DREWNO !

Czołem !

Męczy mnie jedna sprawa Agathis !, wyczytałem u was że Agathis to badziewne
drewno, pytam dlaczego i dlaczego firma ESP pakuje Agathis w gitary za 2,5
tysiaka. Proszę o opinie bo nie wiem czy warto inwestować w sprzęt z dechą
agathisową, (oczywiście wg mnie bas jest okej i wystarczy mi w zupełności
jedyny pytajnik to decha, nie podaje nazyw ani marki basu bo nie chodzi mi o
gitarę tylko o jej część) a jeśli nie to dlaczego, tylko proszę o rozsadne
odpowiedzi, ponieważ wyżej nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie, jeżeli
źle szukałem proszę o linka do postu…

Niskodźwięczne Pozdrawiam !

Załączniki

-

Jak Ty oceniasz wpis?

Wiesz po co są te ikonki?

Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 359

  1. @Coree: Męczy mnie jedna sprawa Agathis !, wyczytałem u was że Agathis to badziewne drewno, pytam dlaczego i dlaczego firma ESP pakuje Agathis w gitary za 2,5 tysiaka.


    W gitary czy w basy?! Bo to jest różnica.
  2. Bass, żeby było pełnym zdaniem... W basy oczywiście model ESP LTD F255
    przykładowo... cena 2690, korpus agathis podstrunica palisander gryf bla
    bla...
  3. Widzę dwa rozwiązania:

    1. ESP/LTD jest nienormalne (zawsze uważałem tę firmę za dziwną :D )

    2. Te basy są dedykowane basowym rzeźnikom z równie rzeźnickich kapel,
    którzy jeszcze przesterowują sygnał i napierdzielają kostką. Wtedy wyższe
    pasma się przydają. Jakby dodać sobie do tego EMG, który dość mocno
    ingeruje w sygnał to mamy pełen obraz.

    Bas dla rzeźników krojących kozy. :D

    Wybaczcie mi to specyficzne poczucie humoru.

    edit: a tak serio to cenę znacznie podbija fakt, że ma toto wmontowane EMG,
    które swoje kosztują
  4. Ok zgoda czyli sugerujesz że agatis jes drewnem które tworzy dźwiek bardziej
    sterylny, powiem rockowy bez tego aksamitnego bom bom które mamy w przypadku
    lipy i zdaje się olchy ?, więc jeżeli potrzebuje prostego chebla bez
    przesadzonej elektroniki itd, zestaw agathis/palisander jest ok ? czy po prostu
    to drewno nie ma dźwięku i nalezy zrezygnowac ?

    niewydaje mi się żeby aż taki wpływ na cenę miała elektronika, a że bas
    wygląda jak z kosmosu i może faktycznie grają na tym rzeźnicy co kroją
    kozy, to dla przykładu ESP LTD B254 jest nieco mniej oryginalny w wyglądzie
  5. Powiem tak - jeśli masz 2000 do wydania na bas to weź coś innego. A
    jeśli chcesz kupić tanią gitarę z agathisem i próbujesz to jakoś
    usprawiedliwić toto nie tędy droga.

    Powiedz konkretnie o co chodzi. :P

    Bo z pytaniami pokroju "dlaczego firma ESP pakuje Agathis w gitary za 2,5
    tysiaka" to do samego producenta proszę.

