Gitary basowy Vision / Adelita – szybka recenzja

W poszukiwaniu taniej gitary basowej sprawdziłem modele Vision i Adelita. Wnioski z ich przeglądu są jednoznacznie negatywne.

1878-2_32.
Szukałem taniej gitary basowej. Instrument miał służyć nie dłużej niż
rok i to wyłącznie do brzdąkania w domu.

Jako że używek w Warszawie niewiele a do sklepu miałem niedaleko
postanowiłem sprawdzić jak wyglądają te powszechnie ganione Visiony i
Adelity. Niech wyjadacze od Fenderów i Music Manów mówią co chcą a ja
sprawdzę.

W sklepie wystawione są 2 instrumenty – Adelita i Vision.

Pierwszą do łapki biorę Adelitę. Ciężka, bardzo ciężka. Gryf w zasadzie
prosty.

I tu zaczynają się schody:) Podstrunnica niczym nie zakonserwowana, progi
ostre, siodełko odchylone od płaszczyzny podstrunnicy o jakieś 10 stopni.
Gryf nie polakierowany całkowicie (lakier kończy się parę mm przed
korpusem)

Pomiędzy gryfem a korpusem szpara 0,5 – 1 mm. Ktoś tak bardzo starał się
dociągnąć obydwa elementy że pękł lakier na korpusie. Pomiędzy
pokrętłami dwóch potencjometrów a korpusem 3-4 mm odstępu, dwa pozostałe
wcale nie przykręcone wpadają do środka.

Teraz Vision.

Jest znacznie lepiej. Szpary mniejsze, lakier nie popękany, potencjometry
przykręcone.

Gryf identyczny jak w Adelicie (prawie prosty z krzywym siodełkiem).

Zaczynamy dokładniejsze oględziny;) Gryf ma prawidłową krzywiznę, na
mostku struny są maksymalnie opuszczone a mimo to na 20-tym progu mamy około
10mm prześwitu. Bierzemy następny egzemplarz. Tu akcja jest znacznie niższa
(mamy około 5mm) ale ……… baryłka służąca do regulacji wysokości
strun na mostku z jednej strony jest maksymalnie opuszczona a z przeciwnej
podniesiona 7-8 mm. Przypomina się Sienkiewiczowski Janko Muzykant i jego
skrzypki wystrugane z gonta:)

Tu kończymy oględziny i z czystym sercem opuszczamy sklep.

Reasumując – w sklepie zaoferowano nam 3 wyselekcjonowane egzemplarze z
których żaden nie nadawał się do gry, nawet do domowego brzdąkania.

Po co ta recenzja skoro nikt z forumowiczów nie ma zamiaru sięgać po te
wyroby gitaropodobne? Ano po to żeby ktoś noszący się z zamiarem zakupu
gitary dla dziecka, jak zajrzy na to forum, wiedział _dlaczego_ nie kupować
„dobrej taniej basówki marki Adelita”.

Podziel się swoją opinią
Mumia_Lenina
Mumia_Lenina
Artykuły: 2

137 komentarzy

  1. Dla mnie jakoś nic nie krwawiło od grania na Adelicie. Fakt, że brzmiało to
    bardziej jak jakiś pseudoelektryk.

  2. A za 500zł zrobisz sobie basik, który zabije konkurencję – warunek
    jesion/klon na korpus – to wg mnie najpewniejsze drewno 🙂

  3. Nie ma to jak zaczynać przygodę z instrumentem od budowy własnego. Halo!
    Mówimy o gitarach dla początkujących.

  4. @Alberto Legstrong: Nie wiem czego wy wymagacie od tego sprzętu. Za tę kasę nic przyzwoitego nie znajdziecie

    Nie znajdziemy, ponieważ za tą cenę NIE MOŻNA kupić przyzwoitej w sensie
    konstrukcyjnym i brzmieniowym NOWEJ gitary. Na prawdę gdyby to było możliwe
    stworzyć dobrą gitarę za 250zł licząc koszty materiałów, robociznę,
    marżę itp. to najlepsze wiosła byłyby dostępne dla przeciętnego grajka po
    niskich cenach.

    @Alberto Legstrong: Jak nie będzie miał chęci to straci te 250zł a nie np. 1000zł żeby gitara stała i się kurzyła.

