Regulacja brzmienia Ampeg PF500 + głośnik Ampeg PF210

2693-bassmute-web.
Witam, nadszedł czas na popracowaniem nad porządnym brzmieniem basu aktualnie
posiadam Ampeg PF500 i głośnik Ampeg PF210, gitara to Fender Jazz Bass
(pasyw) chciałbym uzyskać czyste nie przesterowane brzmienie basu, które nie
gryzie w uszy a przyjemnie łechta słuchacza, od czego zacząć przygodę z
regulacją na EQ i jak dojśc do
perfekcji(wiadomo,ćwiczyć,ćwiczyć,ćwiczyć, ale czy coś poza tym?) ?
wszystkie porady mile widziane! 😉

Jak dostosować regulację na EQ dla uzyskania idealnego brzmienia basu na Ampeg PF500 i głośniku PF210?
Czy ktoś ma doświadczenie w regulacji brzmienia Ampeg PF500 i głośnika PF210 dla Fender Jazz Bass (pasyw)?
Jakie kroki podjąć, aby uzyskać czyste, nie przesterowane brzmienie basu?
Jakie ustawienia EQ na Ampeg PF500 i głośniku PF210 polecacie dla Fender Jazz Bass?
Jakie efekty można zastosować, aby poprawić brzmienie basu na Ampeg PF500 i głośniku PF210?
Co zrobić, aby uzyskać przyjemne brzmienie basu, które nie gryzie w uszy?
Jakie są najlepsze sposoby na poprawienie jakości brzmienia basu na Ampeg PF500 i głośniku PF210?
Czy istnieją jakieś specjalne triki, aby uzyskać idealne brzmienie basu na Ampeg PF500 i głośniku PF210?
Jak uczynić mój bas grający na Ampeg PF500 i głośniku PF210, przyjemnym dla ucha?
Jak ulepszyć moje umiejętności regulowania EQ, aby osiągnąć doskonałe brzmienie basu na Ampeg PF500 i głośniku PF210?

Podziel się swoją opinią

18 komentarzy

  1. Hm. Wydaje mi się, że takie brzmienie nie jest trudne do osiągnięcia za
    pomocą tego sprzętu. Problem w tym, że musiałbyś założyć struny
    flatwound, grać na raczej płaskiej equalizacji i twardą artykulacją /
    kostką.

  2. flatwoundy.. oj przymierzałem się do nich już jakiś czas, ale jakoś nie
    mogę się przełamać ;D płaska equalizacja? możesz rozwinąć to pojęcie?

  3. Ampeg już jest, w nim praktycznie nic nie musisz kręcić. Jeśli nie chcesz
    flatów, wsadź pod struny kawałek gąbki:

  4. Oj panowie musicie nadrobić wiadomości z historii brzmienia basu
    elektrycznego 😉

    James Jamerson, Duck Dunn, Wilton Felder, Nate Watts (Master Blaster to
    właśnie on), Carol Kaye. Brzmienie ery pre-Jaco.

    https://www.youtube.com/watch?v=dQKUXUmG6ss

    https://www.youtube.com/watch?v=z91l_lPz1oc

    https://www.youtube.com/watch?v=7WHnkWkw3iE

    Precision, struny flatwound, często gąbka, linia lub Ampeg Portaflex. Tyle,
    że 2×10 nie będzie miało tej twardej charakterystyki. Tu by się przydał
    115HE.

    Od nich uczył się Macca.

    https://www.youtube.com/watch?v=kkxi-3omo4o

  5. No i widzisz – bardzo fajnie to siedzi w Twoim nagraniu. Z tym, że mocno
    ogranicza ruchy. Chodziło o to brzmienie, ale pełną wolność dla ręki. TO
    jest sound który zdefiniował amerykańską muzykę. Chodziło o brzmienie
    przybliżone do kontrabasu, nie do gitary – w latach 60 i 70 pojęcie „gitara
    basowa” (bass guitar) dotyczyła tylko i wyłącznie tworu firmy Danelectro,
    będącego czymś w stylu gitary barytonowej. Bas Fendera, później nawany
    Basem Elektrycznym nie miał mieć wiele wspólnego z „oktawę niżej strojoną
    gitarą”.

  6. Przynajmniej na tych mazdahowych próbkach bas nie brzmi jak niżej zestrojona
    gitara. I nic nie brzęczy i nie ginie w przesterowanych gitarach, aż
    przyjemnie posłuchać.

  7. A gdybyś chciał fajną paczkę na 15″ wyższych lotów, w charakterze Ampega,
    ale w dobrej cenie, to zapraszam na PW.

Możliwość komentowania została wyłączona.