Stara gitara Mayones M.K

Przymierzam się do naprawienia starej gitary Mayones, która może być oryginalnym modelem z 1981 roku. Kontakt z firmą Mayones potwierdził, że instrument nie został wykonany w ich zakładzie, lecz przez Mariana Kubinę.

Stara-gitara-Mayones-M.K
Przymierzam się do naprawienia w całości tego basu. Ponąć to oryginalny mayones z być może 1981, ale być może to jakiś chińczyk (nie znam się na basach). Mail od firmy mayones (wysłałem im mniej zdjęć niż tutaj):
"Witam Pana,
dziekuje za maila.
Wydaje mi się, że jest to model z czasów zanim oficjalnie przejął firmę mój tata Zenon Dziewulski w roku 1982. Jak sądze instrument jest z roku 1981.
Niestety nie jestem w stanie więcej powiedzieć o tym instrumencie zbyt wiele.
Pozdrawiam
Dawid Dziewulski"

Dosłałem kolejne zdjęcia i taką odpowiedź dostałem:
"niestety ten instrument nie był wykonany w naszej firmie po przejęciu jej przez Pana Zenona. Były to czasy przed oficjalnym założeniem firmy. Osoba, która wykonała ten instrument to Marian Kubina (stąd inicjały MK).
Co do drewna to jak pamiętam główne gatunki używane w tamtych czasach to wiąz, olcha, klon.
Niestety nie jestem w stanie nic więcej powiedzieć.
Pozdrawiam
Dawid Dziewulski
"
Czy ktoś jest w stanie mi podpowiedzieć:
1. Co jest do naprawy (wnioskując po zdjęciach)?
2. Czy to może być oryginalny mayones?
3. Czy to może mieć jakąś wartość?
4. Czy to dobry instrument, gdyby był sprawny?
5. Jakieś info o firmie Mayones z tych lat, czy to lutnicze wyroby czy jak?
6. Jeżeli to oryginał to czy jeżeli naprawię lakier (zakłądając, że zrobię to dobrze, to czy wartość może spaść?(jeżeli oczywiśćie jakaś wartość tego była).
7. Kto to jest Marian Kubina?
Gitara nie gra po podłączeniu do wzmacniacza, ale widzę poucinane kabelki, wiec to jest na pewno przyczyną.
Mam jakieś pojęcie o gitarach, ale przed naprawą, chciałbym wiedzieć wszystko o tym i chciałbym znać opinię innych osób.