    Tutaj potwierdzę tezę, że dlatego warto kupować używane gitary, które nie
    tracą na wartości tak drastycznie jak nowa, która z chwilą kupna traci co
    najmniej 25% swojej wartości. Dlatego początkujący może kupić używanego
    Fender za 2 kawałki bez obaw, że jeśli straci ochotę do grania to przy
    okazji pieniądze wynikające poprzez utratę wartości instrumentu.

  5. @KamalG:
    a o to zdjęcie po rozbiórce jednego z visionów

    Do autora recenzji: po ile one były w sklepie?

    Ale jajca.

    DEFIL sobie na takie coś nie pozwalał.

    Co firma to firma

    😀

  6. @Immo:

    Znajdź trzy różnice 😀

    kafelki

    grający

    pudło rezonujące 🙂

    @halabala: Nie ma to jak zaczynać przygodę z instrumentem od budowy własnego. Halo! Mówimy o gitarach dla początkujących.

    A co zaawansowany nie może sobie chcieć kupić adelity?!

  7. @wertey:

    @halabala: Nie ma to jak zaczynać przygodę z instrumentem od budowy własnego. Halo! Mówimy o gitarach dla początkujących.

    A co zaawansowany nie może sobie chcieć kupić adelity?!

    Może.

    Po to, by eksperymentować i podkręcać. 😀

  8. Lepiej czwiczyc zabawy lutnicze na czymś tanim i mającym cokolwiek do
    poprawienia 😛

    Co do awantur w temacie: Jest jeszcze taka sprawa, że w wielu sklepach gitary
    są FATALNIE ustawione. W riffie zapragnąłem pomacac MusicMana i był sto
    razy tragiczniejszy od mojego ówczesnego Famea MM. Niestrój, akcja strun że
    można w limbo grac… Czy też opowieśc Pierożaka, jak to wpada doń jakiś
    znany polski basista z bodaj właśnie józekmanem za 10 kafli, a miszcz Adrian
    zrazu zabrał się za dobijanie progów i takie tam… Stąd niestety wniosek,
    jak kupowac to używane i choc trochę ustawione i rozegrane :/

  9. @wertey:

    @halabala: Nie ma to jak zaczynać przygodę z instrumentem od budowy własnego. Halo! Mówimy o gitarach dla początkujących.

    A co zaawansowany nie może sobie chcieć kupić adelity?!

    Odpowiem nieładnie – cytatem na cytat. 🙂

    @Mumia_Lenina: Po co ta recenzja skoro nikt z forumowiczów nie ma zamiaru sięgać po te wyroby gitaropodobne? Ano po to żeby ktoś noszący się z zamiarem zakupu gitary dla dziecka, jak zajrzy na to forum, wiedział _dlaczego_ nie kupować „dobrej taniej basówki marki Adelita”.

  10. Co do drewna to Futrzak na łamach swojego bloga wspominał ,że jego Adelita
    jest ze sklejki…

    Wertey, SkyWay robił gitary z litego drewna mimo to każdy psioczył na te
    instrumenty.

    Myślę ,że dobrze wysuszone drewno to nie wszystko, mój SkyWay miał ten
    problem ,że korpus z olchy był za lekki przez co bas słabo rezonował
    ,brzmiał plastikowo i był tragicznie wyważony. Możliwe ,że gdyby korpus
    był grubszy ta gitara miała by szanse zagrać bo gryf był z całkiem
    ładnego klonowca…

    Mam też bas ze sklejki mahoniowej (co prawda rocznik 70 made in Japan) -brzmi
    z*ebiście ,jeden z fajniejszych instrumentów jakie miałem w łapie.

  11. @Kapitan: Mam też bas ze sklejki mahoniowej (co prawda rocznik 70 made in Japan) -brzmi z*ebiście ,jeden z fajniejszych instrumentów jakie miałem w łapie.

