Jaka Kolumna Do Wzmaka Ampega

jaka kolumna do wzmaka ampega??

Stoję przed wyborem kolumny do wzmacniacza Ampeg SVT 3Pro, kierując się poszukiwaniem ciepłego i płynnego basu, zbliżonego do brzmienia basu w Limp Bizkit, lecz cieplejszego. Analizuję kilka modeli, biorąc pod uwagę jakość dźwięku, pasmo przenoszenia i ryzyko przesterowania.

Bede nabywał niedlugo chyba uzywane SVT 3PRo. I teraz pytanie zalezy mi na
bardzo ladnym dole, gładkim nie koniecznie selektywnym, dziwek ma być plynny
trudny do artykulacji. Cieply sound gora tez l;adna a le dół
najwanziejszy.

Troche jak bass w Limp Bizkit tylko cieplej.

Bedzie wzmacniacz ampega svt

i pytanie jaka kolumna do tego??

Mam kilka typów

a)
www.maczosbass.pl/index.php?goto=shop&man_id=143&cat_id=5&prod_id=2535

w tym przypadku nie wiem jak bedize brzmiala z wzmakiem ampega czy się zgra…a
narazie cięzko szukam fdzie moglbym ją ograć.

b)
www.maczosbass.pl/index.php?goto=shop&man_id=26&cat_id=5&prod_id=388

tu mam obawe o pasmo p[rzenoszenia niskich częstotliwości czy nie jest neico
za małe… czy nie będę miał probelmu i nie bedize to to co chce
osiągnąć.

c)
www.maczosbass.pl/index.php?goto=shop&man_id=26&cat_id=5&prod_id=409
tu tak samo jak wyzej choc nie co lepiej, ale dorzej

d)
www.maczosbass.pl/index.php?goto=shop&man_id=26&cat_id=5&prod_id=392

tu znowu psamo górne jest bardzo obcięte.. nie zalezy mi na nim ale jednak
brak wysokotonowego lgosnika je strasznie ogranicza.

e)
www.maczosbass.pl/index.php?goto=shop&man_id=36&cat_id=5&prod_id=567

rozwiązanie nisko budżetowe, o dobrym pasmie przenoszenia, ale boje się ze
mogą być szumy i brzydki dźwięk jak za bardzo rozkręce wzacniacz..kolumna
zle będzie brzmiec

Bardzo mi też zalezy właśnie żeby uniknac przesterowania sygnału ..gram w
slace na ash donie co prawda electric blue ale nowsze tez sa dlamnei okropne…
tną k*ewska sygnał..ich sound jest ostry … a mi zalzy na plynnosci …

Bass ma stanowic laddne tlo

Jaką kolumnę powinienem wybrać do wzmaka Ampega? Będę niedługo kupował SVT 3Pro, chcę bardzo ladny dół, sięgający, gorący i bez przesterowania, jaka kolumna będzie najlepsza?
Jaka jest najlepsza kolumna do wzmaka Ampega przy bassie? Mam plan kupić używane SVT 3Pro, potrzebuję ładnego czystego dźwięku z przepływnością, który nie będzie przesterowany. Gdzie szukać kolumny dla wspomnianego wzmaka?
Jaki głośnik będzie najwłaściwszy do wzmacniacza Ampega w basie? Planuję zakup używanego SVT 3Pro. Chcę aby dźwięk był płynny, gorący i podobny do bassu w Limp Bizkit. Na co zwrócić uwagę wybierając kolumnę?
Potrzebuję wybrać odpowiedni głośnik dla wzmaka Ampega przy bassie. Który wybór będzie najlepszy? Chcę osiągnąć ładny ciepły dźwięk z pianką na dole i lśniącą górą. Jakie czynniki powinienem rozważyć przed dokonaniem wyboru?
Którą kolumnę do wzmaka Ampega powinienem wybrać dla bassu? Planuję kupić SVT 3Pro wkrótce, potrzebuję czystego, przepływowego dźwięku, który nie będzie przesterowany. Gdzie mogę znaleźć taką kolumnę?
Jaki jest najlepszy głośnik do wzmaka Ampega dla bassu? Mam zamiar kupić używane SVT 3Pro i chcę mieć ładny, ciepły dźwięk z pianką na dole i lśniącą górą. Może mi ktoś poradzić, który wybór będzie najlepszy?
Którą kolumnę powinienem wybrać do wzmaka Ampega dla bassu? Mam zamiar kupić używane SVT 3Pro, potrzebuję przyjemnego, płynnego, gorącego dźwięku z pianką na dole i lśniącą górą. Jakich głośników szukać?
Jaka kolumna będzie odpowiednia do wzmaka Ampega dla bassu? Wkrótce planuję zakup używanego SVT 3Pro, chciałbym uzyskać płynny, gorący dźwięk z pianką na dole i lśniącą górą. Co powinienem zrobić, aby dokonać właściwego wyboru?
Jaką kolumnę wybrać do wzmaka Ampega dla bassu? Mam zamiar kupić używane SVT 3Pro, i potrzebuję ciepłego, przyjemnego dźwięku z pianką na dole i lśniącą górą. Jakie głośniki powinienem rozważyć przed dokonaniem wyboru?
Jaka kolumna będzie właściwa do wzmaka Ampega dla bassu? Planuję zakup używanego SVT 3Pro, potrzebuję ciepłego, płynnego dźwięku z pianką na dole i lśniącą górą. Co powinienem zrobić, aby znaleźć właściwe głośniki?

