Budowanie soundu…Prośba o pomoc…

Szanowni Basoofkowicze/-iczki,

Potrzebuję Waszych rad odnośnie budowania soundu. Cały czas gdzieś na horyzoncie istnieje wizja zakupu porządnego zestawu Ampega, ale chyba jeszcze nie ten czas…

Prawda jest taka, że większość rzeczy nagrywam w domu na wikiloopsach i bawię się trochę wtyczkami. Co prawda drzemie w tym potencjał, ale jednak nie jest to droga którą chce podążać. Przyszła więc pora na budowanie pedalboarda….

Jest tutaj wiele cennych informacji, ale chciałbym się dowiedzieć od Was, o ile to możliwe, jak się za to zabrać przez pryzmat tego co chciałbym osiągnąć.
Muzycznie – zabieramy się za stworzenie projektu około hiphopowego. Nie jestem absolutnie żadnym wirtuozem, ale i tak bardziej w graniu stawiam na groove i stwrzenie wspólnego flow razem z opowiadaczem historii, którym tak czy siak w tego typu muzyce jest Raperzyna. Od wielu lat jestem pod wpływem szeroko pojętego DUBu, więc brzmienie do którego dążę, to przede wszystkim głębokie mięcho przeniesione na grunt ulubionego stylu muzycznego naszego typowego Sebixa, choć w ramach projektu którego pewnie nie zrozumie.

Od czego zacząć, żeby nie kupować blachodachówki, zanim jeszcze wykopię grunt pod fundament?

Ogólnie po głowie mi łażą:

– preamp
– eq
– kompresor (mam Ashdown dualband)
– synth
– reverb

Aby sfinansować zakupy, które z pewnością rozciągną się w czasie, zamierzam wqrwić kilku taksówkarzy i zarobić na to wożąc weekendami najebańców przy użyciu znanej i lubianej aplikacji UBER.

Myślę że multiefekt, to nie jest to do czego zamierzam dążyć, ale może kupno używanego ZOOMa B3 pomogłoby mi ukierunkować się jakoś? Co sądzicie? Zawsze mogę go potem odsprzedać bez ogromnej straty… Jakoś nie lubię grać live ze wtyczkami, bo drażni mnie nawet te minimalne opóźnienie, a chciałbym móc słyszeć swój sound w czasie grania.

Wszelkie sugestie, dywagacje, hejty na Berhingery są dla mnie bardziej niż mile widziane.

Poniżej przedstawiam Wam to co posiadam oraz próbkę brzmienia oraz klimatu, które na tym etapie jest dla mnie akceptowalne (ciągle się uczę zarówno grać, jak i nagrywać, mixować, masterować)

Mój set:
1. ESP LTD B205 + flaty rotosound
2. Ashdown Dual Band Compressoc
3. Interface Lexicon Omega Studio
4. MacBook + Reaper + VST (zamiennie Reason)
5. Słuchawki Bayerdynamic DT770 PRO 250 ohm

Ostatnia wrzyta na loopsy:

https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-120324.php

Wielkie dzięki za dobrnięcie do końca!

Załączniki

-

Jak Ty oceniasz wpis?

Wiesz po co są te ikonki?

Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 10

  1. Z tego co zrozumiałem, chcesz mieć możliwość wpinania się bezpośrednio w PA oraz korzystania z DAW-a, bez targania ciężkiego nagłośnienia do basu? Zgadza się? Jeśli tak, to zobacz sobie taki preamp GK (załatwia sprawy EQ, Comp, pętli efektów, wyjścia DI, wyjścia na słuchawki, wejścia AUX, współpracy z DAW po USB, masz tam tuner itd.): http://www.gallien-krueger.com/plex-preamp

    Do tego w pętli efektów możesz wrzucić Digitech Bass Synth Wah, chyba dopiero teraz ludzie zaczynają go poszukiwać (bardzo tanio do wyrwania, niestety już tylko na rynku wtórnym) https://www.youtube.com/watch?v=VAC0LVUrAaU i np reverb od Chaosa na układzie Accutronics (bardzo organiczny sound):

    http://chaos-fx.pl/portfolios/chaos-accutronics-reverb/

    https://www.youtube.com/watch?v=xCsgOWs9hog


    Z droższych, to np BOSS SYB-5 albo EHX Micro Synth.


  2. Od wielu lat jestem pod wpływem szeroko pojętego DUBu, więc brzmienie do którego dążę, to przede wszystkim głębokie mięcho przeniesione na grunt ulubionego stylu muzycznego naszego typowego Sebixa, choć w ramach projektu którego pewnie nie zrozumie.

    xD

    Przepiękna historia:))) skąd ja to znam
  3. OMSONie chce mieć możliwość wpięcia się z jak najlepszym soundem do nagrywania swoich linii i czerpać przyjemność z grania w trakcie... chciałbym tez uzyskać jak najlepszy dla PA, ale równocześnie mam tez nadzieję ze dzięki temu zakupienie ciężkich gratów, które będę targał z wypiekami na twarzy, będzie miało sens.