    Japońska sklejka lutnicza to jest inna historia. Ona brzmi LEPIEJ niż lite
    drewno, bo była komponowana z właściwą Japończykom obsesyjno-paranoidalną
    precyzją i każdy centymetr sześcienny tejże sklejki musiał spełniać
    ustalony standard brzmienia. 😀

  12. Stagg (nie pamiętam, jaki model – sprawdzę to dopiszę) – stroi na wszystkich
    progach, można ustawić bardzo niską akcję strun, wykończenie bardzo
    estetyczne. Elektrownia i osprzęt do d…, ale moim zdaniem taki właśnie –
    wygodny, lekki, solidnie wykonany Stagg, kupiony za 289zł – jest lepszym
    wyborem niż takowa, opisana w tekście Adelita, czy też Vision. Pal licho
    drewno i elektrownię, raczej chodzi o to, że progi nie ranią palców, gryf
    nie musi mieć kształt banana, etc… pierwszy bas powinien być solidnie
    wykonany pod względem komfortu gry, ażeby – jak to napisał Immo – nie
    nabrać złych nawyków, lub po prostu do basu się nie zniechęcić…

  13. Ostatnio pojawiają się teksty w stylu „wyprodukowany w fabryce Stagga!!!!!”
    jakby to była fabryka Fendera. Za każdym razem mam banan na ryju jak to
    czytam 😀

    Same Staggi to nie ten sam szit co kiedyś kosztował po 300+ zł, pojawiły
    się modele nawet za 800zł.

  14. Stagg to nie szit.

    Stagg to naj-najniższa półka poziomu zadowalającego. Coś, jak J&D.

  15. @Immo: I po tygodniu, patrząc na krwawiące paluchy, stwierdzi, że granie na basie to ch**jnia.

    Gram na basie tej klasy od pięciu lat. I właściwie nie narzekam.

    @Don Chezare: w wielu sklepach gitary są FATALNIE ustawione

    Właśnie. Po ostatnim tourze po sklepach zacząłem wątpić w sens
    inwestowania w drogi sprzęt, który stoi w sklepie w takim stanie, że trzeba
    by od razu biec z nim do lutnika. I albo by się udało coś z nim zrobić,
    albo nie.

    Ze sprzętem z każdej półki cenowej jest jakiś współczynnik
    losowości.

    Tak odbiegając od tematu, szukaliście w necie kiedykolwiek czegoś w stylu
    „rower do x zł” czy „zegarek do x zł”? Na każdym forum ludzie mówią rzeczy
    w stylu „rowery do 2000zł to gówno, które rozpada się po jednym sezonie na
    środku skrzyżowania – inwestuj w swoje zdrowie i życie”, „kup namiot za co
    najmniej 600zł”, „wydaj na wędkę tyle pieniędzy ile masz, żeby się nie
    zniechęcić”. Aż głupio się wtedy przyznać, że chce się kupić coś
    tańszego, bo od razu wszyscy zaczynają prawić kazania o wyższości drogiego
    sprzętu. Pewnie i jest lepszy, ale nie wydałbym np. na taką wędkę kilkuset
    złotych, żeby zobaczyć, czy mnie to kręci.

  16. Trochę przesadziłeś JnD, ale generalnie rzecz ujmując takie są trendy.

    Oczywiste jest, że bas kupiony za mniej niż 800zł nowy nie spowoduje u nas
    skoliozy, kifozy i młodzieńczej wersji reumatyzmu, ale faktem jest, że
    grając na gównianym sprzęcie można się zniechęcić. Różnice brzmieniowe
    i manualne potrafią być gigantyczne.

  17. Tak czytam cały ten temat trochę czasu mi zleciało, szkoda że nie
    notowałem moich odpowiedzi na niektóre posty ale coś tam zapamiętałem
    🙂

    – Dobra sklejka jest lepsza od cienkiego litego drewna. Miałem w ręku gitarę
    firmy MLD (japoniec z 70) co prawda nie bas ale właściciel testował z
    fenderami lutnikami i ta gitara rozwalała wszystko (da się? DA!)

    – Miałem kiedyś w ręce instrument firmy JnD i Adelity (jazz bassy) Nie wiem
    może taki egzemplarz ale na JnD wcale się nie dało zagrać, jak na
    6,7,8,9,10,11,12… słyszysz dźwięk z 5 jeszcze to coś nie tak 😛 Adelita
    była ciut wygdniejsza a brzmieniowo podobnie się utrzymywały.

