Domowe Nagrywanie

Domowe Nagrywanie

Witajcie chciałem się zapytac czy kupił bym jakaś karte muzyczna za 40- 50zł
, która mogł bym uzyskac dobre brzmienie przy nagrywaniu na kompie , obecnie
posiadam zintegrowana …. probowalem na niej nagrywac lecz jest jedno wielkie
buczenie …a mam wielka chec zapisania mojich wypocin …

p.s jeszcze jak moglibyscie mi napisac główne programiki których uzywacie
przy nagrywaniu

Pozdrawiam

Czy powinienem kupić jakąś kartę muzyczną za 40-50 złotych, aby uzyskać dobre brzmienie przy nagrywaniu na komputerze?
Czy karta muzyczna za 40-50 złotych pozwoli mi uzyskać lepsze brzmienie podczas nagrywania muzyki na komputerze?
Czy zalecałbyś mi zakup karty muzycznej za 40-50 złotych do nagrywania muzyki na komputerze?
Czy warto zainwestować w kartę muzyczną za 40-50 złotych do nagrywania basu na komputerze?
Jaka karta muzyczna za 40-50 złotych byłaby najlepsza do nagrywania basu na komputerze?
Czy zintegrowana karta dźwiękowa na moim komputerze jest wystarczająca do nagrywania basu, czy powinienem kupić kartę muzyczną za 40-50 złotych?
Jaką kartę muzyczną do nagrywania basu na komputerze polecacie w cenie 40-50 złotych?
Czy ktoś miał doświadczenie z zakupem karty muzycznej za 40-50 złotych do nagrywania basu na komputerze?
Jakie programy do nagrywania muzyki polecacie do użycia z kartą muzyczną za 40-50 złotych?
Czy są dostępne jakieś bezpłatne programy do nagrywania muzyki na komputerze, które dobrze działałyby z kartą muzyczną za 40-50 złotych?

Podziel się swoją opinią

44 komentarze

  1. yo – stary – nie ma szans na uczciwy nawet home recording bez karty
    wspierajacej ASIO.

    można takie wmiare tanio znaleźć – choc coraz trudniej – ale pod port ISA –
    masz taki w komoie? nie sadze 😛

    w innych przypadkach może być problem z latencja …

    pozatym wazna jest czestotliwosc probkowania i rozdzielczosc przetwornikow.

    z doswiadczenia proponuje Ci kupić jakiś zewnetrzny interfejs audio.

    karta muzyczna za 40-50 niekoniecznie będzie lepsza od tej zintegorwanej :/

    co do puczenia … z mikserem musisz się pobawic – wyciszyc jedno wyregulowac
    drugie – pozatym roznie to bywa z basami i poziomem ich sygnalu i z kartami –
    rada na przyszlosc to taka nie nagrywaj siedzac przed monitorem – slychac to
    k*ewsko – nawet jeśli to lcd

    co do programow to uzywalem samplitude – ale mi się wlokl

    przezucilem się na Ableton Live najpierw 4 pozniej 5

    uzywalem tez fruta ale mi nie podszedl.

    PS. interfejs audio to mniej więcej tyle co karta muzyczna 😛

    to jest trochę trudne rozgraniczenie bo kazda karta jest interfejsem i każdy
    interfejs zazwyczaj ma funkcje karty 😛

    Takim interfejsem jest TonePort ( mam, uzywam, nie narzekam ), m-audio tez robi
    – ogolnie dużo tego, szukaj pod haslem Homerecording :>

  2. @Furio: w innych przypadkach może być problem z latencja …

    Latencja tyczy się MIDI, a nie nagrywania analogowego, nie wprowadzaj w
    błąd.

    Do autora – za taką kasę nie masz szans niczego kupić. Ja na zintegrowanej
    AC97 muszę tak radykalnie odszumiać ścieżki, że obróbka zajmuje mi około
    15 minut. A i jakość ma dużo do życzenia…

    Dobre programy:

    Reason 3.0 – genialne bębny i syntezatory

    Adobe Audition – nagrywanie i obróbka ścieżek

    i więcej Ci nie trzeba.

