Gallien Krueger Gk 700rb Ii 8211 Jaka Kolumna Do Jazzu

Gallien Krueger GK 700RB-II – jaka kolumna do jazzu

Podczas poszukiwań idealnego zestawu do nagłośnienia basu, autor przegląda różne możliwości, w tym wzmacniacz Gallien Krueger GK 700RB-II. Rozważa zakup kolumny dostosowanej do jazzowego brzmienia z budżetem 1500 zł, zastanawiając się nad wyborem między Hartke a produktami Power Sound.

Witam!

Chciałbym w najbliższym czasie zaopatrzyć się w jakiś większy zestaw do
nagłośnienia mojego basu. Przeglądałem wiele wzmacniaczy, kolumn.
Myślałem o Hartke 3500, jakimś używanym Trace Elliocie, aż wreszcie
natrafiłem na Gallien Krueger GK 700RB-II. Do moich potrzeb 320W przy 8Ohm i
480W przy 4Ohm w zupełności wystarcza. Mam okazję kupić ten wzmacniacz
używany w bardzo dobrym stanie. Na stronie producenta jest że ten wzmacniacz
ma „480W to woofer , 50W to horn” więc nie wiem na czym to dokładnie polega.
Problem w tym że nie wiem jaką kolumnę dobrać (chodzi mi tu o 4×10 +
tweeter – wzmacniacz przystosowany jest do tweetera). Mam na kolumnę około 1500zł. Myślałem o Hartke z aluminiowymi głośnikami, ale jakiś
forumowicz wypowiedział się że „brzmi to jakby koń szczał na blachę”
więc trochę mnie to zniechęciło. Słyszałem o takiej firmie jak Power
Sound. Robi ona dość tanie kolumny, istnieje możliwość zamontowania w
takiej kolumnie bezpośrednio przez producenta głośników. Moje pytanie: czy
byłby dobry wybór do tego wzmacniacza sprawić sobie właśnie taką kolumnę
Power Sound z jakimiś dobrymi głośnikami i dobrym tweeterem) – jeśli tak to
jakie głośniki i jaki tweeter. Jeśli nie to co innego możecie polecić w
tej cenie. Jak już pisałem szukam jazzowego brzmienia. Pozdrawiam

Jaką kolumnę do jazzu polecacie do zakupu dla mojego wzmacniacza Gallien Krueger GK 700RB II?
Czy Hartke 3500 byłby dobrym wyborem do nagłośnienia mojego basu, czy może lepiej szukać czegoś innego?
Co myślicie o używanym Trace Elliocie jako opcji dla mojego zestawu?
Czy wiecie, na czym dokładnie polega podział mocy wzmacniacza Gallien Krueger GK 700RB II?
Jaka kolumna w cenie około 1500zł byłaby dobrym wyborem do mojego zestawu z Gallien Krueger GK 700RB II?
Co sądzicie o kolumnach Power Sound do montażu bezpośrednio przez producenta głośników?
Czy Power Sound z dobrymi głośnikami i tweeterem byłby dobrym wyborem w moim przypadku?
Jakie głośniki i tweeter polecacie do kolumny, jeśli zdecyduję się na Power Sound?
Czy powinienem brać pod uwagę inną firmę lub kolumnę, jeśli szukam jazzowego brzmienia?
Czy macie jakieś inne sugestie dotyczące zakupu kolumny i wzmacniacza dla mojego basu?

Podziel się swoją opinią
PunkJazz
PunkJazz
Artykuły: 0

20 komentarzy

  1. Witaj!

    No,no…ostro będzie…a w jakim ty bandzie grasz że taki wzmacniacz chcesz??? (a
    raczej co za koncerty???) Bo piszesz że to ma być zestaw do
    jazzu…hmmm…nie ma wzmacniaczy do jazzu albo do bluesa…albo do metalu 🙂
    Są dobre i zle 🙂

    A jeśli chodzi o paczkę…zdecydowanie odradzam Hrtkacze-to ściema
    jest…klekocze to jak stado bocianów… Ja proponuje takie rozwizanie-albo
    zawodowe combo albo ten wzmacniacz i dobrej klasy paczka (eden albo ampeg)…ale to
    będzie droższa impreza…za 1500 można czasem używkę dorwać…ale nie tej
    klasy. Upieralbym się jednak przy combie (250-300W)

  2. Wiem, że combo jest łatwiejsze w transporcie itp. ale paczka i head to jednak
    co innego.Rozumiem że ten GK to dobry head? A nie byłoby dobrym rozwiązaniem
    przerobienie tej kolumny Power Sound u producenta na jakieś dobre głośniki i
    tweeter?(Przynajmniej na jakiś czas, w przyszłości kupiłbym jakąś GK 410
    RBH). jeśli combo to jakie, bo ja nie wiem co w tej cenie i z takimi
    możliwościami (Boxa nie zabardzo chcę).

