A to ja też się pochwalę swoim sprzętem :]

Fender '57 Reissue P-Bass MIJ'87 + Ampeg B1-RE + Warwick WCA 410 = sprzęt na próby i koncerty

Fender P-Bass Std MIM'06 + Orange Crush 20B = sprzęt do grania w domu
1. Fender ’57 Reissue P-Bass MIJ’87 + Seymour Duncan SPB-3 + Ampeg B1-RE +
Warwick WCA 410 = sprzęt na próby i koncerty

2. Fender P-Bass Std MIM’06 + Orange Crush 20B = sprzęt do grania w domu

A zaraz zapewne od basoofkowiczów dowiem się co i w jakiej kolejności mam do
wymiany ;]

Podziel się swoją opinią
Stachu1988
Stachu1988
Artykuły: 8

30 komentarzy

  1. Eee tam, kocyk jest dobry! Ja całą ścianę w pokoju wyłożyłem
    długowłosą wykładziną dywanową w celu wytłumienia.

    Lubisz precle 🙂

  2. pamietam jak wygluszalismy salke z kumplami. wykleilismy sciany wytlaczankmi i
    ch… dało. Polozylismy dywan na ziemi i od razu lepiej. dywany sa najlepsze.
    basik się ladnie prezentuje:) a co do naglosnienia i pikapu to mam inne
    preferencje:)

  3. Kocyk wymiata, Ampeg wymiata, precle wymiatają… nie jestem tylko fanem tej
    paczki 🙂 Gratuluję świetnych gratów!

  4. Jestem z wszystkiego bardzo dumny, bo dużo hamburgerów musiałem na to
    wszystko ulepić 😀 Jeśli chodzi o pakę, to mam tam jakieś koncepcje
    wymiany, ale musiałbym najpierw szczęśliwie (i korzystnie) zgonić obecną,
    co raczej jest mało prawdopodobne.

  5. @Stachu1988: 1.

    A zaraz zapewne od basoofkowiczów dowiem się co i w jakiej kolejności mam do wymiany ;]

    ;P Aparat/komórkę ;P

    Reszta- pogratulować.

  6. @Mroku

    Wygłusza się sufit a nie podłogę, ludzki umysł i słuch radzą sobie
    doskonale z odbiciami dźwięku od podłogi, z innymi dużo gorzej…

    @główny temat

    Warwick do wymiany, na Demanufacture (DMNF) najlepiej, reszta spoko 😉

  7. @Filippiarz: @Mroku
    Wygłusza się sufit a nie podłogę, ludzki umysł i słuch radzą sobie doskonale z odbiciami dźwięku od podłogi, z innymi dużo gorzej…

    Oj chyba Mroku zastosował tu pewien skrót myślowy – nie zawsze też chodzi
    tylko i odbicia dźwięku…

    Postaw pakę basówą, np 410HLF na gołej podłodze. Albo perkusję.

    Choćby sam szatan nasrał na sufit to nie pomoże 😀

  8. Rozumiem, że nie chce Ci się wozić wiosła z prób do domu i z powrotem i po
    to ten drugi precel?

    Jakiego koloru jest ten meksykaniec? Bo na zdjęciu wygląda interesująco…

  9. @empty: kota wymień na psa

    Cat:

    – Whores to whoever has food

    – Cleaner than dog

    – If you run out of food, she will ignore you no matter how much you food you
    bought her in past

    – Cute

    Dogs:

    – Smarter than cat

    – Crap much bigger shit than cat

    – Loyal as friend

    If you check this again, you notice that cat is similiar to woman and dog is
    similiar to man. Therefore, whoever likes dogs more than cat is gay!

  10. @Kura: Rozumiem, że nie chce Ci się wozić wiosła z prób do domu i z powrotem i po to ten drugi precel?

    Dokładnie tak jest, trafiłeś w sedno ;] Zeby dojechać na próbownię muszę
    całe miasto pokonać, a bez własnego automobila pozostaje mi tylko
    autobus1+tramwaj+autobus2=ok.1,5h. Wiem, że jestem leń, ale skoro mogę sobie
    ułatwić życie…

    A z tym kolorem wiąże się pewna anegdota. Otóż wiosło zostało zakupione
    od kumpla, który przeżywał drobny romans z basem (bardzo dobry gitarzysta
    swoją drogą) i gitarę tą zakupił przez neta… po pijaku. Chciał kupić
    czarną, ale jak możecie sprawdzić nawet na kolorczarcie z fender.com
    midnight wine tak trochę ciemno wygląda 🙂 No i jak paczka doszła do
    (nie)szczęśliwego kupca to ten miał niespodziankę 😀