  3. ok wszystko ok tylko ja jestem łysy i nierozumiem polowy rzeczy co
    napisaliscie tu … wiec mam realtea zintegrowana jak beda jakieś dokladne
    namiary to podam probowalem nagrywac przez przejsciowke po prostu podlanczalem
    ztylu kompa do wejscia , które znajduje się miedzy sluchawkami a głosnikami ….
    było straszne ŻŻŻŻŻ i jak mogte tego się pozbyc ?? Zeby był ladny dźwięk
    nie najlepszy ale ladny czy wyczyscic szumy ??? !!

  4. Będziesz miał te szumy, bo zintegrowana karta muzyczna jest gówno warta. Nie
    licz, że nagrasz bajeranckie rzeczy kartą za 40- 50zł. Zobacz sobie do Hyde
    Parku czy gdzieś, jeden kolega zakładał temat o karcie muzycznej służącej
    do nagrywania – założył sobie budżet około 500zł – to już coś znaczy
    :}

  5. Zakładam że czytałeś KLIK ten starytekst który swego czasu popełniłem? jeśli nie to przeczytaj

    Sprawdź dokładnie jaką masz płytę główną (dokładne oznaczenie) to
    ułatwi Tobie/nam sprawdzenie co masz na pokładzie. Prawdopodobnie twoja
    płyta ma najprostszy chip z kodekiem AC97, ale i na tym da się coś nagrać.
    Jak już masz model płyty głównej to wyszukasz model chipa muzycznego a
    potem na stronie jego producenta sprawdzisz jakie ma parametry. Jedne z
    najważniejszych to (iirc) ostęp sygnału od szumu (w dB), dostępność
    sterowników ASIO (ważne przy nagrywaniu wielościeżkowym), pamięć na
    sample wykorzystywane w midi, przetworniki AD/DA, czyli cyfrowo-analogowe i na
    odwrót.

    Znajdź parametry techniczne kilku kart za -+ 100zł i porównaj z tym co masz
    na pokładzie.

    Jeśli już kupować kartę, to lepiej sobie odmówić kilkunastu browców i
    kupić chociaż SB Live! – dostaniesz ją pewnie poniżej 100zł (sprawdź
    na allegro (allegro.pl/search.php?string=live&category=4395&buy=0&new=0&pay=0) ). Tylko jeszcze poczytaj trochę o tej karcie żeby nie kupić
    jakiejś wersji bardzo budżetowej, ja już nie pamiętam która to
    była…

    Jak dodasz trochę grosiwa to kupisz sobie tę kartę z wyprowadzonymi portami
    na zewnątrz lub czoło kompa (bardzo wygodne), albo jak masz zacięcie do
    lutowania to znajdziesz jak samemu takie coś wykonać…

    A co do bzyczenia – po pierwsze musisz mieć odpowiedni kabelek, jeśli masz
    samo bzyczenie to twoja przejściówka powoduje zwarcie i musisz ją wymienić
    na wersję mono lub przelutować w środku tak aby nie zwierała sygnału z
    masą…

    a po drugi – podłączasz się basem do wejścia line in, czy do mic-in ? w
    pierwszym wypadku sygnał będzie zbyt słaby i nagranie wyjdzie b. ciche – ale
    po wykonaniu w dowolnym programie normalizacji powinno być nieźle

    w drugim (mic in) często masz opcję mic boost (po odblokowaniu sterowników
    zaawansowanych w regulacji głośności) i wtedy nagrany dźwięk wychodzi
    lekko lub bardzo przesterowany (czasem to daje niezły efekt :)). Najlepiej
    będzie jak podłączysz gitarę do wzmacniacza (pieca, wieży), a dopiero
    wzmacniacz do karty, do line in…

    programy – masa tego jest. Na sam początek zamiast rejestratora dźwięku
    polecam jakiś bardziej rozbudowany – kiedyś cooledit, soundforge, teraz nie
    wiem czego się używa 🙂

  6. @palik: w drugim (mic in) często masz opcję mic boost (po odblokowaniu sterowników zaawansowanych w regulacji głośności) i wtedy nagrany dźwięk wychodzi lekko lub bardzo przesterowany (czasem to daje niezły efekt :)). Najlepiej będzie jak podłączysz gitarę do wzmacniacza (pieca, wieży), a dopiero wzmacniacz do karty, do line in…

    To akurat nie jest problem, ja włączam mic-boost i przyciszam wejście tak
    żeby nie przesterowywało, a później wzmacniam nagranie o 10-15dB w Adobe
    Audition. Jak to brzmi jest w Pochwalcie się jak gracie.

