Mój wspaniały Ibanez SR 400

gitara ibanez sr 400

1946-kamaz-55111-wywrotka_3.
Mój piękny ibanez. Zdjęcie zrobiłem komórką, bardzo starą, acz zacną
nokią 7650 🙂 Tło to przescieradło na łóżku. Mimo, że masakrycznie
słaba jakość – to jakoś strasznie lubię tę fotkę – ma w sobie coś 🙂
Nie nawidzę zdjęć z komórek, ale z tym jest inaczej… Fotka zrobiona z 4
lata temu, od tej pory mam to zdjęcie w awatarach na wszystkich forach na
jakich jestem zarejestrowany, w profilach na różnych serwisach, na
wyświetlaczu telefonu itp 🙂

Jeśli ktoś ma jakiekolwiek pytania odnośnie tego basu to proszę śmiało
pytać w temacie – na pewno odpowiem na każde korzystając z wszelkich moich
doświadczeń i doznań oraz całej mej wiedzy.

Pzdr.

Podziel się swoją opinią

36 komentarzy

  1. jest super!!… ja mam gsr-a bo na sr-a mi kasy brakoło:(…może kiedyś:)

    ogolnie uwazam ze ibanezy to najladniejsze gitary basowe:) pozdrawiam!

  2. [quote=Rafał133]jest super!!… ja mam gsr-a bo na sr-a mi kasy
    brakoło:(…może kiedyś:)

    ogolnie uwazam ze ibanezy to najladniejsze gitary basowe:) pozdrawiam!

    Też tak uważam 🙂 No może Fodera robi ciut ładniejsze basy 😉

    Zbieraj na SR – nie ma porównania do GSR serio. Gsr to basy dedykowane do
    nauki, najniższe modele pokroju najtańszych Cortów i Yamaszek. Z serią SR
    nie ma porównania – inna bajka, inny świat!

    @heracless: Piękny, piękny
    Wypolerowałeś go do zdjęcia ???
    Z chęcią poujeżdzałbym go

    Wiem, ze piękny! Tak – wypolerowałem do zdjęcia specjalnie – pamiętam.

    Wpadaj do Zgorzelca – dam Ci poujeżdżać, pomacać, wypieścić, a nawet i
    pograć na nim będziesz mógł jak ładnie poprosisz. :mrgreen:

    Pozdrawiam!! 🙂

    =======================================================

    zapraszam do posłuchania i komentowania moich basowych wypocin

    —>
    http://www.ibanezbass.mp3.wp.pl

  3. @ibanezbass: …Wpadaj do Zgorzelca – dam Ci poujeżdżać, pomacać, wypieścić, a nawet i pograć na nim będziesz mógł jak ładnie poprosisz. :mrgreen:….

    Kurde pewnie , że chciałby wpaść spotykać się z Tobą , napić się piwa
    i poujeżdzać Twoją basię…

    Tylko ciut daleko mam do Zgorzelca 🙁

  4. @Skipioza: ja jednak uwazam ze najladniejsze sa B.C.Riche xP

    Tez tak mowilem, ale gdy miałem 14 lat 😉

    Teraz wole takie owalniejsze ksztaly, bardziej przyjazne, coś jak Mayo Prestige
    i tego typu.

    ______________________________________________________________

    The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good!

    They Cant Stop Us Letem Try, For Heavy Metal We Will Die!

  5. a ja myślę ze Ibanez SR400 jest najpiekniejsza gitara na swiecie…… tym
    bardziej ze sam taka mam:mryellow:

  6. To mosiężny mostek?

    Jeśli tak, to mam taki sam w swoim Ibanezie. Miło wiedzieć, że po 27 latach
    firma nadal wykorzystuje dobre części 😀

  7. wiem ze sr to inna bajka bo grałem i zbieram:)…ale niestety jeszcze combo
    musialem kupić… to teraz łaczna wartosc mojego sprzętu wynosi tyle co
    najtanszy sr:P

  8. Mazdah, przeszukałem w c*uj internetu i nie znalazłem żadnego info z czego
    jest mostek… Podejrzewam, że to zwykła porządna stal i tyle. Siodełko
    plastik – jeśli o to chodzi. Wątpię w to aby Ibanez po 27 latach zacząl
    wykorzystywać złe części. W basówkach tej firmy, które kosztują od 1500zł wzwyż – naprawdę nie ma się do czego przyjebać!

