Chwale się, dzisiaj razem z Panem Jackiem wyrysowaliśmy kształt na…
Dokonania użytkownika wertey natchnęły mnie aby zrobić własny bass 🙂…
Zdjęcia z prac nad moim basem. Położony nowy kolor, obecnie…
Autor dzieli się doświadczeniem budowy własnej gitary fretless, korzystając głównie z części znalezionych w domu. Mimo pierwszej próby i pewnych niedoskonałości, gitara posiada długi sustain i brzmi zaskakująco dobrze.
Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.
Niedawno podjąłem się renowacji ponad trzydziestoletniej gitary Defil Mamba, która odzyskała blask po wielu godzinach pracy. Wymagała ona licznych napraw, w tym dorobienia brakujących części z plastiku oraz odnalezienia zamienników dla uszkodzonych komponentów.
W artykule opisano kolejne etapy tworzenia basu - od frezowania po lutowanie. Autor przedstawia listę prac, które pozostały do wykonania, aby zbudować instrument od podstaw.
Podaję historię mojej przygody z basem Epiphone EB-0, kupionym od internetowego znajomego. Opisuję dokładne parametry instrumentu, jego stan techniczny po otrzymaniu oraz przeprowadzone modyfikacje.
W ramach pracy dyplomowej zaprojektowałem końcówkę mocy, którą planuję włożyć do pieca basowego. Projekt ma obecnie ponad 12W mocy, ale możliwości rozbudowy do 200W na 4 ohmy po podłączeniu do porządnego transformatora.
Sprzedałem Corta C5H, aby kupić coś tańszego i wybrałem Fenix Jazz Bass od Young Chang. Gitara przybyła w fatalnym stanie, wymagała całodziennego czyszczenia, ale teraz śmiga jak nowa.
Postanowiłem przedstawić proces renowacji gitary Defil Malwa, zakupionej w 1985 roku, która przeszła kompleksową odnowę. Przedstawiam swoje doświadczenie od rozkręcenia, przez naprawy, aż po finalny etap polegający na ponownym złożeniu i testowym graniu.
Z eksperymentu z różowym Squierem Affinity Series wynikła transformacja nie tylko koloru, ale i brzmienia. Wymiana pickupów na Seymour Duncany SPB-3 i zmiana koloru na intensywny róż sprawiły, że bas znacząco przewyższył moje oczekiwania.
Odnawiam kultowy bas Bednarek JB. Samick Korszarz, wymieniając klucze, progi, elektrykę i wiele więcej, by przywrócić mu dawny blask. Gitarę budowałem ze szczególną starannością, kierując się pasją do vintage.
Autor pochodzi ze swojego sprzętu muzycznego, uwzględniając gitary basowe i elektryczne, nagłośnienie oraz loop station. Perełką jest samodzielnie wykonany przełącznik za ułamek oryginalnej ceny.
Autor opisuje swoją podróż z koreańskim modelem Squiera Jazz Bass z 1993 roku, który został przez niego dokładnie zmodernizowany, aby osiągnąć lepsze brzmienie i komfort gry.
Recenzja basu VIG Cobra Satin Natural, który służy mi od 2 lat. Skupiam się na jego wygodzie, estetycznym wyglądzie oraz unikalnym brzmieniu, które osiągnąłem dzięki wymianie jednej z przystawek na EMG-35DC.
Opisuję proces odnawiania starej gitary elektrycznej Jolana Galaxis, którą nabyłem za 30 zł. Proces obejmował usunięcie starych warstw lakieru, malowanie korpusu i gryfu, wymianę osprzętu oraz kluczy na Wilkinsony oraz naprawę elektroniki.
Z dumą prezentuję postępy pracy nad moim basem, którego korpus wykonałem przedwczoraj z wyjątkowego połączenia drewna: jatoby, starego jesionu. Korpus ozdobiony zostanie logo 'GruBass', a model otrzymał nazwę 'Tony'.
5-strunowy precision bass w kolorze transparentnym czerwonym, charakteryzujący się ciepłym i 'szlachetnym' brzmieniem, zbudowany z wysokiej jakości komponentów. Jest to bas typu składak, zebrany z różnych części kupionych głównie na Allegro i w sklepach wysyłkowych.
Ostatnio zdecydowałem się na odświeżenie mojego Jazz Bassa, ale nie poprzestałem na tym - postanowiłem zedrzeć lakier z mojego SkyWay'a, aby odkryć to, co skrywa pod powierzchnią. Po trzech dniach męczarni z papierem ściernym, bas został umyty, wysuszony, złożony i natarłem olejkiem, pozostawiając surowe drewno, co poprawiło jego brzmienie.
W artykule opisuję proces transformacji Squiera JB VM w instrument, który niewiele ustępuje Fenderom MIM pod względem jakości dźwięku, dzięki wymianie przystawek na SD SJB-3 i mostka na Badass II. Pokazuję również, jak nieznaczne zmiany w wyglądzie mogą wpłynąć na całokształt odczucia z gry na tym basie.
Postanowiłem, że mój Jazz Bass zasługuje na lepszą sesję zdjęciową niż dotychczas. Zmieniłem maskownicę na czarną od Squiera i rozważam dalsze modyfikacje.
Odkupiłem stary, niegrywalny bas od znajomego za 50zł, po czym przeprowadziłem szereg zabiegów restauracyjnych, aby przywrócić mu dawny blask. Instrument przeszedł metamorfozę z niegrywalnego przedmiotu do cenionego fretlessa, który teraz ma dla mnie nieocenioną wartość.
Przedstawiam proces ekranowania basu, który nie pozbawi was zanieczyszczeń w 100%, ależ znacząco poprawi jakość dźwięku waszych instrumentów. Głównie skupiam się na dwóch metodach: użycie folii aluminiowej oraz blachy miedzianej.
Dokonałem wymiany przystawek na EMG JHZ Set w moim basie Ibanez GSR180 i napotkałem problem z uziemieniem. Sygnał jest, przystawki grają, ale występują szumy i dźwięk jest za cichy.