  7. ok wszystko ok mam plyte główna „GIGABYTE K7 TRITON KT 600 Motherboard GA –
    7VT600 1394 VIA KT600chipset ” tak pisze 🙂

    a co do kupna nowej karty to jaka konkretnie jakaś nazwe SB live ale jaki 🙂 ??

  8. Napisane w ty mco napusales palik jest

    „różne możliwości nagrywania basu

    1) bas -(kabel)-> IN(piecyk)LINE OUT –> LINE IN(sbLive!)

    2) bas -(kabel)-> IN(piec) -(głośnik)-> mikrofon–> MIC
    IN(sbLive!)

    3) bas -(kabel)->LINE IN(sbLive!) „

    Ktory z tych trzech ukladów jest najlepszy ????

    I jeszcze jedno palik pisales ze jak ma się trzy wyjscia na karcie to jest git
    ja mam trzy wyjscia MIC IN line Out i Line IN wiec jest chyba gita a do
    wczesniejszych odpowiedzi mi nie chodzi o szumienie tylko jak gram to mam
    BUCZENIE tak jak bym wlonczył sobie FULL BASS na WIEZY 🙂 Idał na FULL Takie
    Buczenie 🙂

  9. kszol:”Reason 3.0 – genialne bębny i syntezatory” a mogl bys dac linka ?
    szukalem po googlach ale same triale i inne takie 😉

  10. @Kszol:

    @Furio: w innych przypadkach może być problem z latencja …

    Latencja tyczy się MIDI, a nie nagrywania analogowego, nie wprowadzaj w błąd.

    Do autora – za taką kasę nie masz szans niczego kupić. Ja na zintegrowanej AC97 muszę tak radykalnie odszumiać ścieżki, że obróbka zajmuje mi około 15 minut. A i jakość ma dużo do życzenia…

    Dobre programy:
    Reason 3.0 – genialne bębny i syntezatory
    Adobe Audition – nagrywanie i obróbka ścieżek

    i więcej Ci nie trzeba.

    Poczekaj… Reason i Audition dla osoby dopiero zaczynajacej przygode z
    nagrywaniem to nie najlepsze rozwiazanie.

    A w ogole Reason do nagrywania nie wchodzi w gre – to inna para kaloszy,
    kompletne studio ale oparte glownie na MIDI, bez mozliwosci nagrywania sygnalu
    z zewnatrz.

    Ja bym polecil Ci karte Soundblaster Audigy, wersje OEMwoa , , która na necie
    tanio mozesz wyszarpac (może trochę więcej niż 50zł, ale naprawdę – nie
    kupuj nic taniego, bo się tylko rozczarujesz!). Do tego darmowe programy
    multitrackowe jak ACID EXPRESS
    oraz REAPER (w
    dziale Older Versions znajdziesz darmowa poprzednia wersje).

    Te programy nie wygladaja może tak efektownie jak Coll Edit czy Cubase, ale: sa
    proste jak drut, sa darmowe, so bardzo dobre na poczatek (Reaper jest 100x
    bardziej zaawansowany niż ACID).

    Albo szaprnij się na MUSIC MAKERa!
    Tani, bogaty w funkcje, duza biblioteka brzmien, bardzo przejrzysty i latwy!

  11. @medoramas: Poczekaj… Reason i Audition dla osoby dopiero zaczynajacej przygode z nagrywaniem to nie najlepsze rozwiazanie.

    Reason – rozumiem – ciężki jest faktycznie. Ale Audition jest
    bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze.

  12. @McGregor: Reason – rozumiem – ciężki jest faktycznie. Ale Audition jest bardzo intuicyjny i prosty w obsłudze.