    A tak w ogóle to chyba nie spotkałem się z mosiężnym mostkiem w żadnym
    basie jeszcze :O Może nigdy na to nie zwróciłem uwagi, ale sam kolor mostka
    by już mnie na 100% zaciekawił, więc raczej się nie spotkałem i mało o
    tym słyszałem, żeby mostki z mosiądzu były… Siodełka owszem…
    Spotkałem się jedynie z mosiężnymi kowadełkami w mostku, na których
    opierają się struny.

    Wogóle zaintrygowałeś mnie tym pytaniem! Muszę lepiej poszukać…

    Pozdrawiam!

    =======================================================

    zapraszam do posłuchania i komentowania moich basowych wypocin

    —>
    http://www.ibanezbass.mp3.wp.pl

  9. Spoko Mazdah! Nigdy nie zdawałem sobie z tego sprawy, albo nie zwróciłem
    uwagi… Ale rzeczywiście – od razu wygląda na mosiądz! :O

    Spox sprawa. Sprzedałeś już ten basik? Nie, żebym chciał kupić, bo precle
    mnie nie interesują(chyba, że PJ) – z ciekawości pytam…

    ps. zmniejsz fotke tak by była szeroka na 640, bo jak dajesz 800 to już
    rozjebuje się układ strony w większości przeglądarek…

    Pozdrawiam!!

  10. Nie wiem z jaką rozdzielczością na pokładzie działasz, ale w 1024×768 na
    operze wszystko jest OK, a to jest dość niska rozdzielczość jak na obecne
    standardy …

    Bas został na forum – zanabył go Shpila, którego to będę pilnował, by mi
    Ibanez zwrócił za lat kilak droga sprzedaży 😉

  11. Odświeżę lekko temat – muszę jak najszybciej zmienic basię (wysłużony
    Squier) i za niewielkie fundusze nabyc cosik lepsiejszego. Tu ukłonił się do
    mnie znajomy i zaproponował, cobym zakupił od niego sr400.

    Padła cena – 1400zł. i tu sprawa: osobiście wolałbym, żeby cena za tą
    gitarę oscylowała bliżej tysiączka – upierac się przy swoim czy też
    potulnie zapłacic?

    Z tego co wiem, sprowadzic Ibanez (ten model) nowka z USA wyniosłoby mnie
    podobnie albo i trochę mniej, tylko czasu szkoda…

    Na basieńce lata się wyśmienicie i generalnie byłbym z niej zadowolony (jak
    narazie:P).

    Co polecacie mi czynic, bo i tak w tej cenie nie znajdę chyba nic
    godniejszego…

    ———————————————————————————————-

  12. Mysticos:

    – Po pierwsze – Sr400 nowego nie sprowadzisz, bo ich już nie robią.

    – Po drugie – nie ma jednego sr 400, tylko jest ich OSIEM różnych modeli – w
    zależności od lat, w których były produkowane. Generalnie im starszy SR400
    tym lepszy.

    – Po trzecie – cena – ta zależy od stanu instrumentu – jeśli basik jest w
    świetnym stanie i jest to dość stary model to za te 1,4kzł warto. Jeśli to
    ten sam model, który ja posiadam(a mój wyprodukowany w listopadzie 1998 roku,
    i jest trzysta trzecim sr 400 wyprodukowanym w tym miesiącu) to warto
    :mrgreen:

    Jeżeli to inny sr400 to też warto 🙂

    – Po czwarte – zawsze… ZAWSZE warto się potargować 😉

    Tutaj masz wszystkie ibanezy sr 400:
    http://www.ibanezregister.com/Gallery/basses/sr/gal-sr400.htm

    A tutaj masz napisane jak odczytywać numerki seryjne:
    http://www.ibanezrules.com/catalogs/reference/dating.htm

    Może dla potomnych spirace tu ten tekst, jakby kiedyś zniknąl z tamtąd:

    DATING Ibanez GUITARS

    An Ibanez serial number can tell you two things, year of manufacture and factory [or country] of manufacture. There is no master list to correlate to a model number, these are consecutive serialized numbers only. If youre trying to figure out what model something is from the serial number, figure out what year it is then go to the catalog library for the corresponding year [or year before or after] to find the model. Some models will never be found in the catalogs, thats just the way it is.