Posiadam basówkę DEfil Luna i planuję odnowić jej wygląd oraz poprawić elektrykę. Jedno z pokręteł trzeszczy, a pickupy wyglądają na zaśniedziałe. Zastanawiam się nad czarną bejcą i lakierem na połysk.
Autor opisuje, jak skutecznie udoskonalił proces nawijania przy pomocy magnetofonu, osiągając imponujące wyniki w produkcji splitów na neodymach i ferrytach. Efektywność i jakość nawijania zaskoczyła nawet jego samego.
Przygoda z tworzeniem własnego basu od zera to nie lada wyzwanie. Wybór drewna, rozmieszczenie pickupów oraz decyzja o elektronice to tylko niektóre z dylematów.
Poruszamy temat poszukiwania okazyjnych i interesujących przedmiotów muzycznych na portalach takich jak OLX czy Allegro, szczególnie basów, które mogą być świetną bazą do modyfikacji DIY.
Starą gitarę basową MEG można odświeżyć, wymieniając przystawki i dodając regulację tonów, nawet bez przejścia na system aktywny. Autor dzieli się swoimi doświadczeniami z przystawkami, które okazały się zbyt mocne, oraz wyraża chęć dołączenia regulacji basu i środka.
Po zmianie humbuckera w basie Sterling Sub Ray 4 na Tesla Corona B3 napotkałem problem z głośnością dźwięku, który gra teraz zauważalnie ciszej. Zastanawiam się, czy to kwestia błędnego podłączenia.
Osiem lat temu kupiłem uszkodzoną gitarę DEFIL Luna wraz z innym modelem, za łączną kwotę 50zł. Przez trzy lata służyła mi na próbach i koncertach, a teraz zastanawiam się nad jej renowacją i przekształceniem w wersję fretless.
Autor podzielił się procesem tworzenia własnoręcznie wykonanego basu fretless, opisując użyte materiały i komponenty. Instrument charakteryzuje się unikalnymi cechami i jest całkowicie autorskim projektem.
Autor podjął się trudnego wyzwania naprawy starego, zniszczonego basu, który zakupił za 120zł. Po wymianie pręta gryfu i decyzji o zmianie korpusu basu na nowy, planuje również modyfikację układu pickupów.
W drugim etapie odświeżania starego Presto Langa, skupiłem się na szlifowaniu krawędzi i eliminacji zadziorów, co zajęło mi około 2 godziny. Efekty tego można zobaczyć na dołączonych zdjęciach - naturalny kolor coraz bardziej mi się podoba.
Autor rozważa przestawienie swojego 4-strunowego basu na nietypowe strojenie BEAD, zamiast kupowania nowego instrumentu. Podkreśla, że dokonał już zakupu basu z konstrukcją neck through the body i zastanawia się, czy przestój będzie możliwy bez negatywnego wpływu na jakość dźwięku.
Opisuję moje doświadczenia związane z wymianą gryfu w gitarze Squier P+J. Zmagałem się z problemem uszkodzonego gryfu, co skłoniło mnie do zakupu nowego - przedstawiam moje rozterki i jak z nich wybrnąłem.
Napotkałem na mystyczną i zarazem smutną historię pewnej gitary marki 'Jolana' która składała się z kilku oddzielnych części. Postanowiłem przywrócić jej dawny blask, mimo wyzwań jakie niesie ze sobą jej stan i sposób, w jaki usunięto z niej lakier.
Autor opisuje swoją muzyczną podróż, rozpoczynając od gry na gitarze elektrycznej, a kończąc na pasji do gitary basowej i home recordingu. Wskazuje na zainteresowanie mobilnym i kompaktowym sprzętem do nagrywania w domu.
Historia Tomka, który po 25 latach przerwy rozważa powrót do gry na basie. Opowiada o swoich wcześniejszych doświadczeniach z samodzielną budową gitar i aktualnym zainteresowaniu rynkiem instrumentów.
Autor artykułu opisuje proces poszerzania rowków w siodełku gitary basowej LTD B-50, aby móc założyć grubsze struny. Rozważa różne metody, zastanawia się nad użyciem pilnika do łańcucha piły spalinowej, ale napotyka problem z rozmiarem.
Odkrywcze czyszczenie gitary basowej Spector Q5PRO doprowadziło autora do natrafienia na tajemnicze przełączniki w układzie aktywnym instrumentu. Spędziwszy z gitarą kilka lat, nie zauważył ich wcześniej, co pokazuje, ile ciekawostek może kryć nawet dobrze znany sprzęt.
Czwarty dzień JazzAss upłynął pod znakiem pracy nad montażem pręta napinającego gryf gitary basowej. Dzięki precyzji i improwizacji, zadanie okazało się mniej trudne niż przewidywano, co pozwoliło także na postępy w obróbce korpusu i główki instrumentu.
Autor rozważa rozpoczęcie produkcji wyrobów elektronicznych takich jak kostki, wzmacniacze i preampy, dedykowanych basistom. Propozycja zawiera wykonanie efektów na zamówienie, w tym efekty overdrive na lampach.
Łukasz jest pasjonatem muzyki, który od wielu lat próbuje swoich sił w graniu na basie. Mimo rozpadu zespołu, kontynuuje swoją pasję w domu, ulepszając przy tym swoje sprzęty.
Autor dzieli się swoimi frustracjami i poszukiwaniami najlepszego sposobu lakierowania gitary basowej, aby uzyskać głębię słojów bez ryzyka łatwego zarysowania. Szuka rady dotyczącej stosowania lakierobejcy i pokrycia lakierem akrylowym, a także rozważa użycie lakieru nitro.
Stałem się właścicielem nieznanego fretlessa i rozważam całkowitą zmianę elektroniki. Proszę o konsultacje odnośnie nowych pickupów i wyekranowania.
