Kustom Groove 210c

Recenzujemy combo basowe Kustom Groove 210c, niezwykle solidnie wykonane, oferuj膮ce wysok膮 jako艣膰 d藕wi臋ku. Zaskakuje swoj膮 budow膮 i funkcjonalno艣ci膮, cho膰 niepozbawione jest pewnych mankament贸w.

combo kustom groove 210c

2966-kustomgroove210c9c.

DSC00247.JPG

DSC00246.JPG

potencjometr2.JPG
przedmiotem recenzji jest combo szanowanej ameryka艅skiej marki Kustom, model
Groove 210c. Sama marka jest nieznana w Polsce, jednak ma bogate tradycje w
budowaniu sprz臋tu. Na wzmacniaczach tej firmy grali gitarzy艣ci i basi艣ci
Johnny’ego Casha, Jamesa Browna czy George’a Clintona. By艂y to jedne z
pierwszych wzmacniaczy oferuj膮cych du偶e zapasy mocy, niezb臋dne w coraz
bardziej wymagaj膮cych sytuacjach koncertowych.

Nie wiem, czy comba z serii Groove s膮 jeszcze produkowane; szczerze m贸wi膮c,
w膮tpi臋 w to. Nie ma ju偶 nic na ich temat na stronie producenta, pojawi艂y
si臋 za to inne, mniejsze i l偶ejsze – oraz ni偶szej mocy – comba. Ci膮gle
produkowane s膮 za to head’y i kolumny z tej serii. Wygl膮da na to, 偶e comba
Groove by艂y do艣膰 kr贸tk膮 seri膮, kt贸ra z racji swojej bezkompromisowej
charakterystyki nie zdoby艂a szczeg贸lnej popularno艣ci.

Piece Kustom Groove s膮 (a raczej by艂y) jako combo dost臋pne w 3 wersjach: 115
(600W, 1 g艂o艣nik 15″), 210 (600W, 2 g艂o艣niki 10″) i 310 (1200W, 3
g艂o艣niki 10″). Zajm臋 si臋 wersj膮 210.

ogl臋dna specyfikacja techniczna:

moc: 600 wat przy 3 Ohmach

g艂o艣niki: Eminence

wymiary: 80cm/48cm/51cm

waga: 51kg

Pierwsze wra偶enia:

Combo jest spore… rozmiarami przypomina paczki kategorii 410, jest jednak
nieco w臋偶sze, wy偶sze i g艂臋bsze. Wg konstruktor贸w, fakt 偶e combo jest
wysokie i w膮skie, a za to g艂臋bokie, jest przydatny w wi臋kszo艣ci sytuacji
scenicznych, zw艂aszcza klubowych. Nie zawsze jest miejsce na szerok膮 pak臋,
cz臋sto te偶 ma艂e comba na pod艂odze s膮 s艂abo s艂yszalne dla stoj膮cego tu偶
obok basisty; za to na g艂臋boko艣膰 zawsze si臋 par臋 cm znajdzie. Ta
g艂臋boko艣膰 ma te偶 poprawi膰 emisj臋 niskich cz臋stotliwo艣ci. Masa
wzmacniacza jest znacz膮ca; w zasadzie nie ma co my艣le膰 o noszeniu go samemu.
Na szcz臋艣cie w zestawie s膮 k贸艂ka. S膮 te偶 4 wygodne uchwyty, wi臋c we
dw贸jk臋 mo偶na ju偶 tacha膰…

Czarna, sk贸ropodobna okleina, pochylony srebrny panel steruj膮cy wzmacniacza,
jak i pot臋偶ne jak na combo wymiary sprawiaj膮, 偶e mam wra偶enie pracy ze
sprz臋tem z kt贸rej艣 z poprzednich epok. Tu nie ma kompromisu. To mia艂o by膰
kompletne nag艂o艣nienie dla basisty w jednym kawa艂ku. Mia艂o by膰 g艂o艣ne i
dobrze brzmie膰. Zbudowane jest toto z 18-milimetrowej sklejki – musi swoje
wa偶y膰… pomys艂 tak du偶ego i ci臋偶kiego comba jest kontrowersyjny, jednak
kiedy we藕mie si臋 pod uwag臋 najcz臋stsz膮 przyczyn臋 awarii sprz臋tu basowego
– czyli nieumy艣lne zrzucenie heada z kolumny podczas przenoszenia – nie jest
ju偶 to takie g艂upie.