    On typical Ibanez serial numbers the first 2 digits will indicate year, or the first digit will indicate the last digit of the year, but there are also some that indicate no year at all. Because allot of it can be confusing Ill spell out as many model/serial types as I can remember tonight in a fully inconcise and dribble filled rant. 😉

    This page is for dating Ibanez guitars built in Japan only. See the Factories heading a few paragraphs down for little info on guitars produced elsewhere.

    Before 1975 Ibanez did not put serial numbers on their guitars. Most just bore a neck plate simply marked Japan. The only way to date these guitars is to find out what years they were available and then comparing all the minute details like scripts, contours, and inlay variances that only the hardcore vintage gurus know.

    1975 – Present, This old style serial number will either be on the neck plate or impressed into the back of the headstock. It consists of a letter, A – L, followed by a 6 digit number. The letter stands for the month, A for January etc., the first 2 digits will be the year, 76 is 1976, 96 is 1996, the last 4 digits will be the consecutive production number for that months production, 1356 would be the 1356th guitar produced that month. This form of serial numbering is still used today on guitars where the number is impressed into the back of the headstock. A761356 – The 1356th guitar produced in January 76

    1987 – Present – These serial numbers will either be on the neck plate or on a serial sticker affixed to the back of the headstock, with some models still following the impressed old school serial numbers shown above. There are many variables of numbering through these years and between different models and are broken down into 3 categories, stickers, plates, and the impressed numbers that follow the old school style detailed above.

    HEADSTOCK SERIAL STICKERS

    1987 – 1996 – Guitars built in Japan between these years will have a serial number beginning with F followed by 6 numbers. F is the production factory which stands for Fujigen. The first digit will be the last digit of the year, ie. F8***** is a guitars made in Fujigen in 1988. The last 5 numbers will be the consecutive number denoting production count for the year. 25899 would be the 25899th guitar built that year.

    1997 – Present – Under the old numbering scheme 1997 would show duplicate numbers to 1987 so the serial number was changed to the F and 7 digits, now the first 2 denoting year of production. F98***** is a guitar built by Fujigen in 1998. The last 5 digits continue as a consecutive production count for the year.

    Factories – Shown as F for Fujigen in the examples above, other factories used that mainly produced the budget models were C for Cort [Korea], S for Samick [Korea], W for World [Korea], and guitars are also built in Indonesia, China, and who knows where else. These serial numbers are usually quite different from the MIJ numbers, have many extra digits because of the enormous volume of guitars produced, and I am not familiar enough with any of them to tell you how to figure out the dating.

    Cort Serial Numbers – Cort serial numbers are denoted with a C prefix followed by either 7 or 8 digits. Im not sure what year the changeover occurred but using the formula it will be easy for you to tell. A 7 digit number example – C5030567 – translates, 5 = 1995, 03 = 3rd month [March], 0567 = 567th guitar built in March 1995. An 8 digit number example – C03114373 – translates, 03 = 2003, 11 = 11th month [November], 4373 = 4373rd guitar built in November 2003.

    PLATE NUMBERS

    Plate serial numbers have nothing to do with headstock serial numbers. In a case where a guitar has both the true serial number will always be the headstock number. Plate numbers usually follow the pattern of the first 2 digits denoting year of production followed by a 4 digit number that denotes consecutive production for that model for that year, or consecutive production number for that particular model from the models inception. In cases where generic non model specific plates are used the 4 digit number is just the consecutive number of that plate which could have made it on possibly 10 different models.