    – Takie instrumenty mogą zniechęcić ale nie róbcie z tego afery bo ktoś
    kupi sobie jakiegoś Fender i po całym dniu będzie miał pęcherze i też
    stwierdzi że gitara jest do kitu bo ma te pęcherze bo nie będzie wiedział
    że to coś normalnego. I ten plus że na złym basie z wysoką akcją po
    przejściu na lepszy bas będziesz miał lepszy docisk struny do postrunnicy,
    twardsze palce i wiele innych następst, więc całośćto gigantyczna loteria
    😛

    Jestem nieco rozkojarzony bo dopiero co wstałem ale jak sobie przypomnę coś
    jeszcze to napiszę 😛

  18. zniechęcić do złego?

    pieprzenie. przechowywałem tydzień stratocastera kumpla i mnie nawet tak
    klasowe wiosło nie ciągnęło zbytnio. owszem, pograłem troszkę akordami i
    jakieś małe pierdółki ale jakoś tego nie czułem i po godzinie miałem
    dosyć. po prostu jeśli ktoś uwielbia bas i granie na nim to żaden
    paździerz go nie zniechęci ani tym bardziej pęcherze, jeśli ma trochę
    oleju w głowie. jeśli ktoś nie ma serca do gry na danym instrumencie to
    nawet klasowe wiosło go nie zachęci. tyle. mało znacie osób z wybajerzonymi
    instrumentami, które się kurzą w kącie?

    ale z drugiej strony miło jak wiosło na początek nie ma potwornej akcji
    strun i stroi na progach, tyle wystarczy. a jak widać nie wszystkie tanie
    gitary potrafią to zapewnić, niestety.

  19. @Wojtorb: Dobra sklejka jest lepsza od cienkiego litego drewna. Miałem w ręku gitarę firmy MLD (japoniec z 70) co prawda nie bas ale właściciel testował z fenderami lutnikami i ta gitara rozwalała wszystko (da się? DA!)

    Odpowiedź na temat takiej sklejki dostałeś już wyżej:

    @Immo: Japońska sklejka lutnicza to jest inna historia. Ona brzmi LEPIEJ niż lite drewno, bo była komponowana z właściwą Japończykom obsesyjno-paranoidalną precyzją i każdy centymetr sześcienny tejże sklejki musiał spełniać ustalony standard brzmienia. 😀

  20. Moja „Adelajta” jest, była i będzie zawodowa 😀

    Może po za tym że próg 8 jest mniejszy od pozostałych…

    Ale jest dobrze 😀

    PS. Immo jakoś Ci ja dostarczę 😛

  21. Jak wszem na tym forum wiadomo jestem również posiadaczem basu zwanego
    Adelita, wraz z Futrzakiem chwaliliśmy się tym, posiadam jeszcze 6 innych
    gitar. Po pewnych przeróbkach, usunięcie resztek lakieru z kieszeni,
    dopasowanie kata ustawienia gryfu, wymianie przystawek na oryginalne JP
    Fendera, wymianie całej elektroniki wraz z kondensatorem, wymianie mostka,
    wymianie siodełka na hebanowe wystruganego ze starej oprawki widejca,wymianie
    strun, brzmi bardzo dobrze, fenderowsko. Koszt tego całego przedsięwzięcia
    co prawda nie był mały ale i tak się to opłaciło biorąc pod uwagę, że
    wcześniej kupiłem nowego Fender za dość duże pieniądze, w dodatuku
    sygnowanego przez znanego basistę i to w nim znalazłem i jak brzmiał
    spowodowało,że bez żalu a wręcz z pewną satysfakcją, że udało się
    pozbyć tego instumentu, sprzedałem, odzyskując Prawie wszystkie pieniądze.
    Doświadczenie jest takie, że nie kupię już nigdy nowego instunentu. Adelita
    jest co prawda ciężka ale też należy zaznaczyć,że dobrze
    wyważona.Zapraszam na testy, na PW podam każdemu adres.

  22. Trochę logika zrobienia z matiza mustanga GT. nie lepiej kupić markowy
    produkt za parę set złoty więcej i bawić się w upgrade. no co jak co ale
    zmniejsza się bardzo ryzyko że w takim Squierze za 700zł trzeba będzie
    wymienic oprócz osprzętu także korpus i gryf

  23. Niestety, jak życie pokazało wcale to ryzyko się nie zmniejsza, jest tylko
    jeszcze większy zaskoczeniem.

  24. Marku, to co piszesz przypomina gotowanie zupy z gwoździa.

    Gitara Adelita w tym przypadku jest jedynie dawcą _kilku_ elementów
    przydatnych do konstruowania nowej. Nawet gdy gryf posłuży jako przekładka w
    imadle to można powiedzieć że ta nowa gitara to nadal Adelita.