    Agathis jest nieco "suchy", brak mu ciepłego dołu ale nie można powiedzieć
    że nie ma dźwięku.
  6. mam 2000 na gitarę i zastanawiam się nad basem który posiadasz
    obecnie jak dobrze pamiętam, Ibanez btb400qm, jest super rozbudowana
    elektronika dobre drewno na pewno ma świetny dźwięk, tylko szczerze mówiąc
    bardziej pasował by mi btb200 nie zewzgledu na rzexniczy wygląd po prostu
    szukam fajnego basu który będzie mnie radował i tyle :) chce żeby fajnie
    chrumkał :), nie potrzebuje wypasionej elektroniki bo nie sadze żebym
    kiedykolwiek coś nagrywał, a jeśli chodzi o gre na żywca moim skromnym
    zdaniem więcej zalezy od głośnika niż elektroniki więc chciałbym
    zrezygnować z btb400qm, jedyny mankament to agatis, nie miałem nigdy styku z
    tym drewnem więc po prostu pytam, kasa nie stanowi dla mnie problemu, po prostu
    chce sobie sprawić radość fajną gitara która będzie proporcjonalna do
    moich wymagań... zresztą widziałem gościa który miał blat zrobiony z
    przezroczystego plastiku nie wiem co to za tworzywo heh niezły patent :D
  7. A ile chcesz za swojego Ibanez btb400qm ??
  8. To LTD z aghatisu z super elektroniką EMG nie gra z drewna, tylko gra z
    przetworników.
  9. Aktywna elektronika ma to do siebie, że od drewna bardzo niewiele zależy
    jeśli chodzi o brzmienie, dlatego dają agatis ( może żeczywiscie jest do
    d*py, ale się nie znam ) i wtedy są bardziej na plusie niż gdyby dali jakiś
    bagienny dziwoląg z ameryki południowej :)
  10. ja uwazam ze lepiej mieć slabszy pikap a konkretniejsza deske, bo przystawke
    wymiensiz a z decha trudniej
  11. Tak, ale jeśli wiesz, że będziesz korzystał z czegoś takiego jak EMG to
    równie dobrze możesz użyć obudowy z komputera jako korpusu bo to i tak za
    bardzo nie zmieni brzmienia.
  12. @Coree: zresztą widziałem gościa który miał blat zrobiony z przezroczystego plastiku nie wiem co to za tworzywo heh niezły patent :D


    Akryl. BCRich robi takie rzeczy na porządku dziennym.

    A jeśli chodzi o basówkę. BTB200 to innaczej wyglądający GSR. Sad but
    (almost) true. Na basie nie ma co przesadnie oszczędzać. I wydanie 2000 na
    bas to naprawdę nie przesada. I jeśli chcesz żeby Ci bas ładnie "chrumkał"
    to BTB200 może się nada ale BTB400 będzie chrmukał, miauczał, dudnił i
    stepował :D . Ale decyzja jest twoja. (Tylko żeby nie było że nie
    ostrzegaliśmy :P )
  13. W zasadzie byłem i jestem zdecydowany na btb400qm mimo że moje serce nalezy
    do dwusetki ale prawda jest faktycznie smutna nie ma alternatywy pomiędzy,
    najbardziej irytuje mnie ten czerwony kolor i chyba tylko o to mi się rozchodzi
    hehe... pozdrawiam i dzięki za zaangażowaniwe w dyskusje

    P.S.

    Może stworzymy temat gdzie znajdą się jeszcze inne gatunki drewna i ich
    wpływ na dźwięk basu, to chyba będzie duże ułatwienie dla ludzi z podobnym
    problemem, np: każdy wie ze palisander jest dobry na podstrunice ale nie każdy
    wie czemu :) no i pozatym będzie można błysnąć wiedzą lub ją uzupełnić
  14. @Coree: najbardziej irytuje mnie ten czerwony kolor i chyba tylko o to mi się rozchodzi hehe... pozdrawiam i dzięki za zaangażowaniwe w dyskusje




    Zawsze można przemalować... Mi też nie podoba się czerwony - dlatego przez
    miesiąc czekałem aż mi czarną Basię sprowadzą :)
  15. Dzisiaj wieczorem coś zakombinujemy, jeżeli chodzi o dyskusję nt. drewna i
    jego wpływu na brzmienie.
  16. Przecież topic ma dobry tutuł i więc piszcie o drewnie. Ja sam na te
    "stolarskie" tematy niewiele mogę powiedzieć. W swoim następnym basie myśle
    o aktywnej elektronice i dobrych pasywnych przetwornikach, mam nadzieje że to
    pozwoli mi usłyszeć deske.
  17. Rację masz Gorgoroth - myślę raczej o tym, żeby jakoś wyczyścić ten
    topik i zacząć pisać na inny temat od nowa ;}.
  18. Lodzio - powodzenia z ta obudowa od kompa:D a akrylowy bc rich brzmi jak gowno
    jak dla mnie:P zauwazcie ze satiriani w swoim akrylowym Ibanez miał wbudowane
    drewniane elemnty z drewna wokol przystawek i elektroniki
  19. @Konar:
    drewniane elemnty z drewna




    Po pierwsze - widziałeś kiedyś drewniane elementy nie z drewna? :D

    A po drugie - to i tak niewielkie ma znaczenie, bo rezonuje cała decha, więc
    brzmienie i tak nie będzie dorównywało w pełni drewnianej gitarze. Inna
    sprawa, że po przesterowaniu itd. to taki sygnał dla przeciętnego słuchacza
    będzie nie do odróżnienia.