Michał planuje wykonać aluminiowe klocki do szlifowania podstrunnicy fretless. Ze względu na konieczność zakupu całości panelu i wysokie koszty, szuka osób zainteresowanych podzieleniem się materiałem.
Doświadczyłem problemu z potencjometrem w mojej gitarze basowej Ibanez btb 405 Qm, gdzie dolna część potencjometru podwójnego obracała się o 360 stopni zamiast o 180. Szukam porady, jak mogę to naprawić samodzielnie, bez potrzeby korzystania z drogiego serwisu.
Adam jest w poszukiwaniu przetworników typu humbucker do modyfikacji swojego Washburna. Jest gotowy pokryć koszty przesyłki, liczy na znalezienie chętnych do podzielenia się używanymi częściami.
Autor opisuje plan przebudowy swojego 5-strunowego basu w styl Strings-Thru-Body, rozważając wywiercenie otworów w korpusie i stosowanie specjalnych rurek. Prosi o porady ekspertów, szczególnie tych, którzy już wykonali podobny projekt, oraz informacje o miejscach, gdzie można nabyć wymagane materiały.
Autor podzielił się swoim doświadczeniem z zakupem preampu na Allegro, wyrażając niezadowolenie i szukając porady oraz schematu na lepszy preamp do swojego basu. Oprócz tego, wyraża prośbę o zdjęcia układu elektronicznego po zmianie baterii, aby samemu spróbować stworzyć schemat.
Zakupiłem niedawno tanią gitarę, którą sprzedawca określił jako podróbkę Fendera. Gitara ma kiepski stan, ale chcę się zabrać za jej renowację.
Autor opisuje problem z irytującym trzaskaniem dźwięku występującym podczas grania na strunach D i G przy używaniu splita bliżej gryfu swojej gitary basowej. Znajduje tymczasowe rozwiązanie problemu, jednak poszukuje stałej metody naprawy.
Opowiadam o swojej muzycznej podróży od gitary akustycznej do basu i moim obecnym sprzęcie, który obejmuje unikatowego Mensfelda i wzmacniacze Laboga oraz Eltron z DIY kolumną. Wyrażam pasję do muzyki i chęć nauki oraz doskonalenia się.
Autor szuka miejsca zakupu podstrunnicy hebanowej oraz pręta regulacyjnego o przekroju 'U' dla gitary basowej. Kontaktował się z Mayonesem oraz z lutnikami, poszukiwał za granicą, ale problemem jest biurokracja i wysokie koszty.
Autor rozważa instalację aktywnego preampa do swojego basu, przy czym zależy mu na osiągnięciu optymalnej jakości bez przepłacania. Rozważa wybór układów marki Noll i szuka dodatkowych rekomendacji opartych na doświadczeniach innych.
W tym artykule opisuję proces przerobienia starego basu Defil na fretless, co wymagało sporo pracy ręcznej oraz kreatywności, ale efekt końcowy okazał się być całkiem znośnym. Od zakupu za 40zł, przez usunięcie progów, do zaszpachlowania i lakierowania - dzielę się swoją przygodą z basem DEFIL, który na zewnątrz przypomina Fender Telecaster.
Podczas wakacyjnej pracy w stolarni postanowiłem wykorzystać przerwę obiadową na nietypowy projekt - zbudowałem swoją pierwszą gitarę. Chociaż wynik mojej pracy jest daleki od doskonałości, ma swoje unikatowe brzmienie i charakter.
Autor opisuje nietypowy problem związany z gryfem jego gitary basowej, który, mimo iż prawidłowo nastrojony i bez widocznej luźności, wydaje dźwięki chrupiące przy pewnych ruchach. Zastanawia się, jak rozwiązać ten problem bez pieniędzy na wizytę u lutnika.
Jako nowy użytkownik gitary basowej, postanowiłem dołączyć zwykły wzmacniacz do mojej konstrukcji, ale napotkałem problem z metalicznym efektem przy większej głośności. Zastanawiam się, jak to rozwiązać.
Autor podzielił się swoją opowieścią o reanimacji własnego basu, który kupił okazyjnie za 250zł. Zmagał się z lukowatym gryfem, trzeszczącymi potencjometrami i odlączoną przystawką, ale udało mu się wprowadzić szereg ulepszeń, takich jak wymiana potencjometrów i siodełka, a nawet podłączenie przystawki, dzięki czemu instrument zaczął ponownie 'odżywać'.
Piotr rozważa instalację elektroniki Darkglass Tone Capsule w swoim nadchodzącym jazz bassie, zastanawiając się nad konfiguracją potencjometrów i możliwościami wsparcia układu zasilania.
Autor opisuje plan podłączenia wewnętrznego preampu WSC RBA-04M do swojego basu typu Thunderbird, po wcześniejszej modyfikacji elektroniki i wymianie przetworników na Merliny Bassblaster. Rozważa usunięcie potencjometru blendu w zamian za instalację preampu z dodatkowymi potencjometrami.
Podjęcie wyzwania przekształcenia basu Epiphona Toby w bezprogowca okazało się zaskakująco satysfakcjonującą pracą, mimo początkowych trudności. Przeróbka ta nie tylko pokazała, że gra na instrumencie fretless z markerami jest możliwa, ale również, że taka konwersja może znacząco zwiększyć przyjemność z gry, nie obciążając przy tym zbytnio portfela.
Postanowiłem przerobić mój bas Vision na fretless. Proces obejmował zaokrąglenie boków korpusu, wypełnienie dziur po progach szpachlą oraz zastosowanie ciekawego triku na kieszeń gryfu, by zmniejszyć akcję strun.
W swoim artykule opisuję problem z regulacją gitary basowej YamahaTRBX-304, z którą zmagam się od 3 miesięcy. Spotkałem się z problemem brzęczących strun, szczególnie na E, i próbowałem to naprawić, podnosząc struny, co jednak sprawiło, że gra stała się niesatysfakcjonująca.
