Pierdzacy Orange Crushpix 50bxt

Pierdzący ORANGE CrushPiX 50BXT

Witam,

Mam pewien problem z piecykiem od ORANGE, nie licząc że ma bardzo mało dołu
to strasznie pierdzi.

Wzmacniacz kupiłem w ciemno używany po bardzo okazyjnej cenie i zastanawiam
się czy przypadkiem ktoś nie zrobił w ciemno młodego adepta tonów niskich
xD

Na filmiku mniej więcej słychac o co mi chodzi:

Natomiast jak odpalam kostę dystortion to już jest całkiem masakra, to nie
jest dystorsja ani nawet overdrive to jest paskudny fuzz!

Mam problem z piecykiem od ORANGE, czy ktoś wie jakie mogą być przyczyny pierdzenia?
Czy ktoś wie jak poradzić sobie z pierdzącym ORANGE CrushPiX 50BXT?
Mam ORANGE CrushPiX 50BXT, ale pierdzi on strasznie, ktoś ma pomysł jak to naprawić?
Czy używacie ORANGE CrushPiX 50BXT i macie problem z pierdzeniem?
Czy ktoś miał już do czynienia z pierdzącym ORANGE CrushPiX 50BXT i wie jak to naprawić?
Mam problem z dołem w ORANGE CrushPiX 50BXT, ale najbardziej przeszkadza mi pierdzenie, co mogę zrobić?
Czy ktoś może polecić dobry piecyk basowy, który nie pierdzi?
Czy jest sposób na wyeliminowanie pierdzenia z ORANGE CrushPiX 50BXT?
Czy pierdzenie piecyka ORANGE CrushPiX 50BXT może być spowodowane uszkodzeniem wewnętrznym?
Czy ktoś wie jakie części ORANGE CrushPiX 50BXT odpowiadają za ton niski i czy ich wymiana może pomóc w eliminacji pierdzenia?

Podziel się swoją opinią
Niemravy
Niemravy
Artykuły: 0

9 komentarzy

  1. Witam! Problem basistów i pozostałych muzyków jest taki, że kierują się
    firmą i cygańska reklamą, dla tego jest tak jak jest.

    Przede wszystkim bas na jednym głośniku i to 12 cali i małej skrzynce, nigdy
    nie zagra tak jak na większym garze, lub kilku głośnikach i dużych
    skrzyniach. Jest to powiązane ze skokiem membrany i niskimi
    częstotliwościami gitary, czym mniejszy gar i niższa częstotliwość tym
    wychył membrany jest większy.

    1W 50Hz 20cm średnicy gara, membrana wychyli się na 3cm. To samo przy garze
    40cm, wychyla się na 5mm. Widzisz jaka duża jest różnica, a to dopiero 1 W,
    a tobie przydało by się tak minimum z 300W, prawda? A potem się dziwicie że
    bas muli, no przy takich parametrach, niestety tak musi być.

    Dlatego światły konstruktor, czyli ta wspaniała firma, żeby zadowolić tego
    nie światłego klienta, ogranicza pasmo od dołu, tak żeby wilk był syty i
    owca cała i tak się ten złodziejski biznes kręci.

    Chcesz mieć dobry bas, to sobie go zrób, Po niżej masz linka, jak powinien
    wyglądać porządny bas, jest to Cervin R600

    http://www.elderly.com/vintage/items/130U-10038.htm

    a żeby było śmieszniej, to taki piec zagra dobrze na wszystkim, czyli
    mikrofonie, klawiszach i nawet gitara solowa zagra na tym lepiej jak typowo
    solowa konstrukcja z jednym garem, a to dlatego że każdy piec z jednym garem,
    nawet tej renomowanej firmy, to dopiero połowa pieca, a jeżeli sprzedawca lub
    twój kolega z branży powie Ci że piec basowy jest obcinany z góry, to kopni
    go porządnie w przyrodzenie, a potem przyjdź do mnie , a ja Ci udowodnię że
    tak nie jest.