    Chodzi o to, ze Reason jest kompletnie inna dzialka programow. Z nagrywaniem
    nie ma nic wspolnego. Z nagrywaniem audio, ma się rozumiec. Jest to ogromny
    program sterowany MIDI. (Swoja droga bardzo latwy, jeśli ma się pojecie na
    jakiej zasadzie dziala jezyk MIDI).

    A Auditiona nie polecilbym poczatkujacemu z kilku powodow: cholernie drogi, ma
    multum funkcji, których poczatkujacy nigdy nie wykorzysta oraz (nawazniejsze,
    poza cena) – jest to program profesjonalny, stworzony, by wyciskac co się da z
    dobrych interfesow audio i midi. Na takim np. SB Live, glosniczkach
    multimedialnych i gitarka wpinana w linie, to tak, jakby zdajacy na prawo jazdy
    usiadl w Ferrari i jezdzilby po miescie 25km/h. (i w taki sposob nigdy by nie
    nauczyl się przeciez jezdzic!).

    Jasne, ze majacy spiratowana wersje poczatkujacy poczuje się jak w siodmym
    niebie widzac, ze program ma „wszystko”. Tylko, ze to co potrzebne owemu
    poczatkujacemu zawarte jest w wielu darmowych edytorach tudziez
    multitrackach… Bez zbednych mu funkcji typu multipasmowa kompresja. Takie
    proste progamiki sa stworzone dla ludzi zaczynajacych swoja zabawe w
    nagrywanie, bo nie ma w nich miejsca na ZAWROT GLOWY.

  13. tak, tak zgoda, ale chodziło mi o to, że z Reason są dobre syntezatory i
    bębny 🙂

    wiem, że można w nim tylko z parapetu nagrywać – ale połączenie Reason +
    Audition + Guitar Rig 2 jest bezbłędne 🙂

    a efekty? Na AC97 i bas wpięty bezpośredio w line in – posłuchaj sam:
    http://www.three.fsphost.com/kszolo/vocode.mp3

  14. @Kszol: tak, tak zgoda, ale chodziło mi o to, że z Reason są dobre syntezatory i bębny 🙂

    wiem, że można w nim tylko z parapetu nagrywać – ale połączenie Reason + Audition + Guitar Rig 2 jest bezbłędne 🙂

    a efekty? Na AC97 i bas wpięty bezpośredio w line in – posłuchaj sam:
    http://www.three.fsphost.com/kszolo/vocode.mp3

    No i zajebiscie! Masz, Kszolu, talent! Tylko powiedz, ile spedziles czasu, by
    bas barzmial czysto? Chodzi mi o stricte edycyjna strone przedsiewziecia…

    Jasne, ze można nagrac w miarę dobrze brzmiace coś na „wbudowce”. Ale trzeba
    mieć pojecie o tym – jak odszumic track, jak podbic bass, by nie
    przesterowywal, itp.

    Na lepszej karcie dzwiekowej (mowie już o serii Audigy) masz mniejszy stosunek
    szumu do sygnalu. Czyli lepszy sygnal wprowadzisz, wiec mniej edycji Cie
    kosztuje, by jakoś brzmial.

    Wiem, co mowie – zaczynalem od SB 16 Pro… Na trackerach 😉

    Potem miałem Livea. Bylem wniebowziety… Potem Audigy – nie moglem uwierzyc,
    ze na Liveie pracowalem do tej pory! Teraz mam Waveterminala 192M i nie mogę
    sobie wyobrazic pracy na Audigy… 🙂

  15. @Kszol: tak, tak zgoda, ale chodziło mi o to, że z Reason są dobre syntezatory i bębny 🙂

    wiem, że można w nim tylko z parapetu nagrywać – ale połączenie Reason + Audition + Guitar Rig 2 jest bezbłędne 🙂

    a efekty? Na AC97 i bas wpięty bezpośredio w line in – posłuchaj sam:
    http://www.three.fsphost.com/kszolo/vocode.mp3

    No i zajebiscie! Masz, Kszolu, talent! Tylko powiedz, ile spedziles czasu, by
    bas barzmial czysto? Chodzi mi o stricte edycyjna strone przedsiewziecia…

    Jasne, ze można nagrac w miarę dobrze brzmiace coś na „wbudowce”. Ale trzeba
    mieć pojecie o tym – jak odszumic track, jak podbic bass, by nie
    przesterowywal, itp.

