Jak uzyskac cieplejsze brzmienie basu.

Artykuł omawia sposoby na uzyskanie cieplejszego brzmienia basu, w oparciu o różne sprzęty i możliwości ich wypróbowania. Szczególnie skupia się na czterech różnych przedwzmacniaczach dostępnych na Allegro, które mogą spełnić to zadanie.

Jazzbass olcha na dimarzio, po drodze ebs multicomp, na końcu swr workingpro
12, wszystko dalej w mikser itd. Grania zarobkowe.

Chciałbym uzyskać cieplejsze brzmienie , najlepiej wyłączane.

Myślałem o czymś takim:

allegro.pl/item879575007_promocja_tech_21_sansamp_bass_driver_deluxe_preamp.html
lub

allegro.pl/item887713482_ebs_microbass_ii_preamp_do_gitary_basowej.html
lub

allegro.pl/item879081615_sadowsky_bass_preamp_di_przedwzmacniacz.html
ew.

allegro.pl/item886914662_mxr_m80_preamp_basowy_bassment_w_wa.html

Nie ukrywam ,że chętnie bym coś takiego najpierw wypróbował, ale to nie
takie proste. No chyba, że ktoś ma takie cuś w Poznaniu ?

Swoją drogą jakie są Wasze sugestie, które z tych urządzeń sprawdzi się
wmiarę dobrze ?

Jak mogę uzyskać cieplejsze brzmienie w moim basie?
Co sądzicie o jazzbasie olcha na dimarzio i ebs multicomp?
Jakie urządzenie polecilibyście, aby uzyskać cieplejsze brzmienie basu?
Czy ktoś ma doświadczenie z uzyskiwaniem cieplejszego dźwięku basu?
Czy ktoś ma pomysł, jak wyłącznie uzyskać cieplejszy dźwięk w moim basie?
Czy ktoś w Poznaniu ma takie urządzenie, które może mi pomóc uzyskać cieplejszy dźwięk?
Jakie są Wasze sugestie dotyczące uzyskania cieplejszego dźwięku basu?
Czy ktoś zna urządzenie, które może mi pomóc uzyskać najlepsze brzmienie basu?
Jakie kombinacje urządzeń mogę spróbować, aby uzyskać cieplejszy dźwięk w moim basie?
Czy możecie mi polecić jakieś urządzenie lub technikę, aby uzyskać cieplejsze brzmienie w moim basie?

Podziel się swoją opinią

18 komentarzy

  1. amp z lampowym preampem wg mnie dość cieple sa Ashdown y i ampegi.

    z tych kostek to sadowsky jest ok grałem na nim kiedyś sztuke (robil za di) i
    tez było git.

  2. Też polecam sadowszczaka. Robi fajnego misia, tylko nie można przeginać bo
    będzie nieczytelni i może zniknąć w miksie.

  3. Flaty odpadają, potrzebuję możliwości ingerencji w brzmienie a nie zmiany
    na stałę. Najlepiej jakby można było włączać nogą dodatkowe ciepełko,
    albo dodatkową szklanke itd.

  4. Dość długo wykorzystywałem Sadowskyego, najczęściej z Jazzbassem 62.
    Dużo się napisało o tym preampie, nawet przez osoby, które go tylko
    okazjonalnie wykorzystywały. Dla mnie był ok, kręciłem z niego to co mnie
    satysfakcjonowało. Jedno z czym się zgodzę w powszechnych opiniach to fakt,
    że jest to preamp dość drogi i niestety część jego ceny to znaczek
    Sadowsky.

  5. No niestety, powyżej pewnego poziomu firmy nie sprzedają w cenach żeby się
    opłacało tylko, żeby zarabiać. Do tego znana marka, znane nazwiska
    powodują kolejny skok ceny.

    Prawdą jest, że nie płacisz tylko za brzmienie, ale nie uważam tego za coś
    skandalicznego 🙂

  6. na JB i tym bardziej SWR nie uzyskasz ciepłego brzmienia bo ten sprzęt jest
    jego dokładnym przeciwieństwem. Przede wszystkim ważne jest wiosło. Jeżeli
    ono nie gra jak chcesz to należy je zmienić.

    Ja bym proponował zacząć od zakupu precelka.

  7. Ja stosuje takie oto futerko link (www.userserve-ak.last.fm/serve/_/8698345/ZZ+Top+41.jpg) .

    Najlepszym rozwiązaniem według mnie będzie jednak zakup precla. I jeśli na
    scenę, z dwoma wiosłami, to jakiś footswitch co by za kablami nie
    biegać.

    @Kapral: Jak uzyskać cieplejsze brzmienie?
    Proponuję zmienić drewno w basie :).

    A czy jest tam opcja włącz/wyłącz ?

    ________________

    Do not feed the trolls.

  8. Trochę kulawy sposób, ale może wystarczający i to bez wymiany basu (na
    razie) – szarpać za struny bliżej gryfu.

  9. MXR M 80 odradzam, jeśli chcesz więcej ciepła. Ten efekt nie brzmi ciepło,
    ależ też nie brzmi ,,chłodno”. Jest neutralny jeśli chodzi o ten aspekt
    brzmienia. Jeśli reszta ci nie brzmi ciepło to z MXRem też nie zabrzmi.

  10. Moje wiosło brzmi samo w sobie neutralnie (Cort c5z). Po podłączeniu do GK
    700RB-II brzmi sucho – jak GK, a po puszczeniu przez M-80 i GK brzmi bardzo
    ciepło (może jak Ampeg, a może mniej) i jeszcze dużo lepiej się przebija w
    miksie. Zmienia brzmienie bardzo słyszalnie i nie zgodzę się niestety z
    przedmówcą.

  11. sory mxr ma tyle wspolnego z ampegiem co Ty z baletnicą. To jest efekt który
    jest przeciwieństwem sansampa, ma suchą siarę, stukot, chrobot i bardziej
    „drapie” tak jak mówi Fan_of_Myung myśle, że nie ociepla brzmienia. Jak już
    to sansamp to robi, ale niestety kosztem utraty środka, którego mxr nie
    traci;)

  12. Mówimy o przesterze czy o czystym brzmieniu? Bo mam wrażenie że się nie
    rozumiemy. Ja MXRa nie używam do przesteru bo mi się faktycznie nie podoba.
    Jest tam taki magiczny guziczek, który bardzo mocno ociepla brzmienie. Może
    na innych sprzętach to działa inaczej, ale na moim GK sprawdza się
    świetnie. Sansamp też oczywiście ociepla i chyba nawet lepiej niż MXR ale
    ten środek właśnie… Mało słyszalny i w ogóle mi nie podszedł więc
    gram na MXR i sobie chwalę.

Możliwość komentowania została wyłączona.