Og贸lna budowa wzmacniacza jest typowa: w przednio-g贸rnej cz臋艣ci znajduje
si臋 panel wzmacniacza, ni偶ej przednia 艣ciana kolumny z wbudowanymi w ni膮
g艂o艣nikami. G艂o艣niki s膮 umieszczone po przek膮tnej, obok jednego z nich
znajduje si臋 horn.

KLIK

Wzmacniacz

P艂yta z regulatorami wzmacniacza jest metalowa, wykonana z tzw drapanego
aluminium. Kolejne sekcje preampu i ko艅c贸wki otoczone s膮 i oddzielone od
siebie ozdobn膮 chromowan膮 listw膮. Z lewej strony, typowo, znajduje si臋
gniazdo wej艣ciowe jack . Ok, wk艂adamy w nie kabel i
w艂膮czamy . Robimy to solidnym prze艂膮cznikiem znajduj膮cym
si臋 skrajnie z prawej strony panelu. Zapala si臋 umieszczona nad owym
prze艂膮cznikiem niebieska lampka.

KLIK

Teraz nale偶a艂oby co艣 poustawia膰 – w ko艅cu po co艣 mali sko艣ni ludzie
powk艂adali tu te wszystkie suwaczki, prztyczki i pokr臋te艂ka… lecimy od
lewej do prawej, tak jak sygna艂 z bas贸wki wewn膮trz urz膮dzenia. Ustawieniem,
na kt贸re musimy zdecydowa膰 si臋 najpierw, jest skierowanie niewielkiego
prze艂膮cznika znajduj膮cego si臋 tu偶 obok gniazdka INPUT w pozycj臋 active
lub pasive . Wyreguluje to czu艂o艣膰 wej艣cia przedwzmacniacza w taki spos贸b,
偶e w przypadku wyboru opcji active , sygna艂 zostanie 'przyciszony’ o 12dB, co
pozwoli unikn膮膰 przesterowania go w dalszej drodze przez piecyk. Nad tym
prze艂膮cznikiem znajduje si臋 inny, w formie przycisku: mute on/off . Odcina
on sygna艂 od dalszej w臋dr贸wki, co pozwala np nastroi膰 gitar臋 bez
dostarczania dodatkowych wra偶e艅 publice (wyj艣cie na tuner jest z ty艂u i
sygna艂 z basu jest tam dost臋pny niezale偶nie od prze艂膮cznika mute ), czy
cho膰by zmieni膰 bas na inny bez zb臋dnego kr臋cenia ga艂ami. Funkcja ta
sygnalizowana jest niebiesk膮 diodk膮 i dost臋pna jest r贸wnie偶 z footswitcha,
kt贸ry do艂膮czany by艂 do wzmacniacza. R贸wnie偶 na tym no偶nym prze艂膮czniku
jest tego samego koloru diodka daj膮ca nam jak偶e cenn膮 wiedz臋, czy nas
s艂ycha膰 czy nie 馃槈

KLIK

KLIK

Tu偶 nad gniazdem jack widzimy pierwsz膮 ga艂臋, kt贸r膮 mo偶emy (a nawet
powinni艣my) kr臋ci膰 w prawo i w lewo, czyli GAIN . Precyzujemy ni膮 poziom
sygna艂u z bas贸wki, kt贸ry ma naszym zdaniem trafi膰 dalej. We w艂a艣ciwym
ustaleniu tego偶 poziomu pomagaj膮 nam dwie kolejne diodki: zielona sig i
czerwona clip . Zielona 艣wieci, kiedy poziom sygna艂u jest wystarczaj膮cy, by
preamp nale偶ycie go kszta艂towa艂, oraz by g艂o艣no艣膰 d藕wi臋ku by艂a
odpowiednio wi臋ksza od szum贸w. Tak wi臋c kr臋cimy ga艂k膮 w prawo, a偶 przy
ka偶dym zdecydowanym d藕wi臋ku za艣wieci si臋 zielone. Czerwona dioda z kolei
艣wieci, kiedy poziom sygna艂u jest zbyt wysoki, wi臋c b臋dzie zniekszta艂cany.
Wi臋c je艣li cz臋艣ciej ni偶 sporadycznie 艣wieci czerwone – ga艂a GAIN w
lewo.