Podziel się swoją opinią
pink beauty
pink beauty
Artykuły: 0

36 komentarzy

  1. kup sobie jakiegoś EBSa lub ktoregos z tych ampegow (ta druga – BSE bardziej mi
    się wydaje sensowna) ewentualnie Soundmana. mój znajomy sobie zamowil i gralo
    mu to… no zaje*****.

    wykonuje kolumny na zamówienie. zainteresowani proszę

    kontaktowac się na PW.

  2. W sumie to przyłączę się do pytania. Jestem na skraju kupienia tego
    wzmacniacza. Ludzie podpinają do niego pakę Ampega SVT 410HLF z 500W/4ohm
    (przy czym wzmacniacz ma 450W/4ohm, co burzy harmonię 2x większej mocy paczki do
    wzmacniacza). W sumie teoretyczna skuteczność tej paczki nie jest jakaś
    rewelacyjna (98 dB), ale nie wiem na co ją stać. Za tę samą kasę byłaby
    paczka BOXa na neodymach 900W (4 ohm, 103 dB). McGregor, Ty chyba na niej
    grałeś, nie? Generalnie to bardzo mi się podobał sałnd z wyżej
    wymienionego zestawu Ampega. Może ktoś wie jakby działała konfiguracja
    Ampeg-BOX? 🙂

    Zalecam się ku 4×10″ + gwizdek.

  3. to sproboj sobie 8×10 ampega. bije ta 18″ basem az milo. to kolumna na
    najpotezniejszym dziwekiem jaki slyszalem.

    mnie tez zastanawia konfiguracja ampeg-box…

  4. Z tego, co wiem, to seria BSE jest nieco mniej chwalona od serii SVT. Na pewno
    jeśli chodzi o głowy. Jak jest naprawdę z kolumnami, to nie wiem, ale
    przyznam, że jak widziałem Ampegi na scenach, to tylko SVT.

  5. A ja mam przerobionego LDMa i gada przyzwoicie (celestion truvox) :mrgreen:

    Ale w przyszlosci będzie 4×10 Trace Elliota.

  6. @Demanufacture: to sproboj sobie 8×10 ampega. bije ta 18″ basem az milo. to kolumna na najpotezniejszym dziwekiem jaki slyszalem.

    mnie tez zastanawia konfiguracja ampeg-box…

    Ta, tylko ile waży i ile kosztuje?

    @bart77: A ja mam przerobionego LDMa i gada przyzwoicie (celestion truvox) :mrgreen:
    Ale w przyszlosci będzie 4×10 Trace Elliota.
    ————————————
    Ibanez Roadstar II –> Ampeg SVT-III

    SVT III ma 350W na 4 ohm? Jakie parametry ma ta Twoja paczka i jak sprawdza
    się na próbach/koncertach?

  7. A grał ktokolwiek na tej osiemnastce? Bo mnie się przytrafiła przygoda z
    osiemnastką Edena [url]www.maczosbass.pl/images/products/thumbnails/904.jpg[/url] i przyznam, że
    dół łaskocze w kiszki, ale mam kolesia. który chwalił się, że grał na
    jakimś plenerowym soundsystemie z kolumną SWR Big Ben [url]www.maczosbass.pl/images/products/2389/1.jpg[/url] i podobno jeszcze
    straszliwszy wyziew. Ciekaw jestem czy ktoś miał takie doświadczenie w
    praktyce.

