EQ dziwne buczenie w bxl900

Witam.Jestem nowy na forum, i niejestem zbyt doświadczony w grze na
basie.Mianowicie chodzi o to mam piec Behringer BXL900 i staram się ukrecic
jakieś fajne brzmienie ale np jak podbijam dolne pasmo 160 to strasznie buczy i
pytanie czy tak ma być i czy to wina pieca czy gitary(Esp ltd b10)?

Załączniki

-

Jak Ty oceniasz wpis?

Wiesz po co są te ikonki?

Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 13

  1. troszke zły dział

    no raczej nie powinno buczeć :)

    Możesz też mieć walnięty lub źle dobrany przewód (np. mikrofonowy)

    Może to być wina złego uziemienia

    Może być piec

    Może gitara

    Ciężko tak na odległość ocenić. Spróbuj podłączyć inne wiosło i
    zobacz co wtedy będzie się działo.
  2. Ok,dzięki.No właśnie spróbuje tylko no po prostu chce dac więcej dołu,
    chociaż no piec niejest najwyzszej klasy ale i tak mi się to wydaje dziwne,
    ale spórbuje z innym wiosłem, a co do działu to sorry xd
  3. Może wina przetworników co sądzicie?
  4. bas buczy dopiero jak podkręcisz dół tak? ja bym stawiał że głośnik nie
    wyrabia, jeśli z inną gitarą będzie to samo spróbuj podłączyć
    wzmacniacz pod inny głośnik.
  5. Buczenie to bardzo szerokie pojęcie. Występuje po podbiciu basu bardziej, czy
    tylko wtedy? Podczas szarpnięcia czy niezależnie czy grasz czy nie? To
    bardziej "elektryczny" zgrzyt jak spawarka czy furkot dołem?
  6. Jak podbijam, słychać to ale jak podbije tak do 0 to słychać a potem to
    już dośc wyraznie, no to takie buczenie można powiedziec "pierdzenie" ale no
    niedokońca w kazdym razie i tak to jest dziwne. Maulon tez mi się tak wydaje
    spróbuje jeszcze z innym wiosłem.Tylko no sami powiedziedzcie ze tak niemacie
    co nie?W sumie ja bym stawiał na piec, chociaż no najpierw spróbuje z innym
    wiosłem,chodzi tylko o to pasmo "160" bo z innymi niema problemu
  7. 1. Sprawdź czy masz uziemiony piec, jeśli nie masz bolca uziemienia w
    gniazdku bądź nie jest on podłączony do sieci, weź kabel, podłącz jeden
    koniec do kaloryfera a drugi do bolca uziemienia w kontakcie (ewentualnie
    wepnij drugi koniec do wtyczki pieca gdzie znajduje się uziemienie).

    2. Sprawdź czy masz poprawnie wyekranowaną gitarę, kabel z ekranem.

    3. Jeśli dzieje się to podczas grania, może to świadczyć o problemach
    głośnika z przenoszeniem danego pasma, ewentualnymi problemami z
    zawieszeniem, ogólnie problemami z piecem.
  8. Podpinasz gitarę bezpośrednio?? Czy przez efekty??

    Nie dalej jak wczoraj miałem podobnie podejrzenie padnięcia głośników w
    kolumnie 2x12 - popiardywała przy niskich częstotliwościach.

    Okazało się, że z wpiętą gitarą bezpośrednio we wzmacniacz jest OK.
    Problem jest przy korzystaniu z zooma.

    Sama gitara (w trybie aktywnym) dawała sygnał około 300mV, przez zooma ponad
    600mV - najzwyczajniej w świecie przesterowywał przedwzmacniacz!!!

    U mnie wystarczyło zmniejszyć głośność multiefektu i jest OK.

    Pozdrawiam
  9. Gitare podpinam bezpośrednio, efektów nieużywam.Pitor własne tak myślę ze
    chodzi o punkt 3 no może to już wina samego pieca.Ale sprawdzic niezaszkodzi xd
  10. MOC WZMACNIACZA 90W/4Ω
    Głośnik BUGERA™ Classic Tone 12 / Obciążalność 70W/4Ω




    Jak bardzo rozkręcasz się na piecu?
  11. Master na 3/4 a gain na pierwszym kanale tak na 6.
  12. raczej głośnik z mocą nie wyrabia.

    możesz sprawdzić jeszcze dokładnie czy głośnik nie jest uszkodzony (coś
    odstaje itp) lub czy nie wpadło coś i nie brzęczy tam w środku.

    sprawdź też swój bas na innym piecu (możesz mieć za mocny sygnał, lub
    przetwornik może być zbyt blisko strun).

    sprawdź to wszystko i upewnij się, że to jednak głośnik nie wyrabia :P
  13. Raczej wina pieca ale spróbuje inne wiosło, dzięki i pozdrawiam xd
Napisz odpowiedź