Tu偶 za regulacj膮 gain’u mo偶emy wys艂a膰 nasze basowe d藕wi臋ki poprzez
znajduj膮ce si臋 z ty艂u wyj艣cie DIRECT OUTPUT (XLR) na 'przody’ na
przyk艂ad.

KLIK

Stanie si臋 tak, je艣li ustawimy prze艂膮cznik znajduj膮cy si臋 obok owego
wyj艣cia w pozycji pre eq . W przeciwnym wypadku (pozycja post eq ) sygna艂
trafi na to gniazdo dopiero po przej艣ciu przez korektory barwy, kt贸re
znajdziemy za chwil臋 a偶 dwa 馃榾

KLIK

Pierwszy z korektor贸w sk艂ada si臋 z trzech ga艂ek, z kt贸rych ka偶dej
towarzyszy prze艂膮cznik. Nad pokr臋t艂em BASS znajduje si臋 prztyczek
normal/sub decyduj膮cy o tym, czy 艣rodkow膮 cz臋stotliwo艣ci膮 regulowanego
pasma b臋dzie 100 czy 50 Hz. Osobi艣cie staram si臋 zostawia膰 wszelkie
regulatory w pozycji 艣rodkowej (lub jak najbli偶ej tej偶e), czyli na 'zero’,
jednak czasem trzeba co艣 tam pokr臋ci膰. Odkr臋canie BASS’u z prze艂膮cznikiem
w pozycji normal powoduje zwi臋kszanie przyjemnego, basowego dudnienia,
odrobiny tzw 'mu艂a’, w skr贸cie – tych cz臋stotliwo艣ci, kt贸re przy
odpowiednim nat臋偶eniu kopi膮 na koncertach w brzuch. W pozycji sub natomiast
podbijamy co艣, co niekt贸rzy okre艣laj膮 jako 'dywan’ – najni偶sze sk艂adowe,
pe艂zaj膮ce po glebie, bardziej odczuwalne ni偶 s艂yszalne. Osobi艣cie lubi臋
doda膰 nieco tego pasma, poniewa偶 zwi臋ksza to zawarto艣膰 basu w basie, nie
zak艂贸caj膮c czytelno艣ci i selektywno艣ci, i nie zwi臋kszaj膮c sztucznie
’wypiardu’, kiedy gra si臋 mi臋kko. Nie wiem jak to gra ze strun膮 B w
bas贸wkach pi臋cio- i wi臋cej- strunowych.

Pokr臋t艂u MID towarzyszy prze艂膮cznik normal/shift . W pierwszej z tych
pozycji regulujemy pasmo wok贸艂 800Hz, w drugiej nieco ni偶sze – 400Hz. Tu
chyba nie ma si臋 co rozpisywa膰. Ze 艣rodkiem jest tak, 偶e na og贸艂 trzeba
go nieco wyci膮膰 (poza sytuacjami, kiedy mo偶na zostawi膰 jak jest). Tutaj po
prostu musimy zdecydowa膰, kt贸ra z tych cz臋stotliwo艣ci przeszkadza nam
bardziej, i t膮 w艂a艣nie skr臋ci膰. Oczywi艣cie – przyznaj臋 lojalnie – to
jest tylko moje prywatne podej艣cie do korekcji barwy, nie nale偶y tego
traktowa膰 jak instrukcj臋 post臋powania 馃檪 oczywi艣cie 艣rodek jest
najwa偶niejsz膮 cz臋艣ci膮 brzmienia – to on decyduje, czy s艂ycha膰 nas
w艣r贸d innych instrument贸w i czy mo偶na odr贸偶ni膰 d藕wi臋k F od G… a z
drugiej strony potrafi sprawi膰, 偶e brzmienie jest nieprzyjemne. Zalecam wi臋c
ostro偶no艣膰 馃槈

