Skale – o co chodzi ?

Czytam różne fora i niezupełnie rozumiem. W skalach o to chodzi, żeby
zapamiętać nazwy dźwięków wydawanych przez gitarę na danym progu, na
danej strunie. A tworząc riffy/improwizując kierować się tymi dźwiękami
które do danej skali należą? Dobrze rozumiem ?

będę wdzięczny za pomoc

Załączniki

-

Jak Ty oceniasz wpis?

Wiesz po co są te ikonki?

Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 10

  1. @Remblej: W skalach o to chodzi, żeby zapamiętać nazwy dźwięków wydawanych przez gitarę na danym progu, na danej strunie.


    Nie. To musisz umieć tak czy owak.

    @Remblej: A tworząc riffy/improwizując kierować się tymi dźwiękami które do danej skali należą?


    Mniej więcej. Ograniczasz sobie wydawane przez siebie dźwięki
    do tych wewnątrz skali, żeby

    a) nie zepsuć nagle klimatu utworu nieczystym dźwiękiem (chyba, że
    celowo),

    b) łatwiej komunikować się z innymi przy improwizacji. "Gramy w a mol" i
    improwizujecie.

    To tak w największym możliwym skrócie.
  2. 1. i miałbym jeszcze pytanie, czy nauczyć się wszystkich dźwięków na
    gryfie czy lepiej najpierw tylko tych które należą do skali, która mnie
    interesuje ?

    2. I nauczyć się dźwięków na każdym progu jak tu:
    www.imageshack.us/photo/my-images/15/bassboard.jpg/

    czy tylko pełne dźwięki jak tu:
    www.imageshack.us/f/810/20152.gif/
  3. Graj i się nauczysz. Lepiej nauczyć się schematów, zauważ że np. oktawa
    to 2 struny niżej i 2 progi bliżej mostka, wykorzystaj strój kwartowy. Skala
    x dur to skala Y dur przesunięta o n progów.
  4. Żeby mieć świadomość tego co grasz i móc komunikować się z innymi
    grającymi musisz znać wszystkie nazwy. Na początek naucz się gdzie leżą
    wszystkie dźwięki bez krzyżyków i bemoli, czyli skali c mol. Naucz się ich
    nazw i pododawaj sobie krzyżyki w lukach pomiędzy "pełnymi" dźwiękami.

    Powodzenia.
  5. @J and D JD110: dźwięki bez krzyżyków i bemoli, czyli skali c mol.




    Ekhm.
  6. Moll, Dur, jeden pies ;-)
  7. Naucz się najpierw dźwięków na gryfie (wszystkich), następnie budowy
    akordów, następnie skali modalnych. Wtedy każdy kolejny krok będzie
    podparty wcześniejszym. Skale to jednak skok na głęboką wodę bez
    wcześniejszych podstaw.
  8. Prawda, dopiszę się do Dante że, po poznaniu dżwięków dobrze jest się
    nauczyć nut (muzyk używający tabów to nie solidny muzyk); a po tym naucz
    się akordów ale przed nimy gamy i mol to wtedy akordy będziesz widział bez
    problemów (w nutach to również widać dziecinnie prosto) :>.
  9. @Michal II:

    @J and D JD110: dźwięki bez krzyżyków i bemoli, czyli skali c mol.



    Ekhm.


    Oj. Będę się biczować.
  10. Dla wyjaśnienia autorowi tematu (bo takowe nie padło w końcu) kolega miał
    na myśli skalę C-dur, tudzież A-moll.
Napisz odpowiedź