Sample basów i kontrabasów

2525-karoryfer-samples_cello.
Niekoniecznie rzecz najbardziej akurat basistom potrzebna, ale zrobiłem zbiory
sampli kontrabasu, kontrabasu elektrycznego i gitary basowej. Wszystkie z
mapowaniami SFZ, czyli działają w Sforzando i powinny też działać w
różnych innych darmowych samplerach. Jeszcze robię następną gitarę
basówą, tym razem z bardziej normalnymi strunami, pasywną elektroniką, i bez
okleiny Louis Vuitton. Wczoraj nagrałem, teraz przede mną tak z 10 godzin
krojenia…

www.karoryfer.com/karoryfer-samples

Podziel się swoją opinią

14 komentarzy

  1. Sprawa się rozkręca – gitara basowa przekroczyła 1000 pobrań w tydzień,
    elektryczny kontrabas w kilka tygodni. I następna gitara basowa też gotowa,
    wczoraj wypuściłem. Ta jest większa, zip wyszedł ponad 300 MB.

    http://www.karoryfer.com/karoryfer-samples/wydawnictwa/fashionbass

    I zrobiłem proste demo na Soundclouda. Sample prosto z samplera, bez żadnych
    filtrów, kompresorów czy symulatorów wzmacniaczy, czyli tak brzmią w stanie
    totalnie surowym.

    http://www.soundcloud.com/karoryfersamples/fashionbass-demo-sorrento

    Zabrałem się też za sample gitary Emily the Strange (którą sprzedałem
    wokalistce która koniecznie ją chciała kupić bo tak ładnie wygląda, ale
    pożyczyłem żeby sample nagrać). Następnym razem chyba też udokumentuję
    proces nagrywania, krojenia i mapowania, czyli jak przyciąć początki
    kilkuset plikom i przy tym nie zwariować.

  2. Zamiast robić kolejne sample siebie zrobiłem sample basistki która brzmi
    zupełnie inaczej niż ja i lubi zupełnie inną muzykę. Lubi muzykę gdzie
    basiści grają na basach, ja taką gdzie bas jest programowany. Brzmienie
    dużo bardziej brudne, organiczne, i z charakterem, też całkiem sporo góry,
    i bas strojony normalnie. Głośniejsze nuty są tak mocno szarpane że brzmią
    prawie jak klang. Pobawiłem się też trochę z nierealistycznymi mapowaniami
    które brzmią prawie jak syntezator.

    http://www.karoryfer.com/karoryfer-samples/wydawnictwa/growlybass

    I też sample gitary, podobnie jak mój wcześniejszy Swagbass nastawionej
    bardziej na hip-hop i elektronikę niż na gitarową muzykę.

    http://www.karoryfer.com/karoryfer-samples/wydawnictwa/emilyguitar

  3. Dużo ludzi ściąga, ale o ile znam „kulturę sampli” będzie dużo
    szczęścia jak ktoś użyje. 😉

    Anyway – szacun za robotę. 🙂

  4. Haha, tak, wiem bo sam mam zebrane grubo ponad tysiąc sampli elektronicznych
    stóp a używam głównie trzech. Chociaż kilku mi przysłało dokończone
    kawałki z kontrabasem, i w najnowszym basie ktoś znalazł że jedna nuta
    była źle nagrana czyli przynajmniej musiał otworzyć i grać.

    Sam też ich sporo używam, i w sumie po to je robię.
    http://www.soundcloud.com/hanna-bratkowska na przykład – poza „Co bym ci chciała
    powiedzieć” (gdzie dałem inne sample innego kontrabasu) wszystko z moimi
    samplami kontrabasu, chociaż na „Znasz mnie” są 3 naraz w różnych oktawach
    nałożone na siebie, zresyntezowane, pomnożone potem jeszcze raz przez 4, i
    filtrowane.

  5. Znacie jakiś prosty patent by użyć ich na starym AKAI S2000?. Same sample
    mogę powrzucać przez scsi ale mapowania i inne ustawienia to dodatkowa
    zabawa.

  6. Chyba by trzeba wybrać tylko część sampli i zrobić od nowa mapowanie – te
    basy mają 100-300 MB a ten AKAI chyba może mieć tylko do 32 pamięci? Na
    przykład tylko ciszej szarpane nuty, bez najwyższej oktawy, to by się pewnie
    zmieściło.

    A dzisiaj testuję wiolonczelę w Kontakcie i postaram się dopasować zdjęcie
    do GUI.

  7. A teraz coś zupełnie innego – sample dud użyte jako oscylatory w
    syntezatorze. Można też jako dudy. Dudy z workiem z krowiej skóry, stąd
    Cowsynth czyli krowosyntezator. Oczywiście pewnie będzie kilkakrotnie mniej
    popularny niż wiolonczela, ale…

    http://www.karoryfer.com/karoryfer-samples/wydawnictwa/cowsynth

    I kawałek który używa trzech z naszych bibliotek. Swagbass, Emilyguitar i
    Cowsynth. Cowsynth to to wysokie plumkanie które się pojawia pod koniec i gra
    podobne nuty jak gitara.

    https://www.youtube.com/watch?v=hrxyuHYqJkM

    https://www.youtube.com/watch?v=hrxyuHYqJkM

    Nagrałem też nowe sample kontrabasu, żeby było równiej i tak dalej, i z
    nich też chcę zrobić coś syntezatoropodobnego – żeby z grania smyczkiem na
    kontrabasie też móc zrobić wysokie plumkanie.

  8. Robię nowe sample kontrabasu, w międzyczasie z kilkunastu z nich zrobiłem
    loopy a loopy użyłem jako oscylatory do zrobienia syntezatora. Akustyczny
    instrument udający syntezator, zamiast odwrotnie:
    http://www.karoryfer.com/karoryfer-samples/wydawnictwa/ironface

    I piosenka w której użyłem tego kontrabasu plus poprzednio wspomnianych
    Cowsynth i Emilyguitar.

    https://www.youtube.com/watch?v=WLGCnsPY0Nk

    Jeszcze mam nagrane sample Bass VI do pokrojenia (nie moje, nagrywane aż w
    Arizonie) i wokalsitkę growlującą wszystko głoski istniejące w języku
    angielskim – ale samplowanie wokali to dużo bardziej skomplikowana sprawa.

  9. Nowe dużo lepsze sample kontrabasu – cieplejsze brzmienie, czystsze nagranie,
    równiejsze poziomy głośności i tak dalej.
    http://www.karoryfer.com/karoryfer-samples/wydawnictwa/meatbass

    Ale stare też mają swoje plusy. Mają bardziej barbarzyński charakter plus
    różne piski i zgrzyty smyczkiem.

    Teraz się za ten Bass VI zabiorę. To będzie dużo większa biblioteka, bo
    właścicielowi basu się chciało ponagrywać kilka różnych wersji, teraz
    wymienił struny i może dogra jeszcze więcej. Growlująca wokalistka też
    niedługo będzie gotowa.

    Niedługo zrobię lepsze demo nowego kontrabasu, a póki co małe demo growli.
    Przejścia między głoskami trzeba lepiej zrobić, ale w obecnej formie tak to
    brzmi.

Możliwość komentowania została wyłączona.