Ga艂ka HIGH zaopatrzona jest w prze艂膮cznik normal/define . Pozycja normal –
wiadomo, regulacja 'g贸rki’, 3kHz. Define – wy偶sza g贸rka, na skraju pasma
wyst臋puj膮cego w basie, 5kHz. Jak nazwa wskazuje, wzmacnia sk艂adowe, dzi臋ki
kt贸rym odr贸偶niamy precycyjnie wysoko艣膰 d藕wi臋ku. Je艣li struny zaczynaj膮
troszk臋 'zdycha膰’ – podbicie tego pasma nieco je od艣wie偶y. Je艣li zdech艂y
ju偶 do艣膰 mocno – i tak nic nie da, bo wtedy nie produkuj膮 ju偶
harmonicznych w tym zakresie…

KLIK

Tyle o pierwszym korektorze. Je艣li o mnie chodzi, m贸g艂by on by膰 jedynym,
doskonale da si臋 ustawi膰 charakter barwy naszego instrumentu. Jest niestety
jedna wada – ot贸偶 ga艂ki nie maj膮 'zaskoku’ w pozycji 艣rodkowej… nie jest
to wielki problem, uniemo偶liwia jednak operowanie nimi na 艣lepo.

Dalej znajdujemy korektor tzw graficzny, 9-pasmowy, pokrywaj膮cy
cz臋stotliwo艣ci od 30Hz do 6.4kHz. U mnie zwykle suwaki tworz膮 lini臋 prost膮
po艣rodku… Tu na szcz臋艣cie s膮 ju偶 zaskoki. Korektor graficzny jest
niezwykle przydatny w przypadku grania w pomieszczeniach o fatalnej akustyce,
lub z u偶yciem bas贸wek fatalnej jako艣ci. Do艣膰 skutecznie mo偶na wtedy
wyci膮膰 wtedy to, co przeszkadza.

Za korektorami sygna艂 mo偶e zn贸w trafi膰 na wyj艣cie DIRECT , o ile nie
skierowali艣my go tam w postaci nieskorygowanej. Dalej jest p臋tla efekt贸w
(gniazda z ty艂u wzmacniacza) i jeszcze jedna ciekawa rzecz: prze艂膮cznik solo
. Podobnie jak funkcj臋 wyciszania, mo偶emy r贸wnie偶 t臋 za艂膮czy膰 ma艂ym
w艂膮cznikiem na panelu czo艂owym lub stop膮 poprzez footswitch. W tym wypadku
o zadzia艂aniu daje nam zna膰 diodka czerwona. Funkcja ta polega na podbiciu
sygna艂u o dodatkowe 6dB, co, jak sama nazwa wskazuje, mo偶e by膰 przydatne
przy graniu sol贸wek, cho膰 nietrudno znale藕膰 inne praktyczne
zastosowania.

KLIK

C贸偶 jeszcze? Mamy jeszcze – niespodzianka – ga艂k臋 MASTER ; nie b臋d臋
obra偶a艂 Was t艂umaczeniem, co ona robi. Za ni膮 (i ko艅c贸wk膮 mocy) jest
ju偶 tylko porz膮dne wyj艣cie typu SPEAKON, kt贸rym wzmocniony sygna艂
przekazywany jest g艂o艣nikom.

KLIK

Kolumna g艂o艣nikowa

KLIK

2 g艂o艣niki Eminence, specjalnie zaprojektowane i wykonane w USA do tych
wzmacniaczy, wbudowane s膮 w du偶膮 (jak na 2×10), ci臋偶k膮 paczk臋 z otworami
bass-reflex znajduj膮cymi si臋 z przodu, tu偶 nad pod艂og膮. Jest jeszcze
1-calowy horn, kt贸ry mo偶na wycisza膰 pokr臋t艂em z ty艂u paczki.

KLIK

Brzmienie

Wzmaczniacz gada wy艣mienicie, cho膰 pewnie nie ka偶demu przypadnie do gustu.
Jest z gatunku tych przekazuj膮cych barw臋 instrumentu do艣膰 wiernie, czysto i
selektywnie. Niekt贸rzy powiedzieliby, 偶e jest to brzmienie hi-fi. I
faktycznie, bli偶ej Kustomowi do Edena czy SWR ni偶 Ampega. Jednakowo偶 nie
jest to brzmienie przesadnie sterylne; jest zaskakuj膮co ciep艂e jak na
tranzystorowy wzmacniacz na dw贸ch dziesi膮tkach z hornem. Na pewno spora w tym
zas艂uga kolumny, jej sporej pojemno艣ci i sztywno艣ci oraz masy. S艂ycha膰
te偶 偶e sam wzmacniacz – jak i sekcja preampu – s膮 wysokiej jako艣ci
konstrukcj膮, stworzon膮 by brzmie膰 dobrze. Piec ten jest diabelnie g艂o艣ny,
nie tworzy jednak zgie艂ku, kt贸rego mo偶naby spodziewa膰 si臋 po tej liczbie
tak niewielkich g艂osnik贸w. Nawet odkr臋cony bardzo mocno, w艣r贸d jazgotu
innych instrument贸w, brzmienie pozostaje solidne, czyste i czytelne. Spora
neutralno艣膰 sprawia, 偶e doskonale ten wzmacniacz wsp贸艂pracuje z wszelkiego
typu zewn臋trznymi preampami i efektami.