Recenzja i instruktarz krok po kroku dotyczący instalacji preampu Olp MM3 od Music Man w basie Squier Deluxe Jazz Bass Active 5, z którym oryginalnie ktoś wyciągnął fabryczny preamp.
Autor tekstu dzieli się swoją muzyczną podróżą, zaczynając od klasycznej gitary w szkole muzycznej, przez różnorodne instrumenty i style muzyczne, aż po osiedlenie się na basie w zespole modern metal. Zakończył na gitarze LTD B-145DX i wzmacniaczu Peavey TNT100, przechodząc również od Fulltone Bassdriver'a do własnoręcznie zrobionego Sansampa BDDI.
Po wielu latach postanowiłem odkopać moją starą 5-strunową gitarę marki ZAK i sprawdzić, czy nadal jest w stanie służyć swoim dźwiękom. Napotkałem problemy z potencjometrami, które nie działają poprawnie.
Niedawno stałem się posiadaczem Squier'a Vintage Modified V, który wydał mi się atrakcyjny cenowo. Po dokładnym przetestowaniu instrumentu postanowiłem przeprowadzić szereg modyfikacji, aby poprawić jego jakość brzmienia i komfort gry.
Autor prosi o pomoc w ustaleniu, dlaczego jego stara gitara basowa marki DEFIL nie działa, mimo własnych prób naprawy. Zainteresowany jest wskrzeszeniem instrumentu bez konieczności dużej inwestycji czy oddawania go do lutnika.
Zdecydowałem się na wykonanie własnego mostka do mojego Washburna T14, ponieważ oryginalny mostek nie pozwalał na wystarczająco niskie obniżenie strun. Nowy mostek, o wadze 192 gramy, poprawił komfort gry oraz sposób, w jaki struny układają się na mojej gitarze.
Ten poradnik zawiera komplet informacji na temat samodzielnej regulacji gitary basowej, od krzywizny gryfu po wysokość przetworników. Opisuje niezbędny sprzęt i krok po kroku prowadzi przez proces zapewniając, że każda zmiana będzie wykonana poprawnie.
Tekst opisuje humorystyczne i niecodzienne znaleziska z internetowych aukcji, w tym niezidentyfikowana elektryczna gitara basowa oraz inne przedmioty przypominające instrumenty muzyczne. Autor podkreśla nietypowy charakter przedmiotów i zachęca do dzielenia się podobnymi znaleziskami.
Opisuję proces tworzenia unikalnej gitary basowej, oklejonej komiksem 'Tytus, Romek i A'Tomek', na bazie japońskiej gitary SX SB 301. Projekt obejmował naprawy, oklejenie i lakierowanie instrumentu, aż do osiągnięcia spektakularnego wyglądu i poprawy parametrów dźwiękowych.
Cześć, postanowiłem wymienić zepsuty potencjometr tone w swojej gitarze, lecz napotkałem problemy związane z brakiem wiedzy o właściwym modelu i miejscu zakupu. Układ obejmuje volume + 3 pozycyjny przełącznik + tune ze skomplikowanym schematem kabli.
Kupiona niedawno gitara okazała się szumieć po podłączeniu, a próba samodzielnej naprawy przeciętego kabla tylko chwilowo rozwiązała problem. Podczas gry, dotykanie strun, mostka, kluczy, czy przełącznika powodowało ustanie szumu, co nasuwa pytania o przyczynę tego zjawiska.
Autor opisuje zamiar przemalowania korpusu swojej gitary basowej Cort Action Bass z czarnego lakieru na wysoki połysk, który łatwo zbiera brud i odciski palców, na czarny mat lub transparentny lakier w stylu Warwick. Rozważa różne aspekty projektu, takie jak koszty, materiały i wyzwania.
Graj[mi]dół to coroczny festiwal gitary basowej odbywający się w Zgierzu. Wydarzenie oferuje warsztaty z renomowanymi basistami, koncerty, a także możliwość testowania i porównywania sprzętu.
To moja pierwsza przygoda z kompleksową odbudową gitary. Kupiłem DEFIL romeo 2 w bardzo złym stanie i postanowiłem go na nowo ożywić - od zmiany koloru, przez elektrykę, aż po eksperymentalne modyfikacje.
Opisuję problem z elektroniką w basie Ibanez SR305 IPT, spowodowany nieodpowiednim zasilaniem. Poszukuję części zamiennych za rozsądną cenę.
Mam problem z pożyczoną gitarką, konkretnie z gryfem i prętem w nim. Mimo luzowania sznurków i prób regulacji, nie widzę różnicy, co robic?
Entuzjastyczne dążenie do odnowy i tuningowania legendarnego basu Jolana Disco. Autor dzieli się swoją przygodą z modyfikacjami, od zakupu instrumentu po planowane zmiany.
Autor tekstu opisuje swoje marzenie o posiadaniu trzech niezwykłych basów, w tym jednego w szczególnie oryginalnej odsłonie - basu Precision w kratkę Burberry. Po nieudanej próbie oklejenia Squiera winylem, autor zamierza spróbować metodą oklejania materiałem.
Podziałam na swoim najnowszym projekcie - bezprogowym basie w stylu JB. Użyłem wysokiej jakości olchowej deski, świecących singli Merlina i mostka Fender HiMass, znalazłem też unikalny amerykański gryf, o którym opowieść przykuwa uwagę.
Rozważam wymianę fabrycznego dwupasmowego układu na trzypasmowy w poszukiwaniu lepszego brzmienia, zastanawiając się, czy istnieją tanie ale niezawodne i wysokiej jakości opcje. Szukam czegoś na poziomie pickapów Wilkinson - tanich, ale solidnych.
Po rocznej przerwie wróciłem do tworzenia instrumentów. Tym razem podjąłem się wyzwania stworzenia basu z wyjątkowej deski, która zaskoczyła mnie swoim pięknem po zheblowaniu.