  25. Jas też przez 5 miesięcy miałem visiona , bo stać mnie nie było na nic
    lepszego, a jak się do szkoły chodzi, zdobyć troszkę kaski na wsi trudno…

  26. Rozmowa zaczyna kierować się w stronę „Wyższość Świąt Bożego
    Narodzenia nad Wielkanocą”.

  27. Raczej niektórzy zapomnieli, że zaczęło się od tego, jak wygląda
    FABRYCZNY instrument W SKLEPIE. I że początkujący, do którego kierowany
    jest ów instrument nie ma pojęcia o przeróbkach sięgających samego mięsa,
    nawet nie wie że to możliwe.

  28. @Don Chezare: Raczej niektórzy zapomnieli, że zaczęło się od tego, jak wygląda FABRYCZNY instrument W SKLEPIE. I że początkujący, do którego kierowany jest ów instrument nie ma pojęcia o przeróbkach sięgających samego mięsa, nawet nie wie że to możliwe.

    Ani też pojęcia o brzmieniu oraz wygodzie więc może się przyzwyczaić i
    grać nawet na takim czymś 😉

  29. usunięcie resztek lakieru z kieszeni, dopasowanie kata ustawienia gryfu,

    No tak, każdy przeciętny Kowalski posiada do tego odpowiednie narzędzia,
    umiejętności i wiedzę.

    wymianie przystawek na oryginalne JP Fendera, wymianie całej elektroniki wraz z kondensatorem, wymianie mostka,

    za cenę?

    wymianie siodełka na hebanowe wystruganego ze starej oprawki widejca

    patrz 1 quote

    wymianie strun

    Mój prapoczątkowy projekt basu z lego też brzmiał dobrze na nowych
    strunach.

    Podliczając: ile wyszłaby taka wymiana i korekta? Przystawki 400zł, korekty
    lutnicze, ustawienie…. 600zł? dodajemy 280zł za adelitkę.

    Za tą cenę kupisz bas na lata

  30. Z tym przeciętnym Kowalskim to bym się sprzeczał a za nawet 3000tysiace
    nabywa się gitarę , o której nic nie wiesz a co więcej aby nie stracić
    tych 3000 tysięcy wydajesz też nie wiesz ile.

  31. @Marek Kacprzak: Z tym przeciętnym Kowalskim to bym się sprzeczał a za nawet 3000tysiace nabywa się gitarę , o której nic nie wiesz a co więcej aby nie stracić tych 3000 tysięcy wydajesz też nie wiesz ile.

    za 3 miliony to kupisz gitarę która sama gra.

    Cholera, kto kupuje bas za 300zł żeby wsadzić mu części za 600 i
    zapłacić za lutnika 300+(nabicie nowych progów, frezy etc)?

  32. Przyznam że Ciebie nie rozumiem.

    Kupujesz tanią dechę (Adelita) – masz gwarancję że nie została prawidłowo
    przygotowana, można mieć nadzieję że z czasem się nie poskręca i nie
    popęka.

    Obrabiasz ją.

    Montujesz do niej kompletny osprzęt Fendera, wymieniasz progi, lakier itp.

    Skutkiem sporych wydatków i niemałym nakładem pracy zyskujesz Fender z
    kiepską dechą która jak pisałem wcześniej ma pełne prawo się
    rozleźć.

    Rozumiem że takie kombinowanie to niemała frajda, znam to z autopsji:)

    Jednak nie tłumacz że to opłacalne.

  33. Jak wcześniej pisałem, progów nie wymieniałem, stroją bardzo dobrze,
    ponawiam pytanie kto z was wie co dostanie,w sklepie lub na Allegro, nie mam co
    prawda 3 miljonów ale chcę po latach przerwy mieć to co mi odpowiada, jest
    jeszcze ,jak to pisze Tubass, najlepsza z żon i ta zapewne wspaniała kobieta,
    jest wyznacznikiem naszych możliwości. Myślę, że wszystkie dziadki basowe
    się ze mną zgodzą, my są pokolenie schodzące, do Was mlodych świat
    należy, jeżeli możemy pomuc to pomagamy ale nie starajcie się nas
    przekonać, że się nie znamy . Kiedyś,musieliśmy grać na tym co było w
    zasięgu, uwieżcie nam to wcale nie było złe.Na jakich gitarach nam było
    dane grać, zawsze wspaniałych……..? ale chcieliśmy grać.