    Kup sobie głośnik 15 cali i nie kieruj się firmą i watami, tylko jego
    skutecznością, minimum 99db, sprawdzony i nie oszukany to Beyma G-400 99db.
    Zasada dobrych głośników jest prosta, czym skuteczniejszy tym lepszy i
    mniejsza moc i na odwrót. Czym większa moc tym gorszy i mniejsza
    skuteczność, tej reguły nie da się przeskoczyć.

    Do tego dwa gary dziesięciu calowych minimum 100db. I wtedy dopiero składasz
    skrzynie, bo głośniki wyznaczą ci gabaryty skrzyni. Wzmacniacz do basu musi
    mieć pierwszą korekcje barwy tonu trzy punktową, koniecznie pasywną, a nie
    aktywną, tak żeby szło regulować wytłumienie środka, w dwu punktowej
    środek jest stały, taki wzmacniacz można zrobić ale konkretnie pod dany
    instrument i konkretną kolumnę eksperymentalnie. Sprawdzoną i bardzo
    liniową barwę tonu, to zerznij ze wzmacniacza LDM VGA-160. Ale za nią musi
    być koniecznie korektor graficzny aktywny, minimum dziesięciu punktowy,
    jeżeli mniej to o bardzo dużej skuteczności filtrów.

    Korektor graficzny w basie nie służy do ustawiania ciekawej barwy, jak to
    zdecydowana większość głosi, służy ona do dopasowania instrumentu do
    gabarytów skrzyni i średnicy garów z danym instrumentem, to ustawia się
    tylko raz do danego instrumentu, a do ustawiania ciekawej barwy służy przed
    nią korekcja trzy punktowa, tak to powinno wyglądać, a że większość
    twierdzi inaczej.

    Idąc na skróty, bowiem wiadomo, że na wszystkim trzeba się znać, proponuje
    z Allegro ściągnąć stary piecyk basowy LDM-100 taki z korektorem graficznym
    i garem 15 cali, jako że to dopiero połowa pieca, dorobić do niego kolumną
    z dwoma garami minimum 10 cali 100db. do środka wrzucić końcówkę mocy i
    wysterować to tym LDM-mem i masz tanio pełno pasmowy piec o dobrych
    parametrach. A co do twojego pieca, na przyrządy go i zobaczyć co go boli,
    jeżeli po cichu nic nie brzęczy, tylko głośniej, to albo coś mu w środku
    szczyrka, albo zasilacz obcina sinusoidę, bo przekroczyłeś daną jego
    moc.

    Pozdrawiam

  2. Kurcze, nie spodziewałem się aż tak wyczerpującej odpowiedzi 😉

    Wielkie dzięki tracer.

    LDM’a raczej nie mam zamiaru kupować.

    Na nowe nagłośnienie mam budżet ok 1,5-2 tyś zł i miałem jak do tej pory
    na oku 2 opcje:

    -Combo Ampeg Ba-115

    Albo

    -Głowa Hartke 2500 + jakaś najtańsza kolumna Ashdown’a 4×10.

    Według tego co napisałeś Hartke z graficznym EQ + 4 głośnikowa kolumna
    będzie lepsza od Ampega z 1×15 + gwizdek?

  3. Na filmiku widzę, że go podnosisz nad ziemię. W takich warunkach wzmacniacz
    nie ma szans wkypluć z siebie jakiegokolwiek dołu.

    Może przesadzasz z głośnością albo za bardzo dokładasz dołu na EQ,
    wzmacniacz sobie nie radzi. Może też rezonować niedokręcony głośnik.
    Może po prostu wzmacniacz jest już zmęczony życiem 😛

    O piec z pasywnym korektorem dość trudno w dzisiejszych czasach, bo w
    zasadzie w budżecie do 2 tysiaków został do wyboru Hartle LH-500 albo
    Ashdown 330 / 550. Albo sam preamp Alembica 😉 LDMy mają korekcję w pełni
    aktywną, podobnie jak 99% wzmacniaczy na rynku. A model VGA to wersja
    gitarowa, punkty pracy EQ niespecjalnie wdzięcznie działają z basem.