  8. Kiedys jak grałem miałem w salce do dyzpozycji właśnie wzmacniacz Ampega SVT 3 Pro
    plus paczki 4*10 i 1*15 te najpospolitsze czyli SVT 410HE i SVT 15E. Musze
    powiedziec, ze to urywalo dupe az milo. Cokolwiek się chcialo to mialo. Mocny
    dol i dynamiki nie brakowalo, można tez było na odwrot. Takie basowe laskotanie
    się wydobywalo. Nie testowalem tego na jakimś zawodoowym sprzecie czy coś.
    Gralem na nim na Rockbassie i jakimś starym Ibanez japonskim bodajze sr 1000
    (było coś takiego kiedyś, dawno temu). Mimo nie jakiegoś mega pro bassu wzmacniacz i
    paczki gadaly/laskotaly przyjemnie. Na gitarach w ogóle galkami nie krecilem
    tylko na wzmaku i było mega. Ale musle, ze jak podepniesz te 4*10 tak jak w
    linku podawales to takiego dolu jakiego chcesz mozesz nie uzyskac.

    ______________________________________________________________

    The Gods Made Heavy Metal And They Saw That It Was Good!

    They Cant Stop Us Letem Try, For Heavy Metal We Will Die!

  9. Allo

    A ja myślę, że podstawą jest dobra gitara.

    Potem wzmacniacz a na końcu paczka.

    Jak gitara generuje dupiaty sound, to nie masz co wzmakiem „wykręcać”.

    Mój zestaw:

    Gitarka: Fender Am Deluxe 97

    Wzmak: Eden WT-400

    Paka: Ampeg 410HLF (seria classic)

    Chyba najczęściej spotykany zestaw sceniczny to 8×10 – wynika z wystarczalnej
    wyrazistości przy odpowiednim basie – zasada jest taka:

    Im większa powierzchnia membrany tym większy bas ale mniejsza
    dynamika(nazwijmy to że dużo dmuchu ale mało ataku), ale im mniejsza masa
    wisząca na cewce (i mniejsza pow. membrany-mniejsze opory powietrza) tym
    szybszy atak.

    Co do 18″ głośnika:

    Taki zestaw ma sens w przypadku wzmacniacza stereo – rozbijasz niskie
    częstotliwości na 18 a niski środek wzwyż na 4×10.

    W klubie na samej 18 nie pograsz bo bas szklanki porozbija a słychać będzie
    tylko jedno wielkie BUUUUUUU.

    Na scenie kapela też nie będzie miała z Ciebie pożytku, bo też będzie
    wielkie BUUUU a tu raczej idzie to, że masz być sekcją rytmiczną z bębnami
    – czyli rytm i dźwiek – pomost pomiędzy gitarami a perką.

    Jak będziesz tylko buczał to co to za dźwięk.

    Suma sumarum:

    mój typ – jakiakolwiek 4×10 lub 6×10 (choć ta to już dość uciążliwa w
    transporcie.

    Na rozbudowę – 4×10 najpierw a potem dokupić 15. Wystarczająco Ci
    zagada.

    Pozdrawiam

    Jarek

  10. ewentualnie dwie 4×10. Osobiście uważam takie rozwiązanie za bardzo
    konkretne i lepsze niż dodatkowa 15″ aczkolwiek jeżeli rozpatrujemy to w
    jednej serii danej firmy to może być droższe.

  11. Trzeba poprosić Mc by zbadał te połaczenie ampeg-box..bo ja tez mam zamiar
    svt3pro albo mese 400 kupić i nie wiem co pod to podpiąć..

  12. @holjarek:

    W klubie na samej 18 nie pograsz bo bas szklanki porozbija a słychać będzie tylko jedno wielkie BUUUUUUU.
    Na scenie kapela też nie będzie miała z Ciebie pożytku, bo też będzie wielkie BUUUU a tu raczej idzie to, że masz być sekcją rytmiczną z bębnami – czyli rytm i dźwiek – pomost pomiędzy gitarami a perką.
    Jak będziesz tylko buczał to co to za dźwięk.

    Jarek

    Do tej osiemnastki Edena miałem paczkę (też edena) 2×12. paczka miała i
    ogrom dołu i była dość szybka. Eden chwali się też, że robi „najszybszą
    osiemnastkę na świecie”. Teraz żałuję, że nie spróbowałem jak (i czy w
    ogóle) gada ta sama osiemnastka. A szkoda bo nie wiem czy będę jeszzce miał
    okazję przeprowadzić taki eksperyment.

