlifowania podstrunnicy fretless. Ze względu na konieczność zakupu całości panelu i wysokie koszty, szuka osób zainteresowanych podzieleniem się materiałem.
Recenzja Jazz Bassa Geddy Lee z Japonii, który niestety ma problem z pierdzeniem na progach mimo doskonałej regulacji. Gryf ma łódeczkę, a akcja strun jest wyższa niż oczekiwano, co nie rozwiązuje problemu.
Rozważam zakup lepszej 5-strunowej gitary basowej, a moim głównym kandydatem jest Cort B5 ze względu na jego charakter brzmienia, idealny do reggae, dub, d'n'b z nutą latino-rocka. Planuję w przyszłości przekształcić ją w fretless, szukam opinii o próbach 'odprogowania' i innych modelach, które mogłyby pasować do moich potrzeb.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat różnic w profilu gryfu typu 'c' w amerykańskich Jazz Bassach z 2008 roku. Porusza kwestię porównania z innymi modelami oraz zastanawia się nad seria American Vintage.
Rozważając zakup basu jako początkujący basista, natknąłem się na model Cort Action (5-strunowy, aktywny), zastanawiając się, czy będzie dobrym wyborem. Z kolei, po nieudanej próbie zakupu innego basu, zacząłem rozważać opcję fretlessa Den Marleya i możliwość ponownego wbicia progów.
Autor opisuje problem z irytującym trzaskaniem dźwięku występującym podczas grania na strunach D i G przy używaniu splita bliżej gryfu swojej gitary basowej. Znajduje tymczasowe rozwiązanie problemu, jednak poszukuje stałej metody naprawy.
W tym artykule opisuję proces przerobienia starego basu Defil na fretless, co wymagało sporo pracy ręcznej oraz kreatywności, ale efekt końcowy okazał się być całkiem znośnym. Od zakupu za 40zł, przez usunięcie progów, do zaszpachlowania i lakierowania - dzielę się swoją przygodą z basem DEFIL, który na zewnątrz przypomina Fender Telecaster.
Autor opisuje nietypowy problem związany z gryfem jego gitary basowej, który, mimo iż prawidłowo nastrojony i bez widocznej luźności, wydaje dźwięki chrupiące przy pewnych ruchach. Zastanawia się, jak rozwiązać ten problem bez pieniędzy na wizytę u lutnika.
Autor zastanawia się nad najlepszą metodą przechowywania gitary: na stojaku, w pokrowcu, czy na wieszaku. Wyraża obawy dotyczące wpływu ciężaru korpusu na gryf gitary podczas wieszania, oraz zauważa różnice w strojeniu instrumentu.
Gracz basu opisuje problem bólowy kciuka lewej ręki, który pojawia się podczas grania akordów i szybkich riffów. Zastanawia się, co robi źle i czy to kwestia nie wyrobionych mięśni dłoni.
Rozważam rozpoczęcie nauki gry na gitarze basowej i zastanawiam się nad wyborem pierwszego instrumentu. Harley Benton za 400 zł wydaje się kuszącą opcją, ale czy warto?
W poszukiwaniu ekonomicznej alternatywy dla swojego głównego instrumentu, autor zdecydował się na zakup basu SX SJB62-3TS, borykającego się jednak z licznymi wadami fabrycznymi. Opowiada o całej procedurze naprawczej oraz niepokojących podobieństwach do produktów marki Harley Benton.
Podjęcie wyzwania przekształcenia basu Epiphona Toby w bezprogowca okazało się zaskakująco satysfakcjonującą pracą, mimo początkowych trudności. Przeróbka ta nie tylko pokazała, że gra na instrumencie fretless z markerami jest możliwa, ale również, że taka konwersja może znacząco zwiększyć przyjemność z gry, nie obciążając przy tym zbytnio portfela.
Przedstawiam proces odbudowy basu na bazie czechosłowackiej Jolany Iris Bass, wymieniając większość części na nowe. Dyskusja obejmuje kluczowe kwestie takie jak produkcja nowego gryfu i instalacja mostka.
