Wymiana pickupów – seymour duncan – proszę o opinie

Przymierzam się powoli do wymiany pickupów w basie/basach (zobaczymy czy
wygram aukcję 🙂

Jeden bas (J/P) będzie do thrash metalu i podobnych, drugi (jazz bass) do
rocka i bluesa. Mój wstępny plan wygląda tak, że do J/P wrzucę Seymour
duncan quarter poundy (SJB-3 i SPB-3) a do jazza SJB-1 neck i SJB-2 bridge. Co
o tym sądzicie? Co byście zmienili/doradzili?

Co myślicie o wymianie pickupów Seymour Duncan w moim basie/basach?
Czy próbowałeś już wymienić pickupy w swoim basie/basach?
Co byś mi poradził co do wymiany pickupów w moim basie/basach?
Jaki masz ty pomysł na wymianę pickupów w swoim basie/basach?
Czy ktoś używał już pickupów Seymour Duncan i może podzielić się swoją opinią?
Co myślisz o zakupie Seymour Duncan quarter poundy do basu J/P?
Czy myślisz, że pickupy Seymour Duncan są warte swojej ceny?
Czy zmieniłeś już kiedykolwiek pickupy w swoim basie/basach i jakie były efekty?
Co myślisz o zamianie pickupów w swoim basie/basach, aby uzyskać lepszy ton?
W jaki sposób mogę dostosować pickupy w swoim basie/basach do mojego stylu gry?

Podziel się swoją opinią
Peccator
Peccator
Artykuły: 4

9 komentarzy

  1. Po mojemy brzmi rozsadnie. Tylko czemu dwa rozne single do jazza?

    Jakie to basy?

  2. Squier jazz bass vm, a p/j to jakaś firma krzak, który zamierzam wypucować i
    niemalże zrobić na nowo. Dwa różne single raz żeby mieć różne brzmienia
    (pewnie zaraz mnie ktoś wyśmieje :), dwa że nie jestem jeszcze 100%
    zdecydowany czy wybrać vintage jazz czy hot jazz.

  3. Myślę że bardzo dobre pickupy wybrałeś tylko nie wiem czemu PJ do łojenia
    metalu chcesz brać a Jazza do rocka/bluesa?

    Ja osobiście kupiłbym dwa SJB-3 do jazza i na tym łoił metal, do a PJ
    kupiłbym właśnie SJB-2 i jakiegoś SPB i to by było wiosło do
    bluesa/rocka. Ja bym tak to ustawił i myślę że taka konfiguracja lepiej
    się sprawdzi.

  4. Wydawało mi się, że to precle mają więcej jebnięcia, przetwornik przy
    moście bym podgłaśniał jakbym potrzebował spokojniejszego brzmienia ;]
    Dzięki za rady wszystkim

  5. Deman, a czemu nie STK-J2? SJB-3 to zwykłe single i będą brumieć, a STK-J2
    to humbucker.

    Znalazłem jeszcze na stronie S-D taką różnicę:

    SJB-3

    Resonant Peak

    Neck: 5.1 KHz

    Bridge: 4.9 KHz

    DC Resistance

    Neck: 13.9 k

    Bridge: 14.61 k

    STK-J2

    Resonant Peak

    Neck: 6.9 KHz

    Bridge: 5.5 KHz

    DC Resistance

    Neck: 17.8 k

    Bridge: 25.2 k

    —–

    Jest mi to ktoś w stanie przetłumaczyć czym się będą różniły w
    brzmieniu te dwa pikapy?

  6. Racja, źle spojrzałem na stronce, tam są „charakterystyki dźwięku” i
    dla

    SJB-3

    Bass/Mid/Treble

    7 /3 /6

    STK-J2

    Bass/Mid/Treble

    6 /6 /6

    Mi się pokrzaczyło i myślałem, że to jest T/M/B, i dlatego byłem
    zdziwiony, że te o niższej częstotliwości rezonansowej brzmią wyżej.

  7. Co do Lindy Fralin – na widok cen chciałem podziękować.. potem zauważyłem
    że to ceny za komplet a nie sztukę 😀

    Zaskoczony jestem tymi jazzami do metalu, no ale musisz mieć rację – ja
    jestem żółtodziobem 😛

    Moglibyście wskazać mi różnice między lindy fralin a duncanami?

    W takim razie będę brał jazzy lindy fralin vintage jazz lub duncany quarter
    poundy, a do PJ lindy franklin precision set lub duncan hot jazz.

    Myślałem o przerobieniu tego PJ na fretlessa jeśli pickupy do jazza
    będą sobie nieźle radzić również w pozostałych gatunkach, ale to sprawa
    zdecydowanie drugoplanowa. W takim wypadku tamte pickupy do PJ też się
    sprawdzą?

    @Up: Większa oporność = większa głośność. A co do brzmienia nie jestem
    pewien, te drugie będą miały chyba mniej dołu (wyższa częstotliwość
    rezonansu)

    Te pickupy wyglądają obiecująco, ale póki co za wysoka cena 🙁

Możliwość komentowania została wyłączona.