    JEM – UV – JEM plates are 6 digit and the first 2 digits is the production year while the last 4 is the consecutive number JEM built from inception. 870060 is an 87 and the 60th JEM built. Except for the very first batch of 90 UV plates that began 00, UV plates are also dated by the first 2 numbers. 00 is a 90, 90 is a 90, 91 is a 91. A Universe plate 912787 would denote a production year of 91 and the 2787th Universe built. Where things go astray is when the Jem line went to AANJ in 93. This is where you start seeing consecutive numbered plates on the remaining regular joint models that no longer indicate year. 160225 was a very odd plate number I came across on a Jem. Most that Im aware of are what I call 250k plates [25****] and current 2003 FP15ths have 260K plates [26****] meaning there have been over 10,000 Jems made since they deviated from the serial plate numbering. No matter as most can be dated by the headstock serial # but there will be guitars without them and the plate number will be the only number available. Late BFPs with direct mount pickups for example which bear these 160k/250k plates and no headstock sticker. The UV plate numbers also changed to these consecutive plates and will be found on late UV7BKs in both green dot and silver. Universe plate 912787 would denote a production year of 91 and the 2787th Universe built.. Universe number 250435 could be a 96 UV7 green dot and the 435 indicates the 435th plate. Pinning these guitars down to closer than a 2 year window would be tough. This actually makes alot of sense from a manufacturing stance as they no longer had to order plates that denoted year of production and could just order consecutive numbered plates without care to year. They would no longer be restricted to using a specific plate in a specific year and any batch of plates would be good forever.

    JS – JS series guitars built in Japan have a neck plate that is stamped with a consecutive number since production first began with no indication of date. They are termed J plates because of a J prefix in the number but somewhere around J 002700 they dropped the J leaving just the 6 digit number. Plate number J 000001 is on a 93 Donnie that I will always consider Jim Donahues guitar, now residing in the Hoshino USA collection. [Jim had control of plate numbers 1-15 and used the #1 plate when he assembled what is considered his Donnie late in the 93 run] A 2003 JS2000 I did this week had the plate number 010044 finally cracking 10,000 JS models built in Japan [and probably 3 times as many built in Korea]. The only way to date a JS that only has a neck plate number is by spec. Sometime around 1995 they started using the typical F based serial stickers on the headstock and in all cases this should be considered the serial number of the guitars that bear them.

    STW – 7/6 Double neck – Oddly these used JS plates in the 006000 range [from memory]. Some have actually had two numbered plates and some have had one numbered and one unnumbered plate.

    USAC

    Bensalem, Pa. Address Plates – The cast black and chrome neck plates like the JS, these bear a 6 digit serial number. The first 2 digits indicate year and the last 4 indicate a consecutive production number for USACs. 880675 would be a USAC built in 1988 and the 675th USAC produced. 88-90 plates will have a Bensalem, Pa. address as H&S guitars was based in Bensalem. Note that these do not indicate the guitar was „built” in the US but typically means it was assembled and finished in the US using Japanese parts.

    North Hollywood Address Plates – H&S moved to LA in late 90/91 and USACs built or assembled there will bear the North Hollywood plate serialized in the same manner as the Bensalem plate.

    Stamped Serial Number – 5 digit number found on the back of the headstocks on AANJ USAC models. 92398 is probably the 398th USAC built in 92 but could also represent the 398th stamped on the head in this manner.

    RG750/60/60 – RADIUS – SABER – POWER

    These guitars will either have Bensalem or North Hollywood plates depending on year, pre 91 will be Bensalem, post 91 will be North Hollywood. These plates will either follow the 6 digit plate scheme where the first 2 digits denote year, or they will be blank and have a Japan serial sticker on the headstock.

    BLANK NECK PLATES

    Guitars with the blank numbered cast plate will bear a headstock serial sticker denoting the Fujigen production of the parts.

    CUSTOM SHOP

    The American Kustom Shop has 2 ways of serializing their guitars.

    LA91JS01 – Indicates Los Angeles manufacture in 1991, JS model, 1st JS model built in 1991.

    LA060493 – Indicates Los Angeles manufacture on June 6, 1993 [Steves Triple Neck]

    Endorsee guitars built in Bensalem were pre AANJ and would typically get a specific model plate, ie. JEM plate or JS plate, or a consecutive numbered 6 digit cast black and chrome plate on guitars without specific model plates.

