Zakup efektów basowych, wyłtumaczcie co i jak ;]

Cześć, planuje zakupić kilku efektów do mojego Squiera Jazz Bass. Prawde
mówiąc nie mam pojęcia jak to łączyć podłączać etc. ale szperając w
google znalazłem kilka efektów które mogłyby mnnie zadowolić, więc
prosiłbym o opinie nt. tych efektów a także instrukcje jak to polączyć, by
fajnie grało 😉

Tu podaje efekty które znalazłem:

-Boss LMB-3 (Limiter Enhanzer)

-Boss GEB-7 (Equalizer)

-Boss CEB-3 (Chorus)

-Boss OBD-3 (Overdrive)

-Boss BF-3 (Flanger)

Noi pedalboard znalazłem taki który mnie zainteresował: Boss BCB-60.

Jakie efekty basowe polecacie do mojego Squiera Jazz Bass?
Jakich efektów potrzebuję do mojego basu i jak je podłączyć?
Które efekty Bossa są dobre dla basu i jak je podłączyć?
Jakie są wasze opinie na temat efektów Bossa LMB 3, GEB 7, CEB 3, OBD 3 i BF 3?
Jaki jest najlepszy sposób na podłączenie efektów basowych?
Jak sprawić, żeby moje efekty basowe brzmiały dobrze?
Który pedalboard jest dobry dla mojego Squiera Jazz Bass?
Jakie są zalety i wady różnych efektów basowych?
Czy powinienem kupować efekty basowe z tej samej firmy?
Jakie są najlepsze efekty basowe dla początkujących basistów?

Podziel się swoją opinią
TheTery97
TheTery97
Artykuły: 1

7 komentarzy

  1. Tu masz fajnie opisaną kolejność łączenia efektów przez firmę, która
    profesjonalnie zajmuje się tym tematem:

  2. Bardzo przydatne, dzięki wielkie, a na tych które tu podałem? co o nich
    sądzicie? jak mógłbym je łączyć?

  3. Podłącz tak, żeby brzmienie, które finalnie generują, podobało Ci
    się.

    I zmień nazwę wątku na taką, która coś sugeruje, bo teraz jest mocno
    nieregulaminowa.

  4. @TheTery97: jak mógłbym je łączyć?

    Generalnie to szeregowo:)

    Sorki, ale nie mogłem się powstrzymać.

  5. Wiem że szeregowo 😀 ale dzięki za pomoc 😉 czytałem gdzieś, że na
    początku nie podłącza się overdrivea. Czyli generalnie to musiałbym
    posiedzieć i kręcić tymi kostkami i „szukać” aż uda się wyprodukować
    fajne brzmienie? 😉

  6. Siedzieć i kręcić – to na pewno może dać najdogodniejsze rezultaty. Ale
    zacząć można od żelaznej logiki. Np chcesz usłyszeć przestarowany flanger
    czy flangerowaty przester? Jak pierwsze to najpierw pójdzie flanger itd.
    itp.

    Nie mniej prawda jest taka, że przy dobrej wyobraźni i rozsądku w budowaniu
    brzmienia każdy układ może być ciekawy

  7. A propos kolejności – podanej na stronie GLab – nie wiem jak to jest w
    przypadku gitary (może jest odwrotnie??), ale u mnie sprawdza się tylko
    kolejność bas -> fuzz -> wah-wah -> piec.

    To może zależy od upodobań? Mnie od dziecka fascynowało brzmienie Grega
    Lakea (np. w „Obrazkach z Wystawy” ELP) no i Wettona z okresu King Crimson.

Możliwość komentowania została wyłączona.