  11. @Filippiarz: @Mroku
    Wygłusza się sufit a nie podłogę, ludzki umysł i słuch radzą sobie doskonale z odbiciami dźwięku od podłogi, z innymi dużo gorzej…

    WOW pierwsze słyszę. Podejrzewam, że ten mit zrodził się z tego, że po
    położeniu dywanu na podłogę kładzie się pełno mebli, przez co dywan w
    sumie nic nie daje…

  12. Dywan i meble w sali prób/studiu? 😉

    W pomieszczeniach do grania wszelkie wygłuszenie, rozpraszacze i rezonatory
    daje się na ściany i sufit, a nie na podłogę.

    Sprawdziłem w praktyce – to działa 😉

  13. Meble, wzmaki, pera…

    Zgadzam się z tobą, to działa. Nie zgodzę się tylko z tym
    psychoakustycznym fenomenem o jakim mówisz. Wykładziny lepiej sprawdzą się
    na ścianach i suficie z następujących powodów:

    – powierzchnia ścian jest zazwyczaj większa od powierzchni podłogi;

    – Na ścianach i na suficie wykładzina zazwyczaj wisi w pewnej, choćby
    małej, odległości od twarde powierzchni, co zwiększa współczynnik
    pochłaniania;

    – Jak mówiłem wcześniej, wykładzina na podłodze jest przykryta przez wiele
    rzeczy.

    A swoją drogą zachęcam wszystkich do używania wykładzin i tego typu
    rzaczy, a nie wytłoczek od jajek, bo to nie działa a wygląda też głupio
    😉

    A żeby już nie odbiegać od tematu, gratuluję sprzętu Stachu., szczególnie
    dwóch precisionów.

  14. Wygłuszałem już 4 sale i się naczytałem przy okazji sporo 😉

    Człowiek jest przyzwyczajony do odbić od podłoża, bowiem doświadcza ich
    stale na stałym poziomie – podłoga jest prawie zawsze, prawie zawsze w miarę
    pozioma i prawie zawsze uszy mamy od metra do dwóch nad tą podłogą (zależy
    od wzrostu i czy siedzimy, stoimy).

    Strop i ściany oraz nasza odległość od nich są zawsze zmienne.

    Natomiast do nagrań to w zależności od potrzeb używa się jakiegoś
    wytłumienia podłoża lub nie, ale łatwiej położyć coś w ramach
    zaistniałej potrzeby – niewygłuszona podłoga daje ambient, a gdy trzeba
    totalnej głuchoty to łatwiej tymczasowo coś położyć na podłogę niż na
    sufit 😉

    W lepszych studiach podłoga zazwyczaj jest drewniana.

    Zobacz np. tu:
    http://www.ethanwiner.com/acoustics.html#live%20or%20dead

    „If youve ever seen photos of high-end recording studios in magazines, you
    probably noticed that the studio room floors almost always use a reflective
    material like wood or linoleum. A hard floor gives a nice ambience when miking
    drums, guitar amps, and acoustic instruments. Likewise, auditorium stages and
    school band rooms always have a reflective floor surface too.”

    Za pierwszym razem jak wygłuszaliśmy salę naznosiliśmy różnych dywanów,
    a sufit był betonowy – brzmiało jak kupa. Po wygłuszeniu sufitu wełną
    mineralną było dużo lepiej.

  15. To trochę inna rzecz – chodzi o wytłumienie rezonansów konstrukcji
    pomieszczenia – nie powinno pod podłogą i w ścianach być pustych
    przestrzeni, bo się pudła rezonansowe robią…

  16. OK, trochę dziwnie to nazwałeś. Wiem już o co ci chodzi i zgadzam się z
    koncepcją, dzięki za link. Na pewno jednak nie chodzi o to, że ludzkie ucho
    woli odbicia z dołu niż z góry. Myślę, że jakbyś chodził po wełnie
    mineralnej a miał drewniany sufit, tak samo dobrze by ci się grało. Albo
    odwrotnie, jakbyś miał betonową podłogę i wykładzinę przyklejoną do
    sufitu, tak samo źle by ci się grało.

    No ale zgadzam się, zdecydowanie korzystniej jest wytłumiać sufit w salce. A
    z ambiencem przy podłodze to też jest ciekawa sprawa. Steve Albini przykleja
    jeden mikrofon do podłogi jak nagrywa pere, żeby mieć dodatkowe walnięcie
    stopy. Akustyka pomieszczeń to skomplikowana i bardzo fascynująca sprawa!

Możliwość komentowania została wyłączona.