    Na lepszej karcie dzwiekowej (mowie już o serii Audigy) masz mniejszy stosunek
    szumu do sygnalu. Czyli lepszy sygnal wprowadzisz, wiec mniej edycji Cie
    kosztuje, by jakoś brzmial.

    Wiem, co mowie – zaczynalem od SB 16 Pro… Na trackerach 😉

    Potem miałem Livea. Bylem wniebowziety… Potem Audigy – nie moglem uwierzyc,
    ze na Liveie pracowalem do tej pory! Teraz mam Waveterminala 192M i nie mogę
    sobie wyobrazic pracy na Audigy… 🙂

  16. No właściwie, to nagranie samo z siebie zrobione było od strzała, no może
    oprócz tej lini bassu na vocoderze, bo to było grane klangiem i jeszcze do
    tego taki radykalny efekt, ze kilka razy robilem podejscie, żeby było równo
    🙂

    Ale tak to wszystko od razu nagrywane, bez obróbki w Audition, ale to dlatego,
    że mam już ustawione presety do nagrywania w kompie, różny do klangu
    różny do palców… tak to byłoby dużo ustawiania 🙂

    A dla zainteresowanych konkurs z nagrodami, kto znajdzie trzecia linie basu na
    tym nagraniu 😛

    Aha nagrywam na pasywnym basie, czyli bez wzmocnienia 😉

  17. Witam

    Dostanie mi się pewnie,ale moim zdaniem nic nie przebije nagranuia na dobrym
    magnetofonie.Np.reporterski UHER cr 240.

    Dwa mikrofony.Niestety odpada łatwosc obróbki itd.Nie mówiac już o
    przesłaniu takiego nagrania w e-mail,hehe.

    Karty muzyczne itd nie maja szans najmniejszych.nie wspomne już o szpulowcu
    dobrym.

    Ale tak się kiedyś nagrywało i stare analogowe nagrania sa lepsze.Bas przede
    wszystkim.Oczywiscie analog od początku do konca.A nie po drodze jakiś format
    DAT lub inny smiec.

    Formaty cyfrowe zabiły wiele zespołów .A raczej inzynierowie dźwięku to
    zabójcy.

    pozdrawiam

  18. @mzawka007: Witam
    Dostanie mi się pewnie,ale moim zdaniem nic nie przebije nagranuia na dobrym magnetofonie.Np.reporterski UHER cr 240.
    Dwa mikrofony.Niestety odpada łatwosc obróbki itd.Nie mówiac już o przesłaniu takiego nagrania w e-mail,hehe.
    Karty muzyczne itd nie maja szans najmniejszych.nie wspomne już o szpulowcu dobrym.
    Ale tak się kiedyś nagrywało i stare analogowe nagrania sa lepsze.Bas przede wszystkim.Oczywiscie analog od początku do konca.A nie po drodze jakiś format DAT lub inny smiec.
    Formaty cyfrowe zabiły wiele zespołów .A raczej inzynierowie dźwięku to zabójcy.
    pozdrawiam

    Uwazam, ze nie masz racji w ogole.

    Dzis bardzo malo jest miejsc, gdzie można nagrac się na tasme i malo kto z
    reszta tego chce – za drogo, za dlugo, zabyt malo mozlowosci ingerencji w
    dziwek. Nawet najwieksze zespoly korzystaja z dobrodziejstw „zer i jedynek”.
    Nie znajdziesz dzis chyba na rynku albumu, , który nie bylby w ktoryms stopniu
    produkcji traktowany cyfra. Gadanie, ze „cyfra zabila wiele zespolow” to
    bzdura! W jaki sposob mialaby to zrobić? I w jaki sposob mozliwe jest sluchanie
    nagran ponoc w 100% analogowo nagranych na CD???

