Taurus Sl-12 + dodatkowa kolumna z głośnikiem 15

Witam wszystkich, jestem posiadaczem Comba Box Taurus Sl-12. Dodam, że bardzo
z niego zadowolonym, ale… jest jedno ‚ale’. Gram na piątce, w zespole
grającym ciężką muzykę i mam wrażenie, że mój piec niekoniecznie radzi
sobie z przebiciem się przez zespół.

Wczoraj grałem koncert wyjazdowy na starszym Boxie, bodajże 2012;). Aby
wydobyć z niego słyszalny dźwięk, musiałem rozkręcić się aż do
przesterowania… to skłoniło mnie do przemyśleń;). Czy może nie warto
zainwestować w dodatkową kolumnę 15-calową? Czy to wzmocniłoby moje dolne
rejestry i umożliwiło bycie słyszalnym? Czy ktoś miał podobny problem (że
kupił 15″ głośnik, bo w jego piecu z 12″ nie było wystarczająco dużo
dołu i ‚mocy’)? A może to kwestia basu? Gram na Peavey’u Grind Bass V, który
nie słynie z najlepszych przystawek – chociaż sygnał ma całkiem mocny.

Załączniki

-

Jak Ty oceniasz wpis?

Wiesz po co są te ikonki?

Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 5

  1. najpierw spróbuj taki zestaw przed zakupem, co by potem nie płakać nad
    straconą gotówką. Na mój gust to chyba lepiej Ci preamp wymienić w basie,
    taniej wyjdzie.
  2. a jak się ustawiasz na wzmacniaczu?

    może potrzebujesz więcej srodka żeby się przebic przez zespół, z wycietym
    srodkiem i przy jednym glosniku

    faktycznie może być slabo
  3. @konik_mekr: Witam wszystkich, jestem posiadaczem combo Box Taurus Sl-12. Dodam, że bardzo z niego zadowolonym,




    Witam! Miałem kiedyś malucha i też byłem z niego zadowolony, do puki nie
    wsiadłem do Poloneza.

    @konik_mekr: Gram na piątce, w zespole grającym ciężką muzykę i mam wrażenie, że mój piec niekoniecznie radzi sobie z przebiciem się przez zespół.




    Co stało na przeszkodzie by rozkręcić się na dziesiątkę?

    @konik_mekr: Wczoraj grałem koncert wyjazdowy na starszym Boxie, bodajże 2012;). Aby wydobyć z niego słyszalny dźwięk, musiałem rozkręcić się aż do przesterowania.




    Jakim cudem nastąpiło przesterowanie jeżeli w opisie producent podaje że
    piec ma wbudowany limiter?

    • moc: 200W RMS

    • głośnik: 12" Celestion + ceramiczny tweeter

    • regulacja: Gain, Volume, Bass, Treble

    • funkcja High-Cut przydatna przy basach z przetwornikami piezo

    • podbicie wysokich tonów przyciskiem PRESENCE

    • przycisk PUNCH eksponujący instrument

    • przycisk DBS wzmacniający brzmienie basów

    • wbudowany limiter

    • wyjścia: głośnikowe, liniowe, słuchawkowe

    • pętla efektów

    • wymiary: 600 x 465 x 368 mm

    • waga: 22 kg

    Praktycznie jest to nie możliwe

    Czyżby znowu was oszukano, to normalka, muzykom można wcisnąć wszystko,
    nawet gówno zapakowane w śliczny papierek za ponad 3 kafle.

    @konik_mekr: Czy to wzmocniłoby moje dolne rejestry i umożliwiło bycie słyszalnym?




    Zastosowanie dodatkowego głośnika 15 cali pozwoli na wydobycie niższych
    partii, bowiem dwunastka nigdy nie odda tego co piętnastka, na dodatek
    podniesie się skuteczność zestawu.

    To co planujesz jest bardzo korzystnym rozwiązaniem. Firma Roland miała taki
    piec basowy przez bardzo krótki okres, nazywało się to Cervin R600,
    www.acapella.harmony-central.com/showthread.php?2812402-FS-FT-Carvin-R600-Bass-Combo-w-pics
    ale szybko wycofała się z produkcji, bo był tak dobry, że stał się
    wielkim zagrożeniem dla wszystkich pozostałych pierdziawek.

    Połączenie kilku średnic głośników, wpływa na wzbogacenie się brzmienia
    zestawu, bowiem każda średnica ma inna barwę, dla tego taki zestaw,
    brzmieniowo przebije każdy piec z jednym garem.

    Tylko nie nie kupuj gotowca, kup głośnik 15 cali zbuduj skrzynkę, wrzuć do
    środka samą końcówkę mocy i wyjdzie to kilka razy taniej.
  4. Taaak, grałem na Fenderze Bassman 400 (chyba), z paczkami 4x10 i 15", grało
    to o niebo lepiej, niż Box - no ale póki co to mi wystarczy:).