Rozważanie wykorzystania zasilacza stabilizowanego do basu aktywnego jako alternatywy dla standardowych baterii w celu oszczędności. Dyskusja na temat potencjalnych skutków dla elektroniki gitary oraz nowatorskie pomysły na zasilanie.
Przedstawiam proces składania własnej gitary basowej typu custom z komponentów wybranych dla osiągnięcia uniwersalnego brzmienia z naciskiem na funk, jazz i blues. Konfiguracja obejmowała korpus firmy Willow z olchy z topem klonowym, gryf klonowy z hebanową podstrunnicą, pick-up Merlin JB humbucker i inne komponenty.
W tym artykule opisuję, jak przerobić klasyczny pedał Boss ds-1, aby doskonale współgrał z gitarą basową. Możesz uzyskać potężny fuzz lub przester, wymieniając wybrane elementy.
Autor podjął się wyzwania budowy kolumny basowej 4x10 plus horn, mimo braku wiedzy na temat głośników basowych. Posiada jednak znaczącą wiedzę i praktykę w konstrukcji i obróbce drewna, co daje mu przewagę w realizacji projektu.
Pochwaliłem się procesem budowy mojego własnego basu, łączącego w sobie klony i mahoń w proporcjach 50:50. Opracowałem projekt od zera, korzystając z frezarki CNC, obróbek ręcznych i profesjonalnych komponentów.
Pierwsza gitara basowa kupiona za 300zł, prawdopodobnie model Fender Precission, kompletnie zdezelowana, własnoręcznie naprawiona i ostatecznie sprzedana za 450zł. Po latach autor wyraża żal, że jej nie zachował.
Jolana Disco Bass trafiła w moje ręce i postanowiłem ją całkowicie wyremontować. Proces obejmuje kompleksową renowację elektryki, malowanie i wielu innych poprawek.
Ostatnie szlify mojego projektu fretlessa się zbliżają. Nie tylko udało się stworzyć wygodny gryf, ale także dopasować pickupy, które idealnie współgrają z charakterem instrumentu.
Po długiej przerwie wracam z projektowaniem unikalnego basu - fretless, sześciostrunowego, wykonanego z drewna mahoniowego (sapele) i padouka. W projekcie stawiam na DIY, oprócz drewna, i wykorzystuję pojedynczy pręt napinający oraz neodymowe, samodzielnie wykonane przetworniki.
Ten artykuł rozwiązuje typowe zagadki i mity dotyczące Jazz Bassów z lat 70', w tym klucze, pickguardy, rozmiar strun oraz wpływ metalowych części na brzmienie. Rozpatrujemy przyczyny problemów oraz ich wpływ na muzykę.
Opisuję swój proces wymiany przetworników i siodełka w basie Langowski LB 4. Rozważam modele od Seymour Duncan oraz zastanawiam się nad wymianą DIY vs. profesjonalnym serwisem.
Postanowiłem wykorzystać wolny czas i materiały, które miałem w domu, by zbudować własnoręcznie bas. Korpus z olchy, podstrunnica z alchy, gryf z trzyczęściowego buku, a do tego domowej roboty humbucker - całość brzmi jak jeden wielki eksperyment.
Gram na basie od około 5 lat, zaczynając od gitary Yamaha RBX-170, przez małe kombo Hartke B300, aż po short scale bez znanej marki, którą samodzielnie modyfikowałem. Ostatnio zainwestowałem też w struny Rotosound black nylon, które znacząco poprawiły komfort grania.
Oto historia, jak znalazłem i odrestaurowałem zaniedbaną, zakurzoną i zardzewiałą gitarę basową, zamieniając ją w fretlessa. Proces ten obejmował czyszczenie, polerowanie i modyfikację instrumentu, czyniąc go wyjątkowym i brzmiącym świetnie.
Dokonałem przekształcenia zwykłego instrumentu basowego w instrument inspirowany modelem Stingray, wprowadzając szereg modyfikacji, takich jak zmiana radiusu podstrunnicy, kształtu korpusu i montaż aktywnego przetwornika Seymour Duncan SSMB4 Alnico. Celem było stworzenie basu bardziej komfortowego w grze, z pasywnym systemem elektrycznym.
Rozważania na temat budowy paczki głośnikowej na bas opartej na głośniku Eminence Kappa 15. Autor analizuje wymagania związane z objętością obudowy, charakterystyką frequencyjną i możliwością doposażenia w dodatkowy driver w kontekście pięciostrunowego basu.
W najnowszym odcinku JazzAss dokonuję montażu podstrunnicy, która została mi podarowana przez GMR. Proces obejmuje klejenie, formowanie promienia oraz prace lakiernicze, z nadzieją na idealne dopasowanie do korpusu.
Opisuję proces tworzenia unikalnej gitary elektrycznej typu telecaster, z korpusu i gryfu wykonanych z jednego kawałka jesionu. Projekt jest w trakcie realizacji, obejmując wyzwania związane z wyborem i montażem przystawek.
Lakierowanie gitary jest procesem pełnym niespodzianek. Oprócz wyboru odpowiedniego lakieru, istotne jest również doskonałe przygotowanie korpusu i staranne lakierowanie, aby zapewnić gładki i połyskujący efekt końcowy.
Autor projektu postanowił wykorzystać pozostałe drewno jesionowe do stworzenia basu fretless zamiast telecastera. Znalazł używany gryf za 50zł, który wymagał przeszlifowania i polakierowania.
Autor tekstu opowiada o swojej przygodzie z przerabianiem gitary basowej Adelita na wersję fretless, nazywając efekt końcowy 'Stratofretką'. Zajmuje się też kupnem kolejnej Adelity jako zabezpieczenie, zderza się z różnymi problemami podczas procesu, a w końcu cieszy się z wyjątkowego brzmienia swojego nowego instrumentu.
