Walking – nuty ?

Witam wszystkich!

Szukałem trochę na forum, trochę poza nim, ale nic ciekawego jeszcze nie
znalazłem, a może ktoś posiada konkretne linki, tudzież propozycje kupna
konkretnych publikacji;)

Dokładnie to poszukuję walkingów do przeróżnych utworów jazzowych, coby
trochę poćwiczyć takie granie na basie i kontrabasie, bo w sumie nie mam w
tym dużego doświadczenia, a chciałbym takowe zdobyć i przy okazji poczytać
walkingi, żeby np. poznać ciekawe podejścia itp., aż w końcu nauczyć się
samemu budować ciekawe pochody:)

Niestety nie znalazłem póki co żadnej takiej strony, a słyszałem, że
można trafić na różne takie zbiory opracowań utworów.

Także jeśli ktoś mógłby mi pomóc, byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam

Załączniki

-

Jak Ty oceniasz wpis?

Wiesz po co są te ikonki?

Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 12

  1. Utworów nie, ale przykłady walkingów (dokładnie dwa, albo trzy) są w
    szkółce Mayo.


  2. A tu w F dur.Baardzo dużo możliwości.

  3. Gary Willis - Building Walking Bass Lines

    Jak zgooglujesz to szybko znajdziesz w pdfie. Często na basowych blogach się
    pojawia do ściągnięcia. Niestety jest po angielsku, ale łatwo się
    zorientować co i jak nawet bez znajomości języka...
  4. chyba Ed Friedland to napisał...
  5. Jest jakiś przepis na walkingi? Chodzi mi o jakąś ogólną regułę.Jeżeli
    gitarzysta gra undecymowe i tercdecymowe to jak mam chromatycznie obchadzać.
    Próbowałem bez teorii eksperymentować i wpadłem tylko na to że mogę
    czasami chromatyzować blues minor
  6. dobrze jest traktować prymę akordu graną na raz w takcie, gdy zaczynamy
    grać ten akord po tym, jak graliśmy inny w takcie poprzednim, jako dźwięk
    docelowy (target), do którego mamy dojść od prymy akordu poprzedniego. Na
    tak odległe składniki jak 11 czy 13 nie patrz grając walking. I tak użyjesz
    ich jako dźwięków przechodnich między targetami. Od jednej prymy do drugiej
    możesz pójść po skali, po dźwiękach akordu lub z uzyciem chromatyki - np
    na cztery tuż przed zmianą akordu możesz zagrać po prostu dźwięk o pół
    tonu wyższy od docelowego (czyli tej prymy następnego akordu, którą zaraz
    zagrasz na raz). Ogólnie lepiej wystrzegać się grania walka tylko pasażami
    ogrywając akordy. Nie ma wtedy tego ciągnącego utwór do przodu uczucia
    płynności, zmierzania dokądś.
  7. "...dobrze jest traktować prymę akordu graną na raz w takcie, gdy zaczynamy
    grać ten akord po tym, jak graliśmy inny w takcie poprzednim, jako dźwięk
    docelowy (target), do którego mamy dojść od prymy akordu
    poprzedniego..."

    Piękne Ci zdanie wyszło ,nie ma co,he he (bez obrazy).

    ..Ja mam tylko taką uwagę a mianowicie to można o wiele prościej
    wyjaśnić

    po prostu w nutach.No tak,ale trzeba je jeszcze znać.

    ..A co mi tam -zapytam : nie będzie to łatwiej dla Was pokazać Wam to w
    nutkach?

    Jeśli tak chętnie namaluję,myślę bardzo przystępnie i od początku.
  8. Godne polecenia są:

    Ed Friedland - Building Walking Basslines

    Ed Friedland - Bass Grooves

    Gary Willis - Ultimate Ear Training for Guitar & Bass

    Co tyczy się Jazzu:

    Ron Carter - Building Jazz Bass Lines

    Rufus Reid - Bass Lines

    Jim stinnett - Creating Jazz Bass Lines

    Ogólnie polecam wydawnictwo "Hal Leonard"

    Znajdziesz wiele interesujących pozycji.

    Użyj tego wyrażenia kluczowego w wyszukiwarkach a dojdziesz do celu :D

    ₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪₪
    Rzeczywistość to iluzja wywołana brakiem alkoholu...
  9. kontrapianista:

    znam nuty. Problem w tym, że wolałem podać pewne wskazówki, według
    których można zbudować wiele walkingów w różnych tonacjach i stylach,
    niż zaprezentować jeden konkretny, w konkretnej tonacji i po konkretnej
    progresji akordów i analizować kolejne nuty albo liczyć na to, że kolega,
    który pytał, będzie się domyślał, o co mi z tymi nutami chodziło. Poza
    tym, niektórzy (również basiści jazzowi) nie znają nut, za to doskonale
    potrafią ogrywać skale i akordy, kojarzą interwały i chromatykę. Sam
    nauczyłem się czytać nuty, kiedy już dość sprawnie grałem walkingi (i
    solówki) w różnych jazzowych nurtach.
  10. Nie no,jasne.Rozumiem Twoje intencje. Dla mnie to jednak prostsze się wydaje w
    nutach.No ale ja nuty czytam od 3 klasy podstawówki.
  11. Po prostu do nut tak czy inaczej musiałbym dodać opis, dlaczego użyłem
    właśnie takich dźwięków.
  12. motyw z targetem jest kluczowy ! :) szukajcie , basujcie , czujcie !
Napisz odpowiedź