    NO SERIAL NUMBER

    There are some models that have no serial number at all. Many American Masters will either have a paper serial sticker or nothing. Guitars with no serial can only be dated by spec to when that guitar is shown to be available.

    ODDITIES

    Your serial number might indicate a year the guitar was not available. Typically youll find serial numbers that indicate production the year or years before the guitar became officially available. In preparation for a model release the factory will produce as many as they believe they can immediately distribute so there are guitars available when the model is announced. Other times youll find that the guitar was available even years earlier in other markets or even as spot production specials for Summer NAMM [or other country] Many times youll see a model that you will not find in any literature, and if it is factory and not a Kustom it probably indicates a run of guitars ordered as a special. These might be in a different color, have different inlays, or whatever other spec made it different. Generally these are identified by spec consensus, ie. almost all specs indicate its a 550 except the inlays. For verification the neck should be pulled and the factory model designation stamps used in addition to the specs.

    Your serial number could be for a year long after your guitar was available. Or was it? Was it still available somewhere else in the world where it still had a strong market and was still being sold. Just because a P1 is not available in the US in 97 doesnt mean it wasnt still available in France. Just because no PGMs were shown in the US catalog until 1994 doesnt mean that 100s and 300s hadnt been sold in the US and abroad since 1991. Also there are many guitars whose necks have been replaced due to breaks or just bad necks. Replacement necks can have serial numbers years after the model „should” be dated by spec and in all instances if the spec changed by the date shown on the neck the spec must be used to determine year of production, ie. a Lo Pro equipped guitar with an 03 serial number [except for K7s which were the only guitar produced in 03 with a Lo Pro] most certainly has had a replaced neck and the Lo Pro points the production to a year before 03.

    Ibanez Rules is not affiliated with Ibanez or Hoshino USA.

    Copyright August 2002 by Ibanez Rules!!

    pozdrawiam.

    ps. Jak go kupisz to się pochwal!!

  13. cholera to mnie gościu w błąd lekko wprowadził z tą nowką z USA,
    widocznie się tak kulawo dogadalismy;)

    posłałem gońca z zapytaniem o seryjny nr. i wieczorkiem będzie wszystko
    podane;)

    pięknie dzięki za odp.

    pozdrawiam

    sierpień 98, 4978 wyprodukowany o ile dobrze wyczytałem… cóż, zbieram
    kaske 😉

    ———————————————————————————————-

    Ale posty to się edytuje, nie.

  14. za brak edycji bardzo przepraszam, brakuje mi jednej opcji, mianowicie: kasuj
    posta!!!(człek się czasem zapędzi)… oczywista dziękuję za poprawkę, bo
    nie wiedziałem jak rozwiązac zaistniałą sprawę…

    tak czy owak przesiadłwszy się na sr400 i nareszcie do końca pojmuję
    kwintesencję pytania w studiu:

    naprawdę chcesz nagrywac na tym basie???(oczywiście pytanie dotyczy
    Squier-a)

    dziękuję za uwagę i możliwośc podzielenia się emocjami swemi

    cholera, znowu nie edytowałem…

    ———————————————————————————————-

  15. mi się ten Ibanez nie podoba, wyglada jak takie tanie gitary:P nie wiem czemu
    po prostu kojarzy mi się ze SkyWayami staggami itp

  16. Pozwolę sobie odświeżyć wątek tego ibka. Zawsze wydawało mi się że
    SR400 ma układ pickupów PJ, a tymczasem tu znalazłem coś takiego
    allegro.pl/item445651545_tylko_u_nas_aktywny_bass_ibanez_sr400_gratisy.html
    Co to za model tak na prawdę??

    GRUNT TO PODSTAWA

  17. Gajowy – nie będę się powtarzał… Poprostu przeczytaj dokładnie ten
    temat. Jakbyś to zrobił to byś nie zadał tego pytania.

    Tak naprawę to jest SR400.