  19. @ibanezbass:

    @medoramas:

    …zabyt malo mozlowosci ingerencji w dziwek…

    😕

    Mialo być „w dźwięk”! 😛 (nie mam zet-z-kropka)

  20. medoramas

    Moze i masz trochę racji.Bo i niby po co zespół ma nagrac dźwięk w analogu ?
    Dla kogo ?jedynym popularnym nosnikiem zostało CD.Ale racji masz tylko
    troszke.CD to totalna porazka .Jezeli nie słyszałes dobrych vinyli czy tasm
    sprzed np 30 lat ,to po prostu nie wiesz co napisałes.

    jako ze słyszalna dynamika i brzmienie sa dużo lepsze z analogowych zródeł
    (dobrej jakosci) .Niestety mało dostepne.W erze MP3 to oczywiście tylko dla
    dinizaura jak ja.

    dzięki cyfrze masz takze Mandaryne itd

    pozdrawiam

    nagranie nawet samego basu na kompie to kicha sama w sobie

    Edit:

    I jeszcze ja .

    Obecnie płyty nagrywane sa w jakiś dziwny sposób.

    jako zem metalowiec,hehhe posłuchałem megadeth CRYPTING Whithings czy jakoś
    tak.Płyta brzmi tak ładnie ze az tragicznie.

    stare nagrania po remasterach w wiekszosci wydan sa skopane na CD.wyjatkiem sa
    wydania japonskie podobno za jakieś koszmarne pieniadze.

    Naucz się, że posty się edytuje, zamiast pisać dwa pod
    rząd w odstępie kilku minut.

    Emsi.

  21. A ja sobie kupilem przechodzona karte Guilemont Maxi Studio ISIS za 250zł,
    mam do dyspozycji 8 +4 wejsc mono, do analogowego nagrywania jak znalazl, co
    prawda karta dziala tylko pod win98, ale za ta cenę czego wymagac, jakosc
    duuuuzo lepsza niż na zintegrowanym Reatleku AC97 😛

  22. Płyty są teraz nagrywane bez dynamiki, ponieważ taka jest presja rynku,
    ogólnie jest taka tendencja, kto będzie miał głośniejsze nagranie ten
    będzie zauważony. Kiedyś coś takiego były nie do pomyślenia i mimo iż
    nośniki analogowe z założenia mają gorszą dynamikę, to nagrania z dawnych
    lat brzmią w stosunku do dzisiejszych rewelacyjnie.

    Niektóre stacje radiowe nie przyjmą utworu którego średnia wartość
    sygnału nie osiąga pewnej wartości. Obecnie często wykonuje się mastering
    tzw. komercyjny z maksymalną kompresją oraz drugi na użytek własny,
    oczywiście jeżeli kogoś stać na taki zabieg.

    Taka niestety smutna rzeczywistość.

    Z drugiej jednak strony technika cyfrowa niesamowicie ułatwia i zmniejsza
    koszty zrobienia całkiem dobrego nagrania o czym zwykły śmiertelnik mógł
    dawniej jedynie pomarzyć. Coś za coś. Pozdrawiam utrapionych!

    (www.naalbatrosie.occ24.pl)

  23. I to jest to właśnie – nie roznica pomiedzy nagrywaniem analogowym, a cyfrowym,
    ale po prostu nowoczesne podejscie do miksowania i masteringowania.

    Takie przesadne kompresowanie materialu ma czasem swoj urok (chocby jakze
    komercyjny, a porzadnie brzmiacy ostatni album Madonny!), ale sprawia się
    zazwyczaj w muzyce elektronicznej.

    Sluchajac produkowanych dzis metalowo-pochodnych plyt czesto ledwie da się
    slyszec np. werbel (np. ostatnia, zajebista plyta Lamb Of God), wszystko tak
    splaszczone, by było jak najglosniej. Denerwuje mnie to. Ale sa tez perly! W
    pelni digitalnie zrealizowana plyta „Catch 33” Meshuggah ma w sobie zarabiscie
    dużo powietrza, mimo swojego ciezaru – sluchajac jej jest się w stanie bardzo
    latwo rozroznic, gdzie jest gitara, gdzie bas, można uslyszec poglos na werblu,
    itp.

  24. Hej nie ma jak odświeżenie starych tematów.Mam takie małe pytanie chcę
    coś nagrać na kompa ale jest mały problem…kiedy coś niby nagrałem szumi
    jak pierdziu…;/szok denerwuje mnie ten szum co zrobić żeby nie szumiało???