Postanowiłem przerobić mój bas Vision na fretless. Proces obejmował zaokrąglenie boków korpusu, wypełnienie dziur po progach szpachlą oraz zastosowanie ciekawego triku na kieszeń gryfu, by zmniejszyć akcję strun.
W swoim artykule opisuję problem z regulacją gitary basowej YamahaTRBX-304, z którą zmagam się od 3 miesięcy. Spotkałem się z problemem brzęczących strun, szczególnie na E, i próbowałem to naprawić, podnosząc struny, co jednak sprawiło, że gra stała się niesatysfakcjonująca.
Użytkownik stawia czoło problemowi zbyt szybkiego zużycia progów na swojej 4-miesięcznej gitarze Squier VM 70 JB. Zastanawia się nad możliwymi rozwiązaniami i prosi o poradę.
Przeżyj na nowo metamorfozę mojego Washburna XB-600 w wersji fretless po drugiej konwersji, która obejmowała m.in. montaż pickupów piezo i wymianę preampa. Transformacja pod okiem lutnika Radka Ligmana nadała staremu instrumentowi nowe życie, zapewniając wszechstronne możliwości brzmieniowe.
Pochwalam się kolejną odsłoną mojego Washburn XB-600 Bantam fretless, który przeszedł niezwykłą metamorfozę pod rękami lutnika z Szczecina, Radka Ligmana. Konwersja objęła między innymi odprogowanie, montaż nowych pickupów piezo i Merlin Custom Single, wymianę preampa na Bartolini NSTMB, co nadało instrumentowi niesamowitą uniwersalność.
Szkoła Muzyki Współczesnej oferuje różnorodny program nauczania, od bluesa po metal. Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych muzyków, z możliwością wyboru specjalizacji.
Niedawno stałem się posiadaczem Squier'a Vintage Modified V, który wydał mi się atrakcyjny cenowo. Po dokładnym przetestowaniu instrumentu postanowiłem przeprowadzić szereg modyfikacji, aby poprawić jego jakość brzmienia i komfort gry.
Arkad podzielił się swoją pasją do muzyki, wymieniając ulubione gatunki i kapele, oraz historię swojego sprzętu muzycznego, w tym gitary basowe i wzmacniacze.
Opisuję problem niespodziewanego brzęczenia strun w mojej gitarze Yamaha RBX 170, które pojawiło się po tym, jak moja mała kuzynka bawiła się instrumentem. Zastanawiam się, czy problem leży w krzywiźnie gryfu czy wysokości mostka.
Ten poradnik zawiera komplet informacji na temat samodzielnej regulacji gitary basowej, od krzywizny gryfu po wysokość przetworników. Opisuje niezbędny sprzęt i krok po kroku prowadzi przez proces zapewniając, że każda zmiana będzie wykonana poprawnie.
Stałem się właścicielem Fendera fretless P-bass z 1973 roku, który zakupiłem myśląc, że to podróbka. Po rozkręceniu i próbie usunięcia lakieru, natrafiłem na oryginalne cechy świadczące o autentyczności instrumentu.
Autor przerabia swój stary bas Stagg na fretlessa, zadając pytania dotyczące wypełnienia dziur po progach, lakierowania podstrunnicy oraz jej równości.
Autor tekstu podzielił się swoim doświadczeniem dotyczącym planowanej modyfikacji gitary basowej Jolana Iris Bass, z naciskiem na wymianę gryfu oraz adaptację menzury. Przejawia zainteresowanie kupnem nowego gryfu o innej długości menzury, oraz zastanawia się nad możliwościami adaptacji mostka do nowych wymogów.
Podziałam na swoim najnowszym projekcie - bezprogowym basie w stylu JB. Użyłem wysokiej jakości olchowej deski, świecących singli Merlina i mostka Fender HiMass, znalazłem też unikalny amerykański gryf, o którym opowieść przykuwa uwagę.
Autor dzieli się swoją fascynacją dźwiękiem strun uderzających o progi, który jest rezultatem obniżenia akcji strun na jego gitarze. Wyraża jednak obawy, czy z czasem ten sposób gry nie spowoduje uszkodzenia progów.
