Improwizacja na podstawie akordów

Witam, chciałbym się spytać doświadczonych basistów w jaki sposób mogę
improwizować lub stworzyć linie basówą na podstawie akordów. Gram w zespole
poezji śpiewanej i gramy cover ale zamierzamy robić własną muzykę i mam
podane akordy gitarowe piosenki i chciałbym na podstawie tych akordów
stworzyć linie basówą i proszę was o pomoc jak to zrobić?

Z góry dzięki 😉

Jak mogę improwizować lub stworzyć linie basówą na podstawie akordów?
Czy możecie mi pomóc w improwizacji na podstawie akordów?
Jakie techniki stosować do improwizacji na podstawie akordów?
Co robić, aby stworzyć ciekawą linie basową na podstawie akordów?
Czy istnieją jakieś konkretniejsze wskazówki dotyczące improwizacji na podstawie akordów?
Jakie są wasze sugestie dotyczące tworzenia linii basowej na podstawie akordów?
Jakie narzędzia powinienem użyć, aby efektywnie improwizować na podstawie akordów?
Jakie są najważniejsze elementy, na które powinienem zwrócić uwagę podczas improwizacji na podstawie akordów?
Czy moglibyście podzielić się swoimi doświadczeniami dotyczącymi improwizacji na podstawie akordów?
Jakie rady macie dla początkujących basistów, którzy chcą nauczyć się improwizacji na podstawie akordów?

Podziel się swoją opinią

7 komentarzy

  1. Dobrze jest mieś przede wszystkim świadomość, w jakiej tonacji zbudowany
    jest utwór. Musisz też być świadomy, w którym momencie grany jest jaki
    akord i jakie są jego składniki. Syntezując to wszystko masz świadomość
    jakie dźwięki należą do danej tonacji i jaki w danym momencie gra akord
    jesteś w stanie świadomie poprowadzić linię basu. Najprościej budować
    linię basu pod dźwięki, które wybrzmiewają w tym czasie w granym akordzie.

  2. Czyli że podczas gdy grany jest akord mam go rozłożyć i grać dźwięki z
    których złożony jest akord?

  3. Możesz, ale nie musisz, każdy ma swoją metodę pracy 😉 Ale idąc właśnie
    tą metodą np dla akordu dominantowego C7 masz do użycia dźwięki C E G B.
    Każdy z nich użyty w pochodzie na pewno zabrzmi. Poza tym warto pamiętać o
    pentatonikach, jeśli chcesz zaimprowizować ścieżki.

    Ale musisz znaleźć też swoją metodę pracy, która da ci najlepsze efekty.
    No i kieruj się uchem! 😉

  4. Aha, dzięki bardzo mi pomogłeś 😉 Musze poćwiczyć słuch to będzie
    lepiej, ale już mniej więcej ogarniam. Więc jeszcze raz wielkie dzięki 😉

  5. Ja bym się skupił na początkowym, kluczowym dźwięku każdej części
    akordu i od niej zaczynał jakiś ładnych pochodzik.

  6. Jeśli masz jakąś melodię w głowie, po prostu zagraj ją na swoim
    instrumencie. Jeśli nie, możesz skorzystać np. z pentatoniki, aby ustalić,
    które dźwięki to 'te dobre’. No i jechane, grasz.

Możliwość komentowania została wyłączona.