  13. Witam wszystkich, jestem tu nowy i za razem poczatkujacy forumowicz. Mam
    właśnie ampega SVT 3 pro. Moze pomoge w tym, że niedawno nabyłem do niego
    pake svt-410HLF i nie był to strzał w 10tke, poniewaz jest stanowczo za
    słaba do 3 pro… Po podkręceniu na polowe przy szarpaniu na wyzszych
    dzwiekach zapala się w kolumnie zarówka (czyli bezpiecznik) informujaca o zbyt
    duzej sile sygnału ze wzmacniacza, tez mogło to być spowodowane moim Ibanezem
    BTB-405QM gdyż ma aktywne pikapy ale tego do konca nie udało mi się
    sprawdzic. Że tak powiem na próby się nadaje ale na koncercie znikam:(( W
    najblizszym czasie zmienie ja na SVT 810E, ona ma 800W przy 4ohm w mono wiec
    może być dobrze, ale jak przetestuje to powiem. Mam nadzieje ze choć troszke
    pomogłem

  14. Tu nie chodzi o to ile mocy ma paczka… chodzi o jej parametr zwany
    skutecznością. HLF nie jest zbyt głośną paczką gdyż ma niską
    skuteczność. Moc paczki to tyle ile ona może wytrzymać. Drugim parametrem
    jest moc wzmacniacza ale chyba tutaj nie muszę tłumaczyć zbyt tego faktu.
    Natomiast między końcówką mocy a końcówką mocy jest różnica… ampegi
    (te z tranzystorową końcówką mocy) nie należą do zbyt dobrze
    wykorzystujących moc sporo z niej przepada na niepotrzebne częstotliwośći.
    brak filtrów, zerowa kompresja no i bardzo słabe oddawanie częstotliwości
    bazowych (zupełnie na odwrót jest w np SVT CL).

    do tego wzmacniacza potrzebujesz skutecznej paki po prostu. a to że żarówka się
    zapala przy wyższych dźwiękach to normalne 😉 nie przejmuj się tym.

  15. Ja osobiście wszedłem w posiadanie Ampega SVT 2p (od Demanufacture ) i paczki 210 +
    horn od Demanufacture 🙂 i jak mam być szczery jest zajezacnie. Jestem strasznie
    zadowolony z takiego zestawu. W najbliższym czasie będę chciał zakupić
    dodatkową identyczną kolumnę. Cały aktualny zestawik daje mi to co
    chciałem, na moim Ibanez SB1200 spisuje się świetnie do zabawy, a na
    Roadstarze do grania z kapelą.Jest to rozwiązanie dużo bardziej mobilne niż
    większe kolumny, a wcale nie brakuje mu mocy. Taki zestaw mogę polecić w
    100%, kto będzie na zjeździe w wa-wie będzie mógł się przekonać.

  16. to co opisujesz pink beauty przynosi mi na mysl ampega classic 4×10 grałem
    kiedyś sztuke na tym z svt3-pro i tak to odczulem… oczywiście bez korekcji
    „pod siebie” nie podobalo mi się to brzmienie.

    Noisy Box instrumentalne kolumny głośnikowe

  17. Hej,

    Też jestem nowy 😉

    I ma mpytanie, może ktoś może mi doradzić?…

    Mam SVT3 Pro a do tego SVT 410HLF. brzmieniowo ten zestaw mi bardzo odpowiada,
    świetnie gada z móją gitarą.

    Ale przewożenie tego… masakra.

    Chcialbym więc kupić mniejszą i lżejszą kolumnę, nawet kosztem utraty
    brzmienia (lepiej mieć gorsze brzmienie ale być mobilnym niż cieszyć się
    nim tylko w domu 😉 )

    co mi doradzacie – kupno B 410HE

    http://www.maczosbass.pl/index.php?goto=shop&man_id=26&cat_id=5&prod_id=407
    czy może

    B 115E

    http://www.maczosbass.pl/index.php?goto=shop&man_id=26&cat_id=5&prod_id=406
    ?

    A może za ok. 2 tysie można kupić jakąś kolumnę, która będzie fajniej
    gadala niż te ampegi z serii B?

    z góry wielkie dzięki za pomoc!!!