    A co myślicie o tej kolumnie:
    allegro.pl/item176538618_kolumna_basowa_eden_nemesis_super_cena_nsp_410.html
    – Troche przekracza moje możliwości finansowe.

  3. GK RB700II (cudo zazdroszcze ci ze go masz… albo bedizesz miał) jest
    wzmacniaczem typu Biamp. Polega to na osobnym wzmacnianiu glosnikow
    niskotonowych i glosnikawysokotonowego.

    do takiego wzmacniacza nie pchaj się w zadnego Hartke ani tym bardziej tym syfem od
    Powersounda. ten wzmacniacz musi mieć pole do popisu. paczka do niego to jedna z
    RBH; kakretnie to RBH410, , która jest cholernie droga. ale brzmienie jazzowe
    spokojnie z tego uzyskasz.

    poza tym te paczki przez ciebie wymienione nie sa paczkami do sprzętu typu
    biamp. najlepiej zlec zrobienei paczki jakiejs firmie albo komus kto się tym
    zajmuje.

    tak zapytam się jeszcze: za ile mozesz dorwac tego galliena??

    PS dlaczego nie chcesz Boxa. jeżeli masz kase to go kupuj. moim zdaniem Taurusy
    spokonie dorownuja wzmakom takich firm jak EBS czy GK. i sa dużo tansze.
    polecam przetestowac combo Taurus 525

  4. @Demanufacture: Taurusy spokonie dorownuja wzmakom takich firm jak EBS czy GK. i sa dużo tansze.

    Porównywanie Boxa z EBSem to…hmmm…bardzo odważne…pozwolę sobie nie
    zgodzić się z tą opiniią.

    A wracając do tematu…jeśli chcesz w pelni wykorzystać możliwości tego
    wzmacniacza (moc,jakość brzmienia i bi-amping) to bardzo mi przykro ale za 1500zł nic nie znajdziesz…

    Do bi-ampingu musisz mieć specjalne pczki-jedna z glośnikami
    średnio-niskotonowymi (np.4×10″) i druga z glośnikami wysokotonowymi…lub
    paczkę przystosowaną do biampingu (dwa niezależne wejścia-jak w sprzęcie
    high endowym do domu)…ale to naprawdę droga przyjemność już jest.

    A jeśli chodzi o tę paczkę Eden Nemesis…ja z czystym sumieniem
    polecam…sam używam combo Nemesis (NC115)…choć to w/g niektórych Eden dla
    ubogich 🙂

  5. Mam okazję kupić tego 700RB-II za 1800zł. Nie stać mnie na taką paczkę
    GK. Nowa – prawie 4000zł. No i tutaj właśnie jest problem. paczka? Istnieje
    jakaś alternatywna paczka do tego wzmacniacza? A jeśli combo to najlepiej
    1×15 bo łatwe w transporcie? Co jeszcze możecie polecic?

  6. Jeszcze parę pytań apropo samej głowy. Czy mogę używać tego wzmacniacza
    bez tego bi-ampingu? I czy jeśli wzmacniacz jest z USA i miał zasilanie 110V
    a jest przerobiony na 220V to jest to bezpieczne rozwiązanie?

  7. aletrntaywa…możesz podlączyć co tylko chcesz…ważne żeby moc była
    zgodna (czytaj odpowiednia) no i jakość…patrz wyżej…bo do tego wzmacniacza
    szkoda lipną paczkę podlączać. Zadziala wtedy zasada najslabszego
    ogniwa…

    A co do combo to nie jest powiedziane że to ma być 15″…może być 2×10″…
    Tak napisalem o tym 15″ combie bo sam używam takiego…i niedlugo mam zamiar
    jeszcze dokupić dodatkową paczkę 2×10″…też nemesis (ok 1500zł.)

    Generalnie 15″ ma więcej basu a 2×10″ gra bogatszym środkiem…

  8. Pytanie o kolumnę do jazzu ma mało sensu, ponieważ wszystko zależy od
    preferencji brzmieniowych. Widziałem funk grany na Ampegach, jazz na Trace
    Elliotach, metal na SWRach. No po prostu reguła nie istnieje.