  34. chyba jedynym wnioskiem okazuje się taki, że gitary typu Adelita są gitarami
    dla zaawansowanych, świadomych muzyków, mających umiejętności i
    wyobrażenie co z takiej gitary da się zrobić. gitarą dla początkującego
    okazuje się używany OLP, czy inny Squier.

    pozdrawiam

  35. @Pasieki: chyba jedynym wnioskiem okazuje się taki, że gitary typu Adelita są gitarami dla zaawansowanych, świadomych muzyków, mających umiejętności i wyobrażenie co z takiej gitary da się zrobić.

    Sklejka to nawet się nie pali, więc wyobraźnia rzeczywiście jest potrzebna.

  36. Pasieki wykończył już temat. Nic dodać nic ująć, na tym można
    zaprzestać dyskusji.

  37. Dobra, powiem tak, miałem parę sztuk w ręce, jak się je dostanie to można
    nimi chleb kroić.

    Kużwa mać, nie brońcie syfu, lepiej kupić chociażby najniższego RBX lub
    corta action! Młody sobie zobaczy kupi i gówno.

    Zamiast grać będzie sobie dłubał przerabiając mebel w… mebel!

  38. Marku jeszcze raz.

    Pytasz skąd wiem co dostanę w sklepie/na allegro. Kupując markowy produkt
    kupuję gwarancję jakości jaką daje marka (zakładamy że nie jest to
    podróbka).

    Przecież decha do której montujesz przewidywalne, doskonale znane, elementy
    jest największą niewiadomą.

    Wniosek jest prosty jeżeli ktoś może być pewien jak zagra jego gitara za
    10-20 lat to z pewnością nie Ty.

    Firma która nie dba o to żeby instrumenty był prawidłowo zmontowany z
    pewnością nie bada drewna tak dokładnie jak najbardziej renomowany z
    masowych producentów. Fender ma _za_co_ i ma _po_co_ dokładnie zbadać każdy
    kawałek drewna przez siebie wykorzystywany.

  39. A ja cały czas się zastanawiam. Jaki jest sens kupować zły, wybrakowany
    sprzęt, pakować w niego grubą forsę by stał się w ogóle zdatny do
    grania, oraz ażeby jakoś brzmiał (być może nawet b. dobrze brzmiał – nie
    mówię, że to niemożliwe)? To ma sens tylko dla pasjonatów, którzy chcą
    podłubać, pomajstrować. Dla zwykłego, początkującego grajka lepszą
    opcją jest bas za, powiedzmy 1000zł, niż bas za 200zł+ 600zł osprzęt + 200zł lutnik.

  40. Elv – nigdy tego nie zrozumiesz. Więc nie pieprz:)

    Po pierwsze – nie doliczaj 200 na lutnika – bo pasjonat sam będzie
    grzebał.

    Po drugie – jeśli za 800zł uda mu się zrobić wiosło, które będzie
    brzmieć i będzie wygodne – to znaczy, że warto było.

  41. @healfwer: Po drugie – jeśli za 800zł uda mu się zrobić wiosło, które będzie brzmieć i będzie wygodne – to znaczy, że warto było.

    Nawet jeśli za 800zł może kupić wiosło, które będzie brzmiało samo z
    siebie i będzie wygodne bez zbędnego użerania? Dodatkowo wiosło, co do
    którego można mieć większa pewność, że np. korpus się nie rozleci za N
    czasu?

    (prostym przykładem niech będzie Flame CS4).

    To jest czystej wody przerost formy nad treścią – ostatecznie możemy
    wymienić w takim basie wszystko, w granicach finansowego rozsądku (metodą
    Werteya wystrugać sobie korpus, czy cokolwiek), przerysować logo Adelity i
    się cieszyć, że przecież to Adelita, a jaka dobra i jaka brzmiąca.

    Podsumowując –

    wydajesz 800zł i mnóstwo swojego czasu, żeby mieć godziwe wiosło;

    wydajesz 800zł i kupujesz godziwe wiosło.

    Obiektywnie – nie warto było, bo zmarnowałeś cenny czas.

