Autor opisuje proces tworzenia unikalnego basu fretless z niekonwencjonalnych materiałów, takich jak olcha i buk. Charakterystyczne brzmienie instrumentu uzyskano dzięki samodzielnie zrobionym przetwornikom.
Autor opisuje swoją podróż z koreańskim modelem Squiera Jazz Bass z 1993 roku, który został przez niego dokładnie zmodernizowany, aby osiągnąć lepsze brzmienie i komfort gry.
Ostatnio zdecydowałem się na odświeżenie mojego Jazz Bassa, ale nie poprzestałem na tym - postanowiłem zedrzeć lakier z mojego SkyWay'a, aby odkryć to, co skrywa pod powierzchnią. Po trzech dniach męczarni z papierem ściernym, bas został umyty, wysuszony, złożony i natarłem olejkiem, pozostawiając surowe drewno, co poprawiło jego brzmienie.
Przewodnik po nazwach drewna zarówno z stref umiarkowanych, jak i tropikalnych, pomocny w rozwiewaniu wątpliwości dotyczących różnorodności i właściwości drewna.
Napotkałem na mystyczną i zarazem smutną historię pewnej gitary marki 'Jolana' która składała się z kilku oddzielnych części. Postanowiłem przywrócić jej dawny blask, mimo wyzwań jakie niesie ze sobą jej stan i sposób, w jaki usunięto z niej lakier.
Podjęliśmy się naprawy i modyfikacji basu, który wymagał interwencji lutnickiej oraz estetycznej. Pragniemy osiągnąć charakterystyczne, warwickowe brzmienie, zachęcamy do dzielenia się kontaktami do specjalistów.
Zakupiłem niedawno tanią gitarę, którą sprzedawca określił jako podróbkę Fendera. Gitara ma kiepski stan, ale chcę się zabrać za jej renowację.
Autor podjął się wyzwania budowy kolumny basowej 4x10 plus horn, mimo braku wiedzy na temat głośników basowych. Posiada jednak znaczącą wiedzę i praktykę w konstrukcji i obróbce drewna, co daje mu przewagę w realizacji projektu.
Tworzenie gitary to wyjątkowo skomplikowany proces, który wymaga rozważenia wielu czynników. W tym przypadku, głównym problemem jest wybór przetworników do gitary wykonanej z mahońu, klonu oraz palisandru, które najlepiej oddadzą jej unikalne brzmienie.
Autor dzieli się swoim entuzjazmem o budowie własnego basu, na który czeka materiał. Wykorzysta drewno jesionu polskiego, przystawki od Fender Standard Jazz Bass V oraz klonową podstrunnicę.
Opowiadając o swoim niekonwencjonalnym pomyśle na budowę własnego basu, autor opisuje cały proces od zakupu drewna po sklejenie poszczególnych elementów. Wszystko to, aby stworzyć unikatowy instrument freless z ośmioma strunami.
Zastanawiam się, jak skonstruować funk fingers samodzielnie, ponieważ nie są one już nigdzie dostępne. Zastanawiam się nad materiałem na końcówki, który by nie niszczył strun ani samych pałeczek.
Artykuł dotyczy kompleksowego przewodnika po budowie basu od podstaw, włączając w to konieczne narzędzia, materiały i składniki elektroniczne. Poruszono tematykę wyboru drewna, planowania konstrukcji oraz dokładnego opisu niezbędnego sprzętu.
Autor zastanawia się nad zbudowaniem własnego systemu głośników basowych, rozważając różne konfiguracje głośników oraz materiałów. Rozpala debatę na temat użycia tradycyjnych vs. nietypowych materiałów do budowy.
Właśnie jestem w trakcie produkcji mojego pierwszego całkowicie w 100%…