  20. np: każdy wie ze palisander jest dobry na podstrunice ale nie każdy wie czemu




    No właśnie... Czemu???
  21. To nieładnie ze strony pana Satrianiego, że traktuje nas jak przeciętnych
    słuchaczy.

    A palisander jest ogólnie dobry, bo jest w miarę twardy, a nie tak drogi jak
    np. heban. Na pewno chodzi też o pewne walory brzmieniowe, wydaje mi się że
    ogólnie ma trochę cieplejsze brzmienie niż np. klon, ale nie potrafie
    powiedzieć do jakiego stopnia materiał z którego wykonana jest podstrunnica
    wpływa na sound całego basu, musiałbym usłyszeć dwie takie same gitary z
    różnymi podstrunnicami :] W sumie to pan Satriani ma racje że mnie traktuje
    jak przeciętnego słuchacza :D

    W ogóle z tego co pamiętam, Pan Zenon Spawacz napisał wyśmienity artykuł
    na temat drewna i innych materiałów lutniczych, radzę pogrzebać w czytelni.
  22. Palisander należy do grupy drewien dosyć twardych, z wyraźną i obfitą
    górą.
  23. Tu jest taka mała ściąga odnośnie gatuków drewna:

    www.lootnick.com/indexy/elektronika.htm
  24. fajna stronka...szczegolnie zdobienia gryfu mi się podobają...jak kupie nowy
    bass(już niedlugo :D ) to sobie(mam nadzieje :?: ) pozwole na takie pikne
    zdobienia...

    Jestem ciekaw ile kosztuje takie zdobienie gryfu...mniej więcej...
  25. Mam pytanie ... bo mój skromny basik Fender Squier Precission bass (special)
    był produkowany jeszcze za czasów gdy Squiery były robione w japonii. i
    właśnie... drewno mi za diabła nie pasuje na agathis... jest zdecydowanie za
    ciężkie. Pozatym bass ma naprawdę przyjemne brzmienie, a aktywnej elektroniki
    w nim nie ma, a pasywna tez nie 1 klasy. Czy ktoś byłby w stanie mi
    powiedzieć jakie może być to drewno. tak gdzie się obił lakier wygląda na
    dość jasne, jest ciężkie... a rok produkcji to mniej więcej 82-87...
  26. albo jesion albo olcha, ale stawiam na olche
  27. @signor_parwano: Tu jest taka mała ściąga odnośnie gatuków drewna:


    www.lootnick.com/indexy/elektronika.htm




    ładne rzeczy tam mają :D
  28. ano, całkiem względne
  29. Do arvizu:

    Możesz śmiało do nich zaimejlować :)

    Sam do tam pisałem. Ostrzegam, że ceny mają wprost proporcjonalne do
    jakość (a jakość mają wysoką)

    np. za kopie 4-strunowego StingRaya chcą 3800

    A obsługa bardzo miła.
  30. Dobra, zacznijmy jakoś rzeczowo o drewnie.

    Po pierwsze - warto wyjść z tego, jak po polsku nazywają się główne
    odmiany drewna używanego w budowie instrumentów.

    Aghatis - Sosna

    Alder - Olcha

    Ash - Jesion

    Bubinga - Bubinga ;}

    Cherry - Wiśnia

    Ebony - Heban

    Elm - Wiąz

    Mahogany - Mahoń

    Maple - Klon

    Oak - Dąb

    Rosewood (oraz Tulipwood, Cocobolo i wszystkie drewna, które podczas obróbki
    wydają różany zapach) - Palisander

    Walnut - Orzech
  31. @Kapral: Aghatis - Sosna




    Wybaczcie Kapralu, ale muszę się nie zgodzić. Swego czasu trochę czytałem
    o tym czymś co się zwie agathis i nijak to drzewko ma się do sosny
    (pomijając fakt, że sosna w języku Szekspira to pine, czyt. pajn).