    Dzieki za polecenie konkretnych sprzętów. Do tej pory w temacie preampa rozważałem głównie EBSa, ale ten GK wyglada bardzo ciekawie. Synthow digitacha już mam namierzonych w Italii ze 3, a mam tam kilku znajomych, wiec problemy raczej nie będzie.

    Dzięki za odpowiedz
  4. Czołem Wiara!dopiero teraz załapałem, że już można się logować na basoofkę. Nieźle! Może warto było by o tym wspomnieć na głównej? Wpis tam się znajdujący od dawna, jest teochę mylący...ale do rzeczy. Trochę rozbudowałem swój setup, który obecnie wyglada tak:1. Esp ltd b2052. Ashdown Dual band compressor3. Digitech Bass Synth Wah (zajebista rzecz)4. Ampeg SCR-DI5. Lexicon Omega Studio (4ch)6. Mac+reason 10Teraz pytanie:Jak radzita to pospinać?mam tak:basidło->compressor->Ampeg->interface (ch1)->daw (ch1) + jeszcze raz kompresja w dawie (sidechain dla kicka i innych akcentów)oraz Ampeg (send)->digitech synth wah->interface(ch2)->daw ch2 (a tam efekty typu stereo expander, jakiś reverb lub delay i ogólnie chujemuje dzikie węże.w digitechu jest jeszcze dostępne wyjście z czystym dźwiękiem (bez modulacji)Tak z ampega mam mięcho, a digitechem wypełniam pasmo tak by było bardziej czytelne. Raczej nie napieprzam chrząszczami. Ardziej zależy mi na tym by to wypełniało mix, nawet jesli digitecha nie słyszysz, ale zauważasz ze go nie ma jak go wyłączysz.Co myślicie?
  5. Czyli rejestrujesz bas na dwie scieżki w DAW (clean/synth) i coś Ci tam nie bangla, czy pytasz o zdanie? Jak to drugie, to weź przynajmniej coś pokaż, co tam kręcisz i jak to siedzi w Twoim miksie...
  6. Bas rejestruje na 3 ścieżki:1. Czysty z preampa + z DAWa trochę sythowego drive'a + eq + kompresja2. Też z preampa + z DAWA: envelope filter (wyciągnięty "very low end") + kompresja3. Ślad z digitecha +z DAWa stereo expand + flanger + reverb + eq + kompresjaNa wszystkich śladach procesor dynamiki BitterSweet (świetna, darmowa wtyczka VST - polecam)Kompresor Ashdowna wywaliłem, bo jakoś nie udało mi się na nim nic ciekawego wykręcićMoje pytanie dotyczy ogólnie sposobu łączenia efektów zgodnie "ze sztuką"Trochę pokręciłem tym wszystkim i wyszło mi coś takiego:https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-128209.phpUwaga! nawięcej dzieje się w skrajnie dolym pasmie. Na tosterze nie ma sensu słuchać.OMSONie... daj znać jak to ogólnie brzmi na Twoje ucho...dzięki
  7. https://www.wikiloops.com/backingtrack-jam-128209.php jeszcze raz.... Nie wiem dlaczego, ale na nowej basoofce można pisać tylko ciągiem.... dziwne
  8. Chyba trochę przesadzasz z eksponowaniem tego dołu z basu... :) Perka w miksie brzmi jakby miała jakąś zaawansowaną anemię, a chyba nie o to chodzi? Czy mógłbyś np odejść od tych wszystkich kombinacji i nagrywać jeden prosty ślad basu? Resztę mogłbyś wyciagnać zakładając parę rzeczy rónolegle. Tzn moim zdaniem.
  9. Dzięki za odpowiedź.
    Co do perki - wiem że jest przymulona przez bas. Niestety nie mam śladu samej stopy i tomów, żeby ogarnąć kompresję sidechain. Musiałbym zrobić osobny ślad midi dla kompresora, ale nie miałem czasu, bo to sporo dłubania.
    Ogólnie jestem i tak zadowolony z postępów jakie udało mi się poczynić na wikiloopsach, bo jeszcze niedawno nie miałem zielonego pojęcia jak się w ogóle zabrać za to wszystko. W każdym razie, cały czas pracuję nad tym żeby efekty były coraz lepsze. Dlatego też każda opinia, również ta subiektywna jest dla mnie cenna.
    Wielkie dzięki raz jeszcze

  10. Jeśli szukasz dobrego pogłosu to z tych tańszych znalazłem takie
    https://muzyczny.pl/138141_Marshall-RF-1-Reflector-efekt-gitarowy-reverb.html
    https://strunygitarowe.pl/pl/p/TC-Electronic-Hall-Of-Fame-Reverb-Mini/1397
    https://hurtowniamuzyczna.pl/offer/37/26328/t.c.-electronic-skysurfer-reverb-tc.html
    Jeśli może być używany to znalazłem też świetnego Bossa
    https://www.olx.pl/oferta/boss-frv-1-fender-reverb-CID751-IDqMl6l.html#55eebb0b6e
Napisz odpowiedź