Podczas gry tapingiem na basie napotkałem nieoczekiwany problem związany z wydobyciem niepożądanych dźwięków przy użyciu techniki tappingu. Problem nasila się zwłaszcza przy naciskaniu struny na 12 progu, gdzie struna produkuje dodatkowe dźwięki z obu stron naciśnięcia.
Wakacje to dla mnie czas na wielki projekt: własnoręczne wykonanie pasywnego fretlessa. Chcę osiągnąć głębokie brzmienie, inspirowane basami TSA i Warwick.
Autor planuje odnowić swoją gitarę basową przed wakacjami, zastanawia się nad metodami usunięcia i nałożenia lakieru, uszczelnieniem kieszeni gryfu, uzupełnieniem ubytków w lakierze oraz wymianą niektórych części gitary. Dodatkowo, rozważa zakup nowego lakieru, siodełka, maskownicy i potencjalnie pickupów oraz mostka.
W artykule poruszam problemy nowego gitarzysty - obijanie się strun o progi i niemożność nastrojenia struny E na gitarze Washburn T14. Zastanawiam się, co może być przyczyną i jakie są możliwe rozwiązania.
Ostatnie szlify mojego projektu fretlessa się zbliżają. Nie tylko udało się stworzyć wygodny gryf, ale także dopasować pickupy, które idealnie współgrają z charakterem instrumentu.
Marcin Chryczyk to utalentowany basista, kompozytor i muzyk młodego pokolenia, obecnie studiujący na Akademii Muzycznej w Katowicach. Jego talent zaowocował udziałem w wielu projektach muzycznych oraz występami na prestiżowych konkursach i festiwalach.
Opisuję swój proces wymiany przetworników i siodełka w basie Langowski LB 4. Rozważam modele od Seymour Duncan oraz zastanawiam się nad wymianą DIY vs. profesjonalnym serwisem.
Oto historia, jak znalazłem i odrestaurowałem zaniedbaną, zakurzoną i zardzewiałą gitarę basową, zamieniając ją w fretlessa. Proces ten obejmował czyszczenie, polerowanie i modyfikację instrumentu, czyniąc go wyjątkowym i brzmiącym świetnie.
Niedawno nabyłem Jazz Bass Vintage w średnim stanie, ale za okazyjną cenę. Po gruntownej renowacji, gitara brzmi znakomicie, choć napotkałem kilka problemów podczas remontu.
Autor projektu postanowił wykorzystać pozostałe drewno jesionowe do stworzenia basu fretless zamiast telecastera. Znalazł używany gryf za 50zł, który wymagał przeszlifowania i polakierowania.
Podczas ćwiczeń na basie doszło do niefortunnego wypadku - złamał się klucz, zostawiając kawałek śruby w drewnie instrumentu. Autor zastanawia się nad możliwymi sposobami wydobycia pozostałości śruby i czy konieczna będzie wizyta u lutnika.
Pierwszy dzień pracy nad nowym projektem basu rozpoczął się od obróbki jesionu. Pomimo pewnych wyzwań związanych z twardością drewna, postępy są obiecujące, a plany na następny dzień ambitne.
Kupiłem fretlessa za 100 zł z zamiarem jego renowacji. Instrument, mimo licznych wad, posiada świetny potencjał dzięki vintage kluczom i wyśmienitemu gryfowi.
Po 2 latach gry na basie postanowiłem przejść na fretlessa, ćwicząc intensywnie przez dwa tygodnie. Napotkałem trudności z adaptacją technik grania oraz problem z dobraniem odpowiednich strun.
Trzy miesiące temu zakupiłem Squier Vintage Modified Jazz Bass, który okazał się mieć lekko krzywy gryf. Po prostowaniu w sklepie, gryf nadal miał minimalną krzywiznę, która wprowadzała brzdęki podczas gry na niektórych progach.
Opisuję moją podróż w poszukiwaniu idealnego basu z ograniczonym budżetem, koncentrując się na marce GMR Bassforce. Podzielam również rozważania na temat przejścia na fretless, różnic w budowie i potencjalnych kosztach takiej modyfikacji.