    A odnośnie dokupowania, na necie wisi kolumna Boxa z 15" głośnikiem i
    myślę nad nią - choćby ze względów wizualnych, bo piecyk ma tak
    skonstruowane nóżki, by pasoały w otwory na kolumnie;). więc wyglądałoby
    to jak jeden zestaw;). Ale w sumie nie zaszkodzi popytać się lokalnych
    twórców, ile by wziął za zrobienie takiej paki na wymiar:). A jeśli chodzi
    o przestery, to może to wina mojego basu (chociaż wątpię, na wspomnianym
    fenderze brzmienie było czyściutkie) - ale nie mam jak tego sprawdzić, sam
    mam jeden bas, a koledzy, którzy mają piątki, niechętnie pożyczają...
  5. @konik_mekr: Taaak, grałem na Fenderze Bassman 400 (chyba), z paczkami 4x10 i 15", grało to o niebo lepiej, niż Box - no ale póki co to mi wystarczy:)..




    To że grałeś na takim zestawieniu o niczym nie świadczy, bowiem to nie jest
    tylko kwestia dołożenia drugiej kolumny, cały widz polega na tym, że przed
    wejściem na drugi głośnik trzeba wstawić odpowiedni filtr, który rozdzieli
    pasmo pomiędzy tymi dwoma kolumnami, w Cervinie są dwie końcówki mocy, a na
    wejściu tak zwany crosver, to nic innego jak odpowiedni filtr o sporej dobroci
    z podziałem częstotliwości na dwa pasma, za tym dopiero są końcówki mocy
    i odpowiednie głośniki.

    @konik_mekr: A odnośnie dokupowania, na necie wisi kolumna Boxa z 15" głośnikiem i myślę nad nią - choćby ze względów wizualnych, bo piecyk ma tak skonstruowane nóżki, by pasoały w otwory na kolumnie;). więc wyglądałoby to jak jeden zestaw;). Ale w sumie nie zaszkodzi popytać się lokalnych twórców, ile by wziął za zrobienie takiej paki na wymiar:).




    Zlecenie robienia kolumny zazwyczaj wychodzi drożej niż kupcze, dzisiejsze
    chińskie masówki są faktycznie prawie za darmo, jedynie jak byś sam się
    wziął do zrobienia tego, to powinno wyjść taniej, ale ogólnie pomysł
    dokupienia drugiej kolumny jest strzałem w dziesiątkę.

    @konik_mekr: A jeśli chodzi o przesterowanie, to może to wina mojego basu (chociaż wątpię, na wspomnianym fenderze brzmienie było czyściutkie) - ale nie mam jak tego sprawdzić, sam mam jeden bas, a koledzy, którzy mają piątki, niechętnie pożyczają...




    Nie kombinuj, bo to na pewno nie jest wina gitary, nie ma takiej opcji żeby
    gitara przesterowała, z gitary wychodzi zawsze czysty sinus, problem leży w
    elektronice wzmacniacza, czyli w zbyt niskiej dynamice wejściowej stopnia
    wejściowego, lub przesterowaniu końcówki mocy. Jeżeli problem występuje
    przy twojej gitarze, to znaczy że napięcie wyjściowe przetworników jest
    większe niż tego Fender i jeżeli twoja gitara nie posiada elektroniki
    aktywnej, to znaczy że twoje przetworniki są zdecydowanie lepsze niż w tym
    Fenderze, ale jeżeli w gitarze masz elektronikę aktywną zasilaną
    bateryjką, to znaczy że masz najgorsze przetworniki, a sygnał jest
    wzmocniony dodatkowym przedwzmacniaczem, jest to największe dziadostwo, pomimo
    co reklamują sprzedawcy i nieznający zagadnienia operatorzy sprzętu, temat
    rzeka i inna bajka.

    Uważam że Twój wzmacniacz wcale nie ma wbudowanego limitera, tak jak to
    podaje producent, Przestali je wkładać wdano temu, dla tego bo z limiterem
    wzmacniacz staje się teoretyczni nie zniszczalny, tak jak na przykład Vermona
    100, ma 40 lat i dalej chodzi, podstawiłem kiedyś pod to sygnał z generatora
    20V celem celowego przesterowania, nie przesterowało się, a wiesz ile wchodzi
    na końcówkę mocy, 775mV, max 1V. Limitery stosują, ale w sprzęcie gdzie
    moce są w kilowatach, a wzmacniacze są na prawdę drogie, Twój ma się
    popsuć po skończeniu gwaranci, a Ty masz kupić następny, niestety, takie
    są założenia producentów, jest to smutne ale prawdziwe, ale trzeba
    przyznać że jest ładny. Co do gitar pięciu strunowych: potrzebują one do
    poprawnego otworzenia tej piątej struny minimum gara 15 cali, czym niższa
    częstotliwość tym membrana potrzebuje większego wychyłu, a czym średnica
    głośnika mniejsza, tym skok membrany większy i to jest odwieczny problem do
    odtworzenia poprawnie częstotliwości akustycznych, o których bardzo mało
    piszą w literaturach.
Napisz odpowiedź