rożne patenty na riffy [komponowanie ?]

Witam ostatnio coś mnie wzieło na napisanie jakiegoś kawałka no wiec na
początku grałem tak jak mi się podobalo i w koncu wyszlo coś fajnego ale jak do
tego napisac zwrotke intro i w ogole cala reszte ??

macie może jakieś patenty na przescia miedzy roznymi miejscami w piosence ?
intro > zwrotka >refren itp

przy pisaniu rifa korzystalem ze skali g moll i myslalem ze to wystarczy jednak
kawalek nie jst spojny ;/ jak gram rify to brzmi jak jakiś mixtejp

www.w35.wrzuta.pl/audio/4nKWqo8x2BF/iiiiiii_z tu by było coś w rodzaju
zwrotki

www.w35.wrzuta.pl/audio/3Ukcu2zhU5x/iiiiiiiiiiii a tu refren

(g*wniana jakość żeby nie było że nie ostrzegałem)

1 sze mi ten refren wpadl do glowy no i poziej chciaelm zwrotke ale nie wyzlo
to fjanie

utwor w koncepcji metalowo hardcorowej ( gdyby to było cso w rodzaju
groteskowego hardkoru to może by się nadawalo ;p) chciałem żeby zwrotka była
pokojniutka i refren trochę z moca

przepraszam ze się tka rozpisałem i nie jestem pewny czy w dobrym dziale
umieszczone

Załączniki

-

Jak Ty oceniasz wpis?

Wiesz po co są te ikonki?

Wpisy są prywatnymi opiniami poszczególnych autorów.

Komentarzy: 6

  1. Patentu nie ma, sądzę, że dałoby się sprawić że te dwa konkretne motywy
    ze sobą zagadają. Trzeba mieć pomysł na zrealizowanie połączenia.
    Podejść pod akord, zbudować napięcie i dynamikę. Flow to jedno z
    trudniejszych zagadnień w rock metalowym komponowaniu, kombinuj.
  2. cała muzyka oparta jest na tension i na untension , budujesz napięcia na na
    tzw, raz w takcie idziesz po jakiejś gamie, dajmy na to C dur, standardowy
    masz np:po kolei dźwięki akirdu cdur czyli C E G, potem od dominanty czyli F :
    F A C, potem subdominanty G : G H D i powrot do C.

    masz patnent na piosenke w durze :) , żeby było ładniej możesz wmieszać w
    to jakieś pochodne molowe, od C pmolowa to a czyli np grasz coś w cdur ,
    leziesz do amol , potem do fdur, a potem do dmol ( pochodna molowa fdura) ,
    potem gdur, i na koniec e mol, po czym powrot do toniki czyli C.

    Tak mało składnie:) ale mam nadzieje że odczytasz hyh

    Edit1: w twoim pierwszym kawałku , motyw po 0:16 , to jak ugniatanie ciasta
    piętą. Nie pasuje. wychodzi z tonacjii. Jeśli chcesz już taki zabieg
    robić, to musisz zrobić przejscia , molowo durowe i kwintowe.

    pozdrawiam
  3. Ale wg skali durowej od C to idąc od E masz tercję małą (G) a nie wielką
    (G#).
  4. @loxian:
    masz patnent na piosenke w durze :) , żeby było ładniej możesz wmieszać w to jakieś pochodne molowe, od C pmolowa to a czyli np grasz coś w cdur , leziesz do amol , potem do fdur, a potem do dmol ( pochodna molowa fdura) , potem gdur, i na koniec e mol, po czym powrot do toniki czyli C.




    Może mały offtop, ale akurat dziś się nad tym zastanawiałem więc zapytam:
    jeśli tonacja utworu to C-dur, to czemu wykorzystuje się w nim akord e-moll ?
    Według triady harmonicznej C-dur powinien być E-dur (jest dominantą w
    odpowiadającej C-dur gamie a-moll).
  5. gis buduje tzw tension, oparty na skali chromatycznej...
  6. http://kev-on-music.blogspot.com/2009/09/how-to-create-tension-in-music.html


    coś takiego znalazłem w necie odnosnie budowania napiecia nic konkretnego ale
    daje jakieś pojecie w temacie
Napisz odpowiedź