  9. Mi podoba się brzmienie Pastoriusa oczywiście:D wiadomo że brzmienie to lata
    ćwiczeń ale chodzi mi o dość selektywny ciepły sound

  10. Drogie rzeczy… Właśnie nie stać mnie na to… w sumie nie wiem czy jest
    sens kupowania tego GK 700RB-II. Nie gram tak dużych koncertów. A paczka to i
    ciężka i problem z transportem. Jednak wydaje mi się że najlepszym
    rozwiazaniem chyba będzie combo. Tylko jakie? Chciałbym dość lekkie, z
    opisywanym przezemnie brzmieniem. Bedzie cieżko zapewne… moglibyście coś
    polecić? Oprócz Boxa – jakoś nie jestem do nich przekonany…

  11. tak jak mówisz…combo nie da Ci brzmienia…brzmienie robisz
    sam,palcami…wiadomo ,że instrument,struny i wzmacniacz mają większy lub
    mniejszy wplyw na to co slyszą pózniej odbiorcy ale „sound” masz w palcach i
    w sposobie grania…poszperaj w sięći-sam Jaco w jednej z rozmów opowiada o
    brzmieniu(wszyscy go o to pytali)…i on mówi że brzmienie „robi” palcami a
    na nagraniach wpina się w konsoletę… Wiadomo że na koncertach te jego
    harce to cala masa sprzętu i dwa wzmaki Acousic… zerknij też na film
    „Modern Electric Bass” tam też jest o tym mowa.

    A combo…hmmm…myslę że wystarczy po prostu dobrej klasy…Ampeg (nawet
    niższe modele pięknie brzmią),Eden (wlączając Nemesis [ale bez modeli
    Silver]),EBS,i SWR (bez serii Workin)…z tą kasę którą chcesz przeznaczyć
    na zestaw (amp+paczka) śmialo znajdziesz dobry piecyk…

  12. No dobra. Mam właśnie dylemat czy wybrać combo czy head+paczka. Największy
    problem mam z transportem bo jak widzę niektóre paczki ważące 45 kg to nie
    wyobrażam sobie tego jak to przenieść. Jakie możecie polecić combo, nie
    chcę BOXA bo nie jestem przekonany do tej firmy. Wszystkie combo jakie
    obejrzałem są dość cięzkie – 25-30 kg. Znacie może coś lżejszego ale
    fajnie gadającego? Myślałem też o Gallien-Krueger Microbass, ale nie wiem
    czy to dobry pomysł… 12″ głośnik – 150 W? A co powiecie na tą pakę do
    tego GK 700RB-II:
    http://www.mbs.iq.pl/index.php?goto=shop&cat_id=5&man_id=16&prod_id=1538
    – Warwick 411 PRO. tylko waga 41 kg. Albo ta paczka:
    http://www.mbs.iq.pl/index.php?goto=shop&cat_id=5&man_id=16&prod_id=1533
    – Warwick 411 NEO. Nie wiem ile ona waży a pewnie dużo. To jest właśnie to.
    Na GK RBH 410 nie stać mnie, a pozatym jest bardzo cięzka. Tak samo Ampeg –
    cięzkie i dla mnie nie osiągalne. Pozdrawiam

    Znalazłem taką paczkę:
    http://www.mbs.iq.pl/index.php?goto=shop&man_id=52&cat_id=5&prod_id=1893
    EDEN NSP410 . Waży ona 22,7 kg. Ciekawe jak gada? Miał ktoś kiedyś z nią
    styczność? Kosztuje koło 2000zł. Gadała by fajnie z GK 700RB-II

  13. hmmm….ja jakoś nie kumam tej rozmowy…. Już 12 postów walkujemy ten temat
    a Ty znów piszesz to samo co w pierwszym…

    Poszperaj trochę po stronach producentów i będziesz miał jasność… A co
    do paczek basowych…jeśli chcesz ultra lekką paczkę to musisz mieć
    świadomość że za 1500zł nie ma takich…kolumny z neodymowymi glośnikami
    i specjalnymi obudowami (np. Eden i cala technologia produkcji paczek z
    surowców wtórnych) są sporo droższe.

