Zapamietanie rozmieszczenia dzwiekow

Mam pewien problem.

Otoz nie potrafie zapamietac rozlozenia dźwięków na gryfie, co bardzo
przeszkadza mi w nauce teorii.

Macie jakieś sprawdzone sposoby aby to ogarnac? Jak wy się uczyliscie? Mam
nadzieje ze nie trzeba po prostu się tego wkuc..

Jak mogę sobie poradzić z problemem, który mam z zapamiętaniem rozłożenia dźwięków na gryfie?
Czy macie jakieś pomysły na to, jak nauczyć się teorii muzycznej i zapamiętać rozmieszczenie dźwięków?
Jak mi pomóc w nauce teorii, jeśli mam problem z zapamiętaniem rozmieszczenia dźwięków na gryfie?
Czy jest jakiś skuteczny sposób, aby zapamiętać miejsce dźwięków na gryfie?
Jakie są najlepsze metody nauki teorii muzycznej i rozłożenia dźwięków na gryfie?
Czy ktoś ma sprawdzone sposoby na naukę rozmieszczenia dźwięków na gryfie?
Jak wy uczyliście się teorii muzycznej i zapamiętaliście rozmieszczenie dźwięków na gryfie?
Czy istnieją skuteczne sposoby na naukę rozłożenia dźwięków na gryfie bez konieczności wkuwania je napamięć?
Co mogę zrobić, aby lepiej zapamiętać miejsce dźwięków na gryfie?
Jakie metody nauki są najlepsze, aby nauczyć się teorii i zapamiętać rozmieszczenie dźwięków na gryfie?

Podziel się swoją opinią

22 komentarze

  1. A grasz z nut czy z tabulatur? Jeśli z tabulatur to nic dziwnego, one
    rozleniwiają. Jeśli z nut to…dziwne…Ktoś (chyba Dante) polecał w czasie
    grania utworu zatrzymać się w pewnym momencie i ustalić jaki dźwięk się
    gra.

  2. gram roznie, ale rzeczywiscie więcej z tabow:)

    Nuty doprowadzaja mnie do szalu. A to od nich zaczynalem

  3. Ja przestałem grać z tabulatur – polecam. I bardzo szybko nauczysz się
    dźwięków, sam widzę po sobie. Powodzenia

  4. sprobuje. Aktualnie przerabiam szkole mayonesa wiec usune czesc z tabami i
    wroce do Poplawskiego.

    Dzieki

  5. @halabala: C D E F G A H C – wystarczy zapamiętać 😀

    Ja przez to już nie potrafię normalnie, bez zastanowienia powiedzieć
    alfabetu!: d

    Poza tym – było na forum sporo na ten temat, chyba nawet któryś z
    forumowiczów napisał program ułatwiający naukę dźwięków – polecam
    użyć wyszukiwarki.

  6. @Frytas: czyli jednak trzeba zakuwac.. Macie może jakieś cwiczenia?

    przerób koło kwintowe i będziesz miał to wszystko głęboko w d*pie

    tak po prostu pomaga 🙂

  7. znalazłem i taki o ktorym mowiles ale tylko we flashu a ja nie mam stalego
    dostepu do internetu.

    Dzieki

  8. @halabala: C D E F G A H C – wystarczy zapamiętać 😀

    A gdzie dźwięk B?

    Podpowiem, TAM GDZIE POWINIEN BYĆ!! CZYLI C D E F G A B C!

  9. Mazdah, proszę Cię, nie zaczynaj, bo nie masz racji, nie raz było
    wałkowane, jesteśmy w Polsce i potrzebujemy dźwięku H, żeby było hes i
    his. Z b bes i bis nie zrobisz, kilku wieków budowania teorii muzycznej nie
    przeskoczysz.

    Dziękuje za uwagę.

  10. Zakwas, jakiej teorii muzycznej? Kilka krajów na całym świecie używa
    systemu, który powstał tylko i wyłącznie w wyniku pomyłki pisarskiej.

  11. A niech sobie używają, ja gram rocka i tam nie ma żadnych problemów z
    dźwiękami A/A#/Bb/B#/Cb.

    Muzycy z całego świata (poza Rosją, Polską i Niemcami) też 😛

  12. @zakwas:

    @mazdah: Kilka krajów na całym świecie używa systemu

    I używać będzie dalej. :]

    Być może się mylę, ale jeszcze inne kraję bawią się w przedszkolaków, i
    mają „do, re, mi, fa, sol, la, si, do” (Francuzi, Włosi, Hiszpanie, chyba
    Turcy i ktoś jeszcze), więc jak bierzesz ichsiejsze nuty, to masz np. Koncert
    Si bemol major (B-dur) . Ja tam jestem przyzwyczajony do H, ale jak się bierze
    nuty hamerykańskie czy inne, to się trzeba przestawić. To tak jak z
    językiem – jak czytasz po angielsku, to wiesz, że pisze się „Manchester”,
    czyta się „United” 🙂

  13. @mazdah:
    A gdzie dźwięk B?
    Podpowiem, TAM GDZIE POWINIEN BYĆ!! CZYLI C D E F G A B C!

    Dobrze! Ale to jest skala miksolidyjska 😀

    Poza tym, cieszę się, że się wyróżniamy. Nasze H na zapis nutowy i tak
    nie ma wpływu.

  14. ja się przestawiam w zależności od tego z kim gram. choć wygodniej dla mnie
    jest B.

    b flat ftw!

  15. Wracając na chwilę do rozkładu dźwięków. W czasie walki z improwizacją
    solówki nie ma czasu na zastanawianie się, czy to jest G, czy A. Warto jednak
    wiedzieć, jak rozłożone są interwały skali, którą operujemy, bądź
    (wyższy poziom) interwały, które nam akurat w głowie pasują do kontekstu,
    w którym osadzamy solówkę. Czytając nuty avista też nie musimy w locie
    czytać nazw nutek – wystarczy jechać interwałami.

  16. Dante, dzięki. Kiedys trafilem na ten temat ale pozniej nie moglem go znaleźć.
    W zyciu nie wpadlbym na to , że jest w pogaduchach.

Możliwość komentowania została wyłączona.