  18. jeśli zależy ci na mobilności to może rozejrzyj się za jakąś kolumną na
    neodymowych głośnikach są lżejsze i dość mocne, tylko nie wiem czy
    brzmieniowo by ci odpowiadało

  19. @kazik2306: Witam wszystkich, jestem tu nowy i za razem poczatkujacy forumowicz. Mam właśnie ampega SVT 3 pro. Moze pomoge w tym, że niedawno nabyłem do niego pake svt-410HLF i nie był to strzał w 10tke, poniewaz jest stanowczo za słaba do 3 pro… Po podkręceniu na polowe przy szarpaniu na wyzszych dzwiekach zapala się w kolumnie zarówka (czyli bezpiecznik) informujaca o zbyt duzej sile sygnału ze wzmacniacza, tez mogło to być spowodowane moim Ibanezem BTB-405QM gdyż ma aktywne pikapy ale tego do konca nie udało mi się sprawdzic. Że tak powiem na próby się nadaje ale na koncercie znikam:(( W najblizszym czasie zmienie ja na SVT 810E, ona ma 800W przy 4ohm w mono wiec może być dobrze, ale jak przetestuje to powiem. Mam nadzieje ze choć troszke pomogłem

    Mam identyczny zestaw(head+paka+wiosło) nigdy nie miałem problemu ze zbyt
    mocnym sygnałem. Dziwne

  20. Witam

    Nabyłem Ampega SVT 5 PRO i w związku z tym kupuje kolumna… ale jaką?

    Napaliłem się na Markbassa CL104 (jest ten model używany na allegro), ale
    nie wiem jak to zagada. Ogrywałem combo markbassa no i grało z*ebiście.
    Dobry wybór? Proszę doradźcie. 😛

    Pozdrawiam Krystian

  21. Tylko, że z paczkami Ampega jest pewien problem….

    … problem, który w pełni rozwiązuje tylko 810E 😛

  22. Witam, podpinam się do tematu. Nosze się z zamiarem zakupu Ampega SVT 3 Pro i
    chciałbym do tego jakaś zacna kolumnę 4×10 do rockowego, skocznego grania. Co
    polecacie? Najchetniej do 2500zł Ampeg SVT 410 HE się nada?

  23. Noisy Box 4×10 Eminence gamma10+horn jak Ci nie straszna waga 🙂 lub zestaw
    2×10+1×15.

  24. @diyManiek: Noisy Box 4×10 Eminence gamma10+horn jak Ci nie straszna waga 🙂 lub zestaw 2×10+1×15.

    I warto w to to zainwestowac ?:D

  25. A ogrywal ktoś może Ampega z paka SWR Golliath III?? Jak wrazenia, bo
    slyszalem, , że jest to wtedy mniej basowe i ma malo ciepla.

  26. A ja mam pytanie w drugą stronę – ogrywał ktoś kiedyś SWR SM400 z paczką
    Ampega? Może być SVT 🙂

  27. Odswiezam temat gdyz potrzebuje kupić pake i to jak najszybciej :/

    Mam Ampega SVT-3 Pro i…jaka kolumna? Pytam się tylko i wylacznie o 4*10 bo
    poszukiwania lodowki już rozpoczate 🙂 Ale jeśli jej nie znajde będę zmuszony
    kupić 4*10.

    Gram techniczny death metal (odnosnik w sygnaturce), potrzebuje paki, , która
    będzie bardzo klarowna, a przy tym z mocnym wykopem i zapasem dolu. Przede
    wszystkim selektywna i mocna. Ktora nie będzie mulila przy szybkich
    przebiezkach, a , która pod struna B odezwie się jak niedzwiedz 🙂

    Cena? Po prostu piszscie. Nie chce kupić polsrodka, potrzebuje czegoś na lata
    🙂

    Z góry dzięki za pomoc 🙂

  28. Chwalę sobie deathmanufacture z svt3pro :). Mimo ze nie gram death metalu.
    Półśrodek to to nie jest. Struna b w ltd b-155dx brzmiała super (dopóki
    była świeża). Teraz gram na czwórce i mój zestaw gra dokładnie tak jak
    powinien brzmiec bas w rocku (moim zdaniem). Za swoją dałem 2400zł,
    polecam.

    http://www.basscity.eu/user-2.html ten pan zaprojektował tą paczkę z myślą o
    ciężkim graniu. Odezwij się do niego 🙂

  29. Będąc od niedawna użytkownikiem lodówy,zauważam ,że do uzyskania
    potężnego i klarownego dołu wcale nie trzeba używać piętnastki:)…To co
    usłyszałem przestrajając mojego czterostrunowego sting raya z E do D,to

    był dźwięk prosto z czarnej dziury.Gitarzysta powiedział ,że na tym niskim
    D można się po prostu położyć:)

    Grałem wcześniej na 15″ oranżu,15″ ampegu jakichś 2×12″ ale w żadnym
    wypadku niskie dżwięki nie były tak cholernie czytelne…svt 810 heritage nr
    86:):)..Także myslę ,że warto zastawić nerki i wątrobę żeby to mieć:)

Możliwość komentowania została wyłączona.