Zalety:

+ wysokiej jako艣ci brzmienie

+ solidna konstrukcja

+ 艣wietne, staranne wykonanie

+ skuteczna i pomys艂owa korekcja barwy

+ wyj艣cia na tuner i DI

+ p臋tla efekt贸w

+ k贸艂ka i uchwyty

+ footswitch

+ rewelacyjny stosunek jako艣ci do ceny

Wady:

– brak zaskoku w potencjometrach korektora 3-pasmowego

– brak gniazda s艂uchawkowego

– masa (jednak co艣 za co艣…)

Podziel si臋 swoj膮 opini膮
Such O Dolsky
Such O Dolsky
Artyku艂y: 23

27 komentarzy

  1. Pot臋偶ne, g艂o艣ne, spora zabawa przy ustawianiu brzmienia. Miood. Chetnie bym
    pogra艂 na takim 馃槈 szkoda, ze ju偶 nie produkowane.

  2. Ej ale gra艂e艣 na Kustomie 210c Ibanezbass? Bo wiesz, dwa g艂o艣niki 10cio
    calowe maj膮 zgo艂a inn膮 charakterystyk臋 ni偶 jeden 15sto calowy z hornem
    :).

  3. Kapralu w艂a艣nie nie gra艂em. Ale wydaje mi si臋, 偶e zagada podobnie z uwagi
    na identyczny przedwzmacniacz, wzmacniacz, pojemno艣膰 paczki. B臋dzie mia艂
    na pewno troch臋 mniej do艂u, wi臋cej 艣rodka, ewentualnie wi臋cej g贸rki. Mo偶e
    b臋dzie nawet g艂o艣niejszy(ale w膮tpie bior膮c pod uwag臋 k*ewsko du偶膮
    g艂o艣no艣膰 115C)

    Nie s膮dz臋, aby harakterystyka brzmienia zmieni艂a si臋 do tego stopnia, 偶e
    210 zacznie przypomina膰 nijako艣膰 i pusto艣c SWRa 馃槈

    馃槢

  4. Fajna recenzja Such o Dolsky!

    W wi臋kszo艣ci si臋 zgadzam( jestem szcz臋艣liwym posiadaczem Kustoma 115C na
    15 calowym g艂o艣niku z hornem )

    Co do Twojego opisu brzmienia tego Kustoma to si臋 w pe艂ni zgodzic nie
    mog臋

    nie stety. Mia艂em dczynienia z SWRem i nie ma tu szans na por贸wnania
    brzmienia z Kustomem. Moim zdaniem Kustom brzmi o wiele lepiej, nadaje
    brzmieniu sw贸j specyficzny fajny twardy harakterek. Brzmienia SWRa nie lubi臋
    – jest zbyt sterylne, nijakie, bezp艂uciowe, puste… A z tego co wiem to EDEN
    brzmi zasadniczo inaczej, ni藕li SWR. Natomiast co dziwne i zn贸w nie zgodne z
    Twoim opisem to uda艂o mi si臋 w tej samej salce ustawi膰 prawie identyczne
    brzmienie Kustoma i Ampega Ba 115(ten 艣rodek harakterystyczny uda艂o si臋
    wydoby膰 z Kustoma i ten dolno艣rodkowy pomruk)…

    Reasumuj膮c, Kustom brzmi rewelacyjnie, jest k*ewsko g艂o艣ny i przebijalny w
    kapeli i ma cholernie du偶o mo偶liwo艣ci brzmieniowych…