Tomek Cedzyński to postać kontrowersyjna i pełna sprzeczności, znana z maniakalnego dbania o higienę oraz z zamiłowania do sprzętu basowego. W artykule poznajemy jego kolekcję basów, wzmacniaczy i akcesoriów.
Fascynat muzyki, Grzesiek, dzieli się swoją muzyczną drogą od pierwszego oldsqulowego basu Rockwood do światowej klasy basu Status Energy Artist 4 str. W swojej kolekcji posiada także solidne modele jak Peavey Grind Bass 5str i kultową piątkę Roter, a także dedykowane sprzęty do ćwiczeń jak combo Hartke 1415 oraz SWR 750X.
Bartosz Raducha, miłośnik różnorodnych gatunków muzycznych oraz student UW, podzielił się swoją pasją i ewolucją sprzętu basowego. Od początków z Defilem, przez Corta i MPG, aż po składaka z korpusu Ibaneza i gryfu Squiera.
Tapchan przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu dla basistów zebraną od 2001 roku. Czytaj dalej, aby odkryć niezwykłe modele zarówno znanych, jak i bardziej niszowych marek.
Autor wyraża zainteresowanie gitarami bezprogowymi i rozważa zmianę podstrunnicy swojego basu. Szuka możliwości przetestowania gitary fretless, by ocenić, czy spełni jego oczekiwania.
Projektując gitarę basową z odpadów, natknąłem się na wyzwanie zebrania niezbędnych parametrów gryfu. Ze względu na brak doświadczenia, apeluję o pomoc w określeniu kluczowych detali takiej konstrukcji.
Autor opisuje swoje doświadczenie z powrotem do gry na gitarze basowej po dłuższej przerwie. Zauważa, że całkowicie stracił umiejętności, jakie posiadł - czuje się jak początkujący.
Rozważałem wizualną personalizację mojego basu, inspirowany białym pickguardem, który przypominał mi pustą kartkę. Zaczęło się od naklejenia na pickguard obrazu „Krzyk” Muncha, ale rozmyślam o trwalszych sposobach personalizacji.
Recenzja gitary basowej Cort Action Bass IV pod kątem jej wykonania, komponentów, brzmienia oraz porównania z innymi modelami basów. Wskazuje na to, że jest to interesująca opcja dla początkujących muzyków, oferująca dobry stosunek ceny do jakości.
Przedstawiam moją przygodę z ożywianiem starej gitary basowej i eksperymentalnym zakupem kapodastera G7th. Opisuję, jak udało mi się obalić mit dotyczący kapodasterów do basu, przynosząc sobie oraz moim palcom wyraźną ulgę.
Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Stałem się właścicielem odkurzonego fretlesa ZAK/Mayones B4, z odzysku, który przeszedł metamorfozę zarówno w wyglądzie, jak i brzmieniu. Teraz rozważam zmianę układu pickupów, aby osiągnąć idealne brzmienie.
Artykuł zawiera szczegółową rozpiskę dźwięków na gryfie dla różnych niestandardowych strojeń, zarówno dla gitary basowej 4, jak i 5-strunowej. Przedstawia popularne strojenia, które mogą być wymagane w nowych zespołach.
Autor opisuje problemy z regulacją swojego basu, który po miesiącu użytkowania zaczął mieć problemy z akcją. Lutnik zasugerował problemy z osadzeniem gryfu lub mostka, co może wpłynąć na jakość dźwięku i komfort gry.
Autor zastanawia się nad zakupem fretlessa, rozważając przekształcenie modelu Vintage 950B lub Cort Action BassV. Porusza także tematykę modyfikacji instrumentu, wskazując na swoje preferencje dotyczące basów bezprogowców.
W artykule opisano problemy związane z regulacją pręta napinającego w basie marki DEFIL, w tym trudności wynikające z przestarzałej konstrukcji i zużycia komponentów. Autor opisuje swoje doświadczenia i szuka rozwiązań dla dwóch głównych problemów - wyrobnionej nakrętki i niewydolnego pręta.
Ostatnio stałem się właścicielem basu marki Jolana, który mimo upływu lat, zachował wspaniały vintage wygląd i brzmienie. Pomimo kilku drobnych mankamentów, instrument ten sprawia ogromną radość z grania.