Autor opisuje postępy w pracy nad instrumentem oraz pewien niefortunny incydent z królikiem miniaturką pozostawionym mu na opiekę przez sąsiadkę. Pomimo drobnych problemów z podstrunnicami i wierceniem, prace nad nowym projektem basu idą do przodu, a autor zaangażował się również w nietypowe hobby tworzenia drewnianych gałek do potencjometrów.
Trzeci dzień projektu JazzAss poświęciłem na profilowanie górnych przetłoczeń inspirowanych Trooperem MM oraz zaokrąglanie krawędzi korpusu. Nie udało się jeszcze pracować nad gryfem z powodu braku podstrunnicy.
Autor opisuje problem związany z emitowaniem niepożądanych dźwięków przez jego gitarę basową, zależnie od kierunku, w jakim stoi. Mimo zmiany kabli na wysokiej jakości i poprawy ekranowania problem nie zniknął.
W drugim dniu projektu JazzAss podjąłem się wyzwania konstrukcji elementów basu. Od wyrównywania korpusu po frezowanie gryfu, każdy krok zbliża mnie do stworzenia unikalnego instrumentu.
Pierwszy dzień pracy nad nowym projektem basu rozpoczął się od obróbki jesionu. Pomimo pewnych wyzwań związanych z twardością drewna, postępy są obiecujące, a plany na następny dzień ambitne.
Kupiłem fretlessa za 100 zł z zamiarem jego renowacji. Instrument, mimo licznych wad, posiada świetny potencjał dzięki vintage kluczom i wyśmienitemu gryfowi.
W artykule opisałem proces odnawiania mojego Squiera Affinity P-Bass, począwszy od zmiany wyglądu przez malowanie, aż po wymianę przetworników na Seymour Duncan. Podzieliłem się również kosztem całego przedsięwzięcia i moimi przemyśleniami na temat wartości takiej modernizacji.
Ten artykuł jest wprowadzeniem do procesu tworzenia whamoli, instrumentu inspirowanego przez Lesa Claypoola. Autor opisuje zebrane materiały, koszty i pierwsze kroki budowy.
Opisuję moje doświadczenia z eksperymentowaniem z piezo w moim basie Trooper MM. Wbudowałem piezo pod mostkiem, co dało ciekawy efekt połączenia z tradycyjnym sygnałem z przystawek.
Historia niezwykłej gitary elektrycznej, nad którą pracował wujek autora. Po jego śmierci, autor postanawia przywrócić instrument do życia, napotykając na drodze różne wyzwania techniczne.
Mój projekt gitary basowej dociera do końca. Gitara jest niestandardowa, z oldschoolowym brzmieniem i unikalnymi ustawieniami dźwięku, a teraz skupiłem się na finalizacji jej wyglądu.
Użytkownik próbuje wymienić potencjometry w swojej gitarze basowej Mayones B4, ale napotyka na problemy ze zrozumieniem, które dokładnie powinien kupić. Problemy z potencjometrami obejmują dziwne zachowanie tychże, w tym skoki i przerywanie tonu oraz trzaski.
W artykule omawiam modyfikacje mojego Squiera Jazz Bassa VM, w tym zmianę układu potencjometrów na jedną wspólną głośność oraz gałkę balansu, a także potencjalne dodanie gałki vol push pull dołączania szeregowo/równolegle przystawek. Szukam też odpowiedzi, czy mogę zastosować obie opcje jednocześnie.
Autor opisuje swoje doświadczenie zbudowania domowej gitary basowej, inspirując się modelami Cort Curbow 4 i Cort Action 4. W procesie wykorzystano jesion na korpus i gryf oraz rozważano użycie dębu lub palisandru na podstrunnicę.
Artykuł opisuje proces customizacji gitary basowej Defil Luna, którą autor remontuje w swojej piwnicy. Przez kilka dni, bez dostępu do Internetu, autor pracuje nad gitarą, planując m.in. zmianę podstrunicy, kluczy i elektroniki.
Autor dzieli się historią swojej próby renowacji starej gitary basowej marki Defil, którą otrzymał za darmo. Z uwagi na ograniczony budżet, stawia na jak najtańsze rozwiązania, jednocześnie prosząc o pomoc i porady dotyczące pierwszych kroków z gitarą basową.
Stanisław Jakś, mimo braku umiejętności gry na instrumencie, z powodzeniem tworzy muzykę od 1988 roku. Jego unikalny zestaw sprzętu, który obejmuje zarówno klasyczne gitary, jak i niestandardowe urządzenia DIY, świadczy o kreatywnej pasji i wytrwałości.
Tapchan przedstawia swoją imponującą kolekcję sprzętu dla basistów zebraną od 2001 roku. Czytaj dalej, aby odkryć niezwykłe modele zarówno znanych, jak i bardziej niszowych marek.
Podjęłem się ambitnego projektu stworzenia własnego, unikatowego instrumentu basowego, korzystając z pomocy m.in. pana Arka Widełki w elementach konstrukcyjnych oraz rodziny w kwestiach elektroniki. Przez wiele etapów - od projektu po finalne dopasowania estetyczne i funkcjonalne - powoli realizuję swoje marzenie o idealnym basie.
Celem tego posta jest zebranie obszernej bazy linków do schematów elektroniki i wzmacniaczy dla instrumentów basowych. Zawiera listę przydatnych zasobów od znanych producentów gitary i wzmacniaczy basowych.
Autor opowiada o swoim pierwszym doświadczeniu z budową gitary basowej, zaczynając od fabrycznej przystawki RELLOG, przez ręczne formowanie instrumentu, aż po jego wykończenie. Ta pełna nostalgia opowieść ukazuje, jak z pasją i determinacją można stworzyć coś wyjątkowego.
Opisuję swoją pasję do tworzenia unikalnego brzmienia gitarowego na tle dyskusji o wartości instrumentów 'z dolnej półki'. Zainicjowałem pomysł stworzenia Klubu Taniego Wiosła, gdzie miłośnicy niedrogich basów mogą dzielić się doświadczeniami, nie obawiając się krytyki.