    O agathisie przeczytać można tu:

    www.pl.wikipedia.org/wiki/Agathis

    Na tyle, na ile mi pozwala moja znajomość biologii (i terminologii) mogę
    powiedzieć, że jest to drzewo tropikalne, rosnąca na wyspach Oceanu
    Indyjskiego (głównie Indonezja, Malezja, Nowa Kaledonia). A co do
    sosnowatości to jakoś spokrewniony agathis jest (ten sam rząd co sosenka,
    ale rodzina już inna). Poza tym to, co jest na zdjęciu to bardziej przypomina
    baobab niż sosnę ;>
  32. Jeszcze z często spotykanych:

    basswood = lipa

    poplar = topola
  33. Mój błąd - gdzieś przeczytałem i mi się ubzdurało.

    Teraz apel do ludzi - weźcie się określajcie z czego macie zrobione basy,
    dobra? :D
  34. olchowsky ;)
  35. Również olcha :) Tak przy okazji ludzie powiedzcie mi, które drewno
    najlepiej nadaje się do blusa ? :wink:
  36. Bluesa często gra się na Jazzbassach - a te robione są najczęściej z lipy
    albo olchy. W grę wchodzi tutaj również typ pickupa (tak mi się wydaje).
  37. Szyjka: klon

    Podstrunica: palisander

    Korpus: olcha
  38. Hmmm a ja szczerze zawsze myślałem, że bluesa gra się na preclach, a nie
    jazzach :) hmmmm
  39. Określić się? Ależ proszę:

    Ibanez BTB400QM

    korpus: lipa + klonowy top (klon wzorzysty)

    gryf: pięcioczęściowy klon + orzech

    podstrunnica: palisander (rosewood)
  40. Nie słyszałem aby jazzbassy były robione z lipy, no chyba że te nowoczesne
    dalekowschodnie wynalazki. Przodującym materiałem w historii firmy Fender
    była i jest olcha, w niektórych przypadkach jesion. precel ma sound bardziej
    dudniący, mocny dół, a to za sprawą głównie prztwornika, tak więc do
    bluesa sprawdzi się znakomicie.Pozdrawiam!
  41. Spoko, że piszecie z jakiego drewna macie bas, ale przydałoby się jeszcze
    napisać CO TO ZA BAS.
  42. @"Dzióbek":

    Szyjka: klon

    Podstrunica: palisander

    Korpus: olcha

    Yamaha RBX374
  43. Skajłej

    Szyjka: klon

    Podstrunica: palisander

    Korpus: sprasowany papier toaletowy + makulatura...
  44. Nowy nabytek :) korpus i gryf klon przekładany mahoniem ..pięknie
    gada...basidło Lutnicze ala Warwick Streamer Lx 5
  45. Mayones wszyscy już wiedzą ze kopia Spectora;D

    Szyjka: klon przekładany mahoniem

    Podstrunica: palisander

    Korpus olcha
  46. Spector

    Korpus: klon + lipa

    Szyjka: 3 części - klon

    Podstrunica: palisander (kiepskiej jakości)

    Słyszałem taki MIT, że gorsze kawałki drewna, którego użyto do produkcji
    gitary, to te którym widać słoje...

    Prawda, że to głupota?

    Prawda...?
  47. jeśli jest drewno to muszą być słoje ( w przypadku rodzimych gatunków) to
    czy widać słoje bardziej lub mniej zależy od rodzaju przekroju (styczny
    ,promieniowy,poprzeczny) a generalnie jak widzisz ładny rysunek drewna tym bas
    jest bardziej estycznie przyjazny dla oka i dla potencjalnego nabywcy.
  48. Szergiel - toi jest brednia i to taka fest, gdyż często najbardziej cenione
    przez lutników etc. są kawałki drewna z wyraźnymi i pięknymi fakturami
    słojów.

    CHYBA, że w tym micie chodzi o sęki w drewnie, a nie o słoje.

    Wtedy się zgodzę.
  49. Ibanez BTB 400QM TK :twisted:

    Korpus: Lipa

    Gryf: Klon z mahoniem

    Podstrunica: Palisander

    Washburn XB120 TR :D

    Korpus: Olcha

    Gryf: Klon

    Podstrunica: Palisander
  50. To może malutkiego off topa zrobie.

    Czym się różni siodełko mosiężne od grafitowego ?

    Właśnie sobie chcę kupić i nie wiem które lepsze.

    Mosiężne podobno podbija trochę wysokie tony. A co robi grafitowe ?
Napisz odpowiedź