    Pozatym recenzja bardzo fajna i rzeczowa 馃檪 Ciekaw jestem jak by wypad艂y obok
    siebie 210C i 115C 馃槈

    Oto par臋 fotek mojego cacka:

    http://www.images29.fotosik.pl/94/8905d0b899360bcam.jpg

    http://www.images24.fotosik.pl/100/0458eccdef0ca71bm.jpg

    http://www.images27.fotosik.pl/93/6335d775ab625be1m.jpg

    http://www.images26.fotosik.pl/93/5a3a2dd59ba72350m.jpg

    http://www.images29.fotosik.pl/94/94f68e927ea0e3ecm.jpg

    http://www.images27.fotosik.pl/94/7f76775f90b21dbfm.jpg

    http://www.images26.fotosik.pl/93/ea5ad037a85abc34m.jpg

    Pozdrawiam i polecam ten sprz臋t!

    http://www.images27.fotosik.pl/94/6d9ceb3d0cdd88dcmed.jpg

    :thumbup:

    =======================================================

    zapraszam do pos艂uchania i komentowania moich basowych wypocin

    —>
    http://www.ibanezbass.mp3.wp.pl

  5. Podoba mi si臋 ta „pralka automatyczna” 115C, chocia偶 210 tez niebrzydka.

    Mog艂em jedna bra膰 310 馃榾 馃榾

  6. ibanezbass:

    moje por贸wnanie do SWRa wynika z wra偶enia (uzasadnionego) selektywno艣ci,
    klarowno艣ci i pot臋gi brzmienia, oraz braku przesteru czy brudu z pieca. Czy
    SWR jest nijaki? Kwestia gustu, pozosta艅my przy okre艣leniu neutralny… ci
    muzycy, kt贸rzy ich u偶ywaj膮, zwykle rzeczywi艣cie potrzebuj膮 sprz臋tu
    cechuj膮cego si臋 tym w艂a艣nie.

    A co do r贸偶nic mi臋dzy 210 i 115: my艣l臋, 偶e s膮 powa偶niejsze ni偶 to si臋
    w pierwszej chwili wydaje. paczka 2×10+h zawsze mocno b臋dzie si臋 r贸偶ni膰 od
    1×15+h, nawet je艣li b臋d膮 w takich samych obudowach i nap臋dzone takim samym
    wzmacniaczem. Po prostu charakterystyka przenoszenia d藕wi臋ku przez g艂o艣niki
    jest zupe艂nie inna. Przyznam Wam si臋 szczerze, 偶e d艂ugo nie mog艂em si臋
    zdecydowa膰 – 210 czy 115. Lubi臋 og贸lnie pi臋tnastki z hornem. Zwyci臋偶y艂a
    jednak ciekawo艣膰 馃榾 i jestem zadowolony. Ze 115 na pewno te偶 bym by艂, cho膰
    gra艂oby to – jestem pewien – inaczej.

  7. @Such O Dolsky: ibanezbassCzy SWR jest nijaki? Kwestia gustu, pozosta艅my przy okre艣leniu neutralny… ci muzycy, kt贸rzy ich u偶ywaj膮, zwykle rzeczywi艣cie potrzebuj膮 sprz臋tu cechuj膮cego si臋 tym w艂a艣nie.

    Ci muzycy kt贸rzy urzywaj膮 SWR贸w maj膮 na scenie jeszcze kup臋 innego
    sprz臋tu wp艂ywaj膮cego na brzmienie, maj膮 wyjabane w kosmos basy(bo ich
    sta膰)… SWRa mo偶na lubi膰 lub nie. SWR odkrywa wszystkie 艣wisty, b艂臋dy
    artykulacyjne, kt贸re na normalnym jakimkolwiek innym sprz臋cie nie by艂y by
    widoczne/s艂yszalne. Okrywa wszytskie s艂abo艣ci brzmieniowe nawet w miar臋
    dobrych bas贸w… To ma miejsce do tego stopnia, 偶e po prostu wkurza. Ja SWRa
    nie lubi臋, jest moim zdaniem przereklamowany, brzmi膮cy ZBYT NEUTRALNIE 馃槈 Za
    to uwielbiam to jak brzmi to combo Kustoma, jest to moim zdaniem totalne
    przeciwie艅stwo brzmienia wszelkich SWR贸w…