W artykule poruszam kilka istotnych pytań dotyczących ułożenia lewej ręki na gryfie basu. Odpowiadam na wątpliwości związane z pozycją kciuka, dotykaniem strun niższych oraz kształtem palców podczas gry.
Autor podziela swoją fascynację akustyczną gitarą basową fretless oraz dylematy związane z wyborem odpowiedniego instrumentu i wzmacniacza. Zwraca się z prośbą o pomoc do społeczności forum.
Autor rozważa zmianę kształtu główki swojego bassu Slammer Merlin na wzór telecastera, zastanawiając się, czy to nie osłabi konstrukcji. Dodatkowo, rozmyśla nad samodzielną wymianą progów, zamiast korzystać z usług lutnika.
Recenzuję niezwykłą gitarę basową lutniczą wykonaną przez Zdzisława Langowskiego, 6-strunowy model z klonu. Gitara oferuje wyjątkową jakość wykonania, komfort gry dzięki cienkiemu i niezbyt szerokiemu gryfowi, a także znakomite brzmienie za sprawą elektroniki Bartolini.
Artykuł porusza temat wyboru odpowiednich przystawek pickupów do basów fretless, skupiając się na różnych konfiguracjach jak jazz bass, music mann czy precel. Autor zaapelował do społeczności forum o wskazówki, podkreślając złożoność wyboru między elektroniką aktywną a pasywną.
Użytkownik prosi o pomoc w wyborze basu i wzmacniacza do kwoty 2500 zł i 1500 zł. Rozważa zakup konkretnego modelu gitary basowej i wzmacniacza oraz pyta o dodatkowe akcesoria i opinie innych użytkowników.
Gitara wykonana przez znanego i lubianego Pana Langowskiego. Korpus –…
Body: Mahoń Gryf: Klon + Mahoń Podstrunica: Wenge Reszta fot:…
rodzinka co do ilości taka sama, ale pojawił się nowy…
Od lewej: Fender Marcus Miller Jazz V, Gmr Fretless IV…
Jesion korpus, dąb winny top, klon i jakiś egzotyk na…
Z racji tego, że w ostatnich paru dniach/tygodniach kolekcja się…
Oto mój fretless. Pickupy Bartolini, mostek Piezo ABM. Bas główniemahoniowy.…
Siemka basoofkowicze Oto moja „nowa” basia z korpusem od Sguier…
Epiphone Thunderbird pozostał, natomiast siódemka, strat i preclowatyfretless zostały wymienione…
Mój aktualny skład wioseł: duma i radość – epiphone thunderbird,odprogowany…
Squier P-bass Affinity z SD SPB-3, Gitare mam 7 lat…
GMR Soundboard 5 przetwornik Bassculture elektronika NOLL przełącznik push-pull atyw/pasyw…
Muszę wymienić siodełko w moim basie, ile kosztować może taki…
Oto coś co w tej chwili powoli powstaje Skład Gryf…
Od jakiegoś czasu poluję na nowy basik. Wizualnie zdecydowanie bardziejpodoba…
Dzisiaj zobaczyłem ten filmik izobaczyłem jak bardzo palec wskazujacy…
Wrzucam swój poradnik, w którym przerabiam swój bas na fretlessa:…
Ogółem jestem z niego zadowolony. Jest to moja pierwsza „piątka”…
Gibson Victory Custom. Upolowałem dziada i ograłem, jest odprogowany i…
Jak widać w liście przysłanym do mnie od Gibsona gitara…
To jest bas, a nie jakieś 42 strunowe coś z…
Moje ulubione zdjęcie mnie 😉 Nie to nie fretless (kilka…
Gram od 1994-12-24 Mój sprzęt? nagłośnienie: Euphonic Audio iAmp micro,…
Telecaster bass z humbackerem pod gryfem. A teraz hejtujcie!
Gram od 2011-12-21 Mój sprzęt? Zak B4, Headless BX-1
Zakupiony od przyjaciela, wyremontowany (wymiana gniazda, kluczy, równanieprogów itp) i…
zabawa w robienie bezprogowca dobiega końca:)
Jesion, klon, palisander, Merlin.