Opisuję swoją przygodę z budową nietypowej gitary basowej z wykorzystaniem klasyka wyprodukowanego w ZSRR. Połączenie pasji do muzyki i nostalgii za starymi przedmiotami doprowadziło do stworzenia unikalnego instrumentu.
W tym odcinku opisuję swoje ostatnie perypetie z basem, w tym kupno wirtualnie pozłacanych strun oraz batalie z elektroniką i sprzętem. Szereg nieoczekiwanych wyzwań i zabawnych sytuacji przybliża mnie do celu - sprawienia, aby Basia w końcu brzmiała akceptowalnie.
Opowieść o tym, jak przymusowy brak gitary i decyzja o rzuceniu palenia doprowadziły do niespodziewanego zakupu gitary basowej marki Adelita przez moją małżonkę. Głównie koncentruje się na doświadczeniach ze sprzętem, który okazał się być niedoskonałą chińską podróbką, oraz na zmaganie się z własnymi uniwersalnymi problemami.
Autor przedstawia szczegóły swojej zmodifikowanej gitary basowej oraz opisuje proces tworzenia własnego wzmacniacza i kolumny głośnikowej. Dzieli się także zmianami, jakie wprowadził w instrumencie, takimi jak usunięcie progów czy modyfikacje elektroniki.
Opowiadając o swoim niekonwencjonalnym pomyśle na budowę własnego basu, autor opisuje cały proces od zakupu drewna po sklejenie poszczególnych elementów. Wszystko to, aby stworzyć unikatowy instrument freless z ośmioma strunami.
Historia przekształcenia zwykłego basu Yamaha rbx 760a w niezwykły fretless. Od pomysłu do realizacji - wspominam o narzędziach, wyzwaniach i wynikach mojej pracy DIY.
Maciek rozważa usunięcie preampu z jego Ibaneza SR505 wyposażonego w przystawki Bartolini MK1 oraz 3-pasmowy equalizer. Uważa, że wbudowany equalizer jest niepotrzebny i zastanawia się nad możliwością konwersji na system pasywny.
W artykule opisuję proces samodzielnego nawijania split humbuckera znanego jako precel. Ten konkretny model ma na celu dostarczenie mocnego sygnału wyjściowego i dużej czułości, osiągane dzięki grubemu i wysokiemu uzwojeniu.
Opisałem proces tworzenia własnego pickupu do gitary basowej, opierając się na unikalnej idei łączenia dwóch pojedynczych pickupów w jednej obudowie. Projekt oparty na magnesach neodymowych pozwolił uzyskać niewielką oporność i indukcyjność przy jednoczesnym zachowaniu mocnego sygnału.
Artykuł opisuje proces transformacji wyglądu gitary basowej marki SkyWay z wykończeniem sunburst na natural finish. Proces obejmował ściąganie lakieru, szlifowanie drewna i malowanie na kolor Arctic Silver metalik od BMW.
Relacja z intensywnej pracy nad moją gitarą basową, która była pełna wyzwań, ale przyniosła ogromną satysfakcję. Zmiany wprowadzone w instrumencie sprawiają, że jest on teraz dla mnie jeszcze bardziej osobisty.
Przeżyłem niesamowitą przygodę, kupując na Allegro basówkę SkyWay za 300zł, która wymagała sporej modyfikacji, aby osiągnąć zamierzone brzmienie. Wprowadzenie elektroniki z Musicman Stingray odmieniło wszystko.
W artykule opisano problemy związane z regulacją pręta napinającego w basie marki DEFIL, w tym trudności wynikające z przestarzałej konstrukcji i zużycia komponentów. Autor opisuje swoje doświadczenia i szuka rozwiązań dla dwóch głównych problemów - wyrobnionej nakrętki i niewydolnego pręta.
Autor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat umieszczania naklejki na basie jako sposób na zamaskowanie dziury po wymianie przystawek. Rozważa różne opcje naklejki, która by estetycznie wpasowała się w wygląd instrumentu.
Zastanawiam się, jak skonstruować funk fingers samodzielnie, ponieważ nie są one już nigdzie dostępne. Zastanawiam się nad materiałem na końcówki, który by nie niszczył strun ani samych pałeczek.
Dyskusja na temat gitary IBANEZ Roadstar z ustawieniem przetworników P+J, w której autor pyta o doradztwo dotyczące modyfikacji i wyboru pickupów. Autor jest zainteresowany dodaniem dodatkowego pickupa i zmianami estetycznymi w gitarze, przy budżecie na singla wynoszącym 300zł.
W moim posiadaniu jest gitara basowa Epiphone Embassy Standard IV, z którą pojawia się problem dotyczący działania potencjometrów. Mimo prób naprawy przez ponowne lutowanie kablami, problem z brzmieniem i głośnością pozostaje nierozwiązany.
Rozważam stworzenie podwójnej maskownicy dla mojego starego basu DEFIL, aby poprawić jego walory akustyczne, jednocześnie zachowując estetykę. Projekt obejmuje połączenie tradycyjnej sklejki z metaliczną warstwą na wierzchu.
Kupiłem nową gitarę basową marki GMR i natrafiłem na problem z elektroniką. Po wymianie baterii, kabli i wielu próbach ustaliłem, że gitara działa prawidłowo tylko z jednym, starym kablem.
Autor rozważa zmianę kształtu główki swojego bassu Slammer Merlin na wzór telecastera, zastanawiając się, czy to nie osłabi konstrukcji. Dodatkowo, rozmyśla nad samodzielną wymianą progów, zamiast korzystać z usług lutnika.
Autor podjął decyzję o odrestaurowaniu używanego basu, który okazał się klonem Fendera, lecz nie jest pewien marki. Szuka porad dotyczących odpowiednich materiałów i technik restaurowania.
Po roku gry na basie postanowiłem zakupić drugi instrument. Zdziwiłem się, kiedy zakupiona na aukcji gitara basowa, mimo swoich wad, zaskoczyła mnie pozytywnie swoimi możliwościami brzmieniowymi.