  25. wymienić karte dzwiękową… szumy to są zakłucenia które generują
    wszystkie urządzenia elektroniczne audio. lepsza dźwiękówka powinna trochę
    pomóc. najlepiej to jakbyś miał mikser ze złaczem usb do bezpośredniego
    nagrywania. ale to droga zabawka.

  26. @Maciux: Nagrywasz przez piec czy od razu pod kompa?

    (www.last.fm/user/maciux/?chartstyle=lightSigumo)

    Przez piec:)

  27. Przydałoby się ekranować bass. Możesz wymienić kable, albo
    przejściówkę. Jeśli się nie uda to w programie takim jak np. „Cool Edit”
    masz opcje usuwania szumu (hiss remove). Zniekształca to jednak trochę
    dźwięk.

    edit: Najpierw sprawdź czy to nie wina pieca. Spróbuj nagrać coś
    bezpośrednio pod kompa.

  28. Podepnę się.

    Mam malutki problem. Mój Ibanez jest dosyć cichy i nagrywanie go
    bezpośrednio do wejścia liniowego karty muzycznej skutkuje koniecznością
    wzmocnienia nagrania o 10-15dB żeby nadawało się do słuchania (słyszenia).
    Teraz spróbowałem zrobić to przy pośrednictwie preampu w LDMie ( 😉 ) i
    jest jeszcze ciszej… I to dużo. Oczywiście podgłośnienie pieca daje
    efekty, ale delikatne i nie w tym rzecz. Cóż teraz?

  29. Witam, też mam problem… Mój Ibanez także jest za cichy przy podłączeniu
    bas->komputer, nagranie próbowałem podgłośnić podobnie jak sledz
    (uzylem programu mp3gain ; f ), ale po dodaniu tych kilkunastu decybeli bas
    zaczął brzmieć jak z przesterem 😐 Tak samo miałem jak podłączyłem
    gitarę w sposób bas->piec->komputer, chociaż w tym przypadku było
    jeszcze gorzej. Było głośno, ale bas brzmiał jak z Anestethesii Cliffa
    Burtona 🙂 Mam Ibanez SR 505.

  30. wejdz w głośność (mały szary głośniczek w prawym dolnym roku
    pulpitu)kliknij 2 razy potem właściwości nagrywania i tam masz suwaki. Daj
    na max te suwaki.

  31. W moim przypadku wszystko jest na maks i choćby przyszło tysiąc atletów, i
    każdy zjadłby tysiąc kotletów, i każdy nie wiem jak się natężał…

  32. A ja mam takie pytanko: czy jest sens kupować mikrofon za 400zł żeby
    nagrywać sygnał z paczki przez zintegrowaną kartę dźwiękówą?(to pomysł
    kolegi gitarzysty)

  33. A ja mam takie pytanko: czy jest sens kupować mikrofon za 400zł żeby nagrywać sygnał z paczki przez zintegrowaną kartę dźwiękówą?(to pomysł kolegi gitarzysty)

    kupcie sobie lepiej karte dzwiekowa, lub dyktafon gitarowy (nie wiem jak to się
    dokladnie nazywa)

    na logike: co z tego, ze mikrofon cudnie zbierze sygnal, jak karta to pozniej
    przetworzy i skopie

  34. @Shadi: A ja mam takie pytanko: czy jest sens kupować mikrofon za 400zł żeby nagrywać sygnał z paczki przez zintegrowaną kartę dźwiękówą?(to pomysł kolegi gitarzysty)

    IMHO nie ma sensu, lepiej nagrać z lini na sensownej karcie i zastosować
    jakiś VST na tym i ładnie obrobić

  35. Jak ktoś kiedyś powiedział – brzmienie zależy od najsłabszego ogniwa w
    układzie. W tym wypadku karty.

  36. Witam i odkopuję.

    Czy wie ktoś jak uzyskać odsłuch w takim zestawie:

    Interface:

    Miditech Guitarface 2

    Programy:

    Samplitude SE 11 sliver

    Amplitube X-gear – chociaz ten program mam nie do końca obczajony.

    Pozdrawiam i wesołego jajka

Możliwość komentowania została wyłączona.