Pytanie o wzmacniacze Laney i nagłaśnianie z Direct Out

Hej, mam dwa pytania: po pierwsze tragiła się wydaje spoko okazja zakupu heada i kolumny dokładniej: head Laney BH150 i paczka Hartke 115TP. O tyle o ile paczka jest ok to co do pieca nie moge znaleźć praktycznie żadnych informacji, może ktoś miał styczniść i wie co to za twór i czy nadaje sie na małe i średnie koncerty?

Druga sprawa: ostatnio przerobiłem combo Laney HCM65B na set head + kolumna (pomijając fakt że w kolumnie siedział Celestion truvox red 1215 8ohm 50wat kiedy wzmacniacz teoretycznie ma 65 😉 ). Na próbach zdaje sie trzymać poziom do perkusji, combo randalla 80 wat + boss gt-8 jednego gitarzysty i setem Bugera (kopia Peavey 6505, pełna lampa) z paką Bugera 4×12, ale nie mam pojęcia jak by sie sprawdziło na koncertach. Dotychczas grałem na drugim piecu (Combo Behringera 180 wat) wpięty w PA i było ok, zawsze mi kręcigałkowie kazali ciszej bo wszystko sie trząsło ale mniejsza. Wyżej wymieniony Laney ma niby wyjście DI ale zbalansowane chyba (na normalnym jacku 6,3) a wiem że w PA zawsze wpinają przez XLR (niezbalansowane) i tu leży pytanie – czy ewentualna przejściówka z jacka 6,3 na xlr załatwiłaby sprawe czy musiałbym być nagłośniony z mikrofonu w PA przy graniu koncertu, podczas korzystania z tego heada Laneya? Ma niby 65 wat tylko więc nie wiem a brać dwa piece to też srednio. Dodam że gramy metalcore w dosyć starym stylu więc jest i głośno i szybko.

Z góry dzięki

Załączniki

-

Jak Ty oceniasz wpis?

Wiesz po co są te ikonki?

Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 4

  1. Zbalansowane i niezbalansowane to takie spolszczenie na upartego. ;) Chodzi o połączenie symetryczne i niesymetryczne. Do połączeń profesjonalnych/na scenę stosuje się najczęściej symetryczne XLR, opcjonalnie TRS 1/4". Wzmacniacz, który Cię interesuje ma na przedniej płycie właśnie takie dedykowane wyjście symetryczne XLR. To wyjście TS 1/4" na płycie tylnej, to 'Preamp Out' (możesz się np wpinać w return pętli efektów innego sprzętu muzycznego lub w dedykowane 'poweramp in', albo do interfejsu audio, żeby sobie coś ponagrywać w DAW).

    Jak ma być "metalcore w dosyć starym stylu więc jest i głośno i szybko", to nie wiem, czy ta paczka Hartke 115TP, to nie jest przypadkiem zbytnio ryzykowny wybór... ;)

    A w ogóle dlaczego nie chcesz zbierać paczki na mikrofon? :)
  2. Znaczy pytanie o Laneya bh150 było czy ktoś może się szerzej o tym headzie wypowiedzieć czy ktoś może miał lub ma i potrafi coś na temat tego sprzętu powiedzieć bo w necie tyle co kot napłakał o nim.

    Natomiast pytanie o wyjście DI dotyczyło posiadanego już przeze mnie laneya hcm65b tylko przerobionego na head+kolumna. Problem tego HCM jest taki że niby ma wyjście opisane jako Direct Out ale jest ono jako Jack 6,3 a nie jako XLR jak to w większości przypadków bywa, stąd pytanie czy jest sens zaopatrzyć sie w przejściówke jack na xlr czy nie (może ktoś miał doświadczenia)

    Co do omikrofonowania - na żadnym koncercie jeszcze mnie nie mikrofonowali, zawsze było w direct out i prosto w PA więc po prostu nie wiem jak to jest xD, a szczerze mówiąc to nie wiem czy paczke w której siedzi jeden Celestion truvox 1215 50w/8ohm (12 cali) jest sens nagłaśniać w ten sposób a niestety tylko taką obecnie dysponuję, stąd pytanie o przejściówkę jack - xlr
  3. Możesz samemu zaopatrzyć się w przejściówkę (właściwie obsługa sceny powinna dysponować również taką), ale próbuj prosić o normalne dostawienie mikrofonu - takie ujęcie prosto z głośnika wnosi naturalną kompresję i trochę inaczej oddaje Twoją artykulację, także na przodach Twój sound będzie bardziej adekwatny do tego, co słyszysz z własnego backline'u (popularny Shure SM57 wystarczy, albo jakiś majk do stopy w stylu AKG D112, Shure Beta52, Audix D6). Co do głośnika - to w tym przypadku akurat moc i gabaryt nie gra roli (równie dobrze możesz nagłaśniać jakieś małe combo na 6" głośniku i nie będzie zdrady) - pozostaje tylko kwestia słyszalności siebie samego w warunkach scenicznych. Jak się słyszysz z tego combosa, to nie ma przeciwwskazań ;)
  4. Dzięki za przydatne info ;) to jeszcze zostaje kwestia pytania o head Laney BH150, ktokolwiek miał styczność, ktokolwiek wie...
Napisz odpowiedź