    呕eby nie by艂o, 偶e nie gra艂em na swrach to gra艂em na g艂owie SM 400 + 4×10
    swr, gra艂em na combie Basic Black, gra艂em na combie workingco艣tam (tym z
    bia艂ym g艂o艣nikiem na 12)…

    Nadal nie wierz臋, 偶eby 210C brzmia艂o jak SWRy tylko dla tego, 偶e to 2×10 a
    nie 1×15 馃槢 To preamp ma najwi臋kszy wp艂yw na brzmienie…

    Kusior da艂em mniej ni偶 po艂ow臋 jego normalnej warto艣ci.
    Kupi艂em tak jak wielu w promocji/wyprzeda偶y w niemieckim music-town 馃檪

    Pzdr.

    =======================================================

    zapraszam do pos艂uchania i komentowania moich basowych wypocin

    —>
    http://www.ibanezbass.mp3.wp.pl

  8. @ibanezbass:
    Ci muzycy kt贸rzy urzywaj膮 SWR贸w maj膮 na scenie jeszcze kup臋 innego sprz臋tu wp艂ywaj膮cego na brzmienie, maj膮 wyjabane w kosmos basy(bo ich sta膰)… SWRa mo偶na lubi膰 lub nie. SWR odkrywa wszystkie 艣wisty, b艂臋dy artykulacyjne, kt贸re na normalnym jakimkolwiek innym sprz臋cie nie by艂y by widoczne/s艂yszalne. Okrywa wszytskie s艂abo艣ci brzmieniowe nawet w miar臋 dobrych bas贸w… To ma miejsce do tego stopnia, 偶e po prostu wkurza. Ja SWRa nie lubi臋, jest moim zdaniem przereklamowany, brzmi膮cy ZBYT NEUTRALNIE 馃槈

    Uh-huh. Lawl d00d.

  9. Znakomity piec.Zdejmuje skarpetki z n贸g.M贸j pa艂ker twierdzi 偶e kr臋c膮 mu
    si臋 jelita w 艣rodku w ko艂ko jak go slyszy.Polecam.

  10. Pytanko mam – jest w tym piecu (generalnie w 115C raczej) wyj艣cie na
    dodatkow膮 kolumn臋 g艂o艣nikow膮? Tzn nie takie na zasadzie 偶e normalnie
    pod艂膮czony jest do niego g艂o艣nik z combo i jak si臋 chce mo偶na wpi膮膰 co
    innego, tylko osobne, tak by gra艂 i g艂o艣nik z combo i dodatkowa kolumna?

  11. Nie ma. Jest tylko jedno wyj艣cie Speakon z ty艂u wzmacniacza, z kt贸rego to idzie
    moc do g艂o艣nika w combie. Je艣li chcesz pod艂膮czy膰 inn膮 paczk臋/paczki pod
    to combo to tym wyj艣ciem to zrobisz. Jednak jednocze艣nie gra膰 nie b臋dzie i
    combo i paczka. Albo albo…

    Ja planuj臋 kupi膰 sobie kiedy艣 skuteczn膮 paczk臋 4ohm 4×10 oko艂o 500wat贸w
    i wyjmowa膰 g艂ow臋 z Kustoma i zrobi膰 stack… Najpierw musz臋 potestowa膰
    ten wzmacniacz z r贸偶nymi pakami. Kabel nied艂ugo b臋d臋 mia艂 i zobaczymy jak
    Kustom si臋 dogaduje z Hartke, Marshallem i innymi paczkami 馃檪

    pozdrawiam.

  12. witam.

    Zapytam mo偶e tutaj. Orientuje si臋 mo偶e kto艣 jaki potencjometr (chodzi o
    pokr臋t艂o MASTER) znajduje si臋 w 艣rodku? mam problem, poniewa偶
    najprawdopodobniej w艂a艣nie ten potencjometr zupe艂nie mi pad艂 (charcza艂
    przez par臋 dni, czasem trzeba by艂o du偶o nim kr臋ci膰 na wszystkie strony
    偶eby za艂apa艂, a teraz ju偶 zupe艂na cisza – sygna艂 z basu do wzmacniacza
    dochodzi, a p贸藕niej ju偶 lipa) i w zwi膮zku z tym najprawdopodobniej b臋d臋
    musia艂 go wymieni膰. Reasumuj膮c – jaki potencjometr by艂by odpowiedni i czy
    wymiana jest skomplikowana?