  18. A tak w ogóle to chyba nie spotkałem się z mosiężnym mostkiem w żadnym basie jeszcze :O Może nigdy na to nie zwróciłem uwagi, ale sam kolor mostka by już mnie na 100% zaciekawił, więc raczej się nie spotkałem i mało o tym słyszałem, żeby mostki z mosiądzu były… Siodełka owszem… Spotkałem się jedynie z mosiężnymi kowadełkami w mostku, na których opierają się struny.

    A przypadkiem w Yamaha rbx6jm nie jest mosiężny? tak coś mi świta

  19. @flowerking:

    A tak w ogóle to chyba nie spotkałem się z mosiężnym mostkiem w żadnym basie jeszcze :O Może nigdy na to nie zwróciłem uwagi, ale sam kolor mostka by już mnie na 100% zaciekawił, więc raczej się nie spotkałem i mało o tym słyszałem, żeby mostki z mosiądzu były… Siodełka owszem… Spotkałem się jedynie z mosiężnymi kowadełkami w mostku, na których opierają się struny.

    A przypadkiem w Yamaha rbx6jm nie jest mosiężny? tak coś mi świta

    Masz rację. Jest. SOLID BRASS, a mosiądz to właśnie brass po angielsku.

    Pzdr.

  20. Masz te meble obklejone, jak u jakiejś 12-latki, tylko zamiast słodziutkich i
    przytojnych członków boysbandów masz basówki. ;d

  21. Sprzedałem zacnego Squiera, ponieważ miałem ku temu powodów kilka.
    Wymienię poniżej te ważniejsze:

    – mam i miałem kilka innych basów.

    – mam i miałem kilka innych, lepszych basów.

    – mam yamahę, na której pickup precision brzmi lepiej niż w tym Squierze, a
    do tego jest to po dwakroć wygodniejszy basik od Squiera.

    – mam ibaneza, na którym ogólnie o wiele lepiej mi się gra.

    – na Ibanez grałem na dłuuuugo przed kupieniem Squiera, a i długo po
    sprzedaniu Squiera będę grał na owym Ibanez – taką mam chęć i tak się
    stanie 🙂

    – na tym ibku sam pickup p brzmi równierz zacnie i nie powiedział bym, że
    gorzej niż w Squierze.

    – nie było gdzie oprzeć palucha w Squierze (zwykle opieram go na pickupie j
    przy mostku).

    – potrzebowałem kasy, a nie miałem wówczas pracy.

    – Squier był i jest w cenie.

    – zdecydowanie wolę układ pj, niż samo p.

    … teraz rozumiesz mnie chociaż troszkę?

    pozdrawiam. 🙂

  22. Sr są świetne. Sam mam Sr600 którego już nie produkują, jakieś 4 lata temu
    dałem za używany 2500zł z kluczami gotoh i EMG Pj. Ile dałeś za swój?

  23. „gbanez”-masz na swoim egzemplarzu pięć potencjometrów. Wiesz coś na temat
    SR400 z trzema potencjometrami? Jakieś różnice poza tym, że mniejsza
    ilość pokręteł na wiośle?:)

    Zastanawiam się też nad OLP MM2 do rockowego granka.

  24. Z tego co mi się wydaje, to SR400 nigdy nie był produkowany w wersji z trzema
    pokrętłami

  25. Aj, pomyliłem się. To Fender Warwick Kamaz SR400. Jak piszę, że SR400
    Ibanez w takiej wersji to tak piszę. Niech ktoś napisze jeśli coś
    sensownego wie o takim modelu.

  26. Poszperałem trochę i znalazłem coś o tym. Gitary były produkowane od 1993
    do 1995

    Korpus: klon amerykański

    Gryf: klon 3 części (chyba)

    Podstrunnica: palisander

    Przystawki: IBZ DXP, IBZ DXJ

  27. O właśnie, to, to. Przystawki DXP i DXJ sa w tym wiośle. Nie ma żadnych
    recenzji tego sprzętu. Ktoś ma jakieś opinie na ten temat?

    Powiem szczerze, że zamiar był zgoła inny i brak logicznego ładu/składu,
    ale kombinacja w/w trzech egzemplarzy jednak ma coś w sobie:)

Możliwość komentowania została wyłączona.