    Korektor graficzny nie służy do dopasowywania wzmacniacza do budy i
    głośników. Chyba że buda jest średnio udaną samoróbą z różnymi
    głośnikami. Zapewniam że EQ w Hartke podpiętym do paczki zrobionej zgodnie
    z zasadami sztuki, suwaków można używać do kształtowania brzmienia i
    radzenia sobie z przeciwnościami akustycznymi danej salki albo sceny – czyli
    tak, jak to być powinno 🙂

    I kwestia „lepszości”. Do czego lepsza? Ja wolałbym brzmienie Ampega i bez
    problemu bym sobie poradził. Tłukę rockowiznę na 30W wzmacniaczu i jednej
    „12 kolumnie. Fakt faktem wzmacniacz jest lampowy i dopiero jak zaczyna
    „pierdzieć” to robi się ciekawie 😉

  4. @tracer:

    Dokładnie! Problemem dzisiejszych basistów jest to, że kupują wzmacniacze
    od takich nowicjuszy jak Ampeg, Gallien Krueger, Mesa, Hartke, Ashdown,
    Markbass, Orange itp., zamiast ściąć drzewo i wystrugać sobie
    nagłośnienie samemu (jak wiadomo deski dostępne na rynku brzmią okropnie i
    rozmywają dół, dlatego trzeba własnoręcznie ściąć drzewo).

    To tak jak z robieniem kabli własnoręcznie: „zrobisz samemu, to będzie
    taniej i lepiej”, tyle, że tak naprawdę wyjdzie drożej i gorzej.

    @tracer: Czym większa moc tym gorszy i mniejsza skuteczność, tej reguły nie da się przeskoczyć

    Wtf? Srsly? Wtf?

    W ogóle to najnowszą modą w kompletowaniu nagłośnienia jest niemieszanie
    różnych głośników. Wszyscy na Talkbassie przywołują tę zasadę przy
    każdej okazji i powołują się na badania akustyków i „amerykańskich
    naukowców” 😉

    Co do brzmienia z filmiku: jak na moje, to takie coś będzie się świetnie
    przebijać w miksie, lepiej niż gdybyś zalał wszystko najniższymi pasmami.
    Ale zawsze możesz dodać basu w eq.

  5. Witam! Zobaczcie Koledzy jak wygląda pełno wartościowy zestaw pod każdy
    instrument.

    allegro.pl/wyjatkowe-kolumny-glosnikowe-zobacz-i5551858107.html

    Taka konstrukcja pod dobrym tranzystorem i odpowiednio ukształtowanej
    charakterystyce dla każdej połówki z osobna, na butach wynosi każdy lampowy
    zestaw z jednym garem pod względem jakości i decybeli, ja na jego miejscu bym
    tego nie sprzedawał, wnukom bym to zostawił i nie jest to żadna reklama,
    posiadam taką konstrukcje, ale musiałem sobie ją sam zbudować, bo za dobry
    sprzęt to firmy nie wiedzą ile mają brać.

    Pozdrawiam.

  6. O muj borze, co na tej aukcji to ja nawet nie…

    „Koszt jednej strony to około 10000zł (choć ciężko w to uwierzyć)”

    Oczywiście, koszt jednej strony to około 10k, więc sprzedaję wszystko z
    ceną wywoławczą 800zł i bez ceny minimalnej.

    I jeszcze porównanie do Alphardów :DDD.

  7. Estradówki 500W na stronę przy takich gabarytach?

    BUAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHA

  8. Drukuję ten wątek na papierze kredowym, oprawiam w ramkę i wieszam na
    ścianie w lokalnym muzycznym. Made my day 🙂

  9. LOL mam pod wokal 2x500w 212 na celestionach NEO podejrzewam że zdmuchnęło
    by ten zestaw. I waży pewnie 4 razy mniej.

Możliwość komentowania została wyłączona.