  13. @aerodyne: witam.

    Zapytam mo偶e tutaj. Orientuje si臋 mo偶e kto艣 jaki potencjometr (chodzi o pokr臋t艂o MASTER) znajduje si臋 w 艣rodku? mam problem, poniewa偶 najprawdopodobniej w艂a艣nie ten potencjometr zupe艂nie mi pad艂 (charcza艂 przez par臋 dni, czasem trzeba by艂o du偶o nim kr臋ci膰 na wszystkie strony 偶eby za艂apa艂, a teraz ju偶 zupe艂na cisza – sygna艂 z basu do wzmacniacza dochodzi, a p贸藕niej ju偶 lipa) i w zwi膮zku z tym najprawdopodobniej b臋d臋 musia艂 go wymieni膰. Reasumuj膮c – jaki potencjometr by艂by odpowiedni i czy wymiana jest skomplikowana?

    Mi te偶 pad艂 ten potencjometr. Mam pytanie jaki potencjometr mo偶na wstawi膰 w
    to miejsce (orygina艂 lub zast臋pczy). Chodzi o symbol, nazw臋 i gdzie go
    mo偶na dorwa膰.

    Z g贸ry dzi臋ki za pomoc

  14. To jak, ogarnia kto艣 gdzie mo偶na kupi膰 taki potencjometr??? Ja szuka艂em
    wsz臋dzie i nic…

    Potencjometr A100K, problem jest ze znalezieniem takiego z czterema odn贸偶ami
    馃檪 (jak ten na zdj臋ciach).

  15. [quote=ko艅duktor]

    @aerodyne: witam.

    Zapytam mo偶e tutaj. Orientuje si臋 mo偶e kto艣 jaki potencjometr (chodzi o pokr臋t艂o MASTER) znajduje si臋 w 艣rodku? mam problem, poniewa偶 najprawdopodobniej w艂a艣nie ten potencjometr zupe艂nie mi pad艂 (charcza艂 przez par臋 dni, czasem trzeba by艂o du偶o nim kr臋ci膰 na wszystkie strony 偶eby za艂apa艂, a teraz ju偶 zupe艂na cisza – sygna艂 z basu do wzmacniacza dochodzi, a p贸藕niej ju偶 lipa) i w zwi膮zku z tym najprawdopodobniej b臋d臋 musia艂 go wymieni膰. Reasumuj膮c – jaki potencjometr by艂by odpowiedni i czy wymiana jest skomplikowana?

    Mi te偶 pad艂 ten potencjometr. Mam pytanie jaki potencjometr mo偶na wstawi膰 w
    to miejsce (orygina艂 lub zast臋pczy). Chodzi o symbol, nazw臋 i gdzie go
    mo偶na dorwa膰.

    Z g贸ry dzi臋ki za pomoc

    Witam.

    Pojawi艂 si臋 taki sam problem. M贸j jeszcze nie pad艂,ale od jakiego艣 czasu
    trzeszczy przy kr臋ceniu. Najbardziej w pozycji 8:00 – 11:00. Co dziwne, w tym
    przedziale sygna艂 podbijany jest na maksa, od 12:00 dzia艂a normalnie bez
    trzask贸w.

  16. Ciekawe czy na takim Kustomie idzie w domowym zaciszu gra膰 cicho treningowo ?!
    Czy to w og贸le bzdura ?!

  17. No,tylko nie chcia艂 bym przy 膰wiczeniach przekracza膰 wi臋cej ni偶 no z 15w !
    Ale jak by jaka艣 pr贸ba ….to czemu si臋 nie rozkr臋ci膰 …..(idea combo w
    combie lub poszukiwanie z艂otego 艣rodka)

  18. Ale na pe艂nej rozkr臋tce ?!!??? To chyba musi bo uszach dawa膰 (……tam z
    s膮siadami 馃檪 )

  19. jakby mia艂 kto艣 do opylenia w rozs膮dnej cenie takie kombo w wersji 210c
    prosz臋 o kontakt. mia艂em je kiedy艣 i mi艂o wspominam. 馃檪

Mo偶liwo艣膰 komentowania zosta艂a wy艂膮czona.