    Pozostaje Ci albo dobre cobo albo świetny wzmacniacz i do tego badziewna
    paczka za 1500zł. Pamiętaj że zestaw ten zagra tak jak mu pozwoli ta paczka
    i cale bajer tego wzmacniacza przejdzie bokiem…

    Co do NSP410 to trzyma fason…przez trzy miesiące grałem na takiej paczce +
    Eden WT350 Traveler… W porównaniu z kolumną Hartke 4×10″ która na próbę
    była do tego wzmacniacza podlączona różnica była przytlaczająca.

  14. OK przepraszam. Wracając do tematu GK 700RB-II fajnie by gadała z nim kolumna
    Warwick WCA 411 (Głośniki: 4×10″ Eminence + horn, 600 W RMS, 8 Ohm) kosztuje
    około 2200zł. Czy ktoś wie gdzie są produkowane kolumny Warwick? Bo jak
    chiny, taiwan itp. to niefajnie. Pojawił się jeszcze jeden problem: Na
    stronie producenta jest napisane że ta właśnie kolumna waży 41 Ibs czyli w
    przeliczeniu ok 19 kg. To chyba nie możliwe? Na MBS jest napisane że waży 41
    kg, ale strona producenta to strona producenta. Co o tym myślicie? Pozdrawiam

  15. Paczka o której piszesz waży tyle ile Maczos napisal…natomiast seria 411pro
    jest lżejsza a co za tym idzie i droższa… wca410 waży 41 kg (71 lbs.)a
    wersji 411PRO ok.20kg (41 lbs)…

  16. ok. A gdzie można dostać tą wersję PRO i ile około kosztuje?I tak jak w
    poprzednim poście: Czy taka paczuszka fajnie by zagrała z GK 700RB-II? Albo
    Warwick 4×10 + horn na Neodymach? Kolumny z tymi głośnikami są lżejsze? I
    jeszcze jedno: ktoś wie gdzie są produkowane kolumny Warwicka?

  17. Rety,chlopie…poszperaj w sieci…Seria PRO kosztuje dużo…a seria NEO (z
    glośnikami neodymowymi) jeszcze więcej. Tak,paczki z glośnikami neodymowymi
    są lżejsze… Tego nie wiem jak to zagra…kupisz wzmacniacz i będziesz
    próbowal…

    Ja wypisuję się z tej rozmowy…sprawiasz wrażenie jakbyś nie czytal tego
    co jest powyżej…albo czytasz i nie rozumiesz… bez urazy 🙂

    ___________________________________________________

    King Crimson RULEZZZ!!!

  18. Spoko. Czytam wszystko:D Patrzyłem i wszędzie jest paczka Warwick WCA 411 PRO
    ,która waży 41 kg. Innych paczek chyba nie ma…

  19. Odświerzam bo mnie zaciekawia ta kwestia biampingu. Poczytałem podsuniętu
    przez przezacnego Kaprala artykuł
    http://www.bassplayer.com/article/jonas-hellborg-vanishing/sep-07/31421 i
    zastanawiam się jak to jest: można użyć dwóch końcówek przy preampie z
    dwukanałowym wyjściem. Ale rozumien, że nie różnicuje sięwtedy brzmień
    na każdy kanał na preampie. A jak jest pzry wariancie proponowanym pzrez Boxa
    w Taurusach, wzmaku TH skrosowanym z preampem TX? Pytam bo będę miał
    możliwość pobawienia się tym sprzętem przez kilka dni i chciałbym
    wykorzystać wszystkie jego możliwości. Oni tam
    http://www.taurus-amp.pl/index.php?p=opisy/tx_cross piszą o możliwości
    przelączania między kanałami (co mnie nie interesuje) i o „stereofonicznej
    transmisji dźwięku realizowanej przy użyciu dwóch wyjść liniowych” – co
    mnie zainteresowało, bo dlaczego właśnie akurat liniowych? W praktyce:
    można osobno ustawić brzmienie na kolumnę basówą (np. filtrem DBS), a
    osobno na kolumnę szerokopasmową (np. Punch)? Trzeba podpiąć paczki w
    wyjścia liniowe? Co mi jeszcze daje taki skrosowany układ i jak z niego
    pokorzystać kombinując jak najpełniej? Bawiliście się już tak? Będę
    miał do dyspozycji paczki Neo 15, 12 i 210. Impedancja na każdym kanale musi
    być taka sama? Co muszę jeszcze wiedzieć żeby tego nie zepsuć:D?…

Możliwość komentowania została wyłączona.