Granie z tzw tyłem

Witam! Chciałem zwrócić uwagę na styl grania sekcji najczęściej spotykany
w tzw „czarnej muzyce”. Mianowicie chodzi o takie zagrywki które wydają się
być poza tajmem, a jednak wszystko siedzi. Podaję przykład takiej muzyki

https://www.youtube.com/watch?v=90v6D2lNcVY

ja to potrafię zagrać, ale samemu coś takiego ułożyć to jest problem.
Może podejmie się ktoś rozpisania tego w nuty? podejrzewam że jest to
bardzo wolne shuffle w wykonaniu perkusji ale nie do końca wiem na czym to
polega, zachęcam do dyskusji na temat grania z tyłem:)

podawajcie przykłady!!

Czy znam przykład takiej muzyki, która wydaje się być poza tajmem, a jednak wszystko siedzi?
Czy umiem zagrać taki styl jak w przykładzie [youtube]90v6D2lNcVY[/youtube]?
Czy kiedykolwiek miałem problem z ułożeniem czegoś takiego samemu?
Czy ktoś mógłby podjąć się rozpisania tego w nuty dla mnie?
Czy podejrzewam, że styl wykonywany przez perkusję to wolne shuffle, ale nie do końca wiem na czym to polega?
Czy zachęcam do dyskusji na temat grania z tyłem?
Czy chcę, aby inni podawali przykłady?
Czy czuję się pewny w graniu z tyłem?
Czy znam więcej przykładów muzyki, w której stosowany jest styl grania z tyłem?

Podziel się swoją opinią
kububasek
kububasek
Artykuły: 9

14 komentarzy

  1. Najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że brzmi kapitalnie, a wcale nie jest
    takie trudne do zagrania. Bas robi swoje, siedzi dobrze w rytmie, a zarazem z
    niego ucieka.

    Myślę, że ja bym coś takiego układał na zasadzie: „pałker, wal coś, a
    ja doimprowizuję i zapamiętam” 😀

  2. Mój ulubiony temat rzeka. Z reszta zdaje się, że już o tym zjawisku
    pisałem.

    kububasek, zdaje się, że tam nawet szufli pałker nie gra tylko bije
    (przynajmniej w temacie) równo1234 a chopoki „obciągają” triolę co daje
    efekt jeszcze większego tyłu.

    fajne, fajne.

  3. właśnie jestem ciekaw czy da się to wyrazić w nutach, strasznie fascynujące
    zjawisko, które sprawia że muzyka Ci się nigdy nie znudzi. A najlepsze jest
    to że Roy gra równiutkie kwadraciki na trąbie

  4. Nie tylko czarni grają „z tyłem”:

    https://www.youtube.com/watch?v=jDz_EvsOe-A

    Pozdr Kapral! 😉

    A tak do tego jak to zagrać. tego się chyba nie zapisuje, to kwestia
    feeleingu. Jeżeli ćwiczysz z metronomem, to popróbuj grać przed, z i po
    kliku. Nie jest to łatwe, ba, nawet powiedziałbym, że to jużćwiczenie dla
    zaawansowanych. jeżeli zapanujesz nad granie przed i po metronomie, łatwiej
    Ci będzie ogarnąć takie granie. Dodatkowo w takich liniach warto omijać
    mocne części taktu. 😉

  5. @kububasek: Kiedyś już wrzucałeś ten kawałek i napisałe wtedy dokładnie
    to, co teraz Muzz – czyli bańki 4/4 a reszta triolki. I tyle 😀 Wszystko grane
    w punkt.

  6. Giedym przykro mi ale to równiutkie kwadratowe funky:) za to przykłady Muzza
    są wyborne. The railroad rewelacja!!

  7. Fajny sposób na granie z tyłem: przed każdym dźwiękiem lub frazą
    spróbujcie wziąć płytki, krótki oddech jak np: dęciaki. Odpływanie i
    kołysanie mile widziane 🙂

Możliwość komentowania została wyłączona.