    EDIT:

    Oooooczywiście wszystko zależy, czy kupujesz gitarę po to, żeby na niej
    grać, czy żeby wykonywać na niej różne zabiegi. Ale zakładamy, że
    znakomita większość ludzi kupuje gitary, żeby na nich grać.

  42. @Kapral: Ale zakładamy, że znakomita większość ludzi kupuje gitary, żeby na nich grać.

    I o tym zapominają wszyscy „spinacze” w tym wątku.

    Po to napisano tę recenzję! Żeby ocalić tyłki tatusiom kupującym
    instrument, a nie przestrzegać przed (mniej lub bardziej) amatorskim
    „lutniczeniem”.

  43. Powiem tak, jeśli korpus jest z olchy to dla kombinatora warto kupić za 250zł to wiosło bo za tą kasę dostajemy gotowe:

    Korpus

    gryf

    klucze

    mostek

    gałki

    przystawki,które można odwinąć/dowinąć lub nawinąć od nowa

    maskownicę

    śrubki.

    Gdyby ktoś chciał zrobić sobie z podobnego materiału na podobnym poziomie
    gitarę to gwarantuje mu że w przedziale 450zł ciężko byłoby mu się
    zmieścić. Sam najtańszy gryf kosztuje 250zł z przesyłką. A tu dostajemy
    gryf, który można łatwo poprawić i dopasowany do niego korpus który na
    łączeniu również można poprawić.

    Jak widać są osoby, które z tymi wiosłami kombinowały i nie mają co do
    nich takich wątpliwości a wszystkie negatywne komentarze podejrzewam były
    dlatego ze początkujący nawet nie potrafi gitary ustawić to raz a dwa nikt
    nie próbował ich korygować.

    Być może rzeczywiście po jakimś czasię mogą dziać się cuda, ale
    osobiście uważam, że i tak 250zł za taki pack to nie dużo.

    Zgodzę się że dla początkującego się to w sumie nie opłaca jeśli nie ma
    pojęcia o tych wszystkich zabiegach.

  44. Tyle ,że Futrzach na swoim blogu pisał ,że jego Adelita nie jest z olchy a
    ze sklejki.

  45. @Kapral:

    @healfwer: Po drugie – jeśli za 800zł uda mu się zrobić wiosło, które będzie brzmieć i będzie wygodne – to znaczy, że warto było.

    Nawet jeśli za 800zł może kupić wiosło, które będzie brzmiało samo z siebie i będzie wygodne bez zbędnego użerania? Dodatkowo wiosło, co do którego można mieć większa pewność, że np. korpus się nie rozleci za N czasu?
    (prostym przykładem niech będzie Flame CS4).

    To jest czystej wody przerost formy nad treścią – ostatecznie możemy wymienić w takim basie wszystko, w granicach finansowego rozsądku (metodą Werteya wystrugać sobie korpus, czy cokolwiek), przerysować logo Adelity i się cieszyć, że przecież to Adelita, a jaka dobra i jaka brzmiąca.

    Podsumowując –
    wydajesz 800zł i mnóstwo swojego czasu, żeby mieć godziwe wiosło;
    wydajesz 800zł i kupujesz godziwe wiosło.

    Obiektywnie – nie warto było, bo zmarnowałeś cenny czas.

    EDIT:

    Oooooczywiście wszystko zależy, czy kupujesz gitarę po to, żeby na niej grać, czy żeby wykonywać na niej różne zabiegi. Ale zakładamy, że znakomita większość ludzi kupuje gitary, żeby na nich grać.

    Kapralu… Ale za 600 stów wkładasz zaje*iste pickupy i świetny most, progi
    szlifujesz, łączenia wyrównujesz i masz np wiosło które nie brzmi jak np
    Squier za 800zł tylko jak Fender za dwa kółka. Bo uzyskujesz dobre
    brzmienie z picków.

    Teoretycznie.

    A najlepiej to kupić stary instrument i go poprawić – jeśli się nie
    rozpadł przez dwadzieścia lat to jeszcze parę dekad posłuży – mam taką
    Jolę D bass – i też się „yntelygenty” pytali po co… Po to, żeby mieć
    świetne wiosło.

  46. Wsadzałem już pickupy Merlina do basu Rockwood by Hohner z korpusem ze
    sklejki ,różnica w brzmieniu była naprawdę niewielka :/

Możliwość komentowania została wyłączona.