Autor opisuje, jak podjął się zadania zbudowania piecyka basowego z części starych, lampowych telewizorów dla brata, który jest gitarzystą. Poszukuje porad dotyczących wyboru preampa i głośnika do tego projektu.
Wpis poświęcony jest mojemu projekcie gitary DEFIL, włączając w to zdjęcia gitary między malowaniami oraz tuż przed kolejnym etapem prac. Opisuję również moje doświadczenia związane z nagraniami utworów na tej gitarze.
Posiadam gitarę basową marki SkyWay, model tb6060 od 3 lat. Jest to aktywna, 4-strunowa gitara, która niestety nie jest już produkowana.
W artykule autor opisuje swoje doświadczenia z odnowieniem starego basu marki Defil, poczynając od rozebrania instrumentu, przez przemalowanie, po wymianę elektroniki i transformację w bezprogowca. Projekt obejmował liczne przeróbki, które zakończyły się personalizacją basu i uzyskaniem unikalnego dźwięku.
Zakupiłem niedawno Mayones Precision Bass Deluxe do remontu, myśląc, że wymaga tylko podłączenia elektroniki. Okazało się, że instrument wymaga całkowitego remontu, więc postanowiłem podjąć wyzwanie i zająć się nim samodzielnie, zaczynając od szlifowania korpusu.
Przedstawiam swoje dzieło - bass wykonany własnoręcznie. Pomimo nie najlepszych zdjęć, planuję tworzenie kolejnego instrumentu i dokumentowanie procesu.
Autor posiada kopię Fendera Jazz Bassa i planuje wymienić w niej koreańskie pickupy no-name oraz elektronikę home-made na oryginalne części od Fendera Jazz Bassa, by ulepszyć jej dźwięk. Zastanawia się też nad zakupem wzmacniacza Gallien Krueger 700RB-II / 115 z USA.
W artykule opisuję proces kompleksowego odnowienia starego basu, który na pierwszy rzut oka nie przedstawia wartości. Zadecydowałem o wymianie elektroniki, przeglądzie pickupów Schaller, przelutowaniu, a także wizualnym odświeżeniu instrumentu.
Zmieniając uszkodzone gniazdo jack w mojej gitarze, postanowiłem również przeorganizować całą elektronikę i przetestować różne sposoby połączenia pickupów. Odkryłem, że każdy sposób połączenia ma unikatowy wpływ na brzmienie.
Zakupiłem JazzBassa '93, który początkowo wyglądał nieatrakcyjnie ze względu na swój kremowy kolor i niewykończone elementy drewniane. Po tygodniu pracy zastosowałem technikę odnowienia, pozostawiając korpus woskowany, a podstrunnica otrzymała piękny kolor palisandru.
Nabyłem niedrogą gitarę basową ZAK i zastanawiam się nad jej przywróceniem do użyteczności. Jaki jest sposób na doprowadzenie gitary do dobrego stanu, mimo braku wiedzy z elektroniki?
Zainspirowany lutnictwem postanowiłem założyć temat dla wszystkich zainteresowanych, jak zbudować własną gitarę elektryczną. Proces może wydawać się prosty, ale jest czasochłonny i wymaga dużo uwagi, ponieważ mały błąd może oznaczać konieczność rozpoczęcia pracy od nowa.
Bassbabka znaleziona przypadkiem na stronie Cort’a gdy poszukiwałem schematudo gitary…
Witam ostatnio wpadłem na takie wideło Moje pytanie odnosi…
Cóż, coś z tego mi wychodzi:) Zostało parę rzeczy do…
Jak widać w liście przysłanym do mnie od Gibsona gitara…
Taurus Tf-115 Wzmacniacz który zbudowałem wraz z kolegą 100Watt kopia…
W bardzo łatwy sposób pozbyłem się widoku niechcianej waginy sękowej…
Właśnie jestem w trakcie produkcji mojego pierwszego całkowicie w 100%…
Dziś krótko i na temat:) Nie zdążyłem przytwierdzić tylko kluczy.…
Witajcie Basoofkowicze!Wpadła mi ostatnio w oczodoły rosyjska (białoruska?) basówka Borisov…
Mam bas z układem PJ, który niestety ma tylko dwie…
hmm, wracam do basu po 15 lat nieobecności. Grywało się…
Proszę o POMOC ! Posiada ktoś Sandberga California VM ?…
Buduję [url=]kolumnę 115 pod gitarę basową” >KLIK . Przebieg prac…
Mam gitarę ZAKa, modelu nie powiem bo nie wiem. Poszukuje…
Witam. Mam pewien problem z moim basem. Otuż poszukuję odpowiedniego…
Po prawie dwuletniej przerwie odkurzyłem mój basik i wziąłem się…
Poszukuję schematu do pasywnego precla, gdzie usunięty zostałby potencjometrgłośności (czyli…
Witam, mianowicie mam prośbę, jeżeli ktoś dysponuje wymiarami budowykorpusu do…
Witam. Tak jak w temacie poszukuję schematu do tego B.C…
Jako, że w mojej basi padła elektronika czekam na nowe…
Witajcie bracia. Od dzisiaj rana przeszukuje internet wzdłuż i wszerz…
Witam Czy ktoś z kolegów ma jakiś dobry schemat okablowania…
Witam Poszukuję informacji na temat gry na basie schematami. Chodzi…
Tego chyba jeszcze nie było, jeżeli się myle to prosze…
witam poszukuje kompletnego schematu korpusu i gryfu oraz elektroniki gitar…
Witam wszystkich ponownie. Kilkakrotnie natknąłem się na tej stronie na…
Ma ktoś jakieś schematy jak połączyć przystawki w układzie P+P.…
Mam pytanie: czy mógł by mi ktoś pokazać schemat „bezgłowej”…
Witam, Zakupilem ostatnio sobie bas z allegro wyposazony w jednego…